Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 13:25

Als je haar 's ochtends in de war zit of niet mooi in model kan je het altijd refreshen. Spuitbus met wat water en conditioner, sprayen en met je vingers voorzichtig ontwarren en in model brengen :j

xxxmh

Berichten: 3491
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 13:28

billionache schreef:
Als je haar 's ochtends in de war zit of niet mooi in model kan je het altijd refreshen. Spuitbus met wat water en conditioner, sprayen en met je vingers voorzichtig ontwarren en in model brengen :j


Goede tip!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 13:31

Ik gebruik een kroeskam om te kammen. Een kam waarbij de tanden erg breed zijn en deze ook nor ver uit elkaar staan. Mijn kroeskam is 15 cm breed en heeft 8 tanden. Inderdaad wel je haar eerst nat maken met een plantenspuit.

DemDeempel

Berichten: 1076
Geregistreerd: 26-05-15

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 13:56

Heeft er iemand ervaring met de inecto pure coconut serie van de kruidvat? Staat bij hun op de site goed aangeschreven en zou ideaal zijn want dan kan ik het gewoon thuis laten bezorgen :o

xxxmh

Berichten: 3491
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 14:06

DemDeempel schreef:
Heeft er iemand ervaring met de inecto pure coconut serie van de kruidvat? Staat bij hun op de site goed aangeschreven en zou ideaal zijn want dan kan ik het gewoon thuis laten bezorgen :o


Ik vind het een fijne serie. Gebruik het nu ook maar er zit wel een soort alcohol in wat uitdroogt. Is niet cg vriendelijk dus. Ik ga er ook mee stoppen want ik wil cg vriendelijk.

Suzanne F.

Berichten: 49261
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 14:11

Ik heb niet echt krullen maar alleen slag in mijn haar. Ik loop wel tegen het probleem aan dat als ik het uitborstel de slag eruit gaat en het gaat pluizen. Als ik het gewassen heb en het is droog dan zit het vol met slagen. Maar mijn moeder zegt dan altijd dat het zo onverzorgd eruit ziet en zegt dan: borstel je haar eens. Maar dan zijn alle slagen eruit en heb ik pluis. Ik doe er dan wel olie in of een serum maar vind het eigenlijk zonde van de slagen. Maar helemaal niet meer borstelen is toch ook niks? Dan wordt het toch 1 grote klitbende?

DemDeempel

Berichten: 1076
Geregistreerd: 26-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 14:15

Citaat:
Gebruik het nu ook maar er zit wel een soort alcohol in wat uitdroogt.


Oh dat is zonde, het moest juist niet uitdrogen.... Dan ga ik even opzoek naar een andere. Er zijn zoooo veel soorten en ik weet gewoon bijna niet waar ik moet beginnen haha

xxxmh

Berichten: 3491
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 14:17

DemDeempel schreef:
Citaat:
Gebruik het nu ook maar er zit wel een soort alcohol in wat uitdroogt.


Oh dat is zonde, het moest juist niet uitdrogen.... Dan ga ik even opzoek naar een andere. Er zijn zoooo veel soorten en ik weet gewoon bijna niet waar ik moet beginnen haha


Bij de action heb je een conditioner met kokosnoot

DemDeempel

Berichten: 1076
Geregistreerd: 26-05-15

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 14:19

Dan ga ik dit weekend maar even langs de Action denk ik, volgens mij is kokosnoot wel populair bij deze methode haha

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 14:21

Suzanne F. schreef:
Ik heb niet echt krullen maar alleen slag in mijn haar. Ik loop wel tegen het probleem aan dat als ik het uitborstel de slag eruit gaat en het gaat pluizen. Als ik het gewassen heb en het is droog dan zit het vol met slagen. Maar mijn moeder zegt dan altijd dat het zo onverzorgd eruit ziet en zegt dan: borstel je haar eens. Maar dan zijn alle slagen eruit en heb ik pluis. Ik doe er dan wel olie in of een serum maar vind het eigenlijk zonde van de slagen. Maar helemaal niet meer borstelen is toch ook niks? Dan wordt het toch 1 grote klitbende?


Was je met shampoo? Dan zou ik daar eerst mee stoppen en overgaan naar alleen gebruik van conditioner. Het liefst een conditioner op basis van kokosolie. Voelt je haar na 1x wassen met alleen conditioner nog vies aan, dan 2x wassen met conditioner.

Je haar niet meer drogen met een handdoek, maar wikkelen in een oud t-shirt. En bij het tussendoor borstelen of kammen altijd eerst je haar vochtig maken met een plantenspuit.

Bovenstaande doet al wonderen voor je haar.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 14:23

DemDeempel schreef:
Dan ga ik dit weekend maar even langs de Action denk ik, volgens mij is kokosnoot wel populair bij deze methode haha



Je zult al snel verschil merken! Ik heb een tijdje producten van adrelon geprobeerd, maar dat was echt drama. De kokos conditioner van de action bevalt tot nog toe het beste.

Suzanne F.

Berichten: 49261
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 14:28

Maar het wordt toch niet schoon van alleen conditioner?

Edit: wat wel heel goed werkt is olie in mijn haar voor het wassen. Dit een half uur laten intrekken en dan wassen. Dat merk ik wel echt.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 25-07-18 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70630
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 14:29

Daphara schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik heb niet echt krullen maar alleen slag in mijn haar. Ik loop wel tegen het probleem aan dat als ik het uitborstel de slag eruit gaat en het gaat pluizen. Als ik het gewassen heb en het is droog dan zit het vol met slagen. Maar mijn moeder zegt dan altijd dat het zo onverzorgd eruit ziet en zegt dan: borstel je haar eens. Maar dan zijn alle slagen eruit en heb ik pluis. Ik doe er dan wel olie in of een serum maar vind het eigenlijk zonde van de slagen. Maar helemaal niet meer borstelen is toch ook niks? Dan wordt het toch 1 grote klitbende?


Was je met shampoo? Dan zou ik daar eerst mee stoppen en overgaan naar alleen gebruik van conditioner. Het liefst een conditioner op basis van kokosolie. Voelt je haar na 1x wassen met alleen conditioner nog vies aan, dan 2x wassen met conditioner.

Je haar niet meer drogen met een handdoek, maar wikkelen in een oud t-shirt. En bij het tussendoor borstelen of kammen altijd eerst je haar vochtig maken met een plantenspuit.

Bovenstaande doet al wonderen voor je haar.

Tussendoor borstelen mag dus wel als je het haar nat maakt? Ik las eerder dat het not done is voor krullen.

Aranel
Berichten: 20201
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 17:56

Hoe was het bij de kapper ts? :)

Suzanne F.

Berichten: 49261
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 18:04

Ik heb een afspraak voor volgende week gemaakt in Amersfoort, ben heel benieuwd!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 18:12

Suzanne F. schreef:
Maar het wordt toch niet schoon van alleen conditioner?

Edit: wat wel heel goed werkt is olie in mijn haar voor het wassen. Dit een half uur laten intrekken en dan wassen. Dat merk ik wel echt.


Ik doe het al 5 jaar, de eerste twee weken moet je even door komen, maar dan schakeld je haar om en wordt het prima schoon van conditioner. Sinds ik geen shampoo meer gebruik, groeit mijn haar beter, is het minder droog/pluizig en breekt het niet meer af.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 18:14

C_arola schreef:
Daphara schreef:

Was je met shampoo? Dan zou ik daar eerst mee stoppen en overgaan naar alleen gebruik van conditioner. Het liefst een conditioner op basis van kokosolie. Voelt je haar na 1x wassen met alleen conditioner nog vies aan, dan 2x wassen met conditioner.

Je haar niet meer drogen met een handdoek, maar wikkelen in een oud t-shirt. En bij het tussendoor borstelen of kammen altijd eerst je haar vochtig maken met een plantenspuit.

Bovenstaande doet al wonderen voor je haar.

Tussendoor borstelen mag dus wel als je het haar nat maakt? Ik las eerder dat het not done is voor krullen.


Ik kam het met een kroeskam tussendoor, borstelen doe ik alleen onder de douche als er flink veel conditioner in zit.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70630
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 18:28

Duidelijk Daphara :)

Aranel schreef:
Hoe was het bij de kapper ts? :)

Net terug van de kapper en het viel me op dat hij het op dezelfde manier knipt als de kappers die ik al heb gehad.
De manier waarop mijn haar nu valt vind ik niet mooi door de styling. Ik ga vanavond mijn haar weer wassen (had de kapper ook gedaan maar daarna erg veel stylingproducten erin gedaan welke ik eruit wil hebben) en morgen kijken hoe mijn haar valt wanneer het droog is.

Wel de tip gekregen om een leave in conditioner te gaan gebruiken, als iemand daar tips voor heeft zonder parabenen, siliconen en alcohol dan hoor ik dat graag.

Noppert
Berichten: 2360
Geregistreerd: 11-05-07

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 19:05

Mijn haar is ook geknipt met de Curlsys methode bij een kapper in Bergschenhoek en ik ben er echt super tevreden mee, het krult echt heel mooi en ik heb er weinig onderhoud aan. 's Ochtends even nat maken, wat gel erin en opduwen, klaar.....

Wat wel heel belangrijk is, zijn de producten die je gebruikt, ook ik gebruik de producten van de GC methode.
Om te wassen de Co Wash, dan de leave in van Kinky Curls, doorkammen en dan de creme van Boucleme, ook even doorkammen en dan de zilveren tube gel van Wella New Wave. Als mijn haar heel droog is, dan in plaats van de creme van Boucleme een masker van Kinky Curls. Op zich wel iets duurdere producten maar je hebt er echt heel weinig van nodig.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 19:12

Ik kom even meelezen. Ik heb slag/krullen. Maar ik heb ook heel dun haar, wat snel uitdroogt en broos is. Maar ik heb een hele vette huid, dus dat werkt elkaar heel erg tegen. Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Deze foto's heb ik even uit mijn bokt-upload gehaald.
Het zit hier heel erg tussen krul en pluis in.
Als iemand een goede kapper in de buurt van Heemskerk weet, zou ik dat graag willen weten :D
Verder ga ik vooral meelezen :)

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 19:28

Huh, kan je steil haar ook krullend laten vallen ? Ik lees net op internet dat er een kapper is die dat kan door lok voor lok te knippen. remko van der linden in den haag schijnt dat te kunnen ?
Alhoewel deze vraag in dit topic waarschijnlijk niet goed samen gaan ...... :+

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70630
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 19:52

Maris schreef:
Huh, kan je steil haar ook krullend laten vallen ? Ik lees net op internet dat er een kapper is die dat kan door lok voor lok te knippen. remko van der linden in den haag schijnt dat te kunnen ?
Alhoewel deze vraag in dit topic waarschijnlijk niet goed samen gaan ...... :+

Bij de curlsys methode kunnen ze wat meer volume erin knippen maar krullen kun je niet in helemaal steil haar knippen.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 20:08

Haha jammer ! Alhoewel volume ook erg welkom is..

Ik las hier mee omdat hier ook siliconen en sulfaat vrije shampoos besproken worden.petal fresh zag ik al, maar verder ? En Coco sulfaat lijkt, las ik ergens, lijkt zeer veel op sls.

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 20:13

Ja er zijn wel veel personen die slag/'steil' haar hebben, maar van nature wel gewoon krullen hebben. Als ze dan zo'n knipbeurt krijgen en de juiste producten erop gooien komen die natuurlijke krullen plots wel naar boven. Maar als je echt steil haar hebt van nature, ga je niet ineens krullen krijgen :D

Qua leave in is Kinky Curly Knot Today fijn! Vrij prijzig maar ik doe best lang met zo'n flesje.
Verder gebruik ik Petal Fresh (de ultra shine shampoo en de volumizing conditioner).
Als conditioner (zowel gewoon als leave in) vond ik Yes To Carrots ook heel fijn, maar die wordt helaas niet meer verkocht bij Holland&Barrett.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70630
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-18 20:25

Yes To Carrots is online nog wel te bestellen zie ik net maar ze hebben er geen leavin in conditioner van en daar ben ik naar op zoek.

Ik hoorde trouwens vanmiddag van Holland& Barrett dat ze de inecto uit het assortiment gaan halen ivm de alcohol dat erin zit, er zijn klachten op gekomen van klanten.