Ik ben transgender

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hiraeth

Berichten: 3223
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-19 23:00

Nja, dat het fout kan gaan ben ik wel gewend. Daar heb ik oprecht ook respect voor. In dit geval vond ik het gewoon verbazingwekkend dat iemand die je mentor is geweest voor een jaar gewoon zó weinig snapt van wat er speelt. Hij zei zelfs: "Aan het begin van het jaar wist je nog niet zeker of je transgender was." Zelfs de opleiding die ik het jaar ervoor deed was er volledig van op de hoogte. Dan heb je echt iets niet begrepen.

Dat algemene gebrek aan belangstelling voor (ex) mentorleden vond ik gewoon, tja, tragisch onprofessioneel. Ik ben dan ook héél blij dat hij een vak geeft dat ik compleet kan ontwijken. O:)

Ik voel me trouwens wel een typische gup nu ik praat over problemen op 'school'. Normaal gesproken zijn mijn problemen wel iets groter dan dat. :')

Pharootz

Berichten: 311
Geregistreerd: 20-10-12

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 23:27

Dat hij als mentor dusdanig geïnteresseerd is dat hij dit gemist heeft, vind ik, zeker in acht nemend dat je dit tijdens je studie hebt gezegd tijdens een presentatie wat vast wel door docenten onderling wordt besproken, wel veelzeggend eigenlijk. Maar ik ben daar misschien wat harsh in [aapjedatoogjesbedekt]

Sintara

Berichten: 7417
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 23:28

Gefeliciteerd met de volgende stap!

Jammer van die nare docent, totaal gebrek aan inlevingsvermogen ofzo. Gelukkig ben je van hem af ;).

Ibbel

Berichten: 49189
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 08:13

Ik denk dat het geen gebrek aan inlevingsvermogen is geweest van die docent, maar een onverbloemd afkeuren. Geen docent kan zó blind zijn dat-ie dit gemist heeft, én zo stom zijn dat-ie niet weet dat zoiets gevoelig ligt en openbaar er ook maar íets over zeggen voor een hele groep misschien niet zo goed valt. Hij heeft (durf ik mijn hand echt wel voor in het vuur te steken) willens en wetens van het moment gebruik gemaakt om zijn afkeur te tonen. Gewoon een hele grote klootzak, die leraar.

Mondy

Berichten: 11842
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 08:21

Weer bijgelezen nadat ik je topic kwijt was... En met Ibbel eens.. dit is niet meer per ongeluk verspreken. Je moet zowat hersendood zijn om niet in de gaten te hebben wat er speelt als je al een jaar met die flapdrol gesprekken erover gehad hebt. Aan de ene kant denk ik laat gaan en trek je er niks van aan. Aan de andere kant heb ik de neiging te zeggen doe er iets mee richting hem.

Maar wil je sowieso feliciteren met je volgende stap *\o/* blijf het bijzonder vinden hoe je ons meeneemt in je wildwaterbaan van een reis <3

pien_2010

Berichten: 43433
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 12:59

Ik zou het laten gaan en geen energie aan verspillen. Zonde gewoon en Hiraeth is zo lekker bezig, zit lekker in zijn vel, is een knappe jongeman om te zien op de foto→ geen twijfel mogelijk in mijn ogen over het geslacht, dus zo'n drop banketstaaf lopen er zat van rond en gewoon laten rond lopen. Zegt meer iets over hem als over Hiraeth die gewoon een fijn mens is en goed bezig is. Dus ik zou die banketstaaf behanger gewoon laten hangen en dit zeker niet tot mijn probleem maken. MAAR ik doe dat vaak, ik vind de meeste kwetsuren in het leven, niet de moeite waard van reageren en dat is natuurlijk ook niet altijd goed.

Ibbel

Berichten: 49189
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 13:04

In dit geval is het een docent, die misbruik maakt van z'n machtspositie. En die positie gebruikt voor genderdiscriminatie. Ten overstaan van een volle zaal, dus getuigen zat. Ik zou er denk ik wel een klacht over indienen. Zélfs als de man bij hoog en bij laag volhoudt dat het per ongeluk ging, mag hij daar best op aangesproken worden.

Wat het schoolbestuur er dan mee doet is aan hun. Maar zo'n sukkel zal een volgende keer maar iemand kwetsen die er níet zo goed mee om kan gaan als Hiraeth.

pien_2010

Berichten: 43433
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 13:07

Ja daar heb je zeker ook een punt Ibbel. Het is ook niet goed hoor dat ik meestal de conflicten laat gaan.

pien_2010

Berichten: 43433
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 14:48


Lumi

Berichten: 4439
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 15:17


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 16:10

Hiraeth schreef:
Update:

Ik ben het eerste traject door! *\o/* *\o/* *\o/*

Op 10 mei worden mijn wensen voorgelegd aan het medische team en op de ochtend van 17 mei krijg ik een telefoontje met de volgende update. :D


Gefeliciteerd *\o/*

Mondy

Berichten: 11842
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 17:02

pien_2010 ik snap je hoor :j
Maar ben t wederom met Ibbel eens door de manier waarop hij t aangepakt heeft.

Uiteraard hiraeth zn keus en begrijp t ook als hij er niks mee wil doen.
Vind t gewoon ontzettend oneerlijk hoe dom mensen kunnen doen als het om dit soort onderwerpen (om t zo maar te noemen) kunnen doen.

Wat een goed nieuws die link !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 11:28


Sanet

Berichten: 7965
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 12:06

Anoniem schreef:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3577436 ... tsoperatie
Hier schrik ik dan wel van. En het roept ontzettend veel vragen bij mij op.
Hoe????

Toen ik 3 was wilde ik wisselend een olifant, vliegtuig of toiletjuffrouw zijn... ik ben heel blij dat mijn ouders daar vooral niets mee gedaan hebben :)

Nayan

Berichten: 318
Geregistreerd: 03-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 12:27

Ik had het daar vanochtend met een vriendin over en naar mijn idee is het een gevalletje van verkeerde interpretatie/foutieve vertaling die vervolgens door allerlei Nederlandstalige media verkeerd overgenomen is. Ik lees namelijk in de Britse media niks over een operatie, alleen over 'starten met transitie'.

https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... H4L4JewCqI

Toevoeging: Ik lees nu dat in het Telegraaf artikel dit ook al benoemd staat.

julius_juut

Berichten: 3102
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 12:58

Een kind van drie die in kleding mag lopen die hem/haar/het past? Oh wat een verschrikking! Een jongetje zou toch eens in een rokje of een shirt met een paard er op naar school gaan! Horror!

Sanet

Berichten: 7965
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 13:52

julius_juut schreef:
Een kind van drie die in kleding mag lopen die hem/haar/het past? Oh wat een verschrikking! Een jongetje zou toch eens in een rokje of een shirt met een paard er op naar school gaan! Horror!


Ik vermoed dat ze daar echt schooluniformen hebben?

pien_2010

Berichten: 43433
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 14:04


Ibbel

Berichten: 49189
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 15:10

Overigens zijn er in het verleden legio geslachtsoperaties bij hele jonge kinderen gedaan (binnen de 2-3 maanden) als bij de geboorte (nog) niet (helemaal) duidelijk was of het fysiek een jongetje of een meisje was. Díe kinderen worden nu vaak met 3-4 jaar geopereerd, omdat dan hun gender (meestal) wel duidelijk is, en er dus een betere keuze gemaakt kan worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 15:17

pien_2010 schreef:
Anoniem schreef:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3577436 ... tsoperatie
Hier schrik ik dan wel van. En het roept ontzettend veel vragen bij mij op.
Hoe????

Het is de Telegraaf hé Tica }> , dus ik neem dit verhaal met een hele grote korrel zout! Het zal wel net anders zijn.

Vanmorgen vroeg stond er echt operatie en een heel vaag verhaal..... Er had een pot zout bij gemogen idd! Ik lees nu het originele engelse artikel en dat is een stuk logischer!

julius_juut schreef:
Een kind van drie die in kleding mag lopen die hem/haar/het past? Oh wat een verschrikking! Een jongetje zou toch eens in een rokje of een shirt met een paard er op naar school gaan! Horror!

>;) een pot zout, geen fles azijn. Is zo onaardig reageren daadwerkelijk nodig?
Dat een kind of volwassene aantrekt wat diegene wil lijkt mij vrij logisch, maar er stond echt operatie, zoals je ook nog kunt zien aan de tekst van mijn link, en daar mag ik dan toch wel mijn vraagtekens bij hebben?

vikawiek

Berichten: 1503
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 15:28

Onderaan het artikel staat
Citaat:
Eerder stond in dit artikel dat het driejarig kind een geslachtsoperatie had ondergaan, dit bleek echter onjuist.

gevalletje verkeerd vertaald/begrepen van de journalist z'n kant

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 15:30

vikawiek schreef:
Onderaan het artikel staat
Citaat:
Eerder stond in dit artikel dat het driejarig kind een geslachtsoperatie had ondergaan, dit bleek echter onjuist.

gevalletje verkeerd vertaald/begrepen van de journalist z'n kant


Ietsjessss idd :') ik heb daarna ook niet meer gekeken, iets met werk en toch een beetje druk....

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 15:51

Anoniem schreef:
julius_juut schreef:
Een kind van drie die in kleding mag lopen die hem/haar/het past? Oh wat een verschrikking! Een jongetje zou toch eens in een rokje of een shirt met een paard er op naar school gaan! Horror!

>;) een pot zout, geen fles azijn. Is zo onaardig reageren daadwerkelijk nodig?
Dat een kind of volwassene aantrekt wat diegene wil lijkt mij vrij logisch, maar er stond echt operatie, zoals je ook nog kunt zien aan de tekst van mijn link, en daar mag ik dan toch wel mijn vraagtekens bij hebben?

Ik denk dat dit bedoeld is richting het artikel wn niet richting jou

vikawiek

Berichten: 1503
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 15:52

Anoniem schreef:
Ietsjessss idd :') ik heb daarna ook niet meer gekeken, iets met werk en toch een beetje druk....


:') kan gebeuren
Sowieso mag een kind van 3 helemaal geen geslachtsoperatie. De regels in Engeland zijn te vergelijken met hier dus vanaf je 18, even makkelijk gezegd dan

pien_2010

Berichten: 43433
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 16:04

Tica, geeft toch niets. Van mij was in ieder geval totaal niet onaardig bedoeld hoor richting jou en tja met de Telegraaf heb ik te weinig. Die doen te weinig aan bron onderzoek..