Ik ben transgender

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hhilde

Berichten: 7453
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 15:07

Dank voor het delen, Avalanche. Fijn om te lezen dat het nu zo goed met je gaat :)

@Ibbel: ik snap die hele discussie van ‘mannen verkleed als vrouwen’ of transvrouwen op het toilet nooit. Alsof de gemiddelde verkrachter zichzelf eerst opdirkt met vrouwelijke kleding voordat hij toeslaat op het toilet, zodat hij de eerste seconden niet opvalt. Als iemand jou wil verkrachten op een openbaar toilet, dan gaan ze die poging ook gewoon doen in mannelijke kleding. Kan me er zo kwaad om maken :=

@Galaika: wat naar. Is er niet een toilet waar minder mensen zijn?

Avalanche

Berichten: 16081
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 15:10

Laat staan dat je een hele transitie doormaakt compleet met hormonen..... kom op zeg..... verkrachters zijn volgens studies op zoek naar 'makkelijke' slachtoffers. Het damestoilet gaan ze met hele kuddes naar toe. Dus dat lijkt me sowieso al niet te doen zeg maar.

Thanks Sintara :+:

Hhilde

Berichten: 7453
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 15:13

Avalanche schreef:
Laat staan dat je een hele transitie doormaakt compleet met hormonen..... kom op zeg..... verkrachters zijn volgens studies op zoek naar 'makkelijke' slachtoffers. Het damestoilet gaan ze met hele kuddes naar toe. Dus dat lijkt me sowieso al niet te doen zeg maar.

Thanks Sintara :+:

Nou, dat. Al gebeurd het vrees ik ongetwijfeld, maar het is nou niet de gemiddelde plaats.

Avalanche

Berichten: 16081
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 15:31

De gemiddelde plaats, is thuis, door je eigen partner of familie. En echt een damestoilet..... dan is een creep die uit de bosjes springt geloofwaardiger.

Sintara

Berichten: 7422
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 15:34

Dat lijkt mij ook heel onwaarschijnlijk :') sterker nog, als je een groot openbaar toilet blok hebt komt er meer verkeer en dus minder kans voor vuillappen.
En in omkleedruimtes.. Als iemand vervelend doet, weet ik veel geslachtsdelen rondwappert naar anderen of wat dan ook dan moet die persoon gewoon geschorst van de sportclub. Ongeacht welke gender die ook heeft :evaw:

Hhilde

Berichten: 7453
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 15:36

Gelukkig zijn we het in dit topic eens :')

Hiraeth

Berichten: 3224
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-23 15:39

Wat een mooie post Avalanche. <3

En re: hierboven. Het probleem is dat voor veel mensen het concept van transgender zijn een abstract begrip is, en dat het gebrek aan informatie opgevuld wordt door angstretoriek. Heel veel argumenten zijn best onzinnig en op onderbuikgevoelens gebaseerd, maar het is makkelijk om een 'vijand' te creëren als je weinig informatie hebt en dominante stemmen in het debat achterna loopt.

Avalanche

Berichten: 16081
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 15:47

Sintara schreef:
Dat lijkt mij ook heel onwaarschijnlijk :') sterker nog, als je een groot openbaar toilet blok hebt komt er meer verkeer en dus minder kans voor vuillappen.
En in omkleedruimtes.. Als iemand vervelend doet, weet ik veel geslachtsdelen rondwappert naar anderen of wat dan ook dan moet die persoon gewoon geschorst van de sportclub. Ongeacht welke gender die ook heeft :evaw:

Ik wil een wapperend geslachtsdeel :') wel niet in een kleedruimte. Het is een kleedruimte, geen wapper ruimte :')
Hiraeth schreef:
Wat een mooie post Avalanche. <3

En re: hierboven. Het probleem is dat voor veel mensen het concept van transgender zijn een abstract begrip is, en dat het gebrek aan informatie opgevuld wordt door angstretoriek. Heel veel argumenten zijn best onzinnig en op onderbuikgevoelens gebaseerd, maar het is makkelijk om een 'vijand' te creëren als je weinig informatie hebt en dominante stemmen in het debat achterna loopt.

Thanks <3

En ja, dat denk ik ook. Wat ik alleen niet snap (en dat heb ik met veel dingen) is dat mensen de onwaarschijnlijkheid van sommige dingen gewoon niet inzien, en de eindeloze tegenstrijdigheden.

Sintara

Berichten: 7422
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 15:50

Avalanche schreef:
Ik wil een wapperend geslachtsdeel :') wel niet in een kleedruimte. Het is een kleedruimte, geen wapper ruimte :')

:') Ik gun je er een :P

Avalanche

Berichten: 16081
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 15:51

Thanks :') ik hoop serieus dat dit topic nog heel lang blijft lopen ook <3

Ibbel

Berichten: 49199
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 16:10

Ik heb een neef die het reuze gevaarlijk vindt dat ik alleen het bos in ga met m'n paard. Want als je toch eens een verkeerde vent tegen komt. Ja joh, tuurlijk, die gaat ergens op de bonnefooi langs een ruiterpad liggen en trekt dan een oud lijk van 60 van haar paard. Túúrlijk. En ik laat dat gebeuren, terwijl ik op een paard zit en in 2 seconden in galop weg ben.

Of, zoals Wim Sonneveld in een sketch van Frater Fernantius zou zeggen:

"Eerwaarde moeder, als een man naar me toe komt dan doe ik de rokken omhoog"
"Mijn kind, dan doe je de rokken omhoog?"
"Ja, eerwaarde moeder, want dan laat hij z'n broek zakken, moet je eens zien wie er dan het hardst kan lopen"

Avalanche

Berichten: 16081
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 16:13

Oh die is super :')

pien_2010

Berichten: 43466
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 16:28

Ibbel hahaha, heerlijk.
Ik gun je een wapperend geslachtsdeel Ava .

soesita

Berichten: 5173
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 17:07

Een wapperend geslachtsdeel... :') Ik gun je er ook eentje, maar ze liggen niet op straat voor het oprapen, zeg maar. :=

Avalanche

Berichten: 16081
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 17:15

soesita schreef:
Een wapperend geslachtsdeel... :') Ik gun je er ook eentje, maar ze liggen niet op straat voor het oprapen, zeg maar. :=

Nee ze zijn bij een grote groep vrij populair :') ik zit in een andere transgroep en daar hebben we het weleens over onderdelen ruilen _O- het wordt wel af en toe vrij plastisch maar het is echt heel leuk :')

Ibbel

Berichten: 49199
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 17:16

Oh, dit doet me opeens denken aan een aflevering van Red Dwarf (een cult SF serie uit de jaren 80, ja sorry, ouwe geit hier). Waar een Android (nee, geen telefoonbesturingssysteem) z'n geslachtsdeel kwijt raakt, die vervolgens los door het space ship aan het rennen slaat.

Sterre98

Berichten: 6327
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 17:17

Stille meelezer :+

Opzich ben ik wel blij dat er geen geslachtsdelen op straat te vinden zijn _O-

Hier een (cis)vrouw, voel me zelf ook (gelukkig) fijn in mijn lijf, maar in mijn omgeving ken ik veel transgenders en ik heb alleen maar respect voor ze. Die weg die je moet doorlopen om die hele transitie door te gaan. Dat is echt een heel proces en ik vind het ontzettend knap dat mensen dat aandurven.

Voor mij is iedereen goed zoals diegene graag wil zijn. (zolang het legaal en ethisch verantwoord is uiteraard).

Wat je wel of niet in de broek hebt, of met wie je t bed deelt, mij een zorg. Zo lang je maar happy bent.

Mocht ik ooit kinderen krijgen, zal ik het ook zo belangrijk vinden dat zij zich dusdanig veilig bij me voelen zodat ze alles durven/willen vertellen. En er lekker uitzien zoals ze zelf zouden willen.
Stel mijn kind zou zichzelf niet prettig voelen in eigen lijf, dan ga ik samen met hem/haar en alles erbuiten en ertussenin opzoek naar de manier waarop ze zichzelf fijn voelen.

Avalanche

Berichten: 16081
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 17:37

Ibbel schreef:
Oh, dit doet me opeens denken aan een aflevering van Red Dwarf (een cult SF serie uit de jaren 80, ja sorry, ouwe geit hier). Waar een Android (nee, geen telefoonbesturingssysteem) z'n geslachtsdeel kwijt raakt, die vervolgens los door het space ship aan het rennen slaat.

Hahahahahahaha :') :') :') :')

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 17:44

pien_2010 schreef:
Ibbel hahaha, heerlijk.
Ik gun je een wapperend geslachtsdeel Ava .
Afbeelding

;)

Avalanche

Berichten: 16081
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 18:02

:')

VuurVleugels
Berichten: 1768
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 18:34

Wauw, ik kom dit topic nú pas tegen. Ik hoop dat ik er nog bij mag, als ex-VU-ganger?

Avalanche

Berichten: 16081
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 18:38

Van mij wel :D

VuurVleugels
Berichten: 1768
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 19:49

Avalanche schreef:
Van mij wel :D


:D <3

pien_2010

Berichten: 43466
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 20:08

VuurVleugels schreef:
Wauw, ik kom dit topic nú pas tegen. Ik hoop dat ik er nog bij mag, als ex-VU-ganger?


Gekkie, natuurlijk mag je erbij, net als iedereen.

VuurVleugels
Berichten: 1768
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 20:26

Liefff! Ik wil wel graag even direct eerlijk zeggen dat ik vrij vroeg in het traject gestopt ben, het voelde niet als mijn pad. Ik heb daar geen spijt van (als het niet past past het niet, en ik heb door mijn stoppen natuurlijk de wachtlijst een klein beetje verder geholpen hopelijk) maar ik moet zeggen dat ik het toch altijd een beetje spannend vind om het gesprek aan te gaan in deze kringen. Ik voel me toch een beetje een aansteller ofzo, al gestopt na een paar gesprekken :') Maar ik voel me wel heel erg op mijn gemak vaak bij LGBTQ+ likeminded mensen en kwam me hier dus toch maar melden :D

(Also, ik heb de subtiliteit van een botte bijl maar ik leer héél graag, dus voel je 100% vrij om me te corrigeren als ik me 'minder ideaal' uitdruk!)