Ik ben transgender

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ibbel

Berichten: 49188
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 17:09

Als vrouw verandert je beharing ook als je ouder wordt :))
Mijn wenkbrauwen hebben ook veel langere haren dan vroeger. Aan de andere kant hoef ik mijn oksels nauwelijks meer te scheren. En da's niet omdat ik daar óók grijs ben geworden :+

En ook vrouwen willen nog wel eens wat duidelijkere snorhaartjes krijgen. Mijn oma hanteerde op een gegeven moment het oude scheerapparaat van opa maar om de baardharen weg te werken. Daar werd de baardhaargroei niet beter van...

DJZ

Berichten: 3114
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 23:09

Dank jullie wel voor jullie lieve en mooie complimenten <3

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 19:19

Pien: O ja je wenkbrauwen! Krijg je daar ineens op je ouwe(re) dag van die nooit eerder aanwezige raketharen tussen, die je echt élke week moet inkorten anders krijg je voelsprieten, hahaha. Ik hoopte altijd op dichtere en zwaardere wenkbrauwen als transman oiv testosteron, maar wat krijg ik: niks op mijn ouwe dag een paar hysterisch geworden uitschieter-haren. Het moet maar.... je hebt dat toch niet voor het zeggen. Ik heb biologisch genetisch gewoon geen talent om heel mannelijk en hulkerig door het leven te stappen, het gaat wel wat beter nu ik merkbaar en zichtbaar ouder ben, want kennelijk pakt die testosteron wat beter op de celreceptoren aan, met als gevolg dat er momenteel meer uiterlijks verandert dan in de 20-30 jaren en meer hiervoor. waar ben ik nou alles bij elkaar geraapt het méést blij mee - als je daar van kunt spreken - met dat transgedoe dus de testosteron? Dat is alles bijeen genomen toch dat je leven FYSIEK makkelijker wordt, waarmee ik bedoel je vitale kracht, je spierkracht, je algehele conditie. Een boodschappen tas van 20 kg, een lastige Dobermann aan de lijn... man man dat is niks meer. Je krijgt ook meer drang om fysiek te zijn , te bewegen, sporten, ik ben zelfs met gewichten gaan trainen, dat pakt zo snel aan op je fysiek, dat je daar dan vanzelf wel mee door blijft gaan. Je gooit de boodschappentassen van 20 kg per tas zonder moeite over 1 arm... heerlijk. de verandering in je lijf komt ook niet alleen door de testosteron toediening, dat komt OOK omdat je je lijf anders begint te beleven eens je testosteron neemt. Je zwaartepuntsbeleving verandert, verschuift naar het bovenste deel van je lijf, schouders, armen, bovenborst, dus daardoor ga je anders bewegen, je motoriek wordt echt ánders. trainen helpt daar enorm bij, al doe je maar een beetje at home fitness, je voelt dat je spieren anders functioneren, dat je ze hébt en moet gebruiken. Je gaat je armen verder van je lichaam dragen, je schouders beginnen mee te lopen op een wandeling (in mij geval met de honden), waar je eerst vanuit je heupen liep, je loopt niet meer met je handen neutraal of handpalm naar voren, maar met de handRUG naar voren. Je trekt je schouders niet meer op. En zo kan ik nog talloze nuance-veranderingen noemen die ongetwijfeld voor ieder weer een stukje anders uitpakken. Het is een mooie, interessante reis, door en met je lijf, die gewoon nooit ophoudt, ook al ben je mijn leeftijd 63 jaar. Heb ik ooit spijt gehad van mijn transgebeuren? Nooit, nee. Ik ben gewoon een transman, ik had niets anders kúnnen zijn. Wel wíllen zijn... gewoon een biologisch zo gebóren man, maar ja, that was not the card that was dealt to me. Ben ik nu gelukkig? Hmmm.... net als een ander denk ik, soms wel, soms minder, ik word er nog steeds aangenaam warm van als ik merk dat men mij gewoon als man ziet en zo behandelt en aanspreekt (en mannen worden heel wat botter behandeld dan vrouwen, hoor dames!). Ik ben nog gezond en behoorlijk fit, kan op mijn 63ste nog lekker trainen met mijn Dobers, een uur fietsen naar paard Jaopie, en elke ochtend lekker de weides uitmesten bij mijn Shetlanders Bartje en Barbie....Afbeelding
Afbeelding

pien_2010

Berichten: 43428
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 08:49


Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 18:15

Heel interessant artikel inderdaad


Net onderweg naar huis van de Antwerp Pride. Door mijn beperking nu helemaal gesloopt, maar 1x per jaar is nog Doenbaar.

Afbeelding

Avalanche

Berichten: 16050
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 18:45

<3 super

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 18:54

Afbeelding
Gaat het GOED met iedreen?

Ik was vandaag op de fiets naar mijn paard Bonte jaopie in Noordlaren en op de terugweg pilsje drinken bij Brinkzicht in Zuidlaren... geweldige dag.. zonovergoten, nauwelijks wind....

Zie foto onder.. ik ga die gaatjes in mijn linkeroor weer opensteken, ben bijna 64 en dan krijg je zo'n rare grtote oorlel... moet maar weer eens iets in, briljantje of zo (of krijg ik dan zo'n traditionele ouwe nichten-look)
Afbeelding

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 18:56

Dan zou ik eerder voor een (klein) ringetje en een kruisje gaan, is helemaal hip atm :)

Avalanche

Berichten: 16050
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 18:57

Aillil hai!!!

ja het gaat super goed! Ik ben bij steeds meer mensen uit de kast, en zoveel mensen reageren óf super lief of zeggen dat ze het eigenlijk altijd al geweten hebben <3

vikawiek

Berichten: 1502
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 19:09

Ja doen :))

Ik ben na m'n transitie ook veel vrijer geworden met hoe ik me uit van de buitenkant. Aan het begin moest het zo stereotyp mannelijk mogelijk want misschien pass ik dan. Tegenwoordig probeer ik gewoon m'n ding te doen. Of dat nu wordt beschouwd als mannelijk of vrouwelijk maakt niet uit. Al zit het er ingebakken dat het als man zo moet en niet anders.
Binnenkort is het weer tijd voor m'n spooky halloween oorbellen *pum* :))

Avalanche

Berichten: 16050
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 19:16

Goed man :D ik vind dat echt stoer 8-)

DJZ

Berichten: 3114
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 20:48

Mooi om te lezen hoe iedereen na de transitie zo lekker zichzelf is gaan zijn +:)+

Hier ook alles goed :D
2 weken geleden een shoot op de hei gedaan, als mij zelf. Eindelijk kunnen doen, wat lange tijd niet kon :):)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

pien_2010

Berichten: 43428
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 21:04

So sexy man hoor.

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 21:11

Is het ongepast om te zeggen dat ik vind dat je heel erg verandert?

Gave foto's, vooral die eerste?

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 21:13

Ik kom er dankzij dit topic achter dat Terpentijn een transman is. Dat had ik dus echt niet door :oo

En gave fotoserie DJZ! Wat een mooi moment moet zo'n blote bast dan zijn.

Verder lees ik grotendeels mee, en wil ik toch even zeggen dat ik de inkijkjes in jullie levens erg waardeer.

DJZ

Berichten: 3114
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 21:15

Rocamor schreef:
Is het ongepast om te zeggen dat ik vind dat je heel erg verandert?

Gave foto's, vooral die eerste?

Dank je wel :D
Zo zeggen dat je vindt dat ik veel veranderd ben, is zeker niet ongepast. Het is alleen de vraag: Bedoel je positief of "negatief" veranderd O:) :))
Laatst bijgewerkt door DJZ op 02-09-23 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Berichten: 16050
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 21:16

Rocamor schreef:
Is het ongepast om te zeggen dat ik vind dat je heel erg verandert?

Gave foto's, vooral die eerste?

Dat is wat ik wil dus nee :D

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 21:24

DJZ schreef:
Rocamor schreef:
Is het ongepast om te zeggen dat ik vind dat je heel erg verandert?

Gave foto's, vooral die eerste?

Dank je wel :D
Zo zeggen dat je vindt dat ik veel veranderd ben, is zeker niet ongepast. Het is alleen de vraag: Bedoel je positief of "negetief" veranderd O:) :))


Het is lastig me goed uit te drukken, ga het proberen.
Heb in het (verre) verleden vaker foto's van je gezien en vond je te mannelijk voor een vrouw en net te vrouwelijk voor een man (in je gezicht).

Toen ik je in dit topic tegen kwam, viel het kwartje.

Ik vind je in je gezicht enorm veranderd. Veel hoekiger, mannelijk. Ook in je schouders, breder, meer gespierd en je romp. Er staat gewoon een knappe vent.

Nogmaals, ik hoop niet dat dit ongepast is.

DJZ

Berichten: 3114
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 21:26

Rocamor schreef:
DJZ schreef:

Dank je wel :D
Zo zeggen dat je vindt dat ik veel veranderd ben, is zeker niet ongepast. Het is alleen de vraag: Bedoel je positief of "negetief" veranderd O:) :))


Het is lastig me goed uit te drukken, ga het proberen.
Heb in het (verre) verleden vaker foto's van je gezien en vond je te mannelijk voor een vrouw en net te vrouwelijk voor een man (in je gezicht).

Toen ik je in dit topic tegen kwam, viel het kwartje.

Ik vind je in je gezicht enorm veranderd. Veel hoekiger, mannelijk. Ook in je schouders, breder, meer gespierd en je romp. Er staat gewoon een knappe vent.

Nogmaals, ik hoop niet dat dit ongepast is.


Dat vindt ik echt een super mooi compliment <3 Dank je wel _/-\o_

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 21:32

Mooie foto's van mooie mensen. En dan bedoel ik niet alleen mooi voor het oog, maar vooral mensen die goed in hun vel zitten en dat uitstralen +:)+

Maflinger_S
Berichten: 12168
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 21:34

O, DJZ, wat sta je er mooi op!

Ik ken je niet in real life maar ik vind je op deze foto's zo puur en echt. Ik word er een beetje emotioneel van omdat het zo gaaf is om te zien.

Datzelfde geldt trouwens voor Terpentijn: op alle foto's die hij plaatst zie ik iemand die goed in zijn vel zit.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 18:27

DJZ!!! Wat ben jij ongelofelijk knap , en volgens mij alsmaar steeds knapper aan het worden. ik zie dat je je meer en meer jezelf gaat voelen, en met rechte, want dat stralem je foto's ook helemaal uit! Keep your course, keep yourself kindly and softly in your own hands, yher is enough hardness in the world outside as it is. Ik vind je derde foto echt DE BOM. Dat lijf, what female? see no female thing abpout yoy love en let op ik ben een gay trans dus val op mannenlijven. ik wilde dat ik ooit van nature zo'n jonge mannen gezicht had trouwens, maar ja de genen werkten in mijn tegendeel daarmee, min kop bleef decennjnia lang toch wel erg vrouwelijk, nu nog wel, maar door de veroudering die je krijgt (ik ben 63) is het wel iets beter geworden.
Tip: koop gewichten en GA KRACHTTRAINING doen. Niet om een hulk of bodybuilder te worden, maar gewoon fiotness drie dageb in de week, gewichten tillen je gaat niet wéten wat je aan verandereingen gaat zien op je lichaam, echt in no time.
Verder; blijf jezelf, mooierd. Ik wens je alle geluk that life can bring.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 03-09-23 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 18:37

Maflinger: ik heb eea al een paar dagen achter de rug he, ik word in december al 64, transitie op 21 jaar, het zijn nu natuurlijk andere tijden, maar niets heeft mij gelukkiger gemaakt dan mijn transitie, en hoe je daar met de jaren in doorgroeit, doorverandert, het eigen een soort van door lééft, letterlijk. Klopt ik voel mij totaal comfi in mijn lichaam inmiddels, wat ook na transitie zeker niet meteen zo was, maar geduld, want het is niet zo van: geef me hormonen en opereer me en ik ben ineens wat ik me voel, nee, hoor, er zitten ook een heleboel sociale, maatschappelijke en emo-psycho haken en ogen aan, daar moet je mee leren omgaan. natuurlijk had ik ook wel andere dingen gehoopt en verwacht: een stioppelbaardgroei, mega schouders, fikse biceps en een putdiepe stem, maar laat me je vertellen: dat gaat niet vanzelf alleen door testosteron nemen en dat kómt ook niet bij iedereen vanzelf. Je blijft jezelf steeds opnieuw bijstellen anders ervaren en bekijken. Spijt heb ik nooit gehad, ja van mijn uitdunnende haardos misschien, maar die prijs betaal ik - zeker op mijn leeftijd - graag voor het intrinsieke gevoel van eens zijn met mijn eigen lijf en leden wat ik er voor terug gekregen heb.

Maflinger_S
Berichten: 12168
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 18:55

@Terpentijn: ik weet dat jouw transitie al wat langer geleden is begonnen maar ik vind het mooi om te zien dat ook jij nog steeds een ontwikkeling doormaakt, zowel fysiek als mentaal. Hoe gaaf is dat, dat het nooit ophoudt.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 19:00

Maflinger_S schreef:
@Terpentijn: ik weet dat jouw transitie al wat langer geleden is begonnen maar ik vind het mooi om te zien dat ook jij nog steeds een ontwikkeling doormaakt, zowel fysiek als mentaal. Hoe gaaf is dat, dat het nooit ophoudt.