Permanente make up en Microblading

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anomien

Berichten: 7418
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 18:08

SaraViavia schreef:
Ik heb ze vanmorgen voor de laatste keer getekend, vanmiddag eerste keer PMU behandeling. Zo spannend wel


En?

Spannend!

SaraViavia

Berichten: 1800
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:09

Ik vond het ten eerste dus wél echt pijnlijk haha. Maar goed dat maakt niet uit. Ik ben zeker wel tevreden met het resultaat maar wil met de nabehandeling nog ieeeeets de vorm aanpassen. De kleur vind ik nu perfect maar hij vervaagt 30% in de eerste week dus die vind ik daarna waarschijk wel te licht. Ik wacht nog even op voor en na foto van de kliniek. Heb dus wel nu al zin in de nabehandeling als finishing touch maar ga er nu al van genieten sochtends dat gedoe niet meer en in de vakantie met zwemmen nergens druk om te maken :)

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:17

Ik laat donderdag Ombre brows zetten.. ben heel zenuwachtig haha. Heb zelf best wat gaten in mijn wenkbrauwen en teken dus elke dag bij. Ben dat echt wel zat, lijkt me heerlijk om op te staan met knappe wenkbrauwen haha. Ben vooral bang voor de herstel fase, heb zondag een verjaardag dus hoop dat het dan nog toonbaar is. Hoop dat het goed gaat pakken.. en ik echt niet meer zelf bij hoef te tekenen daarna.

SaraViavia

Berichten: 1800
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 22:59

anne_bento schreef:
Ik laat donderdag Ombre brows zetten.. ben heel zenuwachtig haha. Heb zelf best wat gaten in mijn wenkbrauwen en teken dus elke dag bij. Ben dat echt wel zat, lijkt me heerlijk om op te staan met knappe wenkbrauwen haha. Ben vooral bang voor de herstel fase, heb zondag een verjaardag dus hoop dat het dan nog toonbaar is. Hoop dat het goed gaat pakken.. en ik echt niet meer zelf bij hoef te tekenen daarna.


Ik was daar ook heel bang voor. Had afspraak eigenlijk aanstaande donderdag staan maar ivm een feestje op zaterdag vroeg ik of het op maandag (vandaag) kon. Heb morgen en overmorgen zelfs expres niks ingepland maar op dit moment ziet het er prima uit! Na 2-3 dagen weet ik niet maar nu zitten ze gewoon mooi, geen rode huid en geen gek dikke of donkere wenkbrauwen dus wss valt het wel mee :)

Jildau

Berichten: 9425
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 23:30

Bij mij zat het juist de eerste dagen mooi en werd het daarna minder. :D Donderdag laten zetten en de dinsdag en woensdag daarna waren het ergst. Toen was het echt even heel lelijk.

Ik vond het ook echt pijnlijk hoor dus daarin ben je niet de enige. Ben benieuwd naar de foto's!

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 00:25

Ik ben heel benieuwd! Twee jaar geleden gekozen voor microblading. Is wel wat donker geweest de eerste dagen maar geen korstjes oid. Ook geen pijn, viel bijna in slaap haha. Alleen op de terugweg na het zetten een paracetamol genomen.
Woensdag natural powderbrows... misschien denk ik daar heel anders over :')

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 07:10

De pijn zie ik niet zo tegenop, heb ook een tatoeage en dat viel me ook alles mee, maar wie weet kom ik hierop terug haha. Ik heb ook gelezen dat de eerste 3/4 dagen dan nog meevalt en daarna wordt het even heel lelijk. Ik kan gelukkig thuis werken en ben echt in staat dat dan te doen haha. Ben benieuwd naar het proces bij hou SaraViavia!

En Jildau, na de herstel ‘week’, zijn ze dan weer helemaal mooi? geen kale/lege plekken?

_sharona_

Berichten: 1516
Geregistreerd: 23-05-07
Woonplaats: Elst ut

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 08:06

Ik heb vorig jaar powderbrows laten zetten. Ik vond het geen pijn doen, vond het wel fijn gevoel! Haha. Maar ik zou ze nu eigenlijk willen bijwerken. Vorig jaar heb ik ze gezet in de lente en de touche UP in de zomer. Dat zou ik niet snel nog een keer doen omdat je toch echt moet uitkijken voor de zon.. Hier hangt het genezingsproces echt vanaf. Ik denk dat ik de mijne daarom na de zomer laat bijwerken.

Needje

Berichten: 19209
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 08:28

Voor de wel en geen pijn bij het zetten. Is er verdoving gebruikt?
Bij mij wel. Eerste keer dus amper wat gevoeld.
Bij bijwerken werkte de verdoving niet. Toen wel wat gevoeliger. Maar nog steeds vol te houden.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 08:53

_sharona_ schreef:
Ik heb vorig jaar powderbrows laten zetten. Ik vond het geen pijn doen, vond het wel fijn gevoel! Haha. Maar ik zou ze nu eigenlijk willen bijwerken. Vorig jaar heb ik ze gezet in de lente en de touche UP in de zomer. Dat zou ik niet snel nog een keer doen omdat je toch echt moet uitkijken voor de zon.. Hier hangt het genezingsproces echt vanaf. Ik denk dat ik de mijne daarom na de zomer laat bijwerken.

Bedoel je bijvoorbeeld een week na zetten niet in de zon?
Hoe zien ze er bij jou nu na een jaar uit? Nog wel mooi of erg vervaagd?

_sharona_

Berichten: 1516
Geregistreerd: 23-05-07
Woonplaats: Elst ut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 09:47

Needje schreef:
Voor de wel en geen pijn bij het zetten. Is er verdoving gebruikt?
Bij mij wel. Eerste keer dus amper wat gevoeld.
Bij bijwerken werkte de verdoving niet. Toen wel wat gevoeliger. Maar nog steeds vol te houden.


Bij mij is er geen verdoving gebruikt.

_sharona_

Berichten: 1516
Geregistreerd: 23-05-07
Woonplaats: Elst ut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 09:49

anne_bento schreef:
_sharona_ schreef:
Ik heb vorig jaar powderbrows laten zetten. Ik vond het geen pijn doen, vond het wel fijn gevoel! Haha. Maar ik zou ze nu eigenlijk willen bijwerken. Vorig jaar heb ik ze gezet in de lente en de touche UP in de zomer. Dat zou ik niet snel nog een keer doen omdat je toch echt moet uitkijken voor de zon.. Hier hangt het genezingsproces echt vanaf. Ik denk dat ik de mijne daarom na de zomer laat bijwerken.

Bedoel je bijvoorbeeld een week na zetten niet in de zon?
Hoe zien ze er bij jou nu na een jaar uit? Nog wel mooi of erg vervaagd?


Nee er werd geadviseerd 4 weken niet in de volle zon te gaan ivm genezing. En hierdoor zou het ook eerder vervagen. En 4 weken niet on de volle zon in de zomerperiode vond ik toch vrij irritant. Maar heb het wel gedaan om het resultaat zo optimaal mogelijk te krijgen. Mijn wenkbrauwen zijn zeker nog mooi! Ze zijn eigenlijk niet heel erg vervaagd maar zie zelf nu weer wat stukjes die ik weer wat strakker wil.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 09:52

Ooh dat is mij niet verteld haha... dat gaat 'm ook niet worden, ik ben echt een buiten mens, ga echt niet straks een maand de zon niet in.. zal het voor de zekerheid eens navragen nog donderdag

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 11:33

Ik heb een pet gekocht :)) en als ik dan mijn zonnebril opzet zijn mijn wenkbrauwen zo goed als onzichtbaar voor de zon :P

frensje
Berichten: 725
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 22:08

paddraigh schreef:
Ik heb shadowliners!
Ik had eerst ergens anders mijn eyeliners laten doen.. Maar alles behalve tevreden niet netjes en de ene kant hoger dan de ander...

Ik was zo blij dat ze de mijne wou corrigeren!
Foto van ze
Ik krijg 18aug de nabehandeling
Ben er heel erg blij mee
Ik houd van iets wat er zit zeg maar, dus daarom ook deze keuze!
[ [url=m/gtqhua.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/V1aCJt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtig dat powder effect. Ik heb altijd een vrij dikke eyeliner of eigenlijk wat meer powder effect. Wist niet dat dit kon.
Waar ben je geweest?

SaraViavia

Berichten: 1800
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 14:20

Ik heb ze 3 dagen geleden gezet en vond de behandeling dus écht wel pijnlijk, maar tot nu toe nog geen enkele keer jeuk of pijn gehad, geen korstjes, geen rode vlekken.. Hopelijk blijft dat zo :o

Hier de voor- en nafoto van de kliniek, ik vind ze daar nog niet zo heel mooi direct na de behandeling
Afbeelding

Dit is een paar uurtjes later
Afbeelding

Ik ben er super blij mee! Het enige wat ik bij de nabehandeling wil aanpassen is dat ze in het midden heel iets minder recht zijn.. dus met potlood 2 mini stukjes erbij gezet (NIET de PMU aangeraakt!) om te kijken hoe ik ze uiteindelijk wil en dat is zo:
Afbeelding

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 14:28

SaraViavia, heel eerlijk vind ik de vorm van de pmu beter bij je gezicht passen dan hoe je het zelf erbij getekend hebt.
Zoals je zelf getekend hebt, gaat het te ver naar het midden. De ‘regel’ is dat potlood recht omhoog in je ooghoek je wenkbrauw begint en niet verder naar binnen, wat zoals lijkt precies is gedaan bij de pmu.

Maar als je zelf liever zoals de onderste hebt, dan vooral zo doen! Jij moet er tevreden mee zijn.

SaraViavia

Berichten: 1800
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 14:29

linoleum schreef:
SaraViavia, heel eerlijk vind ik de vorm van de pmu beter bij je gezicht passen dan hoe je het zelf erbij getekend hebt.
Zoals je zelf getekend hebt, gaat het te ver naar het midden. De ‘regel’ is dat potlood recht omhoog in je ooghoek je wenkbrauw begint en niet verder naar binnen, wat zoals lijkt precies is gedaan bij de pmu.

Maar als je zelf liever zoals de onderste hebt, dan vooral zo doen! Jij moet er tevreden mee zijn.


Snap wat je bedoelt, wellicht ook wat korter, maar bedoel dat hele rechte hou ik niet van. Dus gaat meer om de "vorm" van het uiteinde, maar dat lukt mij niet om zo te tekenen hoor ;) Van kliniek gaven ze wel aan dat het kon zonder dat de wenkbrauw perse langer wordt om het zo te zeggen.

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 14:31

Aaah zo! Ja dan zeker doen als je ronder mooier vindt. Dat zou ik zelf dan denk ik ook wel mooier vinden.

Anomien

Berichten: 7418
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 14:41

Weet je ik vond ook dat die van mij langer moesten.

Maar soms moet je gewoon wennen aan het beeld. Die van mij waren natuurlijke vorm al te lang (Zonder dat ik het zag), dus voor mijn gevoel waren ze na de behandeling te kort.

Vergeet niet dat ik er al jaren tegenaan keek en je je zelf altijd anders ziet in de spiegel. Zo beschouw je je eigen gezicht ook altijd symmetrisch. Spiegel je eigen gezicht eens op een foto en je zult jezelf heel anders vinden.
Wat natuurlijk niet zo zo zijn als je idd echt symmetrisch was..

Geef het tijd.

In mijn geval: kijk ik nu terug op foto’s waarbij ik nu ineens vind dat ze toen te lang waren.

Needje

Berichten: 19209
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 14:58

Wacht eerst maar tot ze geheeld zijn. Kanqua kleur nog veranderen waardoor het minder opvalt/stoort bij je.

SaraViavia

Berichten: 1800
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 15:01

Zeker. Staat 10 augustus pas weer. Vind nu al fijn 's ochtends zo opstaan en gaan haha.

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 18:12

Ik vind ze heel mooi SaraViavia!

Ik heb ze vanmiddag laten zetten, echt heeeeel blij mee. Moet er wel aan wennen, ze heeft ze vrij smal gezet, ik kan ze altijd over 6 weken breder laten maken natuurlijk maar wellicht is het gewoon even wennen. Ik vond het geen pijn doen, hooguit een wat vervelend gevoel maar geen pijn. Kreeg vooraf een verdovende crème op. Ze voelen nu wat branderig. Ik heb nog geen foto’s van haar zelf gehad maar wel zelf al foto’s gemaakt.

Voor

Afbeelding

Na


Afbeelding

Afbeelding

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 18:35

Ik vond het zetten van de powderbrow geen pijn doen. Had achteraf ook meer last van de microblading (toen een paracetamol genomen), maar nu niets nodig gehad.

Ik vind mijn wenkbrauwen nu nog erg heftig maar de kleur moet natuurlijk nog wat afnemen en de breedte wordt ook wat smaller door het teruglopen van de kleur. Ben heel benieuwd!

Misschien wel even leuk ‘oud vs nieuw’.
Ben bij Nathalie Hollander geweest overigens. De hele foto is wel op haar insta te zien.

Afbeelding

Needje

Berichten: 19209
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 18:42

Ja je foto ben ik al tegengekomen. :D