Ik ben transgender

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 17:57

En zorg voor droge handen, anders wordt je helemaal gek met het aantrekken _O-

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 17:59

gemske schreef:
Bij de grootvee artikelen.

Dank, ik heb beeld. :')

Bij de Action liggen ze ook, 3 euro voor een doos van 100 of 150. Altijd handig om wat adresjes achter de hand te hebben met het vooruitzicht dat je er veel van gaat gebruiken.

denisesilver

Berichten: 2888
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 20:06

Hier nog een vlieg die zich komt melden :')

Heb eigenlijk dit topic via een hele omweg gevonden, en ben eigenlijk blijven hangen. Er hangt zo'n fijne sfeer!

En fijn dat dit allemaal Nederlands is, sta je er toch verder vanaf dan wanneer ik op bijv. Tumblr dingen meekreeg. Ik heb altijd een beetje het gevoel dat genderidentiteit in Nederland in de doofpot wordt gestopt. In Amerika lijkt het meer *vergeet ineens haar hele vocabulair* (aanbod te komen, alsof mensen het vaker tegen komen en meer over weten).

Wat betreft instagram zou je ervoor kunnen kiezen twee updates of meerdere video's in een post te stoppen, in NL en ENG. Ondertiteling is wel fijn voor doven en hardhorende ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 20:41

Ook ik ben een stille “vlieg” van het begin af aan.. Om eerlijk te zijn had ik nooit echt interesse in dit onderwerp. Maar de leuke manier van schrijven trok me toch steeds terug hierheen. Heel mooi ook om te zien hoe iedereen zich opent hier, heel mooi en fijn topic.
Op dit moment ben ik een enquete aan het maken. Daar komt een vraag in voor van “van welk geslacht bent u?”. Dit was een open vraag. Ik moest van mijn begeleider keuzes neerzetten om het makkelijker te maken. Nou, oke; a. man, b. vrouw, c. anders (door dit topic ben ik daarover na gaan denken). Ondertussen heb ik een hele discussie met mijn begeleider, want hij vindt mogelijkheid c maar vreemd en eigenlijk vindt hij dat ik die keuze moet weglaten..
Heel bijzonder. Dit is een klein dingetje en ik loop hier al tegen aan. Hoe lastig zal het dan niet voor jou/jullie allemaal zijn...
Het speelt dus wel in mijn leven nu en ben me er een stuk bewuster van dat niet iedereen zich in het hokje man of vrouw wil/kan plaatsen.. Nu heb ik sws een probleem met hokjes..

Anoniem

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 21:06

Mooie reactie humpiedumpie, tof juist dat je dat doet in je enquête!
Ik heb altijd de neiging om als de optie “overig” of “anders” er is die spontaan te kiezen als support voor dat de enquête die optie biedt. Maarja, dat gooit alle resultaten door elkaar waarschijnlijk ;)

julius_juut

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 09:23

Oh sjemig, ik gebruik al dik tien jaar de gel en nooit bedacht dat ik dan rekening met huisdieren moest houden. :P Gewoon handen wassen na gebruik was de enige instructie die ik kreeg. :P
Nu heb ik wel alleen manlijke dieren (op de kippen na) maar dan nog... Nou ja, hebben de balloze honden en bokken ook even weer een opleving van testosteron. :')

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 09:58

Heb de afgelopen dagen je topic doorgelezen. Wat een bijzonder topic en wat mooi dat iedereen zijn of haar verhalen zo kan delen. Heel interessant ook om te lezen hoe zo'n traject in z'n werk gaat. Succes met alles wat nog komen gaat! Ik rij met enige regelmaat door Broekhuizen (op weg naar mijn ouders in R'wold), dus nu ga ik me bij iedere boerderij afvragen of je er woont :+

Femke_Tweety

Berichten: 11988
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 10:28

julius_juut schreef:
Oh sjemig, ik gebruik al dik tien jaar de gel en nooit bedacht dat ik dan rekening met huisdieren moest houden. :P Gewoon handen wassen na gebruik was de enige instructie die ik kreeg. :P
Nu heb ik wel alleen manlijke dieren (op de kippen na) maar dan nog... Nou ja, hebben de balloze honden en bokken ook even weer een opleving van testosteron. :')



Lijkt me eigenlijk ook dat het wel meevalt hoor met huisdieren, zit natuurlijk ook vacht of veer op....

Mens met hun stomme kale huid lijkt me riskanter.

Hiraeth

Berichten: 3222
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-19 12:57

Ik moet zo lachen om meelezers die zich nu vliegen noemen. Het spijt me zo! Ik had een lievere vergelijking moeten maken, iets met puppies ofzo. :D

Een andere vlieg ( :+ ) stuurde me via PB het volgende linkje door:
https://radio2.be/de-madammen/lou-neemt ... D-oAgzN7ZY

Het gaat over een transman die een duet heeft opgenomen met zichzelf voor zijn transitie. Súper leuk idee en qua tekst ook onwijs treffend. (En ok, het is in het Vlaams.. dus het is ook wel schattig om te horen. :+ )

Ook deze quote:
"Ik vertelde dat ik op meisjes viel. Ze vroeg me hoe dat ik dat wist. Toen zei ik dat als ik een jongen zag, dat ik ook er zo zou willen uitzien. En wanneer ik een meisje zag, zei ik dat ik ermee wou samen zijn. Toen ze zei dat ik ook echt een jongen kon zijn, ben ik er echt over beginnen nadenken."
Dat gedeelte over dat je een jongen ziet en die persoon wil zijn is echt zó accuraat. Ik heb echt heel lang het idee gehad dat dat gewoon een crush was, want ja.. ik was een heteromeisje, wist ik veel.

--

Ik had gisteren trouwens een gesprek met mijn ex. Hij is ook trans en ondanks dat we seksueel en romantisch gezien echt niet bij elkaar pasten hebben we nog steeds een onwijs waardevolle vriendschap.

Hij is dus nu bezig met zichzelf ontdekken en steeds meer kleden op de wijze die hij wil. Hij was als kind altijd best 'flamboyant', maar als je een meisje bent heet dat gewoon een meisje-meisje. Lange tijd heeft hij dat dus een beetje verborgen gehouden, maar nu begint hij steeds meer te kleden als een natte droom van een jaren 80 popidool.

Tja, en dan begin ik dus ook na te denken over hoe ik mezelf wil presenteren. Ik heb dus lange tijd geen fiets gegeven om kleding als een soort van symptoom van lichamelijke ontevredenheid. Al mijn shirts waren een maat te groot en verder was het gewoon een spijkerbroek en gympen. Nu ik dus out ben begin ik toch echt wat meer te kijken naar kleding. Ik krul soms m'n broekspijpen op om m'n trendy sokken te laten zien, doe een 'french tuck' omdat ik Queer Eye heb gekeken en geniet nu van het urenlange shoppen op sites als Asos.

Ergens weet ik wel wat mijn stijl is, maar ik had het eigenlijk nooit echt in beeld gebracht als een soort moodboard. Nu heb ik dus als een echte vrouw van 50+ een pinterestbord gemaakt om een beetje te kijken naar wat er in mijn straatje past. Binnenkort ga ik in Londen lekker een outfit bij elkaar shoppen om te vieren dat ik die week begin aan testosteron en ik heb er echt veel zin in. *\o/*

Natuurlijk zijn jullie dan weer stiekem nieuwsgierig naar hoe een pinterestbord van iemand er uit ziet die aan het kijken is wat hem aanspreekt qua stijl, dusseh... Ga los: https://nl.pinterest.com/bonojour/identity/

Sowieso is nadenken over wie je bent een belangrijk onderdeel van mens zijn.

--

En dan nu wat quotes:

denisesilver schreef:
En fijn dat dit allemaal Nederlands is, sta je er toch verder vanaf dan wanneer ik op bijv. Tumblr dingen meekreeg. Ik heb altijd een beetje het gevoel dat genderidentiteit in Nederland in de doofpot wordt gestopt. In Amerika lijkt het meer *vergeet ineens haar hele vocabulair* (aanbod te komen, alsof mensen het vaker tegen komen en meer over weten).

En dit is dus *precies* waarom ik besloten heb 't account in het Nederlands te houden. Mijn buitenlandse vrienden kunnen mij via m'n persoonlijke accounts wel volgen omdat ik elke poep en scheet zowat op Twitter gooi ( :o ) en mijn Nederlandse vrienden + belangstellenden kunnen het dan volgen op mijn account. Ik ga dan gewoon voor een 'elke dag een foto' idee met een klein hersenspinsel. Mochten er video's zijn zullen ze waarschijnlijk ivm m'n eigen luiheid niet een ondertiteling krijgen, maar ik zal er aan denken om wat ik zeg in de beschrijving te zetten. :D

Humpiedumpie schreef:
Ook ik ben een stille “vlieg” van het begin af aan.. Om eerlijk te zijn had ik nooit echt interesse in dit onderwerp. Maar de leuke manier van schrijven trok me toch steeds terug hierheen. Heel mooi ook om te zien hoe iedereen zich opent hier, heel mooi en fijn topic.

Dit maakt me zo blij! Ik denk dat er nog steeds genoeg mensen zijn die jeuk krijgen bij het lezen van het woord 'transgender', maar ik ben blij dat er mensen toch nieuwsgierig worden en een kijkje komen nemen.

Humpiedumpie schreef:
Op dit moment ben ik een enquete aan het maken. Daar komt een vraag in voor van “van welk geslacht bent u?”. Dit was een open vraag. Ik moest van mijn begeleider keuzes neerzetten om het makkelijker te maken. Nou, oke; a. man, b. vrouw, c. anders (door dit topic ben ik daarover na gaan denken). Ondertussen heb ik een hele discussie met mijn begeleider, want hij vindt mogelijkheid c maar vreemd en eigenlijk vindt hij dat ik die keuze moet weglaten..

Ik vind het goed van je dat je hierover hebt nagedacht! Ik denk dat de meeste mensen al steeds minder op beginnen te kijken van een optie 'anders'. Eerst vulden wat vrienden mij nog wel eens expres die optie in als grapje, maar intussen heb ik het bij enquêtes dusdanig vaak voorbij zien komen dat het al 'logisch' is. Je streeft bij een enquête toch ook voor een goed beeld van de respondenten?

Natuurlijk is de discussie die achter een simpel woordje als 'anders' zit veel groter en op dit moment echt een maatschappelijke kwestie, maar ik denk dat je zonder schaamte tegen je begeleider kunt zeggen dat je er goed over nagedacht hebt en dat je achter je keuze staat voor drie opties. :j

julius_juut schreef:
Oh sjemig, ik gebruik al dik tien jaar de gel en nooit bedacht dat ik dan rekening met huisdieren moest houden. :P Gewoon handen wassen na gebruik was de enige instructie die ik kreeg. :P
Nu heb ik wel alleen manlijke dieren (op de kippen na) maar dan nog... Nou ja, hebben de balloze honden en bokken ook even weer een opleving van testosteron. :')

De enige instructies die ik heb gekregen waren eigenlijk:
- Knuffel niet naakt met een vrouw nadat je dat spul op doet
- Was je handen
That's it.

Ik vind 't idee van handschoenen sowieso geen slecht idee trouwens. Better safe than sorry.

En mocht ik ze eens vergeten en m'n kat wel een flinke aaipartij geven heeft hij inderdaad even een Jeweetwelkater-opleving. :D

miccamaaike schreef:
Heb de afgelopen dagen je topic doorgelezen. Wat een bijzonder topic en wat mooi dat iedereen zijn of haar verhalen zo kan delen. Heel interessant ook om te lezen hoe zo'n traject in z'n werk gaat. Succes met alles wat nog komen gaat! Ik rij met enige regelmaat door Broekhuizen (op weg naar mijn ouders in R'wold), dus nu ga ik me bij iedere boerderij afvragen of je er woont :+

Haha, hallo! Is dit topic nu al dágen werk? :oo :D
Enne... bespaar je de moeite, ik woon niet aan de weg richting R'wold. :P

Femke_Tweety schreef:
Mens met hun stomme kale huid lijkt me riskanter.

'Stomme kale huid'
_O-

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 13:13

*voelt zich beledigd* Ik ben dol op Pinterest :+ Gave stijl heb je :)

tiwi1969

Berichten: 7643
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 13:28

Leuk en vlot! Snor doet me meteen aan Freddie Mercury denken. Love it!

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 13:45

Ik ben ook een leesmee :+

Toffe stijl! Zo zou ik er ook wel deels uit willen zien haha. Al ben ik er 100% van overtuigd dat ik vrouwelijk ben :) vind die stijl gewoon fantastisch :D

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 13:46

Hiraeth schreef:
miccamaaike schreef:
Heb de afgelopen dagen je topic doorgelezen. Wat een bijzonder topic en wat mooi dat iedereen zijn of haar verhalen zo kan delen. Heel interessant ook om te lezen hoe zo'n traject in z'n werk gaat. Succes met alles wat nog komen gaat! Ik rij met enige regelmaat door Broekhuizen (op weg naar mijn ouders in R'wold), dus nu ga ik me bij iedere boerderij afvragen of je er woont :+

Haha, hallo! Is dit topic nu al dágen werk? :oo :D
Enne... bespaar je de moeite, ik woon niet aan de weg richting R'wold. :P



Oh ja Broekhuizen is groter natuurlijk :+
Ja t was daaaagen werk (nou ja met een peuter in huis ben je best snel afgeleid :+ )

vanLotje
Berichten: 2012
Geregistreerd: 08-03-10
Woonplaats: De Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 13:50

Awesome, dit!

Ik ging eigenlijk alleen kijken wie er achter deze naam zat (Welsh by marriage :) ) en ik heb het topic verslonden als een boek.

Wat ben jij een toffe dude.

EN je quote Agnes Nutter. <3

Ik zou je kunnen knuffelen!

pien_2010

Berichten: 43356
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 14:05

Dat duet, dat is zo teer, zo mooi en zo ontroerend <3 . Ik hou het er niet droog bij hoor en jullie wel? Ik vind het zo mooi gedaan.

Mooie stoere smaak heb je Jilles.

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 15:20

Lange tijd een meelezer geweest en zat te twijfelen of ik zou reageren, maar toch dan maar. Het is iets waar ik al een tijd over na aan het denken ben.

Hiraeth schreef:
Ook deze quote:
"Ik vertelde dat ik op meisjes viel. Ze vroeg me hoe dat ik dat wist. Toen zei ik dat als ik een jongen zag, dat ik ook er zo zou willen uitzien. En wanneer ik een meisje zag, zei ik dat ik ermee wou samen zijn. Toen ze zei dat ik ook echt een jongen kon zijn, ben ik er echt over beginnen nadenken."
Dat gedeelte over dat je een jongen ziet en die persoon wil zijn is echt zó accuraat. Ik heb echt heel lang het idee gehad dat dat gewoon een crush was, want ja.. ik was een heteromeisje, wist ik veel.


Dat gedeelte is iets wat ik ook heb, dat wanneer ik een jongen zie, dat ik er ook zo uit wil zien. Dat ik gewoon jaloers ben. Niet alleen kleding en het haar, maar dat ik naar mijn eigen lichaam kijk en onder andere denk: "Ga weg borsten." (pluspunt: ik heb al bijna niks, gelukkig). Ik ben al nooit vrouwelijk geweest, maar ik zag het vroeger meer onder het mom van: "ik ben een tomboy." Twee jaar terug ook begonnen met het winkelen op de mannenafdeling, want daar hebben ze véél leukere kleding. Gestopt met voorgevormde BH's, want dat maakte alles een stuk groter, wat ik absoluut niet wilde, ik wil het zo plat mogelijk hebben. Wat voelde ik mij ineens een stuk beter en zelfverzekerder.

Maar tot nu toe is het alleen bij veel denken en twijfelen gebleven en weet ik ook niet hoe ik het moet aanpakken.

Gave moodboard trouwens, is ook wel echt een stijl die ik gaaf vind!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 15:24

Whale schreef:
Lange tijd een meelezer geweest en zat te twijfelen of ik zou reageren, maar toch dan maar. Het is iets waar ik al een tijd over na aan het denken ben.

Hiraeth schreef:
Ook deze quote:
"Ik vertelde dat ik op meisjes viel. Ze vroeg me hoe dat ik dat wist. Toen zei ik dat als ik een jongen zag, dat ik ook er zo zou willen uitzien. En wanneer ik een meisje zag, zei ik dat ik ermee wou samen zijn. Toen ze zei dat ik ook echt een jongen kon zijn, ben ik er echt over beginnen nadenken."
Dat gedeelte over dat je een jongen ziet en die persoon wil zijn is echt zó accuraat. Ik heb echt heel lang het idee gehad dat dat gewoon een crush was, want ja.. ik was een heteromeisje, wist ik veel.


Dat gedeelte is iets wat ik ook heb, dat wanneer ik een jongen zie, dat ik er ook zo uit wil zien. Dat ik gewoon jaloers ben. Niet alleen kleding en het haar, maar dat ik naar mijn eigen lichaam kijk en onder andere denk: "Ga weg borsten." (pluspunt: ik heb al bijna niks, gelukkig). Ik ben al nooit vrouwelijk geweest, maar ik zag het vroeger meer onder het mom van: "ik ben een tomboy." Twee jaar terug ook begonnen met het winkelen op de mannenafdeling, want daar hebben ze véél leukere kleding. Gestopt met voorgevormde BH's, want dat maakte alles een stuk groter, wat ik absoluut niet wilde, ik wil het zo plat mogelijk hebben. Wat voelde ik mij ineens een stuk beter en zelfverzekerder.

Maar tot nu toe is het alleen bij veel denken en twijfelen gebleven en weet ik ook niet hoe ik het moet aanpakken.

Gave moodboard trouwens, is ook wel echt een stijl die ik gaaf vind!


+:)+ _/-\o_
Diepe buiging en diep respect voor dit bericht van jou.
Wat fijn dat je zo open durft te zijn.

pien_2010

Berichten: 43356
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 16:54

Wat fijn Whale dat je herkenning vindt in dit topic. Ik kan me je twijfel heel goed voorstellen om zo'n persoonlijk bericht te plaatsen dat zo vreselijk kwetsbaar is want dat gaat echt over jouw diepste gevoelens, gedachtes en twijfel.
Ik vind het stoer van je!

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 18:23

Ik hou van dit topic <3

Hiraeth

Berichten: 3222
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-19 01:37

miccamaaike schreef:
Oh ja Broekhuizen is groter natuurlijk :+

Tja, drie straten en 200 inwoners. Een echte wereldstad. :')

vanLotje schreef:
Ik zou je kunnen knuffelen!

Wat een lieve reactie! Ik ben een echte knuffelbeer dus van mij mag je! Ik doe alleen niet aan kusjes, nieuwsjaarsdag en verjaardagen zijn m'n grootste nachtmerrie. :')

Whale schreef:
Dat gedeelte is iets wat ik ook heb, dat wanneer ik een jongen zie, dat ik er ook zo uit wil zien. Dat ik gewoon jaloers ben. Niet alleen kleding en het haar, maar dat ik naar mijn eigen lichaam kijk en onder andere denk: "Ga weg borsten." (pluspunt: ik heb al bijna niks, gelukkig). Ik ben al nooit vrouwelijk geweest, maar ik zag het vroeger meer onder het mom van: "ik ben een tomboy." Twee jaar terug ook begonnen met het winkelen op de mannenafdeling, want daar hebben ze véél leukere kleding. Gestopt met voorgevormde BH's, want dat maakte alles een stuk groter, wat ik absoluut niet wilde, ik wil het zo plat mogelijk hebben. Wat voelde ik mij ineens een stuk beter en zelfverzekerder.

Maar tot nu toe is het alleen bij veel denken en twijfelen gebleven en weet ik ook niet hoe ik het moet aanpakken.

Allereerst: ik vind het zo fijn om te zien dat dit topic blijkbaar een veilig genoege omgeving is dat mensen zich zo open durven te stellen.

Heel veel van wat je zegt klinkt heel herkenbaar, maar ik zal nooit gelijk zeggen: "Ah, nu ben je transgender!" Ik zou je vooral aanraden om rustig te kijken wat je wil doen. Zoals ik noemde in dit topic aan het begin van mijn traject: ik heb eerst online héél veel zitten aftasten. Ik heb letterlijk nachtelijke gesprekken gehad met een vriend die het traject in ging en dingen vertelde en dat ik er alsnog niet bij stil stond dat ik óók die kant op kon. Soms komt er een moment dat je je bedenkt: "Hm, misschien moet ik die stap eens maken." Andere keren moet je juist even het diepe in springen om te kijken of het water wel warm genoeg is. :D

Je kunt ook altijd nog vrede nemen bij het feit dat het niet zwart-wit hoeft te zijn. Je hoeft niet gelijk uit te spreken dat je bijvoorbeeld non-binair of mannelijk bent, maar je kunt misschien wel rust voor jezelf vinden bij het idee dat er ruimte is voor hoe je je voelt.

Je bent altijd welkom om je ervaringen hier of privé te delen. :j Ik heb onwijs veel respect voor je. _/-\o_

---

Ik heb wel even een klein ergernisje. Mijn broer is thuis en ik heb hem alles verteld. Ik weet niet wat het met mannen is, maar hij begon ook al gelijk over het kopen van een scheerapparaat. _O- Hij zei ook al: "Ik heb een scheerapparaat voor zware baardgroei, dus wie weet heb je geluk qua genen." Ik hoop het zo! Zoals je aan mijn leuke pinterestbord kunt zien wil ik écht een snor ofzo. Ik weet dat het soms echt héél lang kan duren voor je noemenswaardige baardgroei krijgt, maar dat is echt bovenaan m'n verlanglijstje. Mijn innerlijke hipster heeft een hipstersnor of hipsterbaard nog, ja!

M'n moeder was eigenlijk precies het tegenovergestelde. Zij begon al gelijk een beetje zenuwachtig te worden en allemaal beren op de weg te zien. Gelukkig weet ik deep down dat ze er wel voor me is. <3 Ze is soms een beetje van het kaliber: "Laat je tattoos niet zien, kleed je netjes en doe zo en zo." en daar kan ik me echt aan ergeren. Ik weet dat het uit bescherming is, maar ik heb éindelijk gevonden hoe ik mezelf comfortabel voel en heb wat dat betreft een beetje een 'take it or leave it' attitude. Ik ben benieuwd hoe ze m'n diepere stem en beharing wil verbergen voor bijvoorbeeld mijn arme omatje en haar dorpsgenoten. :+

Wat een contrast met het begin van het topic. Toen werd ik door m'n huisarts gedwongen om eens aan mezelf te denken en nu doe ik dat eigenlijk als tweede natuur. Het maakt het proces echt een stuk makkelijker als je gewoon even aan jezelf denkt en aan niemand anders (tot op zekere hoogte, natuurlijk). Je moet even door de zure appel heen bijten voordat je op het punt komt dat iedereen om je heen gewend is. Dat gaat nu eenmaal makkelijker als je het gewoon /doet/.

--

Even heel wat anders: ik ben ook binnenkort jarig (ik link m'n paypal wel even door ( :+ )) en moest dus een verlanglijstje maken. Heb er echt schaamteloos nu heel veel kleren opgezet omdat ik zoveel leuke looks heb gezien op pinterest. _O-

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 07:20

Wat een heerlijk moodboard <3 hele toffe stijl- inspiraties, ik hou ervan!

Jolliegirl

Berichten: 32975
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 08:45

Ik volg je topic sinds het begin!
En wat een kracht en power heb jij zeg!

Geweldig om te lezen hoe jij de dingen aanpakt en beleefd!


Ik ga je over iets anders eens even een pb sturen!

Hiraeth

Berichten: 3222
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-19 13:31

Jolliegirl schreef:
Ik volg je topic sinds het begin!
En wat een kracht en power heb jij zeg!
!

<3

Ik kreeg net trouwens zo'n lief berichtje van iemand die drumt bij m'n favoriete Nederlandse artiest (iets met een spinnende vis). Ik móet 'm even delen.
Citaat:
Succes en heel veel geluk met je “transitie”. Ik las het in een tweet van je. Spannend eigenlijk dat het de laatste paar jaar meer gemeengoed wordt. Ik hoop dat het je brengt waar je wil zijn!


Ik heb vandaag sowieso al een hele goede dag, want Michael Sheen had me ook al getweet vannacht. Vergeef me dus even als ik vandaag een beetje naast de schoenen loop. {:}

Maflinger_S
Berichten: 12161
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 14:08

Naast je schoenen lopen is niet zo erg, als je ze maar mee neemt. Anders is het ook zo zonde. Tenzij je ze toch al kwijt wilde omdat ze niet bij je nieuwe outfit passen, dan is het OK. :D

Ik moest bij je nieuwe kledingstijl foto's aan Daniel Silva denken, een tattoo-artist die heeft meegedaan aan Inkmaster. Afgezien van het feit dat hij erg mooie tattoo's maakt ziet hij er ook goed uit. Goed kapsel, goede bril en vaak een stoppelbaardje. Volgens mij heeft hij een heel andere kledingstijl dan jij zou willen maar heeft hij wel het soort uitstraling dat jij zoekt (denk ik als niet zo fashionable oud wijf).

Jolliegirl

Berichten: 32975
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 18:00

Naast je schoenen lopen krijg je beetje eelt van op de voeten! En dat is goed haha :))