Minimalisme

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 21:39

denice schreef:
Hebben jullie de boeken van Dennis Storm gelezen?

Ik wil die wel gaan lezen. Heb jij hem al gelezen en was het goed?

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Minimalisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 21:44

Wat jij zegt herken ik wel noeps.

Ik heb al flink ontspuld maar ben met mezelf de uitdaging aangegaan iedere dag zeker 1 ding weg te doen voorlopig.

Ik heb 'weg ermee' en 'als gezond verstand koning was' gelezen en zeker die laatste was wel echt een toevoeging!

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Minimalisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 16:58

Die laatste komt op m’n leeslijst te staan :D

Ik heb net “Alles wat overblijft” gelezen, van Joshua Fields Millburn van theminimalists. Die vond ik ook leuk. Geen verhandeling hoe je zelf aan de slag kunt maar puur zijn persoonlijke verhaal.

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Minimalisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 20:34

Leuk! Die wil ik ook wel lezen. Verkoop je m? :D

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 20:42

Nog beter, hij staat in de online bibliotheek :D

Mijn lidmaatschap van de bieb scheelt op jaarbasis echt zoveel aanschaf van boeken. Ik koop alleen nog boeken van een aantal thrillerseries en sporadisch een kookboek.

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Minimalisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 21:08

Ik heb geen e-reader, ik heb het idee ooit opgevat dat dat niks is.

Misschien moet ik het toch maar eens proberen.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Minimalisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 21:21

Ik ook niet hoor! Ik lees in de app op mijn telefoon of iPad. Een e-reader mis ik vooralsnog niet.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Minimalisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 21:47

Ik zou erg graag een Remarkable kopen. E-reader en digitaal notitieblok ineen. Lijkt me heerlijk <3 Nu ligt overal en nergens papier en notitieblokken..
Maar die is me voorlopig nog wat te duur helaas.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Minimalisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 22:43

Meer mensen die maandag de 30 day minimalism game spelen? Aankomende maand heeft maar 28 dagen dus dan is het eigenlijk simpeler. De 1e doe je 1 ding weg, de 2e 2 dingen etc. Mijn moeder doet met me mee. :D

Wel jammer dat dingen weg brengen om te doneren nu moeilijker is.

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Minimalisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 23:29

Heb je een linkje, Gypsy?

leeslampje

Berichten: 1112
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Re: Minimalisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 23:33

@ Gypsy: dan doe je dus zo’n 400 dingen weg in die maand? (als ik goed gerekend heb). Da’s veel! Met recht een challenge te noemen :D

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Minimalisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 09:26

Als ik dat doe dan zitten we in een leeg huis :=

Succes, klinkt wel als een goede uitdaging!

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 10:53

denice schreef:
Ik heb geen e-reader, ik heb het idee ooit opgevat dat dat niks is.

Misschien moet ik het toch maar eens proberen.

Ik riep altijd het hardste dat ik nooit zo'n stomme ereader zou kopen!!! Nu heb ik een ereader en ben zeer gelukkig :+ ik koop alleen nog heeel af en toe een speciale editie van een boek wat ik echt tof vind.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Minimalisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 11:04

Ik moet de berging nog opruimen/ontrommelen voordat we gaan inpakken voor onze verhuizing, dus wellicht kom ik een heel eind met de 30 day game. In huis lukt dat denk ik niet.

kwii
Berichten: 1746
Geregistreerd: 23-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 12:49

Gypsy schreef:
Meer mensen die maandag de 30 day minimalism game spelen? Aankomende maand heeft maar 28 dagen dus dan is het eigenlijk simpeler. De 1e doe je 1 ding weg, de 2e 2 dingen etc. Mijn moeder doet met me mee. :D

Wel jammer dat dingen weg brengen om te doneren nu moeilijker is.


Ik heb dit een keer gedaan, maar de doos met rommelmarktspullen staat inderdaad nog op zolder :')
Het is wel heel fijn om te doen. Ik mis de spullen die ik heb weg gedaan ook echt helemaal niet.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Minimalisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 12:36

Nala: https://www.theminimalists.com/game/

Leeslampje: Ja klopt! En in een maand met 30/31 dagen rond de 500. Mijn moeder zei ook al, zoveel spullen heb jij toch niet meer? Maar an sich, kleding en boeken, gaat wel aantikken denk ik.

Noeps ik zou zeggen vandaag is de 1e, go for it!

kwiii fijn dat je niks mist. afspraak met jezelf maken wanneer je die doos gaat doneren anders? of op fb verkopen?

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 19:48

8nnemiek schreef:
Ik zou erg graag een Remarkable kopen. E-reader en digitaal notitieblok ineen. Lijkt me heerlijk <3 Nu ligt overal en nergens papier en notitieblokken..
Maar die is me voorlopig nog wat te duur helaas.


Sorry dat ik even binnenval, maar ik lees hier af en toe mee en las vanmorgen dit. Ik had het ding al bijna op mijn 'verlanglijst voor ooit' gezet, tot ik las dat het zeker geen volwaardige e-reader is, je schijnt er alleen onbeveiligde e-pubs op te kunnen lezen. Dus boeken die je gekocht hebt (en beveiligd zijn tegen verspreiding zeg maar) gewoon bij bol bijvoorbeeld, kan je er niet op lezen. Ja dan heb ik er weer weinig aan. Zonde, ding zag er verder (voor editie 2) erg tof uit!

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:22

Dit boek is gisteren uitgekomen en voor mij echt een schot in de roos. 8nnemiek volgens mij past dit ook helemaal in jouw straatje toch?

Afbeelding
Afbeelding

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:27

Alwiene schreef:
Sorry dat ik even binnenval, maar ik lees hier af en toe mee en las vanmorgen dit. Ik had het ding al bijna op mijn 'verlanglijst voor ooit' gezet, tot ik las dat het zeker geen volwaardige e-reader is, je schijnt er alleen onbeveiligde e-pubs op te kunnen lezen. Dus boeken die je gekocht hebt (en beveiligd zijn tegen verspreiding zeg maar) gewoon bij bol bijvoorbeeld, kan je er niet op lezen. Ja dan heb ik er weer weinig aan. Zonde, ding zag er verder (voor editie 2) erg tof uit!

Klopt inderdaad :j Je kan er wel gewone pdf's mee lezen, en ebooks zonder beveiliging (pdf's is momenteel het enige wat ik lees, echte leesboeken koop ik vaak toch liever als boek). Ik zou em zelf vooral als notitieblok gebruiken.
Maar ik hoop dan dat versie 3 wél alle e-reader boeken kan lezen, en dat die uit komt zodra ik geld over heb :Y)
Al schijnt het ook mogelijk te zijn om de beveiliging van een ebook af te halen, dan kun je ze overal lezen.

denice, dat lijkt me een mooi boek ja!
*vult verlanglijstje verder aan*

kwii
Berichten: 1746
Geregistreerd: 23-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 10:00

Gisteren heb ik mijn telefoon laten verregenen bij de paarden, dus hup op zoek naar een nieuwe natuurlijk. De oude ligt nog in een bakje met rijst, you never know :Y) Maar toen kwam ik dus een 'dumbphone' tegen. Het concept sprak mij eerlijk gezegd heel erg aan. Je kunt er mee bellen en smsen, en ook wel een whatsappje sturen. Maar facebooken of instagram dat soort zaken zijn een enorm gepriegel.
Het enige grote nadeel is dat je google maps geen gesproken navigatie/bewegend beeld heeft -O- Ik geloof dat ik echt niet zonder google maps kan, anders was ik ook digitaal minimaal gegaan geloof ik :=

Tiggs

Berichten: 7527
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Minimalisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 13:40

En een Fairphone? Is dan wel een smartphone, maar wel duurzamer.

kwii
Berichten: 1746
Geregistreerd: 23-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 22:30

Gypsy schreef:
kwiii fijn dat je niks mist. afspraak met jezelf maken wanneer je die doos gaat doneren anders? of op fb verkopen?


Deze had ik even over het hoofd gezien. Misschien kan ik inderdaad via de weggeefhoek op facebook wel wat kwijt. Goed idee :j

Hoe gaat het tot nu toe met je minimalism game?

Tiggs schreef:
En een Fairphone? Is dan wel een smartphone, maar wel duurzamer.


Hier heb ik naar gekeken! Was voor nu te duur helaas. Heb een goedkope smartphone besteld en heb wat tips gelezen over digitaal minimalisme dus die ga ik toepassen als hij binnen is. Het leven zonder telefoon bevalt me wel tot nu toe, behalve dat ik bijvoorbeeld niet kan inloggen op DigiD of op internetbankieren :') Ik overweeg trouwens wel om hier oplossingen voor te zoeken en de smartphone dan uiteindelijk weg te geven aan iemand die het goed kan gebruiken en zelf alsnog over te gaan op de een flipphone.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Minimalisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 23:27

Vandaag weer 5 dingen weggedaan hoor :D
Wat kledingstukken die eigenlijk al lang weg hadden moeten zijn. Nog staan dubben met een leuk paardrij topje, maar ik heb nu juist allemaal matchende rijbroeken en shirts die ik super graag draag, dan kun je op je klompen aanvoelen dat je die top niet meer gaat dragen. Dus ook meteen echt weggegooid, no going back. :P

Ik ben het dan roerend eens met de clothing podcast van the minimalists maar zodra ik een spijkerbroek zie die ik
a niet pas
b sowieso niet graag droeg

denk ik toch: ja maar als ik afval moet ik straks een nieuwe spijkerbroek kopen terwijl ik dat geld ook uit kan sparen door deze te bewaren. Terwijl je diep van binnen weet dat je die broek nevernooitmeer gaat dragen. :')

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 00:20

8nnemiek schreef:
Alwiene schreef:
Sorry dat ik even binnenval, maar ik lees hier af en toe mee en las vanmorgen dit. Ik had het ding al bijna op mijn 'verlanglijst voor ooit' gezet, tot ik las dat het zeker geen volwaardige e-reader is, je schijnt er alleen onbeveiligde e-pubs op te kunnen lezen. Dus boeken die je gekocht hebt (en beveiligd zijn tegen verspreiding zeg maar) gewoon bij bol bijvoorbeeld, kan je er niet op lezen. Ja dan heb ik er weer weinig aan. Zonde, ding zag er verder (voor editie 2) erg tof uit!

Klopt inderdaad :j Je kan er wel gewone pdf's mee lezen, en ebooks zonder beveiliging (pdf's is momenteel het enige wat ik lees, echte leesboeken koop ik vaak toch liever als boek). Ik zou em zelf vooral als notitieblok gebruiken.
Maar ik hoop dan dat versie 3 wél alle e-reader boeken kan lezen, en dat die uit komt zodra ik geld over heb :Y)
Al schijnt het ook mogelijk te zijn om de beveiliging van een ebook af te halen, dan kun je ze overal lezen.

denice, dat lijkt me een mooi boek ja!
*vult verlanglijstje verder aan*


Ah op zo'n manier, bedankt voor je toelichting! Zou mooi zijn als zoiets nog uitkomt in de toekomst inderdaad. Voor mij niet vanuit minimalisme maar omdat ik het gewoon tof zou vinden :))

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 06:31

kwii schreef:
Het leven zonder telefoon bevalt me wel tot nu toe, behalve dat ik bijvoorbeeld niet kan inloggen op DigiD of op internetbankieren :') Ik overweeg trouwens wel om hier oplossingen voor te zoeken en de smartphone dan uiteindelijk weg te geven aan iemand die het goed kan gebruiken en zelf alsnog over te gaan op de een flipphone.

Dat kan nu al!
Voor DigiD heb je de inloggen met sms functie (ipv de app). En voor internet bankieren heb je die losse apparaatjes om in te loggen (ipv de app), in ieder geval bij de grote banken (ing, rabobank, abn amro, sns).
Ik spreek uit ervaring, ik doe niet anders dan dit, nog nooit de apps hiervoor gebruikt :D