Wanneer houd het op? alwéér opereren en chemo.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Wanneer houd het op? alwéér opereren en chemo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 11:03

Ik zie je topic zo nu en dan voorbij komen Goya...man, man, man wat krijg jij het voor je kiezen.

Gecondoleerd en ik wens je heel veel kracht en sterkte toe.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-19 11:14

EMDR hebben ze nooit gedurft,net als hypnose i.v.m. een zwaar trauma van vroeger.

@Astorga hij was geen hartpatiënt, dat maakt het nog moeilijker.
Ik heb dus 2 kinderen thuis [30 en 32] maar de ene heeft een verstandelijke beperking en de andere is autistisch, ik moet er voor hún zijn. Mijn familie woont allemaal in Eindhoven e.o. heb er contact mee via fb en app.
Ik zal sterk moeten zijn en het zal vast wel slijten, maar voor nu is het zó moeilijk!

Heb me afspraak voor Utrecht ook net binnen voor in Sept. afwachten of ik er heen ga,dan zijn we alweer 3 maanden verder.

Dankjewel voor jullie lieve woorden en meeleven.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Wanneer houd het op? alwéér opereren en chemo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-19 15:13

Vanmorgen bij de oogarts geweest in Harderwijk, ze stuurt me door naar Utrecht omdat ze het plekje niet vertrouwd.Moet binnen 2 weken dus naar UMC, ze heeft een brief gestuurd voor een afspraak.
Ik kan helaas niet in Harderwijk onder controle omdat mijn kanker zeer zelden voorkomt op de plek waar ik het heb,binnenkant onderste ooglid.Ze weten daar te weinig over omdat het amper voorkomt.
Ik zou zeggen,neem een studie,altijd handig voor als het wél vaker gaat voorkomen?

Nu afwachten dus of het weer een tumor is, ik zeg tegen mezelf maar dat het niks is.Gewoon een goedaardig rood plekje.
Afgelopen week weer veel pijn rechtsboven in het oog.Heb weer zitten schrapen met een pincet bij het ooglid en toen was de pijn weer weg! dat is toch vreemd? of zou je een wimpertje weg kunnen schrapen?

Hoe dan ook,het is voor nu maar weer afwachten.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 14:57

Jeetje zeg!

Al zou ik wel oppassen met schrapen met dingen bij je ogen. :o

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Wanneer houd het op? alwéér opereren en chemo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 11:36

Ik doe heel voorzichtig, ik moet ook regelmatig me wimpers bij knippen,die groeien zo hard.
Ik denk dat het steeds een wimper is die naar binnen groeit en tegen het oog aankomt en daardoor pijn doet.

Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Wanneer houd het op? alwéér opereren en chemo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 16:06

Wimpers knippen? :wow:

esje01

Berichten: 4901
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: Wanneer houd het op? alwéér opereren en chemo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 16:44

En op het persoonlijk vlak?
Hoe gaat het met jou?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110726
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Wanneer houd het op? alwéér opereren en chemo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 16:57

Waarom zou je je wimpers willen knippen?

Tilmar

Berichten: 3317
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 17:15

Ehhh, dat is heel vervelend hoor als je wimpers in je oog zitten. Ik heb daar ook last van en trek er soms een heleboel uit, gek word ik er van.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Wanneer houd het op? alwéér opereren en chemo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-19 09:54

Mijn wimpers groeien ontzettend hard sinds ik allerlei troep in me ogen moet druppelen en smeren. Anders gaan ze naar binnen toe krullen en dat doet dan pijn in mijn oog.Er zijn ook wimpers weg gebrand,maar die komen gewoon weer terug en die trek ik eruit,die zijn keihard en groeien naar het oog toe.Ik heb dubbele rijen wimpers,veel teveel dus.

Ik heb maandagmiddag 8 juli een afspraak bij het UMC voor dat rode plekje,het is trouwens wel weer gegroeit. Heb nu ook nog een larve van een Teek [denk ik,weet niet 100% zeker] in de huid bij me lies zitten,krijg het er niet uit met de pincet.Bel ik de huisarts, is de praktijk gesloten vandaag.Kan er ook nog wel bij.Dan maandag maar bellen, teekje zit er toch al te lang in om een eventuele herbesmetting te voorkomen.

Ik voel nog steeds niet dat me partner overleden is, het voelt dat hij nog gewoon hier in huis is,alleen zie ik hem niet. Ik hoor de voetstappen boven op de slaapkamer,zoals hij liep.Ik hoor de traplift soms naar beneden komen,maar dat is natuurlijk niet zo. Daarom heb ik de traplift laten verwijderen,dat is net gebeurd.Zijn allemaal trieste herinneringen aan hem.
We hebben de urn binnen, nu wachten tot de as word vrij gegeven door justitie.Moet 6 weken bewaard blijven hoorde ik i.v.m. DNA wat in de as zit,enz,enz.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Wanneer houd het op? alwéér opereren en chemo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 11:27

Jeetje het zit je niet mee! Kun je niet vanavond de huisartsenpost bellen anders gaat er een heel weekend over heen en mocht het wel een teek zijn!
Lijkt me zo onwerkelijk dat je partner er niet meer is. Bizar ook zo pffff.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23458
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Wanneer houd het op? alwéér opereren en chemo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 11:29

als de huisartsenpraktijk gesloten is is er altijd een waarnemer voor spoed. Als het spoed genoeg is voor de HAP is het ook spoed genoeg voor de waarnemer. :)

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-19 12:56

Klopt,er is een waarnemer voor spoedgevallen.Maar is dit een spoedgeval? Ik bedoel als er een besmetting plaats vind dan is die al gebeurd.Ik ben 10 jaar geleden al besmet geraakt door een Nimf teek.Huisarts geweest,zat geen kring, alleen rode vlek,dus niks aan de hand.
Mocht ik veel pijn krijgen kan ik altijd nog naar huisartsen post.
Moet nog zoveel regelen en heen bellen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110726
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Wanneer houd het op? alwéér opereren en chemo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 13:06

Kunnen larves van teken zich ook vastzuigen? Dat wist ik helemaal niet :o?
Even goed in de gaten houden inderdaad.

En aangezien het heel onverwacht is gebeurd denk ik dat het heel logisch is dat het nog niet 'wil landen'.
Dat zal nog wel een flinke tijd duren.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23458
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:11

gohya schreef:
Klopt,er is een waarnemer voor spoedgevallen.Maar is dit een spoedgeval? Ik bedoel als er een besmetting plaats vind dan is die al gebeurd.Ik ben 10 jaar geleden al besmet geraakt door een Nimf teek.Huisarts geweest,zat geen kring, alleen rode vlek,dus niks aan de hand.
Mocht ik veel pijn krijgen kan ik altijd nog naar huisartsen post.
Moet nog zoveel regelen en heen bellen.


Als je er last van hebt wel, en je kan altijd bellen en de assistente laten beoordelen.
HAP is tenslotte ook alleen voor spoed..

pien_2010

Berichten: 43448
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:34

gohya zonet je topic weer bij gelezen. Ik zit echt met tranen in mijn ogen. Zo erg allemaal.

Heel veel sterkte met het overlijden van je dierbare man, je eigen gezondheid en je kinderen die aandacht van jou nodig hebben.
Zwaar hoor :(:) Het zit je echtniet mee.

Wellicht dat je voor jezelf ook iemand kunt zoeken waar je mee kunt gaan praten. Dat lost niets op maar kan je wel helpen.

Angeliquee18

Berichten: 2593
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 13:22

Ik heb al 100 keer een bericht getypt, Maar er komt telkens weinig zinnigs uit.
Meid wat is jou leven op z'n kop gezet, zo oneerlijk dit! :(:)

Ik wens je heel veel sterkte & kracht toe met alles, je zat al in een heftige periode, die nu nog heftiger zal worden.

Mocht je even je hart willen luchten, mag je me altijd een pb sturen!
Ook ben ik lid van een Facebook groep met jonge weduwnaars, echt een hele fijne plek met veel herkenning.

Dikke knuffel voor jou :(:)

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Wanneer houd het op? alwéér opereren en chemo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-19 10:41

Dankjewel @pien_2010 en @Angeliquee18.
Ik zit nog steeds in een waas denk ik,ik leef gewoon verder of er niks aan de hand is,das toch raar?
Natuurlijk blijf ik dat beeld zien, als ik op de slaapkamer kom draait me maag om.Kan er nog steeds niet zijn,slaap ook nog steeds op de bank.
Vandaag alweer 3 weken geleden toen het drama begon.

Angeliquee18

Berichten: 2593
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 11:11

Meid dat is echt niet raar, dat is echt overleven!
Hier noemen ze het de ontkenningsfase.
Hier is het inmiddels 15 weken geleden, en heb nog niet echt het idee dat ik in de "rouw" zit.

Voelde me hier onwijs schuldig over, denk lekker dan.. Mijn man gaat dood, en ik leef gewoon vrolijk door.
En het is echt niet dat ik hem niet mis, en ben echt wel eens verdrietig.
Maar over het algemeen gaat het best "goed"

Hier heeft het geholpen om de hele slaapkamer om te gooien, zo dat als je boven komt je niet gelijk "het beeld ziet" al staat het wel op je netvlies.
Dit heeft gewoon heel veel tijd nodig, het word echt beetje bij beetje minder, ik ben nu wel "rustiger" boven, Maar nog steeds heel veel nachtmerries ect.

Dikke knuffel voor jou :(:)

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Wanneer houd het op? alwéér opereren en chemo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-19 11:24

Fijn om te horen dat het niet raar is,dat het erbij hoort!
Het lijkt zo of ik er niks om geef dat hij er niet meer is.Maar ik ben ook nog vaak verdrietig,komen de tranen en voel me alleen.
Dat veranderen in huis deed ik al vrij snel,traplift is eruit gehaald,sta-op stoel is weg.Maar alle kleren liggen er nog, jassen hangen nog op de kapstok,enz.
En dan het idee alleen verder te moeten leven, dat zie ik helemaal niet zitten.

Voor jou is dat ook nog maar kort geleden zeg, jij ook veel Sterkte!

pien_2010

Berichten: 43448
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 14:40

:(:) :(:) Gohya en Angeliquee18, het hoort er dus inderdaad gewoon bij.

Laat alle tranen maar rollen en vallen en gaan. Laat als ze niet rollen en gaan, het gewoon maar zijn wat het is. Als je jezelf langer hebt kunnen voorbereiden op de dood van je geliefde, dan is het een totaal ander verhaal. Dan kan er zelfs af en toe wat opluchting komen en daar kunnen mensen zich ook zo schuldig over voelen, terwijl het vaak opluchting is of dankbaarheid, dat lijden verder bespaart blijft.


gohya schreef:
Het lijkt zo of ik er niks om geef dat hij er niet meer is.
Gohya je lichaam is volkomen nog in shock en het helpt je om door deze periode heen te komen en het helpt je om het echte verlies gevoel nog wat van je af te houden. Dat is de natuur zo werkt het.

Na overlijden vroeger van mijn kindje zei ik wel eens: "het ergste van dood gaan is, dat je die dierbare nooit meer ziet". Veel mensen begreep niet wat ik daarmee bedoelde, maar ik bedoelde daarmee dat naarmate de tijd vordert jezelf pas echt begrijpt en voelt wat het betekent als iemand er niet meer is en dus ook niet meer terug komt. Dat is een ervaring die we gelukkig maar heel weinig meemaken en waar heel veel lagen in zitten als je dat meemaakt.
Ik heb zelfs jaren later, nadat ik nog 3 prachtige kinderen ha gekregen, me nog vergist (gebeurde regelmatig) door voor de kinderen 4 bordjes neer te zetten. Regelmatig had ik een bordje teveel op tafel staan :oo En dat terwijl mijn kindje bij de bevalling overleden was. Vond ik zo bizar. Blijkbaar is dat ook iets onbewust, dat je lichaam / onbewuste het niet accepteert dat dat kindje nooit aan je tafel zal zitten bij de anderen terwijl dat wel zo gemoeten had.


gohya schreef:
En dan het idee alleen verder te moeten leven, dat zie ik helemaal niet zitten.
Natuurlijk zie je dat niet zitten, wie wel? :(:) Het is ook objectief iets heel erg verdrietig en schokkend wat je mee hebt gemaakt. Dat is eenzaamheid ten top en natuurlijk wil je daar niet aan. Heel normaal en natuurlijk.
En ook hier geldt vaak dat dit anders is voor mensen die al lang met de gedachte hebben moeten leven, dat hun geliefde komt te overlijden vroeg of laat. Dat is ook niet gemakkelijk want dan heb je ook nog eens heel veel verdriet en ellende voor het overlijden. Maar jij bent vanuit het niets pats in een vreselijke afschuwelijk levens film terecht gekomen dat zo aangrijpend gebeuren is geweest met zo'n sterkte beelden, dank je de koekoek dat je bent zoals je bent.
Je lichaam neemt het over en je zit zoals eerder al terecht is genoemd, in de overlevingsmode.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Wanneer houd het op? alwéér opereren en chemo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-19 09:59

Mijn broer zei me gisteren dat het bij hem 3 jaar heeft geduurd voor hij de dood van zijn vrouw kon accepteren.Het kan dus erg lang duren.
Ik begrijp dat alles geregeld moet worden enzo,maar als je dan een brief krijgt van de Zorgverzekeraar,dat je partner de eigen risico nog open hebt staan,en dat ik dat moet betalen,dan word ik toch wel boos hoor.
Ik was niet getrouwd,geen partnerschap,niks,we woonden gewoon samen en dan komen ze bij mij plukken.Ik ga daar verder niet moeilijk over doen,ik betaal gewoon,ik wil niet dat hij straks geregistreerd is als wanbetaler.
Ik begrijp dat ze hun geld willen zien,maar waarom zo snel al gelijk komen halen?

De overlevingsmode is het idd. hoop niet dat het jaren gaat duren en er wél uit kom.

pien_2010

Berichten: 43448
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 10:18

gohya schreef:
ik wil niet dat hij straks geregistreerd is als wanbetaler.
:(:) , dit is zo ruk.
Wij kregen na het overlijden nog een brief van het kinderdagverblijf dat ze kon komen. We hadden al keurig afgemeld, maar dat was administratief fout gegaan. Dat zijn allemaal verdrietige huilmomentjes. Dat zal nog wel eventjes duren dat sorot dingen, hoe goed jij ook alles doorgeeft.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Wanneer houd het op? alwéér opereren en chemo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-19 10:20

Goed nieuws, ze gaan de kernreactor in Petten weer openen! daar worden isotopen gemaakt om chemo te kunnen maken.Dan is mijn medicijn ook weer verkrijgbaar! zal er alleen wel bijna 6 jaar op moeten wachten, 2025 gaat hij open.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:30

Lees net in ‘mijn’ topic weer wat anders