Ik ben transgender

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 03:05

Bedankt voor je antwoord!
Gelukkig hoef je niet alles in 1 dag te bedenken.
Ik denk dat er ‘vanzelf’ een punt komt waarop je ineens voelt of weet wat je wil met je naam :)

Ik lees dat je een partner hebt, want vind hij (gok ik?) ervan? :)

Echt heel interessant dat je alles zo helder wil en kan uitleggen! Niks dan respect

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 03:38

Jeetje interessant. Vind het eigenlijk wel heel leerzaam en goed voor m'n empatisch vermogen om je verhaal te volgen want om eerlijk te zijn denk ik soms ook wel eens ''wat een gedoe, lekker boeiend of het nu mannen of vrouwen plaatjes op de wc of het stoplicht zijn''. Dus ik kan me moeilijk voorstellen hoe het is om zo'n crisis in jezelf te hebben.

Voor mij is het bijv. moeilijk voor te stellen dat je je meer een homoseksuele man voelt dan een hetero vrouw, je valt dus net als ik op mannen, maar voelt je dan toch homoseksueel (uiteraard omdat je je niet vrouw voelt).. vind het zelf een best moeilijk concept om te begrijpen. Bijv je vriend (?) nu, is hij dan eigenlijk homoseksueel of heteroseksueel? Of plaats ik hem nu onterecht in een hokje?

Bedankt voor het delen, en hoop dat je m'n reactie niet een botte hork reactie vind. :')

*3x mn bericht ge-edit.

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 06:14

Jeetje wat knap! Wat ben je positief!!! Wat vertel je hier open en spintaan over! Beroeps matig heb ik contact met een jongen die in het zelfde traject zit als waar jij nu in zit!!!! Heel goed praat en blijf praten!!!! En luister na je arts. Heeel veel succes in dit traject ( tip van mij ga geen testosteron van de zwarte markt slikke ) heel veel succes vandaag

Mondy

Berichten: 11842
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 06:39

Topper ben je !! Voor mij ben je altijd een hij geweest :D
Enne gefeliciteerd met het begin van je leven zoals je graag wilt !

upendo

Berichten: 22286
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 06:53

Awesome!

Ik lees graag mee! Veel succes maandag. Wordt het dan echt een intakegesprek? Wat verwacht je ervan?

En wat ik me ook afvraag, krijg je veel reacties vanuit de omgeving? Ik merk zelf als lesbienne dat het de laatste paar jaren op zich qua reacties wel meevalt, mensen kijken tegenwoordig alleen maar. Kun je ook genoeg uit afleiden, want iets met expressie (van vertederd tot er-lopen-twee-hopen-stront-hand-in-hand-over-de-stoep)..

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 07:01

Wat tof dat je dit wilt delen met ons! Ik volg, ik vind het erg interessant om te lezen allemaal :)

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 07:03

Nagini schreef:
Jeetje interessant. Vind het eigenlijk wel heel leerzaam en goed voor m'n empatisch vermogen om je verhaal te volgen want om eerlijk te zijn denk ik soms ook wel eens ''wat een gedoe, lekker boeiend of het nu mannen of vrouwen plaatjes op de wc of het stoplicht zijn''. Dus ik kan me moeilijk voorstellen hoe het is om zo'n crisis in jezelf te hebben.

Voor mij is het bijv. moeilijk voor te stellen dat je je meer een homoseksuele man voelt dan een hetero vrouw, je valt dus net als ik op mannen, maar voelt je dan toch homoseksueel (uiteraard omdat je je niet vrouw voelt).. vind het zelf een best moeilijk concept om te begrijpen. Bijv je vriend (?) nu, is hij dan eigenlijk homoseksueel of heteroseksueel? Of plaats ik hem nu onterecht in een hokje?

Bedankt voor het delen, en hoop dat je m'n reactie niet een botte hork reactie vind. :')

*3x mn bericht ge-edit.


Gaytero :D
Nee grapje natuurlijk. Ik ken ook iemand die zich meer een homoseksuele man voelt dan een heteroseksuele vrouw, dus wij hebben er toen gaytero van gemaakt haha :+. Zij was en is echter wel een vrouw, geen trans. Ze valt gewoon heel erg op homo’s en is zelf ook wel wat mannelijk, maar toch ook weer niet :') Het kan allemaal!
Ik vind het idd een beetje hokjes plaatsen, maar dat vind ik al snel hoor. Ik noem mezelf ook gay, maar officieel zou ik pan zijn ofzo (dat betekent dat je op beide geslachten kan vallen en alles er tussen. Geslacht maakt dus niet uit). Vind al die benamingen altijd wat gezeur, dus noem het gewoon gay :')

TS, heel tof topic! Wat goed dat je er zo open over bent. Ik kan er overheen hebben gelezen hoor, maar heb je nu eigenlijk ook hormoontherapie? En wil je graag een operatie of laat je dat?

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 07:07

Wat ben je dapper!

Ik ga er vanuit dat jouw vriend hier helemaal in mee gaat maar ook ik ben daar toch benieuwd naar.

Succes vandaag!

fleurtjeuh
Berichten: 10330
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 07:10

Allereerst: applaus voor jou!! +:)+
Wat goed dat je hier mee bezig bent.
Zelf ken ik tegenwoordig 2 transgenders, 1 heb ik ontmoet toen ze al meer vrouw als man was maar nog niet zo lang hormoontherapie had. Ze wordt nu steeds meer een mooie vrouw als ik haar zie.
Een ander is sinds kort uit de kast en gaat de andere kant op. Hij heeft op social media al wel een andere naam gekozen maar verder weet ik niet hoe ver hij is het proces is.

Ik vind het super goed dat je dit doet!

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 07:24

Ik 'ken' je als U2 en NGHFB-fan uit het concerttopic. Wat gaaf dat je dit durft te delen met ons. Ik ben heel benieuwd hoe het hele proces verloopt. De meeste vragen die ik had zijn al gesteld denk ik :j

Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je man bent? Of verschilt dat per persoon? Betaalt de verzekering zoiets eigenlijk?

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 07:38

Wauw zeg wat knap voor jou om het hier te delen ! Wat heb ik voor jou RESPECT ! Ik volg natuurlijk.

Shenavallie
Berichten: 11581
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 07:40

In mijn omgeving zijn twee personen van dicht(er)bij die zich hebben laten 'ombouwen'. Eentje is een ver familielid die van man naar vrouw is gegaan en de ander is een leerkracht bij mijn zoon op school die van een vrouw naar een man is gegaan. Bij het familielid zag je het overduidelijk dat hij zich wel als vrouw voordeed, maar het gewoon niet was. We hebben ook jarenlang (en nog wel eens) het idee dat hij er achteraf spijt van heeft. Ik ben mij ervan bewust dat ik hem dan ook nog steeds als een 'hij' zie en hem bij zijn eigenlijke voornaam noem als hij er niet bij is. Nu kan dat makkelijk, want ik zie hem zelden tot nooit (en na ruim 30 jaar zou ik hem op straat waarschijnlijk niet eens meer herkennen). Mijn broer ziet hem nog wel eens. Ondanks dat hij zich niet meer zo overdreven vrouwelijk kleedt, maar gewoon naar zijn leeftijd, blijft ook mijn broer bij hem het gevoel hebben dat hij meer man dan vrouw is.
De andere persoon is dus een leerkracht. Mijn zoon vertelde dat diegene openhartig is geweest door te vertellen dat ze zich heeft laten 'ombouwen' naar een man. Dat had ik liever niet geweten, want dan ga ik op dingen letten. Ik zie dan ook inderdaad dat het van origine geen man is. Het is een super lieve leerkracht en ik ben blij dat diegene (hoop ik oprecht) zich gelukkig voelt bij deze keuze.

Zelf ken ik het gevoel van je totaal niet goed in een lichaam voelen niet. Ik voel mij niet 100% vrouw, heb heel veel mannelijke gewoontes en denkwijzen volgens mijn man, maar ik ben géén man. Ik grap wel eens dat ik gewoon accepteer dat ik in dit leven in deze verpakking zit en dat ik in een volgend leven wel weer zie wat er voor me bedacht is. Toch vind ik het echt een kwestie van lef hebben dat iemand die stap neemt. En als diegene zich er goed bij voelt en daardoor weer gelukkig is, dan is dat iemands goed recht om die beslissing te nemen. Op mijn werk kom ik ook wel eens mannen tegen die zich verkleden als vrouw (of misschien zijn die ook wel bezig met het proces). Je ziet het overduidelijk, maar ik behandel ze gewoon als ieder ander. Leven en laten leven.

julius_juut

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 07:50

Oh wat leuk dat je er een volgbaar topic van maakt!


Ik ben zelf het traject ondertussen al best wat jaartjes geleden door gegaan en afgesloten (al kijk ik wel met enige hoop naar de transplantaties die de laatste jaren voor het eerst gedaan zijn ;) ) en vind het erg leuk om te volgen hoe iemand anders daar door gaat. :D


Wat betreft je naam: Wat ik hier vooral te horen kreeg/merkte is dat mensen makkelijker een helemaal andere naam leren gebruiken dan eentje die lijkt op je oude. Al wordt hier ook meestal gewoon de oude bijnaam die ik sinds m'n kindertijd al heb gebruikt. Die is heel neutraal en word door mensen die ik nu ontmoet ook gezien als rare afkorting van m'n huidige naam.

We hebben in elk geval het geluk dat vrouw -> man uiteindelijk zo lang je enige kleding aan houd nauwelijks te zien is. (en wel heel grappig als je andere mannen ziet kijken met een blik vol sympathie wanneer je een houten zwaard tussen je benen geparkeerd krijgt door een kind. Een enkele keer heeft het zelfs voordelen. :P )

Jolien87

Berichten: 17462
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 07:54

Wat mooi dat je dit bespreekbaar maakt ondanks de taboe die er door velen is opgelegd.

marley93

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 08:15

Respect, TS, dat je hier zo open je verhaal wil vertellen en ons wil laten volgen.
Vroeger heeft een leerkracht op mijn middelbare school ook deze lichamelijke verandering ondergaan, en ik weet nog dat hij er zoveel gelukkiger uitzag en beter in zijn vel zat toen het eenmaal gedaan was. :) Ik heb in elk geval ontzag voor hoe sterk jij naar voren komt in je verhaal. Succes met het intakegesprek alvast!

RoosDeG

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 08:18

Stoer dat je je verhaal hier durft te delen!
Heel veel succes met je intakegesprek!

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 08:25

Pas toen ik je Instagram naam zag ging een kwartje vallen.. Ik ken jou nog van Dream Horses eeeeuwen geleden :oo Wauw!! Wat ontzettend en verschrikkelijk stoer. Go for it, ben heel benieuwd naar het proces. Ik volg!

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 08:29

Respect voor jou TS. Er knap dat je er voor uit komt.
En natuurlijk met ons wilt delen. +:)+ Kei stoer!

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 08:30

Ik ga ook volgen :o , heel veel succes gewenst met je gesprek!

Selina

Berichten: 14321
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 08:30

Wat stoer dat je dit topic opent!

Is een forum als Bokt dan voor jou een fijn platform omdat je je gewoon kan aanmelden als jezelf? (Dus als man en je hoeft je ook niet te bewijzen) Ik volg je vanwege je tekeningen en heb geen seconde gedacht dat je geen man was.

Hiraeth

Berichten: 3223
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 08:36

Tivoli schreef:
Ik lees dat je een partner hebt, want vind hij (gok ik?) ervan? :)

Mijn vriend is non-binary en weet gelukkig dus hoe het is om met dit soort problemen om te gaan. Daar ben ik wel blij mee, want daten is echt mijn grootste nachtmerrie. :')

Nagini schreef:
Jeetje interessant. Vind het eigenlijk wel heel leerzaam en goed voor m'n empatisch vermogen om je verhaal te volgen want om eerlijk te zijn denk ik soms ook wel eens ''wat een gedoe, lekker boeiend of het nu mannen of vrouwen plaatjes op de wc of het stoplicht zijn''. Dus ik kan me moeilijk voorstellen hoe het is om zo'n crisis in jezelf te hebben

Dat is heel begrijpelijk hoor! Ik word er af en toe wel eens kribbig van omdat ik denk: "Joh, je hebt er eigenlijk geen last van als een toilet genderneutraal is." Toch snap ik de argumenten wel en weet ik dat vreemde dingen die mensen 'opgedrongen' worden vaak voor frictie zorgen. Ik hoop dus dat ik deze manier in ieder geval een open houding kan creëren. Maar je mag het nog steeds bullshit vinden hoor! Dat zijn de alternatieve stoplichten ook wel een beetje namelijk :D

Nagini schreef:
Voor mij is het bijv. moeilijk voor te stellen dat je je meer een homoseksuele man voelt dan een hetero vrouw, je valt dus net als ik op mannen, maar voelt je dan toch homoseksueel (uiteraard omdat je je niet vrouw voelt).. vind het zelf een best moeilijk concept om te begrijpen. Bijv je vriend (?) nu, is hij dan eigenlijk homoseksueel of heteroseksueel? Of plaats ik hem nu onterecht in een hokje?

Mijn vriend valt op androgynous of mannelijke types, dus ik denk vrij homoseksueel. Ik praat vaker over de knappe vrouwen in films dan hij in ieder geval. Wat betreft de 'homoseksuele man' opmerking: dat was eigenlijk bedoelt als een soort 'grapje' en een opmerking die ik maakte voordat ik realiseerde dat ik me toch écht een man voel. Natuurlijk is het wel zo intussen! Het is moeilijk om uit te leggen waarom je dingen voelt. Kijk, oranje voor mij is misschien anders dan hoe oranje er uit ziet voor jou. Ik kan niet uitleggen hoe de kleur voor mij er uit ziet, het is gewoon zo. Dat klinkt misschien wat abrupt en ik hoop dat ik duidelijkheid kan scheppen door de situatie te belichten, maar het uiteindelijke antwoord op de vraag: "waarom voel je je [x]" is dus dit.

Je was trouwens helemaal geen hork hoor Nagini! En al was je dat wel, dan nog ben je welkom hier. :j

o0eefje0o schreef:
( tip van mij ga geen testosteron van de zwarte markt slikke )

Haha, goede tip! Ik heb al genoeg gezondheidsproblemen dus ik blijf netjes op het originele traject. :D

Mondy schreef:
Topper ben je !! Voor mij ben je altijd een hij geweest :D
Enne gefeliciteerd met het begin van je leven zoals je graag wilt !

<3 <3 Dit berichtje was zo lief dat ik 'm even apart moest quoten. :D

upendo schreef:
En wat ik me ook afvraag, krijg je veel reacties vanuit de omgeving? Ik merk zelf als lesbienne dat het de laatste paar jaren op zich qua reacties wel meevalt, mensen kijken tegenwoordig alleen maar. Kun je ook genoeg uit afleiden, want iets met expressie (van vertederd tot er-lopen-twee-hopen-stront-hand-in-hand-over-de-stoep)..

Nouja, mensen die mij niet goed kennen en sporadisch zien gaan er volgens mij nog steeds vanuit dat ik lesbisch ben. :') Tegen de tijd dat ik écht aan hormonen ga beginnen wil ik het ook tegen de mensen die wat verder weg van mij staan vertellen omdat er dan natuurlijk veel gaat veranderen. Klasgenoten bijvoorbeeld vonden het eerst heel interessant en stelden behoorlijk wat vragen, maar ik studeer dan ook journalistiek. :') Ik heb wel het geluk dat tegen de tijd dat mij traject afgelopen is ik er van de buitenkant gewoon 100% als een vent uit zie. Dan ben ik voor de conservatieve medelanders 'gewoon' een homo als ik over straat loop.

Eileen_ schreef:
Ik kan er overheen hebben gelezen hoor, maar heb je nu eigenlijk ook hormoontherapie? En wil je graag een operatie of laat je dat?

Mijn intake is maandag voor de kliniek en op den duur ga ik via daar ook beginnen aan hormoontherapie. Dat duurt waarschijnlijk nog een paar maanden dus, maar tegen die tijd schop ik het topic wel weer wakker. :P Qua operaties is vaak de eerste operatie het verwijderen van (volgens mij) de eierstokken/baarmoeder omdat een verhoogde hoeveelheid testosteron hier nog wel eens rare dingen mee kan gaan doen. Denk bijvoorbeeld aan een hogere kans op kanker. Dat is dus een operatie die ik sowieso wil gaan doen, hoewel ik nog wel even goed wil vragen hoe en wat. Ik zeg nu namelijk dingen die ik 'wel eens gehoord' heb, maar dit wil ik wel concreet. :D Daarnaast kan ik niet wachten op wat ze in het Engels 'top surgery' noemen. Ik draag nu een binder voor een platte borstkas, maar uiteindelijk wil ik ook gewoon kunnen zwemmen in openbare plaatsen.

Hilli schreef:
Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je man bent? Of verschilt dat per persoon? Betaalt de verzekering zoiets eigenlijk?

Als je eenmaal hormonen slikt gaat het best snel heb ik gemerkt. Ik was bij een reünie van mijn middelbare en ineens had één van de jongens (ook transgender) wel een héle diepe stem en baardgroei gekregen. Ik ben van plan om een video te maken waarbij ik elke dag een foto maak zodat je het verschil uiteindelijk in een timelapse kunt zien. :j Qua verzekering weet ik het niet zeker, maar ik geloof dat zodra een psycholoog heeft vastgesteld dat je daadwerkelijk een man bent er wel bepaalde dingen gedekt worden. Ik kom hier op terug zodra ik meer weet! Ik weet wel dat het hier beter is geregeld dan in bijvoorbeeld de VS (open deur...).

julius_juut schreef:
Ik ben zelf het traject ondertussen al best wat jaartjes geleden door gegaan en afgesloten (al kijk ik wel met enige hoop naar de transplantaties die de laatste jaren voor het eerst gedaan zijn ;) ) en vind het erg leuk om te volgen hoe iemand anders daar door gaat. :D

Wat tof dat je dat wilde delen en dat je dit topic wilt volgen! :D


julius_juut schreef:
Wat betreft je naam: Wat ik hier vooral te horen kreeg/merkte is dat mensen makkelijker een helemaal andere naam leren gebruiken dan eentje die lijkt op je oude.

Dat lijkt me inderdaad logisch. Qua uitspraak lijkt bijvoorbeeld Gilles niet op mijn huidige naam, het is alleen de spelling die wat letters in overeenkomst heeft met mijn bijnaam. Toch bekt die naam niet lekker, dus ik denk dat ik gewoon bij mijn eigen naam blijf. Er zijn op Facebook twee andere mensen met mijn naam en die komen uit Brazilië, en het is niet alsof ik nu Laura of Lotte heet. :D

julius_juut schreef:
We hebben in elk geval het geluk dat vrouw -> man uiteindelijk zo lang je enige kleding aan houd nauwelijks te zien is. (en wel heel grappig als je andere mannen ziet kijken met een blik vol sympathie wanneer je een houten zwaard tussen je benen geparkeerd krijgt door een kind. Een enkele keer heeft het zelfs voordelen. :P )

:') :') _/-\o_

Dat is trouwens wel het grootste voordeel. Ik heb ook enorm veel respect voor transvrouwen die nog aan het begin van hun proces staan. :j

Nirvana_ schreef:
Pas toen ik je Instagram naam zag ging een kwartje vallen.. Ik ken jou nog van Dream Horses eeeeuwen geleden :oo Wauw!! Wat ontzettend en verschrikkelijk stoer. Go for it, ben heel benieuwd naar het proces. Ik volg!

Throwback! :D

Bedankt allemaal voor de reacties! Ik quote de vragen vaak apart zodat mensen die alleen mijn berichten lezen weten waarop ik reageer.

Selina schreef:
Is een forum als Bokt dan voor jou een fijn platform omdat je je gewoon kan aanmelden als jezelf? (Dus als man en je hoeft je ook niet te bewijzen) Ik volg je vanwege je tekeningen en heb geen seconde gedacht dat je geen man was.

Hey! Ten eerste zit ik al op Bokt voor járen. Ik had graag een compleet nieuw account aangemaakt voor een echte schone lei, maar ik heb een tijdje terug een extra gebruikersnaamnaamverandering aangevraagd en dat voldoet nu wel. Natuurlijk heb ik ver terug nog ergens mijn pennytijd en foto's die ik zelf nooit meer van mijn leven hoef te zien, maar uiteindelijk is dat ook onderdeel van wie ik ben en wie ik ben geweest. :D

Bokt is vooral een fijne plek om dit te delen omdat veel Bokkers best empathisch en geïnteresseerd zijn. Ik volg zelf meerdere topics en of het nou om Britse korthaar katten gaat of om een postnatale depressie, je kunt het hier allemaal kwijt.

EDIT: Ik moet niet dit soort berichten maken voor ik wakker genoeg ben. :') Sorry voor de typefouten. :o

gerlindie

Berichten: 4644
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 08:40

Ik vind het heel interessant, dus ik wil ook volgen.
Ik kan me gewoon helemaal niets bij dat gevoel voorstellen, dat je je echt man/vrouw voelt.
Een beetje als dat ik nog nooit oorpijn heb gehad, en me dus ook echt niet kan voorstellen hoe je oren pijn kunnen doen :D

Ik wil wel graag gebruik maken van je aanbod om vragen te mogen stellen:
Je zegt dat je aan je vrienden hebt gevraagd om je als jongen te behandelen, maar waaraan merkte je dat verschil? Of; waardoor voelde je je als meisje behandeld?
Ik heb zelf namelijk niet het idee dat ik jongens of meisjes anders behandel, en ik voel mezelf ook niet echt 'als meisje' behandeld :)

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 08:45

Wat leuk, ik kom ook volgen. Een vriendin van mij heeft een trans meisje thuis. Of althans, volgens mij is vandaag de dag dat het VUMC een diagnose gaat stellen :oo
Verder nog een trans meisje in mijn vereniging en iemand die sinds kort met een meisjesnaam aangesproken wil worden... Maar ik moet nog een keer vragen wat diegene nou het liefst wil. Ik zei laatst "dude" en dat werd niet op prijs gesteld, maar ik wil eigenlijk nog even duidelijk maken dat ik tegen iedereen "dude" zeg :') niet alleen tegen mannen.

@gerlindie, nou je wordt wel aangesproken met 'zij' neem ik aan, en met je (vrouwen)naam :)

itske
Berichten: 721
Geregistreerd: 03-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 08:51

Respect...
Om hier te vertellen sta je stevig in je schoenen.
Heel veel succes

Hiraeth

Berichten: 3223
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 08:51

Wat Magrathea zegt bedoelde ik inderdaad. :j

En betreft 'dude', soms kan dat inderdaad een gevoelig puntje zijn. Ik heb er niet zo veel problemen mee eigenlijk, één van mijn buddies (die in dit topic heeft gereageerd trouwens) noemt me vaak genoeg 'muts'. :') Soms zit het nou eenmaal ingebakken in iemands woordenschat. :D