Ik ben transgender

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hiraeth

Berichten: 3223
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-23 19:06

Ah, wat fijn dit topic weer! :D

Ik ben op dit moment een beetje druk, want ik ben op dit moment elke dag aan het werk met m'n bijbaantje en dan crash ik daarna. :') Máár, ik ben wel begonnen bij de sportschool met als doel drie keer per week dus inderdaad krachttraining te doen. Ik ben nog niet lang genoeg bezig voor echt fysiek resultaat, maar ik merk wel dat het heel fijn is voor m'n koppie. Het is ergens een stuk makkelijker om lief te zijn voor je lichaam als je weet dat je er aan werkt. :D

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 19:44

Afbeelding
Ik ben op mijn 63ste nog heel gelukkig met mijn tranbsitie. Heb ik nooit getwijfeld in de jaren her. Natuurlijk wel! Ik liep modeshows en was fotomodel before nota bene. Dus na een aantal jaren into transitie begon er zoveel fysiek te veranderen dat ik toch een beetje kopscvhuw werd zeg maar. Ben ook een aantal jaren gestopt met hormonen, maar ten draaide het spoelje weer terug, ondanks dat ik baarmoedfer en eierstokkjen er al uit had laten halen, blijkbaar stonden heel mijn lichaamscellen en DNA inprenbt nog anders.... ik kreeg weer vet op heupen en rondere dijen, echt, ik zag in een jaar of wat het verschgil al gauw weer... daar kon ik echt niet mee leven. Dus ik ben weer aan de testosteron begonnen, dit keer met de meer realistische imprint dat het TIJD DUURT voordat er iets uiterlijks ZICHTBAAR wordt.... Dat gaat bij de ene sneller dan bij de andere: een combi van genetische DNA aanleg en je al aanwezige uiterlijke bouw en verschijning. Ik wist echter nooit dat die transitie eigenlijk (ook uiterliijk) je héle leven nog voortduurt, er is nooit een set point in. Dat wordt te weinig verteld denk ik, waardoor veel transmensen het idee hebben gekregen, dat de bijbehorende hormonen het overnight tovermidel zijn. NOT.

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 20:46

Makkelijk praten van de zijlijn uiteraard en hoop dat het niet verkeerd over komt, maar het ideale lichaam is voor de meeste mensen een illusie ben ik bang. Mijn partner is een cis-man, maar amper baardgroei, geen brede schouders, eigenlijk gewoon niet enorm meer mannelijk dan jij zo op het oog :o

Zelf zou ik als cis-vrouw best wel wat meer „vrouwelijk“ willen zijn kwa lichaam, maar iets van rondingen zijn mij gewoon niet gegeven.

Iedereen is mooi op zijn of haar eigen manier en als je gelukkig bent straal je je persoonlijke schoonheid uit.

De foto‘s van DJZ zijn enorm mooi!!

pien_2010

Berichten: 43428
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 20:55

Terpentijn als ik naar jou kijk, dan denk ik dat je gewoon heel fijn en tenger gebouwd was en bent.
Ik heb twee zonen. De een was als kleintje al echt "massief", te lezen als zware botten en als 3 jarige al niet te tillen en de ander lijkt meer op mij, lees lichte botten en tenger.
Ondanks dat de zware botten man geen grammetje vet heeft is hij echt een stevige sportieve kerel. Mijn andere zoon is net als jij, niet minder mannelijk maar alles aan hem is verfijnder en ook lichter, terwijl hij wel lichte vetjes heeft op zijn buik. De jongste is ook aanzienlijk meer behaard als de oudste. Maar nogmaals beiden zijn gewone mannen, net als jij, en zijn ook knapperds volgens mijn vriendinnen. Maar heel verschillend. Snap je wat ik schrijf?
Een stuk genen en erfelijkheid speelt mee. Ik vind je gewoon een mooie man en dat jij ooit fotomodel was verbaast me dus niet, maar eerder lijk je op mijn oudere wat verfijndere zoon als op de jongste.

Sizzle die rondere vrouwelijke vormen komen vanzelf na je menopauze. Geniet maar van jezelf. En je onderschrijft wat ik probeer uit te leggen.

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 21:00

Het lijkt me sterk dat ik (nu na mijn 45e) ooit nog borsten ga groeien Pien :D
Hooguit komt er ergens meer vet op de heupen….wellicht (of ook niet).
Maar ik ben een gezond en gelukkig mens, ook als ik eruit zie als een potlood :P

Nog meer respect heb ik voor mijn moeder die zo vol zelfvertrouwen in haar badpak stapt nog maar zo kort na haar borstkanker. In tegenstelling tot ik heeft zij wel een flinke maat waardoor het meteen op valt.

Ik zie in dit topic alleen maar foto‘s van mensen die zichzelf gevonden hebben en dat ook uitstralen :j
Dat het regelmatig tegelijkertijd verdomd moeilijk is geloof ik grif.

Zelf-acceptatie is een ding, maar het is natuurlijk een stuk eenvoudiger als de overige mensheid je ook gewoon vanzelfsprekend accepteert. De oordelen waar jullie mee te maken hebben vind ik heel erg.

pien_2010

Berichten: 43428
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 21:17

Mijn vriendin heeft borsten na de menopauze gekregen en toen we bh 's gingen kopen en dus ook voor haar, hadden we samen de slappe lach. Ik ken haar al meer als 40 jaar. Ik wist niet wat ik zag. Dus zeg nooit nooit Sizzle.
Maar ik snap wat je schrijft en je moeder is een kanjer en de mensen in dit topic ook.

Maflinger_S
Berichten: 12168
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 21:20

@Pien en Sizzle: jullie hebben gelijk. Er zijn zoveel verschillende lichamen en ze zijn allemaal uniek. Dat wil niet zeggen dat de bezitter ervan per definitie blij is met dat lichaam, qua uiterlijk dan. Als je cis bent, word je over het algemeen waarschijnlijk milder bekeken dan een transpersoon, waarvan men waarschijnlijk eerder denkt dat je lichaam "maakbaar" is. Dat is maar ten dele waar, zoals we in dit topic ook kunnen zien: je hebt toch te maken (letterlijk) met een beginmodel. Daar kan je wel wat aan boetseren maar beginnen vanaf 0 kan niet.
Zo kan ik ook wel een potlood willen zijn (vrij naar Sizzle) maar ik heb rondingen en een breed bekken. De ruimte die dat bekken inneemt gaat aan de binnenkant nooit minder worden. Aan de buitenkant, de vetjes, kan gewerkt worden, maar ja, ik kom op een gegeven moment toch weer bij dat bekken ...

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 21:32

Niet in „het plaatje passen“ is waarschijnlijk inderdaad makkelijk als je ruimere omgeving niet beter weet.
Een vriendin van mij werd toen ze jonger was vaak als man aangesproken (aanleg voor gezichtsbeharing, brede schouders, brede kaak) maar als ze dat corrigeerde kwam er een soort excuus.

Als je door een transitie gaat zullen er altijd mensen veel meer oordelen ben ik bang. Dan moet je nog eens veel sterker in je schoenen staan want dan komt dat excuus bij correctie heel vaak ook niet of nog erger, een misselijke opmerking erbij.
Wat dat betreft snap ik wel dat het leven zo veel handiger zou kunnen zijn als je een onmiskenbaar mannelijk postuur zou krijgen door testosteron.

Earth

Berichten: 7927
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 21:37

Ik bne 37 en van cup aa naar cup C gegaan. Daar heb ik wel 15 kilo voor moeten aankomen maar ik was altijd hartstikke dun. Ik heb soms wat moeite met mn lijf nu maar ik voel me vrouwelijker dan toen ik zo dun was :=

Ibbel

Berichten: 49187
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 21:43

Ik denk dat veel acceptatie ook afhangt van hoe je je gedraagt. Een homo die zich profileert à la Paul de Leeuw (ik heb niks tegen de beste man, maar hij ís een relnicht :)) ) zal meer weerstand opleveren dan iemand die zich niet zo duidelijk gekleurd/uitdagend gedraagt. Een drag queen in 'gewone' kleren valt ook niet op. Als een vader een voorleesmiddag op school doet, is iedereen blij. Blijkt vader in z'n vrije tijd drag queen te zijn en diezelfde voorleesmiddag in drags te willen doen, breekt de pleuris uit.

En dat bedoel ik niet als victim blamen, iedereen moet zich vooral zo gedragen waar hij/zij/die zich goed bij voelt, maar actie = reactie. Op stiletto's met netkousen en een minirok op zondag voor de kerk paraderen levert ook commentaar op.

De pest met trans-zijn is dat je een proces doormaakt waar tijd in gaat zitten. Mensen kennen je in de oude uiterlijk, en je verandert geleidelijk. Je echte vrienden begrijpen dat hopelijk, en leven mee.

Maar als je de aandacht gaat vestigen op dat proces bij vreemden, maak je het jezelf, denk ik, wel moeilijker qua acceptatie. Laat die correctie zitten als je verkeerd door een vreemde wordt aangesproken die je toch nooit meer zult zien. Bespaar jezelf de onaardige reactie die je terug zou kunnen krijgen.

Nogmaals, niet als victim blamen bedoeld, integendeel, juist als steun bedoeld.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 09:39

Ik snap wat je zegt Ibbel, en ergens deel ik die mening gedeeltelijk. Maar het zijn juist die uitgesproken types die voor verandering zorgen, dat was is de 80 al zo (en noodzakelijk), en in mijn optiek vandaag de dag nog steeds van toepassing.

Ibbel

Berichten: 49187
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 09:54

Ailill schreef:
Ik snap wat je zegt Ibbel, en ergens deel ik die mening gedeeltelijk. Maar het zijn juist die uitgesproken types die voor verandering zorgen, dat was is de 80 al zo (en noodzakelijk), en in mijn optiek vandaag de dag nog steeds van toepassing.


Ja, dat realiseer ik me ook. Maar ik denk dat die uitgesproken types dat aankunnen en (gelukkig) dus ook bewust doen, wetend dat je verandering moet forceren. Maar ik denk ook dat je als iets minder stevig in je schoenen staande 'beginner' misschien teveel de neiging zou kunnen hebben die 'revolutionairen' als roll model te zien. En dan heb je wel de lasten, maar niet veel lusten ervan.

Want als je gedrag niet echt intrinsiek uit jezelf komt, lok je - denk ik - ook weer sneller commentaar uit.

Als ik als vrouw 's avonds laat op straat loop heb ik een 'kom maar op, ik lust je rauw' blik en attitude. Dat komt uit mezelf en heb ik altijd gehad. En ik word tegenwoordig nooit lastig gevallen (ha, soms heeft ouder worden ook voordelen), maar toen ik jonger was, was ik ook zo scherp gebekt (nu nog, voor iemand dat gaat zeggen :o ) dat ik lastige gasten heel snel kwijt was. Dat kun je niet nadoen als verlegen meid van 18 als dat niet in je zit. Sterker, dan zou je dus juist die lastige gasten achter je aan kunnen krijgen.

Moraal van het verhaal eigenlijk, denk ik: wees jezelf, maar maak jezelf niet extremer jezelf als dat nergens nodig voor is.

DJZ

Berichten: 3114
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 10:00

Ik snap goed wat je bedoelt Ibbel. Het is voor mensen die je niet dagelijks ziet en/of spreekt best wel lastig om zich aan de "nieuwe" persoon aan te passen.
Afgelopen zaterdag nog mee gemaakt.. Iemand al langere tijd niet gezien of gesproken, noemde mij nog bij mijn oude naam, corrigeerde zich verontschuldigend gelijk. Wat later zei ze wederom mijn oude naam en fluisterde ik: het is Joe.. Met een knip oog... Ik weet dat het voor mensen soms erg lastig is en eigenlijk iedereen heeft er geen kwade bedoelingen mee. Daarom kan ik het accepteren en "corrigeer" ik ze met een grapje :)

Ibbel

Berichten: 49187
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 10:30

Ik noem mensen die ik lang niet gezien heb meestal "Dinges, hoe heet je ook alweer" omdat ik bij god niet meer weet hoe ze heten :)) :+
Aan mij zou je een makkie hebben, geen vergissingen omdat ik je vorige naam tóch niet meer zou weten :D

Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 11:02

Ibbel schreef:
Ik noem mensen die ik lang niet gezien heb meestal "Dinges, hoe heet je ook alweer" omdat ik bij god niet meer weet hoe ze heten :)) :+
Aan mij zou je een makkie hebben, geen vergissingen omdat ik je vorige naam tóch niet meer zou weten :D


Dat heb ik zelfs bij collega's die ik dagelijks zie. :j

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 12:19

Ibbel had dat ook, kan ik uit eigen ervaring vertellen :') :))

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 13:35

En Ibbel is nu al uren aan het nadenken hoe jij ook weer heet, Hilli?

Ibbel

Berichten: 49187
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 13:43

Jaa, dinges, Hilli, hoe heet je ook alweer...
Wij zijn al een tijdje geen collega's meer, dus het geldt niet, maar ik weet gelukkig nog wel hoe Hilli in 't echie heet :D

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 15:20

Oor doorgeprikt, vandaag, linkeroorlel, heb het toch maar gedaan what he hell...... op het gevaar af dat ik nu een overjarige nichtenkop krijg... van vriend R. heb ik drie Moissanite knopjes gekregen, 3 mm, 4 mm en 5mm. Moissanite is trouwens namaak diamant. Ik heb twee gaatjes in linkeroor, dacht dat ze helemaal dichtgegroeid waren in 30 jaar tijd, maar die onderste was nog driekwart door, dus ik douwde meteen de 5 mm er door. Vond ik toch wel erg groot, nu draag ik even de 4 mm, dat is wat minder IN YOUR FACE. Ding glinstert als een malle in de zon. Oorlel is nu nog even rood natuurlijk, besteld zijn inmiddels: klein zilveren ringetje, stalen knopje en stalen veertje. daarna natuurlijk weer foto's ik ben even zoekende nu.Afbeelding
Afbeelding

pien_2010

Berichten: 43428
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 15:54

Yep overjarige nichtenkop _O- := , nee hoor maar ik vind het woord te grappig....wil het zelf een keer gebruiken.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 16:51

Pien hahaha. Ik moet effe kijken wat er nog een beetje redelijk kan qua wat ik wil uitstralen. ik heb een vriend van 17 jaar jonger, een cis bi-man maar overwegend gay, die is Personal Fitness Trainer (is momenteel bezig met zijn eigen sportschool te verbouwen en verduurzamen alvorens te openen in Zuidlaren), die heeft nog geen tattoo, frilletje of grilletje aan zijn lijf (behalve een hoop spieren), die koopt dus al dat soort dingetjes voor mij, hij ziet mijn leeftijd gewoon niet. Ik vaak ook niet trouwens, of ik moet met mijn neus in een vergotende spiegel gaan staan loeren, wat ik geen mens aanraad.. hahaha....ben met vriend R. nu drie jaar, ik bee rg gek op zijn macho lijf, maar hij is dan weer dol op mijn tengere bouw... tsja....

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 15:31

Hier iets betere foto's met het 4 mm. steentje in, vanmorgen: is het watAfbeelding
Afbeelding
Of maakt het juist weer vrouwelijk(er).

pien_2010

Berichten: 43428
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 15:33

Mijn zoon heeft ook zo'n steentje. Laat los dat je daardoor vrouwelijker zou tonen. Dat zit tussen je oren. Ik vind het leuk staan.

vikawiek

Berichten: 1502
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 16:05

Ziet er tof uit :D

Sizzle

Berichten: 35703
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 16:05

Ik vind het ook leuk, maar als je je ongemakkelijk voelt bij een steentje dan gewoon wat anders kopen.
Op de markt heb je bij piercing kraampjes vaak enorm veel keus voor echt zilver en kun je ze per stuk kopen.