Ik zit er doorheen..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miszblueeyes

Berichten: 651
Geregistreerd: 02-06-12

Re: Ik zit er doorheen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 11:28

fijn dat je word opgenomen
succes en sterkte

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Ik zit er doorheen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 12:24

Hoe is het met je?

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: Ik zit er doorheen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 17:03

Hoe gaat t met je ts?

123Shadow123
Berichten: 121
Geregistreerd: 13-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 21:33

Nou, er is heel wat gebeurd en ik weet niet zeker of dat besproken mag worden op bokt..

Ik ben inmiddels uit het ziekenhuis. Het was totaal niet mijn ding daar. Ik moest daar rond half 5 zijn en om 6uur zaten we nog te wachten. Ondertussen werd ik wel begroet door de andere patienten, allemaal heel aardig hoor. Maar toch met wat ergere psygische aandoeningen waardoor ik me erg ongemakkelijk voelde. En dan schreeuwde er op de gang ook nog een man dat hij iedereen ging vermoorden.

Mijn moeder en ik vonden dit dus echt geen optie en ik heb dit de dag erna besproken met de artsen daar. Bovendien was ik ook veruit de jongste daar. Gemiddelde was 40+.. Dus het was gewoon niet de plek voor mij. Als alternatief kwam ik zelf ermee om dan naar mijn opa en oma te gaan. Die wonen 2uur rijden van mijn huis en dan kan ik daar tot rust komen. De artsen daar belden mijn opa en oma en alles was geregeld. Die avond zou mijn moeder me brengen tot ongeveer de helft waar ik dan door opa en oma opgehaald zou worden. Maar het liep allemaal anders. Behoorlijk anders....

Het begon toen mijn moeder me ophaalde in het ziekenhuis. Daar hadden we onenigheid en we hebben de hele autorit niet meer gepraat. En toen ik thuis kwam ruzie met vriend. Waardoor ik behoorlijk begon te trillen en mezelf begon te verliezen. Toen ook mijn moeder weer naar boven kwam, en ik dat op dat moment opvatte als 2 tegen 1, zei ik dat ik er klaar mee was. Ben naar de badkamer gerend en nu weet ik niet in hoeverre ik kan praten op bokt. In ieder geval; vrij snel stonden er 2 agenten en eentje heeft rustig met mij kunnen praten. Ik kwam weer terug op aarde leek het. In tijden had ik me nog niet zo goed gevoeld. Blijkbaar moest ik alles kwijt, al had het natuurlijk niet op deze manier moeten gebeuren. Daarna meegenomen naar het ziekenhuis om te praten met de crisisdienst. Opnieuw afspraken gemaakt om naar mijn grootouders te gaan. En dat is waar ik nu al een paar dagen ben. En het gaat redelijk goed. Ik kom goed tot rust, eet weer normaal alleen de misselijkheid zit er nog wel. 7januari gaan ze naar Spanje en ik ga waarschijnlijk mee. Tussendoor ga ik wel nog eventjes naar huis.

Ik ben trouwens in het ziekenhuis ook begonnen met olanzapine oid. Ik word er wel erg moe van en ik heb zo'n droge mond...

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 21:48

Wat een verhaal ts!

Maar gelukkig heeft het een goede wending genomen, en kun je nu tot rust komen bij je opa en oma. Wat fantastisch dat eten nu weer lukt!
Ik ga voor jou duimen dat het eten goed blijft gaan en dat je straks meekunt naar spanje. Hopelijk kun je wat in 2018 gebeurd is daar laten, en word 2019 een prachtig jaar. <3

123Shadow123
Berichten: 121
Geregistreerd: 13-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 21:57

Gypsy schreef:
Wat een verhaal ts!

Maar gelukkig heeft het een goede wending genomen, en kun je nu tot rust komen bij je opa en oma. Wat fantastisch dat eten nu weer lukt!
Ik ga voor jou duimen dat het eten goed blijft gaan en dat je straks meekunt naar spanje. Hopelijk kun je wat in 2018 gebeurd is daar laten, en word 2019 een prachtig jaar. <3

<3
Lief berichtje <3
Ik denk dat Spanje me wel goed gaat doen. Deze kou is echt niks voor mij.

Janneke2

Berichten: 22774
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Ik zit er doorheen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 21:59

Fijn dat het gelukt is om op een goede plek te komen...!

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 21:59

Ik ga met Gypsy mee :)
Jammer dat de misselijkheid er nog wel is, maar wel erg fijn dat je weer kan eten *\o/*

Wat een lieve grootouders heb je ook!
Zet hem op meid!!
Hopelijk kan je lekker even mee naar Spanje.

123Shadow123
Berichten: 121
Geregistreerd: 13-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 22:01

MariekeTV schreef:
Ik ga met Gypsy mee :)
Jammer dat de misselijkheid er nog wel is, maar wel erg fijn dat je weer kan eten *\o/*

Wat een lieve grootouders heb je ook!
Zet hem op meid!!
Hopelijk kan je lekker even mee naar Spanje.

Ja, echt balen dat die er nog zit. Maar ik denk dat het wel minder gaat worden zodra ik de olanzapine langer slik. En ja, ik ben zo blij dat ik weer kan eten. Word nu ook wel extra verwend }:) O:)

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 22:17

123Shadow123 schreef:
MariekeTV schreef:
Ik ga met Gypsy mee :)
Jammer dat de misselijkheid er nog wel is, maar wel erg fijn dat je weer kan eten *\o/*

Wat een lieve grootouders heb je ook!
Zet hem op meid!!
Hopelijk kan je lekker even mee naar Spanje.

Ja, echt balen dat die er nog zit. Maar ik denk dat het wel minder gaat worden zodra ik de olanzapine langer slik. En ja, ik ben zo blij dat ik weer kan eten. Word nu ook wel extra verwend }:) O:)


Geeft niks, laat je maar lekker verwennen je kan het gebruiken :)

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Re: Ik zit er doorheen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 22:36

Top dat je opa en oma je willen opvangen en zelfs mee naar Spanje.
Maar wel even kritische noot voordat je naar Spanje gaat maar de situatie wel redelijk stabiel zijn. Je zit echt niet te wachten om daar een crisis te krijgen. Dan komt er wel heel veel op bordje van je opa en oma om dan dingen geregeld te krijgen

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Re: Ik zit er doorheen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 23:25

Wat fijn TS dat je weer kan eten en tot rust kan komen bij je opa en oma :j

Is het zo dat al je woede/verdriet daar in de badkamer naar buiten is gekomen?
Dat je al die tijd een enorme "brok" in je keel hebt gehad van "ingeslikte" emoties door dat ene gesprek?

Of zit ik er helemaal naast?

Als het de woede/verdriet is dan weet je nu waar de oorzaak ligt en is het zaak om die woede/verdriet ten eerste te kunnen uiten en ten tweede het een plekje te kunnen geven.

123Shadow123
Berichten: 121
Geregistreerd: 13-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-18 22:09

eekhoornerik schreef:
Wat fijn TS dat je weer kan eten en tot rust kan komen bij je opa en oma :j

Is het zo dat al je woede/verdriet daar in de badkamer naar buiten is gekomen?
Dat je al die tijd een enorme "brok" in je keel hebt gehad van "ingeslikte" emoties door dat ene gesprek?

Of zit ik er helemaal naast?

Als het de woede/verdriet is dan weet je nu waar de oorzaak ligt en is het zaak om die woede/verdriet ten eerste te kunnen uiten en ten tweede het een plekje te kunnen geven.


Nee het gaat over iets waar iemand over wilde temmen. Iets wat al eerder door mijn hoofd spookte. Sinds die avond is het wel verdwenen. Ik zie het leven weer wat zitten :)

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 23:16

Wat fijn om te horen!

Geniet van je vakantie in Spanje, heerlijk :D

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 00:24

Het feit dat je weer eet heeft wrs alles met de olanzapine te maken.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 00:42

genja schreef:
Top dat je opa en oma je willen opvangen en zelfs mee naar Spanje.
Maar wel even kritische noot voordat je naar Spanje gaat maar de situatie wel redelijk stabiel zijn. Je zit echt niet te wachten om daar een crisis te krijgen. Dan komt er wel heel veel op bordje van je opa en oma om dan dingen geregeld te krijgen

Hier ben ik het wel mee eens. Je opa en oma moeten zich wel realiseren dat ze iemand die ernstig ziek is meenemen naar het buitenland. Dek je alsjeblieft goed in qua verzekeringen, zorg dat je ruim voldoende medicijnen meeneemt en eventueel zelfs een recept om ze in Spanje ook te kunnen krijgen, en zorg dat je te allen tijde terug naar huis kunt. Neem ook voldoende vloeibare voeding mee voor het geval het mis gaat.

123Shadow123
Berichten: 121
Geregistreerd: 13-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-18 21:34

LindyH schreef:
genja schreef:
Top dat je opa en oma je willen opvangen en zelfs mee naar Spanje.
Maar wel even kritische noot voordat je naar Spanje gaat maar de situatie wel redelijk stabiel zijn. Je zit echt niet te wachten om daar een crisis te krijgen. Dan komt er wel heel veel op bordje van je opa en oma om dan dingen geregeld te krijgen

Hier ben ik het wel mee eens. Je opa en oma moeten zich wel realiseren dat ze iemand die ernstig ziek is meenemen naar het buitenland. Dek je alsjeblieft goed in qua verzekeringen, zorg dat je ruim voldoende medicijnen meeneemt en eventueel zelfs een recept om ze in Spanje ook te kunnen krijgen, en zorg dat je te allen tijde terug naar huis kunt. Neem ook voldoende vloeibare voeding mee voor het geval het mis gaat.


Ja we zijn ook goed aan het kijken met alles. Mijn vriend kan me ophalen met het vliegtuig mocht het nodig zijn. We krijgen maandag van apotheek als het goed is medicijnen mee voor minstens 2 maanden, dus dat moet wel goed komen.

Even een leuk bericht ik woog bij aankomst opa en oma 41 kilo ongeveer en vanochtend zat ik op 44 *\o/*
Laatst bijgewerkt door 123Shadow123 op 29-12-18 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

123Shadow123
Berichten: 121
Geregistreerd: 13-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-18 21:35

chevax schreef:
Het feit dat je weer eet heeft wrs alles met de olanzapine te maken.

Denk het ook. Maar jeetje wat maakt dat spul me moe. Ogen vallen gewoon dicht

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 21:40

Je bent ook wel goed verzwakt hè, en eten verteren kost ook heel veel energie.
Been here done that, toen ik erg ziek was stelde ik mijn ontbijt uit tot ik het noodzakelijke gedaan had, omdat anders mijn ogen dicht vielen. :z
Gun je lijf lekker de tijd om te herstellen, maar het klinkt wel heel goed die kilo’s erbij hoor, hopelijk kunnen ze de oorzaak van het afvallen wegnemen straks. :)

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 23:36

Dat is al goed afgesproken alleen wat wel goed is om na te gaan of als je echt in een ‘crisis’ zit je wel mag vliegen. Als je echt onrustig en slecht te benaderen bent en ze zien dit bij inchecken heb je kans dat je geweigerd wordt. Ze nemen liever geen risico dat iemand tijdens de vlucht echt in paniek raakt en ‘doordraait’

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 15:34

123Shadow123 schreef:
Even een leuk bericht ik woog bij aankomst opa en oma 41 kilo ongeveer en vanochtend zat ik op 44 *\o/*


Dat is een feestje waard! Wat knap! Blijf zo doorgaan met deze medicijnen en dit eten, blijkbaar zit je op de goede weg! *\o/*

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Re: Ik zit er doorheen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 16:26

Wat fijn dat je wat bent aangekomen TS, dat moet je weer goede moed geven :j
Dat duffe is vaak de eerste weken en daarna wordt het minder als het goed is.

Es_ther

Berichten: 18716
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 16:30

Wat heerlijk dat je aangekomen bent!

123Shadow123
Berichten: 121
Geregistreerd: 13-12-18

Re: Ik zit er doorheen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-18 19:39

Ja echt heel fijn! :D

Ik zat er aan te denken om een blog te beginnen. Is er iemand die even wil checken (via pb) of het wat is. Heb al wat geschreven namelijk O:)

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 20:11

Ja hoor, stuur maar!

Je klinkt veel positiever dan een tijdje terug. Ben blij voor je :j