Sauna Liefhebbers!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Swah

Berichten: 1860
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 16:52

Iemand bekend met de sauna in Leiden centrum? Hoe is deze?

nardxash

Berichten: 4019
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 17:26

Swah schreef:
Iemand bekend met de sauna in Leiden centrum? Hoe is deze?

Ja ik ben daar een keer geweest,
Opzich fijne sauna maar wel klein.
Sauna,s zijn snel vol en je heb niet veel keuze qua baden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:12

Ivm corona helaas al een poos geen sauna gezien. Maar nu lees ik dat er her en der sauna's op 1 juni weer opengaan. Ze openen dan de ligweide, horeca, schoonheidssalons en zwembaden. Maar dat is dus wel precies waarvoor ik zomers meestal naar de sauna ga. Weten jullie toevallig welke sauna's dit oa doen? Ik zag het bij berendonck, bad nieuweschans (alleen badkleding) en bij bussloo (alleen voor hotelgasten)

DideH
Berichten: 7010
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:42

Relaxed schreef:
Ivm corona helaas al een poos geen sauna gezien. Maar nu lees ik dat er her en der sauna's op 1 juni weer opengaan. Ze openen dan de ligweide, horeca, schoonheidssalons en zwembaden. Maar dat is dus wel precies waarvoor ik zomers meestal naar de sauna ga. Weten jullie toevallig welke sauna's dit oa doen? Ik zag het bij berendonck, bad nieuweschans (alleen badkleding) en bij bussloo (alleen voor hotelgasten)


Oh dan komt het wel mooi uit voor jou! :)
Ik ga echt voor de opgietingen en saunas, dus moet nog even geduld hebben vrees ik... Ben blij dat ik de allerlaatste week voor de lockdown nog ben geweest.

Mijn vaste stekkie (Sauna Oase, Nederasselt) is alleen failliet gegaan.... :n

Prairy
Berichten: 9114
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 22:02

Fort Beemster

Anoniem

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 22:14

Dat is ook een beetje ver vanuit het noorden.. :D

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 22:55

DideH schreef:
Relaxed schreef:
Ivm corona helaas al een poos geen sauna gezien. Maar nu lees ik dat er her en der sauna's op 1 juni weer opengaan. Ze openen dan de ligweide, horeca, schoonheidssalons en zwembaden. Maar dat is dus wel precies waarvoor ik zomers meestal naar de sauna ga. Weten jullie toevallig welke sauna's dit oa doen? Ik zag het bij berendonck, bad nieuweschans (alleen badkleding) en bij bussloo (alleen voor hotelgasten)


Oh dan komt het wel mooi uit voor jou! :)
Ik ga echt voor de opgietingen en saunas, dus moet nog even geduld hebben vrees ik... Ben blij dat ik de allerlaatste week voor de lockdown nog ben geweest.

Mijn vaste stekkie (Sauna Oase, Nederasselt) is alleen failliet gegaan.... :n

En Rosmalen ook al, zo jammer. Ik heb een vakantieveiling ticket voor 2 personen Berendonck. Hopelijk dit jaar nog te verzilveren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34692
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 07:49

Ik was 17 maart gegaan, maar werd ziek. Daarna kon het begrijpelijk niet meer. Nu eerst maar eens afwachten. Ik ga ook echt voor de sauna' s..vraag me trouwens af hoe ze dat doen na 1 juni. Je mag maar met 30 op terras en 30 in het binnen gedeelte van de horeca. Mogen er dan totaal 60 man het complex in. Of moet je wachten als je wat drinken wil en alles zit vol?

Anoniem

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 08:14

Ik denk dat je dan idd soms misschien moet wachten..

Anoniem

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:24

Nu bij opgietingen wacht je natuurlijk ook.. :j soms in hele lange rijen :')

Anoniem

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:28

Jaa idd, vooral bij die grote sauna's.. Bij Zwaluwhoeve moest je toen volgens mij eerst in de rij voor een kaartje en dan gezellig bil aan bil in de opgieting :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:29

Ja.. ik zit altijd bij voorkeur bij de deur. Dus dat is een half uur minimaal van te voren in de rij :') dus ik doe 1, max 2 op een dag.

Bij thermen houten mocht ik mn handdoek altijd vooraf vast neerleggen. :+: maar helaas ook failliet

Anoniem

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:39

Zijn die allemaal failliet door Corona of al daarvoor?
'Mijn' sauna was net een dik half jaar weer open na faillissement, ik hoop dat ze het redden want had net een 10 badenkaart gekocht waar ik nog maar 2 van heb gebruikt :+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37285
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:41

Ik zie nergens iets van opening voor 1 september. Wel restaurant en hotel open. Maar niks over de saunas. Hier ook nog eea aan bonnen die nu aan het verlopen zijn. Hoop dat daar nog iets van verlenging komt, gekocht vlak voor het corona gedoe. -O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34692
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:10

Ik heb ook bonnen nog liggen ik ga er vanuit dat ik er niks meer mee kan. Naar opgietingen ga ik niet. Op een dagje sauna wil ik ontspannen. Drukte en in de rij moeten staan horen daar voor mij niet bij.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37285
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:15

Ik ben ook geen opgiet fan, alleen die bij palestra maar die zijn kleinschalig en gewoon wat het moet. Een opgieting. Geen show, geen drama enz. Ik wil ook niet op de klok kijken bij een sauna bezoek

Anoniem

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:37

Bonnen ed worden overal gewoon verlengd met de tijd dat ze dicht zijn geweest.

DideH
Berichten: 7010
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:39

Relaxed schreef:
Zijn die allemaal failliet door Corona of al daarvoor?
'Mijn' sauna was net een dik half jaar weer open na faillissement, ik hoop dat ze het redden want had net een 10 badenkaart gekocht waar ik nog maar 2 van heb gebruikt :+


Oase is inderdaad failliet gegaan door corona. Ze hadden het al zwaar, maar dit was de druppel.

Had daar ook nog toegangskaarten voor, maar dat is fluiten naar mn centjes..
Wel super jammer, vond dat zo'n fijne kleinschalige sauna, maar wel met voldoende mogelijkheden.
Opgietingen waren daar ook fijn, 5 minuten van te voren daar staan was prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:56


corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:11

Ik verlang ook naar de sauna...
Ik ben alleen wel benieuwd naar de verspreiding van virussen in zo'n zweethok. Meestal zeggen ze dat het juist goed is, maar zijn daar onderzoeken van?

Anoniem

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:12


corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:22

Hanafubuki schreef:
Ik begreep dat zweet niet een besmettingsfactor is:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ijdens-het

Maar wel het zwaar ademen wat bij zweten / sporten voorkomt.


Ja, maar sporten is natuurlijk wel bij andere temperaturen en luchtvochtigheid...
Ik moet morgen ook met dochterlief weer naar zwemles, vraag me ook echt af hoe veilig dat allemaal is...

Anoniem

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:25

Nou ja, daar is ook pas sprake van na 1 september.. Er zijn nu dus alleen sauna's die wel deels opengaan, muv de saunacabines dus..
Heb 2 sauna's hier in de buurt een berichtje gestuurd om te vragen en ze gaven beide aan hier ook mee bezig te zijn :D

Anoniem

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 21:45

1 juli mogen we weer :D benieuwd hoe ze het gaan doen, wat de richtlijnen worden..

Swah

Berichten: 1860
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:40

Nou! Ben ook benieuwd! Ik ben verhuisd naar Groningen, wat zijn fijne hier in het noorden?