Ik ben transgender

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pien_2010

Berichten: 43706
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 21:13

lor1_1984 schreef:
Voor mij maakt het ook niet uit hoe iemand zich identificeert, of dat nou man, vrouw, non-binair, genderfluide is of wat er verder nog mogelijk/van toepassing is.
Voor mij is iemand die zich identificeert als een man een man, een vrouw een vrouw etc ongeacht wat zich onder de kleding bevind of qua uiterlijk lijkt.
Al ben je een boom van een kerel met een gigantische baard qua uiterlijk, als jij aangeeft met zij/haar etc aangesproken te willen worden doe ik mijn best dat te onthouden en daarnaar te handelen. :)
Mocht ik het bed met iemand delen waarvan de 'onderdelen' niet kloppen met het geslacht waarnaar diegene zich identificeert dan hoor ik dat graag voordat we uit de kleren gaan zodat ik voorbereid ben en ik niet :wow: doe ofzo. :+
Maar datzelfde doe ik ook wb mijn borstpartij, dat door dubbelzijdige amputatie en later reconstructie een aangepast uiterlijk heeft.
Gewoon omdat ik me kan voorstellen dat mijn bedpartner daar op voorbereid is ipv er ineens mee geconfronteerd te worden. :)


Klopt dat even vertellen, dat is gewoon beleefd. En dan blijft het ook ontspannend en gezellig.

Galaika blijf hier maar mee kletsen. Je mag hier gewoon zijn wie je bent met al je plusjes en minnetjes. Dat geldt voor jou, maar ook voor mij. En zo heurt het ook.

soesita

Berichten: 5183
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 21:13

Galaika schreef:
Ik trek me trouwens wel weer terug uit dat topic, het levert toch niks op.


Snap ik. Als je in je eigen directe omgeving al op zo veel weerstand botst, kan je je hier op bokt maar beter omringen met mensen die je steunen. :knuffel:

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 21:21

Blijf maar fijn bij Pien, die heeft genoeg liefde voor iedereen.

pien_2010

Berichten: 43706
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 21:21

Urbanus schreef:
Blijf maar fijn bij Pien, die heeft genoeg liefde voor iedereen.


Slijmbal _O- <3

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 21:23

Maar het is wel waar, ik kan door iedereen verguisd worden maar jij staat altijd voor me klaar!

pien_2010

Berichten: 43706
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 21:27

Urbanus schreef:
Maar het is wel waar, ik kan door iedereen verguisd worden maar jij staat altijd voor me klaar!

Tuurlijk, jij bent een te leuke vrouw om niet voor je klaar te staan. Omgekeerd doe jij dat ook voor mij :knuffel:

Ibbel

Berichten: 49229
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 22:22

Urbanus schreef:
Maar ja, je zult maar zo fragiel zijn en alleen in zwart/wit kunnen denken... nooit eens een potje seksen met je eigen geslacht, wat een gemis.


Volgens mij doet iedereen dat sowieso, zélfs de zwart-wit-denkers - dat heet zelfbevrediging :))

Avalanche

Berichten: 16217
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 22:37

Urbanus schreef:
Blijf maar fijn bij Pien, die heeft genoeg liefde voor iedereen.

En zo is het <3

pien_2010

Berichten: 43706
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 22:37

Ibbel schreef:
Urbanus schreef:
Maar ja, je zult maar zo fragiel zijn en alleen in zwart/wit kunnen denken... nooit eens een potje seksen met je eigen geslacht, wat een gemis.


Volgens mij doet iedereen dat sowieso, zélfs de zwart-wit-denkers - dat heet zelfbevrediging :))

_O- _O-

Avalanche

Berichten: 16217
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 22:40

Aaargh ik heb een whatsapp groep nodig of zo, want ik wil dingen gaan zeggen die niet openbaar op Bokt mogen :=

-> andere topic GRRR. Ik ga daar echt niet reageren, ik heb al genoeg oliebol.

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 22:44

Oh ja doe maken!

Sorry als ik dit topic kaap trouwens.

Ik ga weer!

Avalanche

Berichten: 16217
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 22:47

Jij kaapt hem helemaal niet.

Iedereen die wil doet mij ff een peebeetje toekomen please met je nummer. Dan maak ik hem.

Hiraeth

Berichten: 3228
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-23 23:03

Urbanus, ik vind jou echt zo'n fantastisch persoon maar tegelijkertijd voel je ook een beetje als de vuurwerkshow van de buurman. Ik geniet er met volle teugen van, maar ik ben altijd bang dat een pijl de verkeerde kant op gaat. _O-

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 23:03

Nee hoor, zolang ik niet ongesteld ben is bijna iedereen veilig!

Avalanche

Berichten: 16217
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 23:05

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA :')

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 23:48

pien_2010 schreef:
Urbanus schreef:
Blijf maar fijn bij Pien, die heeft genoeg liefde voor iedereen.


Slijmbal _O- <3
Het is anders wel waar :j

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 23:51

Hiraeth schreef:
Urbanus, ik vind jou echt zo'n fantastisch persoon maar tegelijkertijd voel je ook een beetje als de vuurwerkshow van de buurman. Ik geniet er met volle teugen van, maar ik ben altijd bang dat een pijl de verkeerde kant op gaat. _O-
Afbeelding

Avalanche

Berichten: 16217
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 23:54

I love all of you <3

Berryz

Berichten: 715
Geregistreerd: 21-04-18

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 05:40

Ik Ben het feels met je eens terpentijn. Aan de ene Kant, als we niets van ons laten horen, worden we niet geacepteerd (dat probleem heb ik nu, zo'n bang van de reacties in mijn omgeving dat ik in de kast blijf voorlopig)
Maar aan de andere Kant is het activisme ook waarom we nu als boeman bekeken worden. Het internet is hier een grote reden voor, oudere mensen die nooit geconfronteerd zijn met lgbtq+ personen denken dat we nu overal zijn en dat ze daardoor 'niks meer mogen'.
Hierdoor komt veel tegenspraak, voornamelijk door de oudere 'rechtse' groep. Voornamelijk in Amerika zie je dit nu heel erg, staat na staat dat transities bant, waar drag ineens verboden is, waar ze pride proberen te bannen. Het geeft me wel wat schrik voor de toekomst.

soesita

Berichten: 5183
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 07:54

Hiraeth schreef:
Urbanus, ik vind jou echt zo'n fantastisch persoon maar tegelijkertijd voel je ook een beetje als de vuurwerkshow van de buurman. Ik geniet er met volle teugen van, maar ik ben altijd bang dat een pijl de verkeerde kant op gaat. _O-


_/-\o_ :D Perfect verwoord.


Urbanus schreef:
Blijf maar fijn bij Pien, die heeft genoeg liefde voor iedereen.


Ook al helemaal mee eens. @Pien: <3

Berryz: :knuffel: Begrijpelijk. Ik deel je angsten helaas wel een beetje. Tegen de schenen schoppen is soms nodig, maar te veel tegen schenen schoppen kan de sfeer ook snel doen omslaan. Er is veel gaande in de wereld en niemand weet hoe het uitdraait. Laten we dus tenminste in dit topic vooral lief en ondersteunend voor elkaar zijn. Ik denk dat dit topic enorm waardevol is voor mensen die in hun omgeving niet de nodige steun en acceptatie vinden.
Voor iedereen die er behoefte aan heeft: mijn PB box staat open.

Ibbel

Berichten: 49229
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 08:03

Dit topic is ook enorm waardevol voor mensen die open staan voor informatie, meer willen weten, willen leren hoe ze IRL life evt gevoeligheden kunnen omzeilen, enz. Mensen zoals ik dus :D

pien_2010

Berichten: 43706
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 08:32

Lieve mensen, ik lees alles en reageer verder niet meer op de Pien polonaise omdat ik het natuurlijk fijn vind maar me er ook geen raad mee weet.


Hiraeth schreef:
Urbanus, ik vind jou echt zo'n fantastisch persoon maar tegelijkertijd voel je ook een beetje als de vuurwerkshow van de buurman. Ik geniet er met volle teugen van, maar ik ben altijd bang dat een pijl de verkeerde kant op gaat. _O-

Urbanus is gewoon een beetje een wilde vrouw en dat maakt haar een heel leuk uniek mens en ik vind dat je het geweldig verwoordt Hiraeth. Ik heb ook vaak gedacht "gelukkig vind Urbanus mij aardig" _O-

Urbanus

Berichten: 44956
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 08:35

;( gelukkig bak ik nu roze vanille pannekoeken voor mezelf.

Sintara

Berichten: 7459
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 08:59

Oo dat klinkt lekker Urbanus :o
Heel heel eerlijk kan ik sommige opmerkingen van de conservatieve mensen volgen. (Ik ben het er niet mee eens). Bijvoorbeeld dat kinderen zo jong als 4 jaar al in transitie gaan, en er drag shows op school worden gehouden door mensen in expliciete kleding (in de us). Nee die kinderen kunnen dat inderdaad niet overzien. Volgens mij gaan mensen hier in Nederland een stuk later pas echt het hele traject in en zit er wat meer mentale steun bij.. en zouden veel ouders de shows in expliciete kleding ook niet van cis mensen aan hun kinderen laten zien :P
Of bv dat vrouwen het niet prettig vinden om aangesproken te worden in de groep van'mensen met baarmoeder', dat klinkt voor hen weer denigrerend denk ik.

Tot zover kan ik dingen nog wel begrijpen. Tegelijkertijd denk ikzelf dat kinderen van 4 gewoon in de kleren zouden moeten rondlopen die ze aan willen, ongeacht wat voor sexe/gender ze hebben. Mijn broertje wou vroeger toen hij 6 jaar was voor de voetbal een leuke legging met figuurtjes of bloemetjes ofzo erop, maar het moest perse een zwarte zijn. Het zou fijn zijn als dat in de toekomst gewoon kan zonder dat zo'n jochie meteen gepest wordt.

Ibbel

Berichten: 49229
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 09:02

Ik denk dat met 4 jaar in transitie echt een gigantisch broodje aap is. Dat is ook hormonaal gewoon godsonmogelijk. Ook niet in andere landen (en waar dan?)