Gebruikers etherische/essentiële oliën

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zorro

Berichten: 8767
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-18 22:39

Oh, wat interessant! Klinkt als leuk werk! En jij hebt dus ook echt inside informatie, zoals over die citroen en die keurmerken.

Hoe denk jij dat het kan dat yl en dt geen waarschuwingen op de flesjes hebben? Heb je daar een idee over?

Dennis

Berichten: 31491
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 22:54

Wij doen echt alleen naar grote bedrijven (voornamelijk multinationals over de hele wereld), hoe het naar de consument verkocht moet worden hebben wij geen ervaring mee. Onze producten worden in andere producten gebruikt, wij hebben bijna nooit een idee waar het gebruikt word.
Eentje die wij wel weten is de sinaasappel geur in het nieuwe afwasmiddel van Seepje, speciaal gemaakt voor AH (met de schillen uit de pers apparaten).

zorro

Berichten: 8767
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-18 23:20

Die zal ik dan vanaf nu met andere ogen bekijken! :D

pluisje88

Berichten: 8110
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 00:22

Caira schreef:
Ik wil graag met je in gesprek komen! Erg geïnteresseerd om te kijken wat mogelijk is qua opleiding etd


Dat kan altijd uiteraard! Ik heb je op Facebook (zag door je onderschrift dat jij het was) maar jij werkt al veel met yl toch?

Eefke85

Berichten: 1324
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 01:02

Ik heb een paar oliën in huis van Forever Living, maar gebruik voornamelijk de lemon in de auto voor de geur en om wakker te blijven tijdens lange ritten. In huis doe ik wel eens wat Pepermunt olie in het water met dweilen tegen de spinnen, maar gebruik ze nooit op de huid of om in te nemen omdat deze oliën daar ook te geconcentreerd voor zijn. Word vanuit het bedrijf ook voor gewaarschuwd.

Voor degenen die Netwerk Marketing of MLM wantrouwen wil ik alleen even zeggen dat ik zelf liever mensen in de buurt steun die zelf iets proberen van hun leven te maken in plaats van de directeur van een groot bedrijf aan zn 3e zomerhuisje te helpen. Mensen die met netwerk marketing begonnen zijn hebben daar vaak een hele goede reden voor, vraag daar voor de gein eens naar.

pluisje88

Berichten: 8110
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:08

Mijn nieuwe groothandel levert ook ladrome olie. Zelf nog geen ervaring mee maar volgens mijn collega therapeuten is dat ook goede olie en niet heel erg duur.

Wat betreft netwerkmarketibg: ieder z’n ding. Ik houd niet van het concept maar dat is mijn mening. Op deze manier krijgen de mensen hoog in de boom ook mee van jouw geld dus ook op deze manier help je de gene hoog aan z’n derde vakantiehuisje zoals je zo mooi zegt. Uiteindelijk us nooit iemand rijk geworden van liefdadigheid dus dat zal ook hier niet zo zijn. Zoals eerder gezegd heb ik er verder niet perse iets tegen wat deze mensen doen en gun ik het ze van harte alleen staat het me tegen dat ze te weinig kennis van zaken hebben.

Ben je er nog uit gekomen ts?
Laatst bijgewerkt door pluisje88 op 15-01-19 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:09

Daar hoorde ik laatst ook iemand over.
En over chi

pluisje88

Berichten: 8110
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 10:23

Ja chi heb ik hier eerder genoemd. Die zijn ook goed. Al zijn die iets duurder volgens mij

XxLMMxX
Berichten: 3129
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-19 20:15

Kunnen jullie mij tips geven?
Heb sinds heel kort een doterra petal diffuser.
Van de week een blend met oregano erin gehad.
Die we vonden stinken.
Nu lavendel en frankinscense maar we ruiken de oregano van de vorige keer er nog doorheen.
Moet ik de diffuser soms schoonmaken voor ik een nieuwe blend gebruik? En hoe doe ik dat dan?
Ik had alleen het oude water weggegooid namelijk na het diffusen.

zorro

Berichten: 8767
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-19 20:19

Oh gets, oregano stinkt enorm inderdaad. Ik gebruik hem daarom ook zeer zelden. Je zal maar werken in een bedrijf die die olie maakt..

Ik heb hier laatst op gegoogled en dit opgeslagen:
Stappen om je diffuser schoon te maken
Haal de stekker van uit het stopcontact
Vewijder het deksel van de diffuser en gooi het water weg
Met een vel keukenpapier haal het overtollige smeer van de rand
Maak het daarna schoon met, of een combinatie van, natuurlijk schoonmaakmiddel
Maak met een wattenstaafje of een borsteltje het metalen gedeelte van het trilplaatje grondig schoon.
Zet de aroma verstuiver aan met schoon water en een eetlepel azijn
Tips
Bij intensief gebruik laat de diffuser elke week 5 min schoon draaien met water en azijn.
Maak het één keer in de maand grondig schoon
Vermijdt agressieve schoonmaakmiddelen, het kan schade toebrengen aan het apparaat en je wilt geen chemische restanten in je huis verstuiven.

pluisje88

Berichten: 8110
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 13:00

OW my oregano is echt wel hell ja. Die is zo sterk!! Wel een mooie olie qua werking maar Pfoeh... ik doe meestal even een keukenrolletje erdoor en dan is het wel goed maar ik heb oregano niet dus geen idee of dat afdoende is maar ik gok van niet.

En dan te bedenken dat de mevrouw van doterra adviseerde te koken met de oregano olie. Moet je je voorstellen hoe je eten dan smaakt Ookal is het maar 1 druppel. Bleeh

Anoniem

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 14:17

Ik heb het een keer in de pasta gegooid
1 druppel hele eten verpest

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 14:31

Ik heb sinds kort ook een diffuser <3 Zelfs mijn vriend vind het fijn en zet hem uit zichzelf aan in de slaapkamer :)) Momenteel hebben wij alleen nog de Lavendel, Eucalyptus en "Sleep"(minst favoriete), maar ik ga dit topic even doorspitten voor meer inspiratie. :):)

romyver
Berichten: 397
Geregistreerd: 27-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 14:32

Wauw, klinkt super interessant! Zeker als ik lees over de ontspannende werking en de werking bij pijnen e.d.
Nu heb ik enkele linkjes aangeklikt in dit topic en zakt mijn broek af van de prijzen :oo
Zijn er ook ietwat meer budgetproof oliën die toch hun werk doen?

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 14:34

Natuurlijk :) De olietjes die je in de supermarkt of kruiden winkel kan halen werken even goed :) Maar achter veel van die merken van Young Living / Doterra hangt een MLM die ook geld moet hebben ;)

pluisje88

Berichten: 8110
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 14:36

romyver schreef:
Wauw, klinkt super interessant! Zeker als ik lees over de ontspannende werking en de werking bij pijnen e.d.
Nu heb ik enkele linkjes aangeklikt in dit topic en zakt mijn broek af van de prijzen :oo
Zijn er ook ietwat meer budgetproof oliën die toch hun werk doen?


Lees maar even terug in het topic in de post die ik geplaatst heb. Ik kan je eventueel helpen aan 2 goede en betaalbare merken oliën. 1 merk is van mijn groothandel en ladrome kan ik ook bestellen. Iets duurder maar ook nog heel goed te doen. Lees vooral ook even wat ik heb geschreven over kwaliteit en belastende toegevoegde stoffen enzo. Wel belangrijk om te weten. Ik ben het dus niet eens met de gene boven mij dat de olie uit de supermarkt of reform winkel even goed is. Maar ben het er ook niet mee eens dat normaal goede olie zo duur moet zijn. En ja het kan echt goedkoper maar ook goed

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 14:40

pluisje88 schreef:
romyver schreef:
Wauw, klinkt super interessant! Zeker als ik lees over de ontspannende werking en de werking bij pijnen e.d.
Nu heb ik enkele linkjes aangeklikt in dit topic en zakt mijn broek af van de prijzen :oo
Zijn er ook ietwat meer budgetproof oliën die toch hun werk doen?


Lees maar even terug in het topic in de post die ik geplaatst heb. Ik kan je eventueel helpen aan 2 goede en betaalbare merken oliën. 1 merk is van mijn groothandel en ladrome kan ik ook bestellen. Iets duurder maar ook nog heel goed te doen. Lees vooral ook even wat ik heb geschreven over kwaliteit en belastende toegevoegde stoffen enzo. Wel belangrijk om te weten. Ik ben het dus niet eens met de gene boven mij dat de olie uit de supermarkt of reform winkel even goed is. Maar ben het er ook niet mee eens dat normaal goede olie zo duur moet zijn. En ja het kan echt goedkoper maar ook goed


Ik vrees dat ik je gelijk moet geven ;) Mijn kennis is ervan is inderdaad niet zo goed. Maar ik word er gewoon ontzettend irritant van de Doterra of Young Living etc worden aangeprezen als de heilige graal in die dingen, en ik heb nog een grotere aversie tegen heel dat MLM systeem dat erachter zit. Daarom dat ik eigenlijk nog liever de plaatselijke kruidenwinkel binnenstap voor een potje. Wil je mij eventueel een berichtje sturen wat ongeveer de gemiddelde prijs is bij jouw groothandel?

pluisje88

Berichten: 8110
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 19:19

The_Cat schreef:
Maar ik word er gewoon ontzettend irritant van de Doterra of Young Living etc worden aangeprezen als de heilige graal in die dingen, en ik heb nog een grotere aversie tegen heel dat MLM systeem dat erachter zit.


Eens! Vind ik ook. Alhoewel ik wel fan ben van de blends van young living. Maar dat is gewoon omdat ik ze erg lekker vind ;)

Citaat:
Wil je mij eventueel een berichtje sturen wat ongeveer de gemiddelde prijs is bij jouw groothandel?


Uiteraard. Ga het even voor je uitzoeken!

Meliaforever

Berichten: 12041
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-19 23:08

Hi, ik heb even een vraagje.
Wat vinden jullie een fijne lavendelolie? Welk merk. Ik heb nu van De Tuinen, maar ik twijfel of die wel goed is.

pluisje88

Berichten: 8110
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 00:18

Meliaforever schreef:
Hi, ik heb even een vraagje.
Wat vinden jullie een fijne lavendelolie? Welk merk. Ik heb nu van De Tuinen, maar ik twijfel of die wel goed is.


Klinkt onaardig maar de tuinen :n

pluisje88

Berichten: 8110
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 00:19

The cat wil je de prijzen van specifieke oliën of algemeen/alles?

pluisje88

Berichten: 8110
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 00:41

even een indicatie om te vergelijken de verschillende merken en hun prijs: Gezien de verschillende verpakkingen reken ik even terug naar de prijs per 5 ml. Die zet ik vooraan de regel anders komen er zoveel cijfers achter elkaar

Lavendel olie
€ 11,60 - Young living 15 ml 35,-
€ 10,35 - DoTerra 15ml 31,05
€ 5.83 - Groothandel 5 ml 5.83
€ 5,80 - Ladrome 10 ml 11,60

Tea tree
€12.66 - Young living 15 ml 38,-
€ 8.60 - DoTerra 15ml 25.80
€ 4,07 - Groothandel 5 ml 4,07
€ 4.90 - Ladrome 10 ml 9.95

Sinaasappel
€ 5 - Young living 15 ml 15,-
€ 4,85 - DoTerra 15ml 14,50
€ 3,00 - Groothandel 5 ml 3,00
€ 4.45 - Ladrome 10 ml 6,90


Grapefruit
€ 8,00 - Young living 15 ml 24,00
€ 7,25 - DoTerra 15ml 21,75
€ 5.28 - Groothandel 5 ml 5,28
€ 4,05 - Ladrome 10 ml 8,10

Ik kies zelf meestal voor 5 ml flesjes omdat deze eerder op gaan waardoor je olie niet zo snel bederft.Bijkomend voordeel is dat een flesje goedkoper is waardoor je sneller en makkelijker iets probeert. 5 ml flesjes gaan al best lang mee. 1 ml olie is 20 druppels olie (5ml is dus 100 druppels). In een diffuser gebruik ik er meestal een stuk of 8. als je met 1 olie de diffuser vult kun je al 12,5x de diffuser vullen. je neemt eigenlijk nooit 8 druppels van 1 olie dus in praktijk doe je er heel lang mee. Ik heb sinds een goed jaar nu mijn eerste flesje leeg (frankencinse, mijn absolute favo). Ik moet wel zeggen dat ik vrij veel flesjes heb dus heb wel keuze. Al blijkt in de praktijk dat je toch wel vaak dezelfden gebruikt :j

YL en Doterra hebben standaard grote flesjes van 15 ml. De groothandel heetf 5ml flesjes en ladrome zit er tussenin met 10 ml. Ik vind ten opzichte van de rest ladrome wel vrij goedkoop al weet ik niet echt of dit in dit geval iets zegt over de kwaliteit ervan.

Het is geen goedkope hobby ;) maar voor mij het geld meer dan waard. Ik gebruik ze best veel. vooral lekker de diffuser aan is heerlijk. Op de slaapkamer, als ik achter de laptop zit, krijg er geen genoeg van :')

Dit even als voorbeeldje. Mochten mensen de prijzen willen hebben van de olien die ik kan bestellen dan laat het maar even weten.
Laatst bijgewerkt door pluisje88 op 19-01-19 01:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 00:50

Welk merk is de groothandel?
Ik durf t thuis niet goed te gebruiken ivm onze binnenkatten.
Dan doe vaak even een geurkaarsje aan of
Soms zon waxje..

pluisje88

Berichten: 8110
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 00:53

Met katten kun je wel olie gebruiken maar moet je even voorzichtig zijn met welke je pakt. Katten zijn idd vrij gevoelig ervoor. Maar op internet is genoeg te vinden over welke veilig te gebruiken zijn met katten.

De groothandel waar ik veel zaken voor therapeuten inkoop hanteert een eigen merk/etiket

The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Gebruikers etherische/essentiële oliën

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 20:16

Ruik je dat als je olie bedorven is? Of hoe merk je dat?