Sauna Liefhebbers!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
debsoleino

Berichten: 2941
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 11:26

Devarana is te verweg en Spa sereen lijkt mij wat kleiner?
Soesterberg heeft een actie met 2e persoon gratis. Hebben jullie ervaring met Soesterberg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 11:31

Dit zei ik 20 nov over Soesterberg.
Anoniem schreef:
Ik was vandaag 11.30-14.45 bij Soesterberg. Wat een tegenvaller. Normaal breng ik makkelijk 6 tot 8 uur door in een sauna, maar hier was ik het echt spuugzat. Veel te druk, constant overal opgietingen tegelijk waardoor je in de meeste sauna's niet kon, enorm veel geflikflooi in de zwembaden door de plakstelletjes en de horeca was helemaal belabberd, ik moest een half uur wachten op een cappuccino en een moccagebakje. :')
Niet mijn resort. :wave:


Als je in dit topic zoekt op Soesterberg zie je verschillende meningen. Van groot fan tot zoals ik, echt géén fan.

Als je dicht bij Amsterdam wil blijven vind ik persoonlijk Fort Beemster wel leuk. Maar ik rij echt met liefde ietsje door naar Elysium of nog wat verder naar VeluwseBron als ik echt een dag wil genieten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-12-19 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

stalxpaard

Berichten: 1110
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 11:32

Dankjewel voor jullie tips! Het word denk ik Goirle. Ben heel benieuwd <3

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 11:58

Goirle is hele fijne sauna. Ik heb t nog nooit echt druk gezien. En ze hebben een sneeuw cabine, daar moet je wel ff in om af te koelen :) dat is best uniek!

Prairy
Berichten: 9105
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 11:59

corine1981 schreef:
Prairy schreef:
Goirle zou ik ook zeggen.

Wij zijn vandaag naar Helmond geweest. Redelijk rustig op een Belgisch gezin en 2 andere mensen met koters na. Snap dat niet, kinderen horen daar niet thuis, als je wil spelen en herrie maken, ga dan gewoon naar een normaal zwembad...

Verder wel een relaxt dagje gehad.


Tsja, mijn kinderen gaan regelmatig mee naar de sauna en weten dat ze stil moeten zijn.
Verder mogen ze in commerciële sauna's lang niet overal mee, sommige sauna's maken daar een uitzondering op met de kerst, je kunt zelf dus van te voren ook onderzoek doen en de kindvriendelijke sauna op die dag niet bezoeken, er blijven er zat over.


Of jij kunt ze gewoon thuis laten. Ik vind het al erg genoeg dat ik onderzoek moet doen of er niet een badkleding dag is. Op zondag ga ik ook al niet omdat er dan vaak kinderdagen zijn. Met kerst had ik gewoon niet verwacht ook koters aan te treffen omdat het niet op zondag viel en ik heb ze nog niet eerder in die sauna gezien. Dus nee, dan ga ik niet nog extra onderzoek doen bij een sauna waar ik regelmatig kom...

Anoniem

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 12:02

Vind ook dat ze er niet echt wat te zoeken hebben maar ok..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 12:10

Anoniem schreef:
Vind ook dat ze er niet echt wat te zoeken hebben maar ok..

Ik ook niet. En onderzoek doen of ze er mogen komen? Nope. Rare omgekeerde wereld. Ga dan met ze naar een zwemparadijs met sauna ofzo.

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 16:20

Ik vind kinderen ook niet in een sauna thuis horen. Maar goed er zijn genoeg plekken waar het wel is toegestaan dus ze tegen komen is aanwezig. Jammer dat deze kinderen zich dan niet wisten gedragen.

kerstkransje
Berichten: 457
Geregistreerd: 22-02-10

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 18:56

Ik ben ook van plan om eens naar de sauna te gaan
ooit wel eens geweest maar dan met badpakdag maar dat is zo'n drukte
Dat ik eigenlijk een keer op een normale dag wil gaan, maar zijn er eigenlijk ongeschreven regels?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 18:59

kerstkransje schreef:
Ik ben ook van plan om eens naar de sauna te gaan
ooit wel eens geweest maar dan met badpakdag maar dat is zo'n drukte
Dat ik eigenlijk een keer op een normale dag wil gaan, maar zijn er eigenlijk ongeschreven regels?


Het is geen parenclub en buiten de sauna’s kun je je badjas ook gewoon omhouden. Dat is het wel :D maar de regels staan altijd goed omschreven!

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 19:01

En een goede tip is om een flesje mee te nemen die kunt vullen met water om ervoor te zorgen dat je goed gehydrateerd blijft.

kerstkransje
Berichten: 457
Geregistreerd: 22-02-10

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 19:03

Ik was van plan om alleen te gaan :j
Flesje water is idd een goede!

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 19:45

Ik kom overigens met mijn kinderen - nog- niet in commerciële sauna's, maar wanneer ze dat ooit willen neem ik ze mee. Het is ze wel geraden zich dan te gedragen ja, maar je had die mensen toch ook aan kunnen spreken? Of het personeel hierop wijzen?
Een kinderdag vind ik ook geen vrijbrief voor herrie etc, het blijft een sauna.

Maar wanneer je helemaal geen kinderen om je heen wilt is het even checken een kleine moeite om je een grote ergernis te besparen lijkt mij.

Amber_anne

Berichten: 6924
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 19:57

poes schreef:
kerstkransje schreef:
Ik ben ook van plan om eens naar de sauna te gaan
ooit wel eens geweest maar dan met badpakdag maar dat is zo'n drukte
Dat ik eigenlijk een keer op een normale dag wil gaan, maar zijn er eigenlijk ongeschreven regels?


Het is geen parenclub en buiten de sauna’s kun je je badjas ook gewoon omhouden. Dat is het wel :D maar de regels staan altijd goed omschreven!


Vind je nou dat mensen hun badjas aan moeten doen buiten de sauna's of dat je je niet verplicht hoeft te voelen om zonder te lopen

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 20:15

Meer het laatste :)

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 20:31

Amber_anne schreef:
Ik vind spa Weesp echt geen aanrader. Ontzettend druk toen ik daar was, sommige sauna's heb ik de hele dag niet ingekund. Alle zwembaden waren koud en de type mensen waren ook niet helemaal mijn ding


Die ervaring heb ik echt totaal niet. Kom er maandelijks. Vaak (vooral doordeweeks) lekker rustig en altijd plek in vrijwel alle sauna’s. Zwembad gewoon aangename temperatuur.

Prairy
Berichten: 9105
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 20:56

kerstkransje schreef:
Ik ben ook van plan om eens naar de sauna te gaan
ooit wel eens geweest maar dan met badpakdag maar dat is zo'n drukte
Dat ik eigenlijk een keer op een normale dag wil gaan, maar zijn er eigenlijk ongeschreven regels?


Niet staren :)

Gewoon lekker je ding doen, badjas aan of uit moet je zelf weten (in restaurants is het wel verplicht, in rustruimte is aan of iets over je heen wel een beetje ongeschreven regel). En niet ouwehoeren (nee, ook niet fluisteren) in de sauna's, tenzij er expliciet aangegeven staat dat je er wel mag praten.

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 22:59

debsoleino schreef:
Devarana is te verweg en Spa sereen lijkt mij wat kleiner?
Soesterberg heeft een actie met 2e persoon gratis. Hebben jullie ervaring met Soesterberg?

Spa sereen is geen enorme sauna als die groupon korting sauna's, maar ik kon me er prima een hele dag vermaken!

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-20 22:36

Vrijdagavond gaat manlief mee naar de sauna... Iemand een idee wat beter is, Bussloo of Soesterberg.
Hij is wel meer van de zwembaden, maar wel de eerste keer naakt :o

Anoniem

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 22:57

Beiden best heel ok hoor.
Ik vind ze althans beide prettig.

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-20 23:07

Ik vind ze ook beide erg fijn. Zou liever naar Berendonck gaan... Alleen in de postcodeloterij agenda zitten bonnen in voor Bussloo en Soesterberg!

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 08:22

Bussloo heeft 1binnenzwembad en Soesterberg volgens mij 2

Desty

Berichten: 5721
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Grave

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 08:37

En Bussloo heeft wel een zoutbad maar Soesterberg niet

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-20 10:11

Thanks.
Ik ga reserveren voor Bussloo als het lukt.
Door het zoutwaterbad, binnen bij de hamman is een bad, bij de stoomcabine kan je hangen in een warm bad.

thequeensmum
Berichten: 3545
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 16:50

In mijn enthousiasme net een stomme fout gemaakt. Had dit weekend bij Ici Paris twee bonnen gekregen voor saunabezoek bij sauna's van select wellness. Heb direct twee entreebewijzen gekocht en betaald. Beetje dom want de sauna waar ik heen wilde is niet aangesloten bij deze groep. Het is allemaal redelijk bij mij uit de buurt en ook de badkledingdagen passen me niet, voorzover ze die al hebben. Is er iemand die ik er blij mee kan maken? Heb 11,90 betaald aan administratiekosten voor 2 bonnen. Het is voor avondentree en de bonnen zijn geldig tot 20 augustus. Ik ben tevreden met 10 euro. Iemand interesse? Graag een pb