Gebruikers etherische/essentiële oliën

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jannie79
Berichten: 308
Geregistreerd: 23-03-04

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 12:04

Hier de afgelopen dagen flink aan het hoesten dus nu een bekend in de diffuser die de luchtwegen zou moeten onderstenen.

1 Druppel citroen
1 druppels eucalyptus
2 druppels pepermunt
1 druppel rozemarijn

Ruikt heerlijk en ben benieuwd of het effect heeft.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 09:09

Wat een leuk topic! Ik wil me graag aanmelden :)

Zelf gebruik ik de laatste tijd veel Doterra olie. Nadat ik een ontzettend leuke workshop had gedaan bij Paard en olie met mijn paard, ben ik me meer in olie gaan verdiepen en het meer gaan gebruiken.
Ik heb onlangs ook een 1e les dag van 2 bij de Silverlinde gehad over Aroma Therapie. Zo leuk dat ik me ook maar heb aangemeld voor de 2-daagse Bach Bloesem :D

Goldwynn

Berichten: 1428
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Helaas weer in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 11:49

XxLiEsJuHhxX schreef:
Voor hoofdpijn ben ik ook nog altijd heel erg aan het zoeken. Gisteren een migraine aanvak gehad, gaan rolleren (eerst panaway, lavendel, pepermint geprobeerd, daarna de lavendel, pepermint, frankinsence en copaiba) de 1e roller werkte eigenlijk zo goed als niet, de 2e leek wel wat te doen, de scherpe randjes weg te halen. Maar toen ik een 3e x die rolde barste het nog eens dubbel zo hard door dus toen toch weer terug gestapt op migraine medicijnen.

Ik heb kwa hoofdpijn wel heel veel baat bij stress away, lavendel, orange enz om wat ontspannender te worden en zo dus ook mijn nek/schouder spieren wat te laten onspannen en natuurlijk ook de stress die er zit wat weg te halen.

Verder gebruik ik het nog niet zo lang maar ben wel echt mega fan!

mijn favoriete mix is purification met lemon maar ook de thieves nu de R in de maand zit vind ik toch wel erg lekker. En een grote favoriet is lemon met pepermint.

's nachts heb ik altijd een van de volgende combinaties in de defuser
stress away met lavendel
stress away met orange
cedarwood met orange


Als ik dadelijk wat verder ermee ben wil ik ook graag het gaan gebruiken bij de paarden enz <3



Ik wil me al een poosje verdiepen in oliën, tegen stress en inderdaad hoofdpijn (door de stress zet ik mn neck en schouders vast waardoor ik spierspanningshoofdpijn krijg). Van welk merk heb je de stress oliën? Zou je me die aanraden?



Iets wat helpt ontspannen zou ook welkom zijn, naast olien die helpen bij hoofpijn en stress.

Is zo'n diffuser geschikt voor een 'kleine' ruimte zoals een slaapkamer? Maakt het dan bv ook uit dat er met ramen open geslapen wordt?

Jord

Berichten: 1561
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Betuwe

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 12:14

Ik heb nog 2 flesjes staan van Young Living, 5 ml. De Valor en Vetiver, indien iemand interesse heeft voor kleine vergoeding, stuur me maar pb. Bij mijn paard hielp het niet.

Caira
Berichten: 26082
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 12:53

Goldwynn schreef:
XxLiEsJuHhxX schreef:
Voor hoofdpijn ben ik ook nog altijd heel erg aan het zoeken. Gisteren een migraine aanvak gehad, gaan rolleren (eerst panaway, lavendel, pepermint geprobeerd, daarna de lavendel, pepermint, frankinsence en copaiba) de 1e roller werkte eigenlijk zo goed als niet, de 2e leek wel wat te doen, de scherpe randjes weg te halen. Maar toen ik een 3e x die rolde barste het nog eens dubbel zo hard door dus toen toch weer terug gestapt op migraine medicijnen.

Ik heb kwa hoofdpijn wel heel veel baat bij stress away, lavendel, orange enz om wat ontspannender te worden en zo dus ook mijn nek/schouder spieren wat te laten onspannen en natuurlijk ook de stress die er zit wat weg te halen.

Verder gebruik ik het nog niet zo lang maar ben wel echt mega fan!

mijn favoriete mix is purification met lemon maar ook de thieves nu de R in de maand zit vind ik toch wel erg lekker. En een grote favoriet is lemon met pepermint.

's nachts heb ik altijd een van de volgende combinaties in de defuser
stress away met lavendel
stress away met orange
cedarwood met orange


Als ik dadelijk wat verder ermee ben wil ik ook graag het gaan gebruiken bij de paarden enz <3



Ik wil me al een poosje verdiepen in oliën, tegen stress en inderdaad hoofdpijn (door de stress zet ik mn neck en schouders vast waardoor ik spierspanningshoofdpijn krijg). Van welk merk heb je de stress oliën? Zou je me die aanraden?



Iets wat helpt ontspannen zou ook welkom zijn, naast olien die helpen bij hoofpijn en stress.

Is zo'n diffuser geschikt voor een 'kleine' ruimte zoals een slaapkamer? Maakt het dan bv ook uit dat er met ramen open geslapen wordt?



Er zijn meerdere fijne oliën voor, oa Peace&calming en stress away maar als ik het zo lees zou deep relief ook fijn zijn voor je spieren. Er is zoveel fijns mee te doen.

frisian_love
Berichten: 1185
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Ophemert

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 22:52

En specifiek voor de hoofdpijn is de pastTense ook heel erg fijn, ook van doterra.
Je mag me altijd pb sturen

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6050
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 14:43

frisian_love schreef:
En specifiek voor de hoofdpijn is de pastTense ook heel erg fijn, ook van doterra.
Je mag me altijd pb sturen



Hier ben ik het niet helemaal mee eens.
Dat ligt namelijk heel erg ook wel aan wat voor soort hoofdpijn het is helaas. Zelf ook doterra geprobeerd gehad voor ik bij young living gegaan ben en de doterra deed niks helaas en vind nu ik young living heb ook wel echt de kwaliteit toch wat beter van de young living olien.

@Goldwynn: Voor mij helpt de stress away wel goed, al reageerd ieder lichaam anders en zoals Caira zegt zijn die 2 andere olien ook heel fijn zijn voor stress. En dan heb je nog wel een aantal meer olien.
Ik zelf gebruik nu enkel de young living olien. Deze vind ik kwalitatief het beste en hun spaarprogramma ook het fijnste :D
Ik heb mijn defuser met slapen altijd op mijn nachtkastje staan. Dan doe ik wel wat minder druppels erin van bijvoorbeeld lavendel omdat ik deze anders te sterk vind ruiken.
Ramen open zou niet veel uit moeten maken. Zet hem dan alleen niet recht voor het raam zodat als er een trek naar buiten is, de dampen meteen naar buiten vervliegen.

Goldwynn

Berichten: 1428
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Helaas weer in Nederland

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 16:47

Bedankt voor de reacties! Hier kan ik mee gaan rondneuzen :).

Maar ik schrik stiekem toch wel een beetje van de prijzen van Young Living O.o. Van €20,- per flesje had ik niet heel raar opgekeken, maar ik heb kwam €60,- + tegen voor oliën die mijn aandacht trokken. Dat vind ik toch een beetje te gek om mee te experimenteren.


Op dit moment neig ik o.a. naar lavendel en iets als stress away / peace & calming. Iets voor geestelijke/innerlijke rust is ook welkom, ik kwam op de site van YL wel wat oliën die mij aanspraken tegen (b.v. acceptance, harmony, release, trauma life), maar over het algemeen is dat best vrij prijzig, en liever start ik met één of twee oliën om mee te proberen.

Iemand hier bekend met het merk Farfalla? Wat ik lees is dit van een Zwitsers bedrijf en volledig biologisch? Geloof niet zomaar iets op het internet, dus hoop dat iemand hier er meer over weet? :)

Anoniem

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 16:53

Daar ben ik ook benieuwd naar.
Ik heb ook een olie van chi.
Wil nu de tea tree van een merk kopen.
Zou daar veel verschil inzitten...

Jannie79
Berichten: 308
Geregistreerd: 23-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 19:32

Ik heb mijn oliën bij Pluisje88 uit dit topic besteld. Heel tevreden over :

Fijne kwaliteit en heel vriendelijk voor de portemonnee.

zorro

Berichten: 8767
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-19 19:40

Ik heb een paar van farfalla. Zijn prima. Ik heb van meerdere merken wat besteld, en bijvoorbeeld melaleuca is bij al die merken hetzelfde. Van lavendel merk ik wel verschil in geur, dan vind ik doterra het lekkerste. Ik gebruik ook veel lavendel. Maar verder merk ik niet veel verschil in geur en dergelijke.

Wel iets om op te letten, hoeveel milliliter er in het flesje zit. Ik had een die van een ander merk duidelijk goedkoper was, maar daar bleek veel minder in te zitten :+

Caira
Berichten: 26082
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 20:22

Goldwynn schreef:
Bedankt voor de reacties! Hier kan ik mee gaan rondneuzen :).

Maar ik schrik stiekem toch wel een beetje van de prijzen van Young Living O.o. Van €20,- per flesje had ik niet heel raar opgekeken, maar ik heb kwam €60,- + tegen voor oliën die mijn aandacht trokken. Dat vind ik toch een beetje te gek om mee te experimenteren.


Op dit moment neig ik o.a. naar lavendel en iets als stress away / peace & calming. Iets voor geestelijke/innerlijke rust is ook welkom, ik kwam op de site van YL wel wat oliën die mij aanspraken tegen (b.v. acceptance, harmony, release, trauma life), maar over het algemeen is dat best vrij prijzig, en liever start ik met één of twee oliën om mee te proberen.

Iemand hier bekend met het merk Farfalla? Wat ik lees is dit van een Zwitsers bedrijf en volledig biologisch? Geloof niet zomaar iets op het internet, dus hoop dat iemand hier er meer over weet? :)


Als je echt wilt bestellen stuur me dan maar een pb dan kan ik je helpen een account te maken en dan betaal je de laagste van de 2 prijzen

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 20:23

PrizTwir schreef:
Maris schreef:
Wat zijn dat voor scans dan ?

edit : al even gegoogled. Ik begrijp dat het scans zijn die de frequenties van alle organen , emoties etc kan meten.
Zijn de verschillende scans verbonden met een bepaald merk van etherische olieen ?


https://iolie.nl/itovi-scan/


en waarom hebben dierenartsen dan nooit zo'n ding op de praktijk staan :?

Caira
Berichten: 26082
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 20:29

Arabesk schreef:
PrizTwir schreef:


en waarom hebben dierenartsen dan nooit zo'n ding op de praktijk staan :?


O nee? Wat dacht je van sterkliniek Any animal in heiloo?

https://www.facebook.com/11832577827561 ... 73?sfns=mo

Toch niet de minste? Al werken zij met de zyto en niet met de itovi

O en de andere dierenarts in Schoorl werkt er ook mee. Dat zijn 2 praktijken die ik ken, maar er zijn er vast meer

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 20:31

Vergeet Laarakker niet :+ oh nee die had z'n vishengels al.

Nou dan zal het binnenkort ook wel in ziekenhuizen geïntroduceerd gaan worden.

Caira
Berichten: 26082
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 20:33

Arabesk schreef:
Vergeet Laarakker niet :+ oh nee die had z'n vishengels al.

Nou dan zal het binnenkort ook wel in ziekenhuizen geïntroduceerd gaan worden.


Is het al, er zijn meerdere klinieken die sowieso al met de oliën werken, laatst is er weer een hele studie geweest naar de effecten van peppermint olie en dat dat effectiever is dan medicijnen. Ik wil het wel even voor je opzoeken als je daadwerkelijk geïnteresseerd bent?

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 20:40

lavendelolie werkt kalmerend en bepaalde oliën werken ontsmettend, maar dat doet dettol ook :+

Caira
Berichten: 26082
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 20:49

Arabesk schreef:
lavendelolie werkt kalmerend en bepaalde oliën werken ontsmettend, maar dat doet dettol ook :+



Maar ik ruik nou eenmaal liever lavendel dan dettol

Nirvana_

Berichten: 3204
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 21:06

Lavendel is echt mijn redding geweest bij een brandplek vol in m'n gezicht :))

frisian_love
Berichten: 1185
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Ophemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 21:28

XxLiEsJuHhxX schreef:
frisian_love schreef:
En specifiek voor de hoofdpijn is de pastTense ook heel erg fijn, ook van doterra.
Je mag me altijd pb sturen



Hier ben ik het niet helemaal mee eens.
Dat ligt namelijk heel erg ook wel aan wat voor soort hoofdpijn het is helaas. Zelf ook doterra geprobeerd gehad voor ik bij young living gegaan ben en de doterra deed niks helaas en vind nu ik young living heb ook wel echt de kwaliteit toch wat beter van de young living olien

Heel eerlijk denk ik niet dat dit topic bedoeld is voor de rivaliteit tussen Young Living en Doterra :Y)
Persoonlijk vind ik de olie van Doterra weer fijner na vergelijkend onderzoek, maar deze keuze is en mag voor een ieder anders zijn.
Mijn ervaringen met PastTense zijn bij meerdere mensen erg positief, met name ook bij migraine.
Maar nogmaals, heel persoonlijk wat voor jou wel of niet werkt

zorro

Berichten: 8767
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-19 21:42

Eens. Ik heb dus de lavendel standaard van doterra, net als de onguard. De traumaolie van YL is mijn paard (die inderdaad een behoorlijk trauma heeft doorgemaakt) weer gek op, terwojl die van andere olie en merken niets moet hebben. Alles heeft wel zo zijn voordelen. En nadelen.

Anoniem

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 21:43

Maleleuca van chi is ook goed?
Weinig verschil dus?

Waar bestellen jullie meng flesjes?

Nickolay

Berichten: 2056
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 22:05

Anoniem schreef:
Maleleuca van chi is ook goed?
Weinig verschil dus?

Waar bestellen jullie meng flesjes?



Ik bestel mini flesjes op ali of wish. Maar dan wel de amber en niet plastic.

pluisje88

Berichten: 8110
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 16:23

Hebben jullie de bogo’s van doterra gezien?

frisian_love
Berichten: 1185
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Ophemert

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 17:04

Jaaa, net besteld <3