Ik ben transgender

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sintara

Berichten: 7466
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 16:57

Nou inderdaad. Je kunt mensen ook gewoon in hun waarde laten, zelfs als je bang bent dat iemand misschien geen vrouw is en dat zeker wilt weten. Naaktparades :x

Ik snap trouwens wel dat transvrouwen in veel gevallen niet mee mogen doen in topsport. Het is erg jammer en vervelend, dat snap ik maar eerlijk is het in sommige gevallen en bepaalde sporten gewoon niet.. Hoe zuur ook.

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 18:07

Als je ouders je niet 3x per week naar de selectie willen brengen is het ook „oneerlijk“ en red je het ook niet.
Ik zie topsport wat dat betreft echt onderaan het lijstje prioriteiten. Eerst maar eens gewoon acceptatie op school en werk en andere zaken waar iedereen mee te maken heeft.

Die focus op sport polariseert voornamelijk nog meer ipv dat het op korte termijn tot een oplossing komt.
Je ziet het ook meestal als argument als iemand gewoon „tegen“ is, maar niets meer weet te bedenken: ja maar het is oneerlijk, want ehhhhh testosteron enzo

Ibbel

Berichten: 49243
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 18:18

Ik word hier wel een tikkie droevig van, we hebben nog een lange weg te gaan. Wát een - nog tamelijk onschuldige - onverdraagzaamheid, onbuigzaamheid, gebrek aan empathie...

[MWS] Gender-gate, slaan we niet een beetje door?

Ik voel verdikke gewoon plaatsvervangende schaamte én woede over zoveel stupiditeit en onbegrip.

Avalanche

Berichten: 16288
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 18:19

Ik ga dat topic niet lezen denk ik. Ik voel me al kwetsbaar genoeg.

Ibbel

Berichten: 49243
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 18:20

Avalanche schreef:
Ik ga dat topic niet lezen denk ik. Ik voel me al kwetsbaar genoeg.


Verstandig :j
Dat kun je echt veel beter doen als je sterk in je schoenen staat, want je l*lt tegen een muur :D

Hiraeth

Berichten: 3231
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-23 18:23

Ik heb wel een reactie achtergelaten, maar ik weet van mezelf dat ik heel snel emotie de overhand laat nemen bij dit soort gesprekken en dan vervolgens boos wordt en ga steken. Voor mezelf, en voor het topic, dus maar even ontstipt. :+ Maar mensen zijn wel van harte welkom om hier mee te lezen en vragen te stellen, want ik merk ook dat een groot deel gewoon uit onwetendheid komt. :j

En daarnaast is er gewoon een hele sterke framing van 'de ander' als een soort vijandige partij en bedreiging op de dominante samenleving... maar dat hebben we in de geschiedenis natuurlijk nooit eerder gezien... :D

Overigens ga ik even aan de slag met een topic op BM voor een meeting. Ik heb nog niets gepland, maar ik wil wel graag een topic maken zodat we in ieder geval een stekje hebben om het idee warm te houden. :j

Ibbel

Berichten: 49243
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 18:29

Ik reageer er wel in.

Ik vraag me ook af, stel, zo iemand die blijft volhouden, jij bent een man of een vrouw, dus ik spreek je met meneer of mevrouw aan, meer smaken heb ik niet, of die dat ook volhoudt als ze Maxima ontmoet. Zegt ze dan ook: sorry mevrouw, maar ik accepteer je best als koningin, maar je bent een jij en geen u, en ik noem je mevrouw en geen koninklijke hoogheid?

Ik bedoel, sommige mensen spreek je sowieso al anders aan. Sta je voor de rechtbank omdat je iets gedaan hebt wat niet mag, zal je ook degene met de toga achter het katheder met edelachtbare moeten aanspreken.

Ik ga dit nog wel eens in het topic gooien denk ik. Beetje stangen :P
Maar eerst vanavond vergaderen...

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 18:32

Een dergelijk topic en de reacties van gelijkgestemden maken pijnlijk duidelijk dat er nog een lange weg te gaan is.

lor1_1984

Berichten: 12071
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 18:45

Dit is de reactie die ik in dat topic geplaatst heb:
lor1_1984 schreef:
Ik ben vrouw, lesbisch, polyamoreus en... ik vind seks met een man op zijn tijd best heel erg fijn.
Maakt dat me minder lesbisch?
Imo niet, ik zou nl absoluut geen relatie met een man willen, vroeger vaak zat geprobeerd en werd er alleen maar doodongelukkig van. :')
Ik heb een tijd getwijfeld of ik niet liever als man door het leven zou gaan, echter toen ik door borstkanker een borstamputatie ondergaan had bleek ik ontzettend depressief te worden zonder dat stukje van mijn vrouwelijkheid. :+
Boven dat alles ben ik Lor, welke labeltjes erop geplakt kunnen worden maakt niet uit.

Voor mij maakt het ook niet uit of je als man geboren zijnde vrouw blijkt te zijn of juist fluide of nonbinair oid, om veilig te zijn in het benoemen van geslacht zeg ik gewoon 'Pietje (of wat de naam ook mag zijn) komt een kopje suiker lenen' ipv hij/zij/hen/die.
Tenzij iemand gelijk aangeeft dat het hij, zij of hen is.
Wel wil ik graag weten wat je in je broek en evt shirt hebt zitten voor we het bed delen zodat ik voorbereid ben en niet in the heat of the moment :wow: doe omdat er wat anders onder je kleding zit dan verwacht. :P

De keer dat ik in de trein zat en een op het oog meisje liep te klooien met haar afzakkende binder heb ik (nadat hen de boel weer gefikst had) gevraagd of hen een ftm transgender was en toen werd er aangegeven 'nee, al snap ik je gedachte. Ik ben genderfluide geboren met het toegewezen geslacht vrouwelijk' en nadat ik een vraagteken op mijn gezicht had werd er uitgelegd wat het in diens geval inhield maar ook dat het vele vormen heeft.
Hen gaf later ook aan dat hen het heel fijn had gevonden dat ik zo nieuwsgierig was en tegelijkertijd zo respectvol en open, dat hen regelmatig stomme opmerkingen kreeg of rare blikken etc. :knuffel:

Wat ik eerder in dit topic ook heb gezegd; vind ik het soms lastig om de juiste bewoordingen te gebruiken, zeker als het gaat om iemand die ik leerde kennen als geslacht x en nu als geslacht y door het leven gaat en we halen herinneringen op wil ik nog weleens het oude geslacht benoemen omdat diegene in mijn hoofd toen nog x was.
Is geen onwil of bewust en zogauw ik het doorheb benoem ik dat ook en bied ik mijn excuses aan. :)

Hiraeth

Berichten: 3231
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-23 18:51

Ik ga zo onderweg richting een concert, dus ik heb je bericht (nog) niet gelezen lor1_1984. Sorry voor dat! :(:) Bij deze drop ik even de link voor dit topic: [BM] [Besloten] 'Ik ben transgender' - meetingtopic

En dan ga ik nu naar de band die bij mijn onderschrift hoort. <<)

lor1_1984

Berichten: 12071
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 07:50

Geen probleem hoor. :P
Hopelijk had je een fijne avond. :D

Oh ja, een meeting is voor mij niets, te druk, teveel 'vreemde' mensen etc en ik lig nooit lekker in groepen. :')
Maar ik wens degenen die wel gaan heel veel plezier. *\o/*

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 14:17

Mij kan het al honderd jaar niet meer schelen hoe men mij ziet/ aanspreekt. Voorheen wel, toen was ik jonger, onzekerder, kwetsbaarder. Ik ben nu ruim 63 , knappe die mij nog - na alles wat ik heb moeten doorstaan - shockeert, ik laat het allemaal mar bij de andere partij: ook die hebben het recht zich in hun eigen bubble gelukkig te voelen. Net zo als ik. "de" waarheid bestaat sowieso niet, al denk je dat in je jonge jaren vaak nog wel. Ik laat anderen dan ook graag in diens eigen "waarheid" en bemoei me er niet mee. Ik ben geen zendeling die anderen behoeft te bekeren, waarom zou ik ook, kost me alleen energie en zinloos gelul tegen een muur van zelfovertuiging. Heb ik vroeger te lang al gedaan. Met een idealistisch standpunt... wat alleen maar een tegenreactie oproept die nóg feller is. ook in de paardenwereld trouwens. Waarom zou je in deze kwesties je gelijk willen halen? Je kunt beter in je gelijk léven. Bovendien is jouw gelijk dat van een ander niet. Nooit eigenlijk. Je kunt beter ongelijk hebben. Heb je nog iets om zo je wil over na te denken... diversiteit he? Houdt de geest scherp en het lijf fit. Anderen hebben net zo veel recht om transen of andere LHBTIXYXweetikveel (kan het nooit onthouden) KOTS te vinden als jijzelf om te denken: van jou en jouw opvattingen kots ik. Laat ze lekker, je hebt al genoeg te doen met je zelf, denk ik dan maar. Dat activisme en die doorgeslagen woke beweging jaagt velen alleen maar tégen je in het harnas. Vroeger konden wij gewoon naar een ouwe schipperskroeg aan de haven, op Scheveningen, ik en mijn toenmalige 25 jaar oudere vriend A. Ouwe vissers, iedereen daar wist wel hoe het zat, we kregen de ene borrel na de andere, niemand had het er over. Dat is nu wel anders, véél meer intolerantie. Gemengde cafees waren er legio in de eighties, nineties, onderwereldpooiers zaten joviaal drankjes te geven aan travestieten (o nee dat heet drag queens tegenwoordig), prutsmutsen (o nee dat heet sekswerkers tegenwoordig) waren je beste vriendinnen, zat je aan de bar mee te gieren, danste je mee op de dansvloer. Wat is het allemaal benepen geworden, allemaal gescheiden hokjes en vakjes, iedereen anders wordt de maat genomen, niks kun je meer zeggen zonder censuur, het is wel eens toleranter geweest. De huidige tijd vind ik allesbehalve tolerant, die overmatige media aandacht voor LHBTIGSXYZ (ben vast wat vergeten), doet daar echt geen goed aan. Dat laat ook geen ruimte voor diegenen die dit onbegrijpelijk vinden, wat ik op zich wel intolerant vind van uit de LH...... groeperingen. je kunt een ander nu eenmaal niet opleggen wat die moet VINDEN. Je kunt er evtl wel mee in gesprék... maar ja, waarom zou je? ik doe dat allang niet meer. Kan ook door mij n leeftijd komen hoor, maar bijv. als trans ben je toch vooral met jezélf bezig, met je lijf en te proberen je te handhaven? ik wel ieg. maar goed, aan ieder diens eigen. Nu ga ik een paar dagen kamperen met mijn vriend en Dobers. Keep strong, be proud, keep YOU!
Afbeelding


Afbeelding

Hiraeth

Berichten: 3231
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-23 18:34

Allereerst wil ik zeggen dat ik je heel erg respecteer terpentijn en dat ik blij ben dat je jouw visie deelt als iemand van een andere generatie. Toch wil ik even op je bericht ingaan. Misschien is het mijn leeftijd, andere situatie van opgroeien of het feit dat ik een linkse universiteitsrakker ben, maar ik ben het niet helemaal eens met je visie. Ik ga hierin vooral even in op "Waarom zou je in deze kwesties je gelijk willen halen? Je kunt beter in je gelijk léven. Bovendien is jouw gelijk dat van een ander niet. Nooit eigenlijk. Je kunt beter ongelijk hebben. Heb je nog iets om zo je wil over na te denken... diversiteit he? Houdt de geest scherp en het lijf fit. Anderen hebben net zo veel recht om transen of andere LHBTIXYXweetikveel (kan het nooit onthouden) KOTS te vinden als jijzelf om te denken: van jou en jouw opvattingen kots ik," want dat voelt voor mij als de kern van je redenatie.

Laat ik eerst beginnen met waar ik het mee eens ben. Ja, ik vind ook dat de manier van communicatie tussen de LHBT+ gemeenschap en de rest van de maatschappij beter kan. Je hebt aan beide kanten altijd mensen die willen schreeuwen en anderzijds mensen die niet willen luisteren. Het helpt niet mee dat het voor veel mensen een persoonlijke kwestie is, waardoor het in discussie gaan bemoeilijkt wordt.

Dat brengt me toch langzaam richting mijn punt. Ik denk dat geen één situatie baat heeft bij simpelweg accepteren dat mensen kotsen over wie je bent. Hoewel ik snap dat het de meest comfortabele route kan zijn na jarenlang in de vuurlinie te hebben gestaan, past een dergelijke houding niet bij mijn eigen idealen. Voor mij ligt progressie in verbeterde zichtbaarheid en erkenning, en dat krijg je niet door je passief op te stellen. Het probleem is dat historisch gezien dit soort bewegingen altijd stuiten op frictie van de dominante partij - kijk bijvoorbeeld naar de feministische bewegingen, de homobeweging met de geschiedenis achter Gay Pride en raciale/anti-koloniale bewegingen. Op zijn beurt heeft de dominante partij er baat bij om de sterke positie te behouden, door de progressieve bewegingen neer te zetten als iets 'geks' en een bedreiging. Ik vind ook dat je best sterk de anti-LHBT/anti-trans fuik ziet in de media en op social media. Het is voor veel mensen makkelijker te begrijpen hoe deze kant functioneert, dan om de brug over te gaan en de visie te zien vanaf de andere kant.

Ik ben geen activist en ik heb geen idee hoe dingen opgelost kunnen worden, maar ik ben wel blij dat er bewegingen zijn die bezig zijn om situaties te verbeteren. Als het 'woke' is om representatie te willen zien van jezelf, maar ook van mensen met beperkingen, andere huiskleuren en verschillende gewichten, dan ben ik met alle liefde 'woke'.

En qua verandering in de taal - je hoeft niet alle termen te kunnen begrijpen om goede intenties te hebben, kijk maar alleen naar Pien. :D In alle opzichten hebben bepaalde generaties een eigen lexicon die voor oudere generaties niet altijd even begrijpbaar is, maar dat maakt het niet minder valide. Zolang mensen maar van elkaar begrijpen dat het soms moeilijk is om de ander te volgen en geen poging doen om dingen te bagatelliseren.

(Ik klink wel heel erg als een rasidealist, maar ik ben doorontwikkeld tot een 'het glas is altijd half-vol' persoon. :'))

pien_2010

Berichten: 43820
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 19:58

_O- Hiraeth ik zeg tegenwoordig lhtb++++beweging _O- . Zit ik altijd goed met die plusjes.

Ik was wel een activist en dat zit nog steeds in.me. ik ben het dus eens met jou post maar ik begrijp de post van Terpentijn. Het was vroeger zo not done, dat je op een gegeven ogenblik ook gewoon verder moet met wie je nu gewoon ben en al die kots maar laat gaan.

Hiraeth

Berichten: 3231
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-23 20:06

Ik gebruik ook vaak LHBT+ (met iets minder plusjes :+) want dan weet ik 'zeker' dat het goed zit. Hier (Denemarken hier) gebruiken ze ook veel LGBT+ in de 'officiële' organisaties, dus voor het gemak gebruik ik in het Nederlands ook. :D

En Pien, daardoor ben ik juist blij dat jullie je visie ook delen. :j Ik realiseer me namelijk dat ik ook gewoon in een hele andere omgeving opgegroeid ben, waardoor mijn levenswijze al weer heel anders is. Ik ben blij dat jullie hier zijn. <3

soesita

Berichten: 5188
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 20:09

Ik kan me voorstellen dat het stuk erkenning door de omgeving in de aanvangsfase erg belangrijk is omdat je zelf nog zo onzeker bent. Dan heb je als mens graag bevestiging.
En later, als je zekerder bent en fier bent op je gelukte transitie, wil je eigenlijk ook erkenning. In de eerste plaats door je naaste omgeving. Maar natuurlijk ook door de maatschappij.
Dus het is inderdaad niet om het even hoe anderen over je denken, al zal je op den duur wel wat harden en minder gevoelig worden.

Zebrastreep

Berichten: 9844
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 20:20

Ik zie nu allemaal topics naar boven komen maar wou hier toch even reageren op het feit wat er nu plaatsvindt in een ander topic

Ik vindt het al behoorlijk kwetsend om te lezen ( ik val niet onder de lbhtb+) hoe anderen een mening vormen over hoe iemand wil zijn of zich voelt en wil uiten.

Ik accepteer iedereen hoe zij of hij is en daar wordt de wereld ook een stukje leuker van. Kijk ik zou zelf niet mee doen aan het hem / haar gebeuren maar als iemand dat graag duidelijk wil maken , mooi blijven doen!

Alleen heb ik het idee dat de mensen die het hardst roepen dat het allemaal onzin is dat een eigen tekortkoming is en er gewoon nooit voor open willen gaan staan. Die blijven liever anderen kwetsen dan dat ze toe geven dat het eigenlijk wel oké is. Ik denk toch meer dat dat meer ene probleem is van de persoon die dat roept. En mijn ervaring is ook wel hoe harder iemand zulke uitspraken doet , zit vaak ook meer met zichzelf in de knoop.

Laat jullie je alsjeblieft niet gek maken door alle meningen maar blijf vooral dicht bij jezelf en verlaag je er niet toe maar laat het ook wat gaan.

iedereen mag er zijn op deze wereld en als dat anderen niet aanstaat hebben ze zelf hartstikke pech gehad.

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 20:21

I second that. ♡♡

Ibbel

Berichten: 49243
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 20:32

Ik probeer iedere keer weer analogieën te vinden om mensen te laten nadenken, maar het wil maar niet lukken. Of het kwartje wil niet vallen.
Dat ik kennelijk als een rode lap op een stier werk op de TS van dat andere topic helpt ook niet :)) En ik heb geen idee wat ik haar misdaan heb, behalve gewoon op inhoud discussieren.

Ibbel

Berichten: 49243
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 20:35

Zebrastreep schreef:
iedereen mag er zijn op deze wereld en als dat anderen niet aanstaat hebben ze zelf hartstikke pech gehad.


Da's mijn motto ook hoor, ik ben wie ik ben, en als je daar niet mee om kunt gaan, jouw probleem.

Maar ik begrijp heel goed dat als je tot in je kern, tot in je ziel, tot in de hele wezen, wordt ontkend, dat dat verdomd moeilijk is, tenzij je een gruwelijk grote hoeveelheid zelfvertrouwen hebt, ondanks alle ondermijning. En dan nog...

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 20:40

Ibbel schreef:
Ik probeer iedere keer weer analogieën te vinden om mensen te laten nadenken, maar het wil maar niet lukken. Of het kwartje wil niet vallen.
Dat ik kennelijk als een rode lap op een stier werk op de TS van dat andere topic helpt ook niet :)) En ik heb geen idee wat ik haar misdaan heb, behalve gewoon op inhoud discussieren.


Er zijn mensen die gewoon in een constante zwart/wit wereld leven. Ik doel niet op de ts want zo heb haar niet bekeken, maar er zijn gewoon een hele hoop mensen die zich zo fragiel voelen in hun gender of sekse dat ze het niet aankunnen dat iemand anders zich anders voelt.

Nu zit hier volgens mij geen ftm, maar zowel, dat maakt mij niet minder vrouw. Net zoals mijn man niet meer of minder man is dan Terpentijn en Hiraeth omdat hij een XY'tje heeft.

Maar ja, je zult maar zo fragiel zijn en alleen in zwart/wit kunnen denken... nooit eens een potje seksen met je eigen geslacht, wat een gemis.

soesita

Berichten: 5188
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 20:41

Lief van je, Zebrastreep. <3

Ibbel: Je bent inderdaad lekker creatief aan het argumenteren. 8-) Het lijkt een hopeloze discussie, die alleen maar bevestigt dat er nog een lange weg te gaan is en dat harde geschreeuw (waar ik eigenlijk ook een afkeer van heb :o ) waarschijnlijk nog heeel erg nodig is.

Tegelijk zie je ook wel dat veel niet-luide schreeuwers stille ondersteuners zijn, met best wel begrip voor wat er eigenlijk speelt. En ik geloof dat, ook als er geen geen overeenkomst in dat topic bereikt wordt, er mensen zullen zijn die er door mee te lezen wat genuanceerder over gaan denken. Zo gezien valt er hoe dan ook winst te behalen.

lor1_1984

Berichten: 12071
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 20:53

Voor mij maakt het ook niet uit hoe iemand zich identificeert, of dat nou man, vrouw, non-binair, genderfluide is of wat er verder nog mogelijk/van toepassing is.
Voor mij is iemand die zich identificeert als een man een man, een vrouw een vrouw etc ongeacht wat zich onder de kleding bevind of qua uiterlijk lijkt.
Al ben je een boom van een kerel met een gigantische baard qua uiterlijk, als jij aangeeft met zij/haar etc aangesproken te willen worden doe ik mijn best dat te onthouden en daarnaar te handelen. :)
Mocht ik het bed met iemand delen waarvan de 'onderdelen' niet kloppen met het geslacht waarnaar diegene zich identificeert dan hoor ik dat graag voordat we uit de kleren gaan zodat ik voorbereid ben en ik niet :wow: doe ofzo. :+
Maar datzelfde doe ik ook wb mijn borstpartij, dat door dubbelzijdige amputatie en later reconstructie een aangepast uiterlijk heeft.
Gewoon omdat ik me kan voorstellen dat mijn bedpartner daar op voorbereid is ipv er ineens mee geconfronteerd te worden. :)

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 21:09

Zo ergens na het diner
En een whisky of twee
Als voorbereiding op een lange nacht
Beschrijf ik uitvoerig... mijn geslacht.


Nee, eens met jou Loreen!

Mijn eerste keer met een ftm in transitie was wel een verrassing := een clitoris kan wonderlijke dingen...

Galaika

Berichten: 598
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Belgïe

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 21:10

Ik wou gewoon even zeggen dat de mensen in dit topic zo ontzettend fijn en supportive reageren in het andere topic. Dat betekent echt veel voor mij en anderen, dankjewel!

Ik trek me trouwens wel weer terug uit dat topic, het levert toch niks op.