Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Montgri
Berichten: 655
Geregistreerd: 18-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:31

ChantalSmook schreef:
Montgri ik denk dat dat niet de reden moet zijn om weer aan de pil te gaan. Misschien eens met de huisarts overleggen? En als je niet veel weg kunt krijgen zorgen dat jw volle producten eet? Avocados, vett vis, griekse yoghurt, noten e.d.? Dan is de hoeveelheid misschien minder maar krijg je wel genoeg binnen?


Daar heb ik ook al naar gekeken, ook naar lustopwekkende tips. Ook elk uur een hapje eten werkt niet. Ik moet het natuurlijk ook wel de tijd geven, maar das lastig als je je alleen maar slechter in je vel voelt zitten. Het is ook gewoon onzekerheid bij mij hoor. Vroeger gigantisch gepest toen ik zo dun was en zie me zelf weer naar dat onzekere dunne typje veranderen, terwijl ik net blij was weer wat voller te zijn geworden.

Jolien87

Berichten: 17473
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 10:55

Oei, wat vervelend voor je. :(:)

Het is algemeen bekend dat je door de pil kunt aankomen dus het is niet gek dat je nu weer teruggaat naar je "natuurlijke" postuur. Ik zou alleen niet de pil enkel gebruiken om maar weer op gewicht te komen. Ik zou om te beginnen eens naar de huisarts, eventueel bloed laten prikken. En daarnaast kun je misschieene eens contact opnemen met een diëtist.

Ik merk tot nu toe enkel voordelen van het stoppen met de pil. Hallo libido!

Dreamy

Berichten: 24066
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 11:08

@Montgri; wat vervelend dat je je zo voelt :(:) Lijkt mij echt een vervelend probleem waar weinig mensen wat van lijken te begrijpen. Want eerlijk is eerlijk, eerste gedachte wat bij mij op kwam was “Vloog het er bij mij maar zo vanaf / Had ik maar zo weinig honger” := Terwijl ik weet dat die gedachte ronduit idioot is en dit voor jou echt geen pretje is :(:)
Hoop oprecht dat je je snel weer ok voelt. Zou inderdaad de huisarts/dietist even raadplegen :(:)

Hier nogsteeds niet ongesteld, zou het deze week moeten zijn. Wel wat last van m’n buik, raar genoeg dan weer niet van cravings dit keer.
Vanaf volgende week ga ik weer op onderhoud eten, kijken of dat wat gaat doen :j

lizy29

Berichten: 6242
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:39

Montgri heb je al eens contact gehad met een diëtist. Wellicht dat die je kan helpen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41656
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 12:39

Hi girls,

Vraagje. Ik heb sinds kort een vriend en ben daarom toch weer begonnen met de pil. Deze slik ik nu een week. Omdat ik niet begonnen ben op de eerste dag van mijn menstruatie (maar op de laatste), hebben we het steeds met condoom gedaan. Na een week zou mijn anti-conceptie veilig moeten zijn (dus vanaf morgen).

Nu is helaas afgelopen weekend wat mis gegaan en is het condoom gescheurd. Voor de zekerheid heb ik de dag erop een map geslikt. In de bijsluiter staat iets over wachten met onbeschermde gemeenschap tot na de volgende menstruatie. Maar omdat ik begonnen ben met de pil zal er geen menstruatie zijn, of toch op zijn minst geen echte :?.

We zijn beide getest op soa's en schoon, ik slik de pil, dus we willen het heel graag zonder condoom gaan doen. Nu ben ik dus benieuwd of we, tot wanneer normaal mijn menstruatie zou zijn, moeten wachten met condoomloos seks hebben. Jullie enig idee?

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:55

Als je echt zeker weten veilig wil zijn... zou IK wachten tot na je eerste stopweek.

Steenbok12
Berichten: 7849
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 16:09

Het gaat er denk ik dan meer om dat je in ieder geval weer je hele cyclus de pil hebt geslikt. Ook al is het een fake menstruatie natuurlijk.
Eerlijk.. ik zou ook heel even wachten. Ik snap dat je verliefd bent en fijner zonder is maar een baby daar zit je in deze fase vast nog niet op te wachten.

Montgri
Berichten: 655
Geregistreerd: 18-07-15

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 16:27

Ben naar de apotheek gegaan net en die heeft me wat advies gegeven. (Dokter zat voor vandaag vol, maar moet wel een afspraak maken). Want t is niet echt normaal dat men afvalt als je stopt met de pil... dus moet bloed gaan prikken om te kijken of het geen andere oorzaak heeft. Zoals ijzer te kort of iets anders.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41656
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 18:13

MariekeTV schreef:
Als je echt zeker weten veilig wil zijn... zou IK wachten tot na je eerste stopweek.

Ja dat is t hem. Ik slik normaal altijd door.

Maar goed, gaan we dat doen. Wachten, that is.


ChantalSmook schreef:
Het gaat er denk ik dan meer om dat je in ieder geval weer je hele cyclus de pil hebt geslikt. Ook al is het een fake menstruatie natuurlijk.
Eerlijk.. ik zou ook heel even wachten. Ik snap dat je verliefd bent en fijner zonder is maar een baby daar zit je in deze fase vast nog niet op te wachten.

Normaal is de pil na een week veilig, maar ik ga idd maar wachten.

Kinderen wil ik niet. Maar helaas willen artsen me niet steriliseren :').

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 18:46

Nou ja dan dus tot dat je eerste strip op is :)

Ann_moi

Berichten: 3854
Geregistreerd: 11-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 07:32

Ik heb toch iets geks, ik ben inmiddels na een keer ongesteld te zijn geweest, 4 maanden niet ongesteld geweest na het stoppen met de pil. Nu kreeg ik zondag een hele lichte bloeding die ook gisteren nog iets heeft geduurd. Wel soort van buikkrampen, maar daar houdt het ook op en het is nu weer over.
Iemand een idee wat dit geweest kan zijn, of die het herkend? De huisarts wil er sowieso niets mee.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41656
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 11:28

Ik vind t niet raar klinken. Ik had dat ook in de periode dat ik met de pil gestopt was (de hevigheid varieerde en er zaten iets te veel weken tussen bij mij).

Je lichaam is aan het resetten, dus het is allemaal nog niet regelmatig, dat kan wel tot een jaar duren.

Ik zou me geen zorgen maken :).

Petrichor

Berichten: 10538
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:00

Nou nadat ik een halfjaar geleden met de pil ben gestopt en besloten heb voor de Mirena te gaan heb ik vandaag de Mirena toch laten verwijderen. Ik heb het gevoel dat veel van mijn klachten komen van de Mirena ze zijn namelijk ongeveer tegelijk ontstaan.

Vandaag dus naar de huisarts geweest en de boel laten verwijderen. Maar nu? Ik heb weer de pil gekregen van de huisarts wel een lichte pil namelijk de generiek van Lovette. Maar ik twijfel, deze pil gaan slikken of voorlopig even helemaal geen hormonen.

Ik twijfel omdat ik absoluut geen kinderen wil nu niet en nooit niet, het zou dus mijn grootste nachtmerrie zijn mocht ik perongeluk zwanger worden. Maar aan de andere kant ben ik heel benieuwd wat mijn lichaam doet zonder de hormonen, ik ben vooral heel benieuwd of ik ga afvallen.

Pff help. :+

Britt_Sisi

Berichten: 8947
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 08:31

Condoom gebruiken en goed opletten?

Ik slik nu vanaf september niets meer, gebruik gewoon een condoom en let goed op. Voorlopig nog geen wens om zwanger te worden :)

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 08:36

Britt_Sisi schreef:
Condoom gebruiken en goed opletten?

Ik slik nu vanaf september niets meer, gebruik gewoon een condoom en let goed op. Voorlopig nog geen wens om zwanger te worden :)


Hier ook hetzelfde! September gestopt, ik heb me nog nooit zo goed gevoeld! :D Ik heb dus ook besloten om nooit meer aan de hormonen te gaan.
voorlopig geen kinderwens, geen idee of dat nog komt en zo niet, dan laat ik mijzelf steriliseren als ik 35 ben.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 09:02

Petrichor schreef:
Nou nadat ik een halfjaar geleden met de pil ben gestopt en besloten heb voor de Mirena te gaan heb ik vandaag de Mirena toch laten verwijderen. Ik heb het gevoel dat veel van mijn klachten komen van de Mirena ze zijn namelijk ongeveer tegelijk ontstaan.

Vandaag dus naar de huisarts geweest en de boel laten verwijderen. Maar nu? Ik heb weer de pil gekregen van de huisarts wel een lichte pil namelijk de generiek van Lovette. Maar ik twijfel, deze pil gaan slikken of voorlopig even helemaal geen hormonen.

Ik twijfel omdat ik absoluut geen kinderen wil nu niet en nooit niet, het zou dus mijn grootste nachtmerrie zijn mocht ik perongeluk zwanger worden. Maar aan de andere kant ben ik heel benieuwd wat mijn lichaam doet zonder de hormonen, ik ben vooral heel benieuwd of ik ga afvallen.

Pff help. :+

Dan zou ik voor steriliseren gaan. Je hoort te vaak oepsie door de pil heen of van gescheurde condoms. Stuur anders je vriend naar de uroloog om zijn aandeel op zich te nemen.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 09:06

Vergeet niet dat abortus ook nog altijd een optie is. Condoom en goed in de gaten houden. Ik doe ook autistisch iedere maand een test of bij elk vreemd buikpijntje :')

Nicky91

Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 09:39

elnienjo schreef:
Petrichor schreef:
Nou nadat ik een halfjaar geleden met de pil ben gestopt en besloten heb voor de Mirena te gaan heb ik vandaag de Mirena toch laten verwijderen. Ik heb het gevoel dat veel van mijn klachten komen van de Mirena ze zijn namelijk ongeveer tegelijk ontstaan.

Vandaag dus naar de huisarts geweest en de boel laten verwijderen. Maar nu? Ik heb weer de pil gekregen van de huisarts wel een lichte pil namelijk de generiek van Lovette. Maar ik twijfel, deze pil gaan slikken of voorlopig even helemaal geen hormonen.

Ik twijfel omdat ik absoluut geen kinderen wil nu niet en nooit niet, het zou dus mijn grootste nachtmerrie zijn mocht ik perongeluk zwanger worden. Maar aan de andere kant ben ik heel benieuwd wat mijn lichaam doet zonder de hormonen, ik ben vooral heel benieuwd of ik ga afvallen.

Pff help. :+

Dan zou ik voor steriliseren gaan. Je hoort te vaak oepsie door de pil heen of van gescheurde condoms. Stuur anders je vriend naar de uroloog om zijn aandeel op zich te nemen.


Als zij pertinent geen kinderen wilt, waarom zou haar vriend dan zijn aandeel moeten doen? Misschien wilt hij wel kinderen, niet nu misschien later wel..
Als zij t pertinent niet wilt, dan vind ik het aan haar om te laten steriliseren :)

Heeft een vriendin van mij ook gedaan, zij wilt echt geen kinderen, zij zei: "Stel dat het uitgaat en hij komt iemand anders tegen waar hij wel kinderen mee wilt, dan kan dat niet meer omdat ik geen kinderen wil."

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 09:43

Nicky91 schreef:
Als zij pertinent geen kinderen wilt, waarom zou haar vriend dan zijn aandeel moeten doen? Misschien wilt hij wel kinderen, niet nu misschien later wel..
Als zij t pertinent niet wilt, dan vind ik het aan haar om te laten steriliseren :)

Heeft een vriendin van mij ook gedaan, zij wilt echt geen kinderen, zij zei: "Stel dat het uitgaat en hij komt iemand anders tegen waar hij wel kinderen mee wilt, dan kan dat niet meer omdat ik geen kinderen wil."

Als zij het gelijk voor elkaar krijgt bij haar gyn, prima natuurlijk, maar het schijnt in Nederland bijna zo te zijn dat zelfs als je al jaren smeekt om sterilisaties je bijna tot de overgang moet wachten. Idioterie met pas na je 35e... In Belgie krijg je het wel jonger (onder de 30) voor elkaar, mocht dat qua leeftijd nodig zijn.

Ook al zijn relaties vaak eindig, ik zou ook wel van een partner verwachten dat hij zich laat helpen, omdat ik alleen een relatie zou willen met een eveneens bewust kindvrije man. Dus als hij op dat gebied zijn opties openhoudt, zou het niet de juiste partner voor mij zijn geweest.

Doutz16

Berichten: 1015
Geregistreerd: 30-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 09:57

sanso schreef:
Vergeet niet dat abortus ook nog altijd een optie is. Condoom en goed in de gaten houden. Ik doe ook autistisch iedere maand een test of bij elk vreemd buikpijntje :')


:? Wat een lompe post. Alsof abortus ook maar gewoon een vorm van anticonceptie is..

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:02

Doutz16 schreef:
sanso schreef:
Vergeet niet dat abortus ook nog altijd een optie is. Condoom en goed in de gaten houden. Ik doe ook autistisch iedere maand een test of bij elk vreemd buikpijntje :')


:? Wat een lompe post. Alsof abortus ook maar gewoon een vorm van anticonceptie is..

Het is Plan B als Plan A gefaald heeft.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: Stoppen met de pil, voor- en nadelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:05

Nou inderdaad. Hoezo lomp? Hoezo anticonceptie? Ik zeg alleen dat het een optie is voor ALS de anticonceptie fout gaat, wat met iedere vorm van anticonceptie kan zelfs sterilisatie.
Het is niet zo dat als je zwanger bent je het kind maar moet krijgen, alleen lijkt het alsof dat soms vergeten wordt.

Jolien87

Berichten: 17473
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:39

Lomp of niet, ze heeft wel gelijk.
In het ergste geval kun je het nog weg laten halen, mits je op tijd bent en je principes dit toelaten.

Ik ben nog steeds heel blij dat ik met de pil gestopt ben en nu vrij ben van die hormonen. Naast dat ik veel minder last heb van stemmingswisselingen en somberheid, heb ik een veel hoger libido.
Spoiler:
Nooit geweten dat seks zo fijn kon zijn. Ook mijn ex van 7 jaar geleden, die nu weer mijn vriend is :') zegt dat ik veel meer geniet en het viel ons beiden op dat de boel 'down under' nu ook heel anders ruikt. Niet dat het voorheen stonk, naar zijn zeggen rook het altijd een beetje zoetig maar het ruikt nu helemaal niet meer. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:40

Nou het wordt hier wel heel simpel gesteld, een abortus is niet niks en kan ook een flinke aanslag op je lichaam zijn.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:43

Relaxed schreef:
Nou het wordt hier wel heel simpel gesteld, een abortus is niet niks en kan ook een flinke aanslag op je lichaam zijn.

Hoe je het ook wendt of keert: een zwangerschap én bevalling is nog een veel grotere aanslag op je lichaam. (En dan nog het mentale deel 24/7 voor zo'n kind moeten zorgen voor een fiks aantal jaar!)