Kleindochter loopt 10 dagen na val nog steeds niet.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
thequeensmum
Berichten: 3581
Geregistreerd: 20-08-12

Kleindochter loopt 10 dagen na val nog steeds niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-18 20:26

Mijn kleindochter van net twee jaar is 10 dagen geleden van de onderste traptrede gevallen toen ze bij haar vader was. We gaan er maar vanuit dat het echt van de onderste trede was, want verder was er niemand bij. Uurtje later bracht hij haar terug bij haar moeder en wilde ze niet op haar voet staan. Dag erna nog niet en maar even langs de dokter. Die zag niets bijzonders en vermoedde dat het met een paar dagen wel goed zou komen. Nou niet dus, na het weekend foto's laten maken en daarop was niets te zien. Nu wil ze nog steeds niet lopen. Ze praat nog niet veel en kan niet verwoorden wat ze voelt, verder dan 'au voet' komt ze niet.
Huisarts vindt dat we het moeten afwachten, maar ik ben er niet gerust op. Voet is niet dik of blauw geweest. Ze kan haar enkel gewoon buigen en de voet ook gewoon bewegen. Ze doet eigenlijk alles behalve erop staan. Foto's zijn gemaakt van de voet tm de knie. Misschien iemand die eens iets dergelijks heeft meegemaakt?

Storm

Berichten: 20875
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Kleindochter loopt 10 dagen na val nog steeds niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 20:39

Als er op de foto's niks te zien is, en ze kan haar voetje bewegen zonder pijn, dan zit het toch echt in haar hoofdje. Ik weet uit ervaring dat kindjes dit vrij lang vol kunnen houden. Mijn dochter heeft een erg diepe snee in haar voet gehad en het heeft 2 weken geduurd voordat ze alles weer durfde.
Daag je kleindochter uit, ga naar de indoor speeltuin of lekker buiten zodat ze vergeet dat haar voet zeer deed. Als ze merkt dat het over is, gaat ze wel weer lopen.

Schuur_

Berichten: 4908
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Kleindochter loopt 10 dagen na val nog steeds niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 20:46

Zoals hierboven, als he zeker weet dat er niks aan de hand is weinig aandacht aan geven en uitdagen.

Suzanne F.

Berichten: 49451
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 20:53

Beschadiging van weke delen zie je niet op de foto dus ze kan best haar enkel verzwikt hebben ofzo iets. Dat kan best even goed zeer doen. Kijk het een weekje aan, dan moet er wel verbetering in zitten. Anders weer terug naar de dokter.

thequeensmum
Berichten: 3581
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Kleindochter loopt 10 dagen na val nog steeds niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-18 21:33

@ storm en schuur: wij heben ook wel gedacht dat het tussen de oren zit en sluiten het ook echt niet uit, maar ze houdt het wel aardig vol hoor. Vergist zich tot nu toe niet.
@ Suzanne: verzwikkingen en verstuikingen zie je idd niet op een foto, maar zou het dan niet dik en/of blauw worden?

Suzanne F.

Berichten: 49451
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 21:37

Hoeft niet. Bij een heel ernstige verzwikking wel. Maar als het voetje dubbel is gegaan kan het lopen zeer doen maar hoef je niks te zien.

thequeensmum
Berichten: 3581
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Kleindochter loopt 10 dagen na val nog steeds niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-18 21:44

Het is nu sowieso wachten tot na pasen, maar hoop toch echt dat ze voor die tijd weer gaat lopen.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Kleindochter loopt 10 dagen na val nog steeds niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 22:09

Geen klachten aan haar bovenbeen?

ellepel

Berichten: 47444
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 22:12


thequeensmum
Berichten: 3581
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Kleindochter loopt 10 dagen na val nog steeds niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-18 22:19

Nee, geen klachten aan het bovenbeen.
Dank je wel Ellepel. Het is heel herkenbaar, dit meisje ging uiteindelijk weer gewoon lopen, geeft de burger moed.

Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Re: Kleindochter loopt 10 dagen na val nog steeds niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 22:33

Hoe staat de moeder erin? Maakt die zich ook zorgen? Hier de ervaring dat anderen zich soms meer zorgen maken om mijn dochter dan ikzelf doe. Mijn dochter is ook een keer hard gevallen en durfde toen echt niet meer te lopen, terwijl ze "alleen" maar haar tand door de lip had en een bult op haar hoofd. Ze liet zich ook absoluut niet verleiden door opa's en oma's die haar snoepjes/mooi speelgoed voor hielden in de hoop dat ze ging lopen. Na twee weken liep ze weer alsof er nooit wat was gebeurd.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 22:36

Storm schreef:
Als er op de foto's niks te zien is, en ze kan haar voetje bewegen zonder pijn, dan zit het toch echt in haar hoofdje. Ik weet uit ervaring dat kindjes dit vrij lang vol kunnen houden. Mijn dochter heeft een erg diepe snee in haar voet gehad en het heeft 2 weken geduurd voordat ze alles weer durfde.
Daag je kleindochter uit, ga naar de indoor speeltuin of lekker buiten zodat ze vergeet dat haar voet zeer deed. Als ze merkt dat het over is, gaat ze wel weer lopen.



Je weet toch niet of er wel of niet iets aan de hand is? Ze geeft toch pijn aan? Zegt het zelfs.

Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 22:42

Nabster schreef:
Storm schreef:
Als er op de foto's niks te zien is, en ze kan haar voetje bewegen zonder pijn, dan zit het toch echt in haar hoofdje. Ik weet uit ervaring dat kindjes dit vrij lang vol kunnen houden. Mijn dochter heeft een erg diepe snee in haar voet gehad en het heeft 2 weken geduurd voordat ze alles weer durfde.
Daag je kleindochter uit, ga naar de indoor speeltuin of lekker buiten zodat ze vergeet dat haar voet zeer deed. Als ze merkt dat het over is, gaat ze wel weer lopen.



Je weet toch niet of er wel of niet iets aan de hand is? Ze geeft toch pijn aan? Zegt het zelfs.


Ik zal niet zeggen dat ieder kind zo is, maar onderschat sommigen niet. Als mijn dochter 's ochtends haar hoofd stoot en ik begin er 's avonds over, dan wrijft ze over de plek waar ze 's ochtends haar hoofd stootte en kan spontaan weer beginnen te jammeren. Maar ik heb ook wel een echte dramaqueen :')
Ik weet niet de leeftijd van TS haar kleindochter, maar kinderen kunnen ook onthouden dat hun voet pijn doet, merken dat ze er aandacht mee krijgen en dit "uitbuiten", zonder dat het echt nog veel pijn doet.
Nogmaals, ik weet niet of dit de situatie bij TS is, maar ik zie mijn dochter dit wel doen.

speurneusc

Berichten: 5427
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 22:44

ik heb zelf een keer een flens van 23 kilo op mijn voet gehad, op dat moment deed het ff pijn, daarna 2 weken niet, toen begon de ellende pas, was ook eerder vrij weinig te zien, op foto's niets raars te zien. Maar later toch een botvliesontsteking tussen wreef en tenen en zeer pijnlijk bij lopen, staan en zitten en bewegen zonder druk was pijnloos, alleen erop staan en bewegen van tenen met staan ging ik van vloeken.

RyanneZarita

Berichten: 516
Geregistreerd: 02-07-12

Re: Kleindochter loopt 10 dagen na val nog steeds niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 22:58

Toevallig recent een collega die zijn been had gebroken, verticaal. Was niet te zien op de foto's. Moest er toch even aan denken bij het lezen van dit topic. Hopelijk zit het voor jullie tussen haar oortjes. Sterkte!

Storm

Berichten: 20875
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 23:28

Nicolien schreef:
Nabster schreef:

Je weet toch niet of er wel of niet iets aan de hand is? Ze geeft toch pijn aan? Zegt het zelfs.


Ik zal niet zeggen dat ieder kind zo is, maar onderschat sommigen niet. Als mijn dochter 's ochtends haar hoofd stoot en ik begin er 's avonds over, dan wrijft ze over de plek waar ze 's ochtends haar hoofd stootte en kan spontaan weer beginnen te jammeren. Maar ik heb ook wel een echte dramaqueen :')
Ik weet niet de leeftijd van TS haar kleindochter, maar kinderen kunnen ook onthouden dat hun voet pijn doet, merken dat ze er aandacht mee krijgen en dit "uitbuiten", zonder dat het echt nog veel pijn doet.
Nogmaals, ik weet niet of dit de situatie bij TS is, maar ik zie mijn dochter dit wel doen.


Ik heb er zelf ooit een blog over geschreven. Meisjes kunnen er echt in blijven hangen hoor.
blog op girlslabel

thequeensmum
Berichten: 3581
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-18 12:03

Nicolien schreef:
Hoe staat de moeder erin? Maakt die zich ook zorgen? Hier de ervaring dat anderen zich soms meer zorgen maken om mijn dochter dan ikzelf doe. Mijn dochter is ook een keer hard gevallen en durfde toen echt niet meer te lopen, terwijl ze "alleen" maar haar tand door de lip had en een bult op haar hoofd. Ze liet zich ook absoluut niet verleiden door opa's en oma's die haar snoepjes/mooi speelgoed voor hielden in de hoop dat ze ging lopen. Na twee weken liep ze weer alsof er nooit wat was gebeurd.



Mijn dochter maakt zich inderdaad minder zorgen dan dat ik doe. Zij heeft meer het idee dat het vanzelf wel goed komt. Ik heb het gevoel dat er iets meer aan de hand is. Kleindochter mocht vorige week bijv mee naar het zwembad, maar weigert een stap te verzetten, ook al wil ze iets nog zo graag.
Je kan de voet linksom buigen, rechtsom buigen, je kan met je handen flinke druk geven tegen de voeten, ze kan op haar hurken zitten. Ze reageert nergens op, maar staan of lopen, dat doet ze niet. Het is wel een vrij eigenwijs kindje met een hele sterkte wil. we proberen er maar niet teveel aandacht aan te schenken, hopelijk is het met een paar dagen over.
Bedankt voor alle reacties. Leuke blog ook Storm, en de andere ook, lekker herkenbaar.

Iris82

Berichten: 39862
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Kleindochter loopt 10 dagen na val nog steeds niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 12:03

Hoe gaat het nu?

thequeensmum
Berichten: 3581
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Kleindochter loopt 10 dagen na val nog steeds niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 16:23

Toch een gevalletje 'tussen de oren' geloof ik. Ze was gisteren bij ons zoals altijd op dinsdag. Werd op een gegeven moment boos op een bal die de verkeerde kant op rolde en liep er ineens stampvoetend achteraan. Mijn mond viel echt open. Liet zich daarna snel weer op haar knietjes zakken en kroop weer verder. 'Vergiste' zich later nog een keer, maar houdt het verder wel vol dat ze niet kan lopen. Zou zo graag willen weten wat er zich afspeelt in dat koppie van net 2 jaar.

Storm

Berichten: 20875
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Kleindochter loopt 10 dagen na val nog steeds niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 21:29

Haha dus toch. Die kleintjes kunnen het lang volhouden hoor. Mijn dochter heeft al een week een pleister op haar vinger. Ondanks dat het wondje helemaal weg is, blijft ze volhouden dat er een pleister op moet.

thequeensmum
Berichten: 3581
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Kleindochter loopt 10 dagen na val nog steeds niet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 22:11

Net haar moeder gesproken, ze loopt weer gewoon! Nou ja, mocht ook wel na bijna 2 weken. haha, wat een meiden. Hoe oud is jouw dochter Storm? Heb even in je profiel gespiekt. Mooie kindjes heb je.

Storm

Berichten: 20875
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 07:14

Dank je wel. Ze is bijna 4 jaar, de foto is al oud, daar was ze pas 2. Ik zal weer eens een nieuwe neerzetten haha.
Wat fijn dat ze weer gewoon loopt. Ik kan me voorstellen dat je toch ongerust wordt.