Sauna Liefhebbers!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 15:10

Ik ben ook fan! Ga graag naar Soesterberg want lekker dichtbij, al vind ik dat sauna theater echt vreselijk.
Weesp vind ik ook super, dat is eigenlijk mijn favoriet. Die gaan ze helemaal verbouwen dus ik ben heel benieuwd wat dat wordt.

Ik wil binnenkort ook weer even gaan, naar Soesterberg. Alleen ben ik nog nooit alleen geweest. Als iemand het leuk vind om aan te haken of zo :)

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 15:40

oh, ik vind het juist t lekkerst om alleen te gaan, ik houd van de rust en niet een soort onbewuste verplichting om te doen wat een ander ook wil.

Sting

Berichten: 12863
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 16:15

Wat leuk, maanlicht, dus wel de moeite om vanuit Groningen naar Weesp te gaan? Wat zijn de plusjes/minnetjes daar?

Devil_ina

Berichten: 743
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 17:20

Avelienvd schreef:
Hier ook groot fan. Ga graag naar zevenhuizen. Boijl. Vooheen ook Gorredijk. Maar laatste keer was dat niet geweldig. Oosterhesselen is ook erg fijn.


Gorredijk ben ik 1x geweest, was ook gelijk de laatste keer. Het is net een bruine kroeg.

Anoniem

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 17:22

Oeeeh, sauna's!


Ik ben één keer in een sauna in Gouda geweest, en die is me altijd bijgebleven. Het was daar niet te klein en niet te groot, de sfeer was over het algemeen heerlijk rustgevend. Niet zo'n massaplek. Ik ging toen 's avonds in de winter, en het was toen ik buiten zat net alsof ik op vakantie was. :j

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 18:04

Detroit schreef:
Hier ook een sauna liefhebber!

@leatitia ik kom regelmatig bij spa sereen, vind het heerlijk daar!


Toch maar eens uitproberen dan!

Licor

Berichten: 2953
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 18:20

Hier ook een sauna liefhebber!

Ik vind de sauna en beauty oase in nederasselt een hele fijne sauna!

In friesland ben ik nog niet naar de sauna geweest.. maar lees hier al goede ervaringen dus misschien toch binnekort maar eens gaan

_Ekenna
Berichten: 2803
Geregistreerd: 25-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 18:27

Heerlijk een dagje sauna!
Ben nog nooit op een badkledingdag geweest, lijkt me helemaal niks, dat gezweet in je bikini. :')

Ben inmiddels bij verschillende geweest, en Veluwse Bron staat bij mij op 1. Daarna vind ik Bussloo toch ook wel heel erg prettig. :j
Ik ga ‘s zomers geregeld alleen naar de sauna. Vind het dan heerlijk om met een boekje in de zon te gaan liggen na de sauna.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 18:29

Hier ook een groot sauna liefhebber. Ik ga eigenlijk altijd samen met mijn man, is echt ons favoriete dagje uit met zn tweetjes. Lekker ontspannen en echt even tijd met/voor elkaar.

Onze favoriet is thermen bussloo, vooral vanwege de geweldige opgiet weekenden (loveeee opgietingen) en het geweldige hotel (soms maken we er een weekendje van)
Op een goede 2e plek de veluwse bron, ook heerlijk, al werd ik de laatste keer gek van het wachten voor de opgietingen. Eerst een half uur in de rij voor kaartjes, en dan vervolgens maar in de rij blijven staan om een beetje knap plekje te bemachtigen. Bij Bussloo is overigens ook wel een rij, maar veel korter van te voren, en nog nooit gehad dat we er niet in konden.

Verder niet bij erg veel sauna's geweest, we houden van grote sauna's met veel faciliteiten :) spa zuiver zijn we wel een paar keer geweest vanwege de afstand, maar daar voel ik me niet op mn gemak. Zwaluwhoeve vind ik ook niets, veel te veel giechelende groepjes die nog nooit (naakt) in een sauna zijn geweest, en overal herrie.

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 19:22

Sting schreef:
Wat leuk, maanlicht, dus wel de moeite om vanuit Groningen naar Weesp te gaan? Wat zijn de plusjes/minnetjes daar?


Dat ligt eraan wat je fijn vindt in een sauna. Het ligt heel erg mooi, dus er is een mooie tuin met vijver waar je mooi omheen kan lopen met veel riet. Het is niet té groot. De sfeer is heel erg fijn evenals de mensen. Het is wat knulliger en knusser dan de grote sauna’s als Zwaluwhoeve etc. Ik vind dat heel erg prettig. Ook is het er nooit echt super druk. Maar ze gaan dus nu eerst een tijd dicht, ik weet niet precies wanneer ze weer open gaan.

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 19:55

oww fort Beemster!! heerlijke sauna. maar ben nog wel opzoek naar nog zo mooie sauna om x af te wisselen.
dus ga hier eens struinen.

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 20:32

Licor schreef:
Hier ook een sauna liefhebber!

Ik vind de sauna en beauty oase in nederasselt een hele fijne sauna!

In friesland ben ik nog niet naar de sauna geweest.. maar lees hier al goede ervaringen dus misschien toch binnekort maar eens gaan

Sauna en beauty oase ga ik ook graag heen. En de Thermen in Nijmegen, zijn lekker dichtbij.

Laatst nog in Ridderkerk geweest, was best een verrassing, gezien het er van buiten niet echt aantrekkelijk uit zag :+

Ik ga eigenlijk bijna altijd alleen, maar ben laatst in Ridderkerk wel met een vriendin gegaan. Ik vind allebei wel prima :)

Sting

Berichten: 12863
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 21:28

Maanlicht schreef:
Sting schreef:
Wat leuk, maanlicht, dus wel de moeite om vanuit Groningen naar Weesp te gaan? Wat zijn de plusjes/minnetjes daar?


Dat ligt eraan wat je fijn vindt in een sauna. Het ligt heel erg mooi, dus er is een mooie tuin met vijver waar je mooi omheen kan lopen met veel riet. Het is niet té groot. De sfeer is heel erg fijn evenals de mensen. Het is wat knulliger en knusser dan de grote sauna’s als Zwaluwhoeve etc. Ik vind dat heel erg prettig. Ook is het er nooit echt super druk. Maar ze gaan dus nu eerst een tijd dicht, ik weet niet precies wanneer ze weer open gaan.

Dank je! Ik heb een bon van 1-31 april, dus dan zullen ze wel open zijn denk ik 8-) . Oh, we zien net dat hij medio april weer open gaat. Wel gek, aangezien onze bonnen alleen in april geldig zijn.

DideH
Berichten: 7010
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 22:19

Hier nog een fan :wave:

Ben alleen meermaals in Nederasselt (Oase) en Nijmegen (Thermen) geweest. Beide heerlijk :j

Vind het bij Nijmegen ook zo fijn dat je daar zoveel kanten op kan en zoveel hoekjes hebt dat je vrijwel nooit merkt dat het af en toe best druk kan zijn :oo

Op het moment dat er een opgieting is denk je "waaaar komen al die mensen ineens vandaan?"
Maar daar werken ze met kaartjes die je kunt pakken in het half uur voor de opgieting, dus als je gewoon op tijd even langs de kaartjes loopt kun je sowieso altijd meedoen :j

Hoor graag tips van anderen :D

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 23:12

Ik ga zondag naar de veluwse bron. Lekker even ontspannen

Mandarijn
Berichten: 9071
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 23:16

Jaaa sauna. <3

Veluwse Bron vind ik tot nu toch ook echt de fijnste.

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 23:25

Wat leuk dat er zoveel mensen van allerlei verschillende sauna's houden!

Ik heb er een paar opgeslagen om maar eens een keer op jacht te gaan naar kortingsbonnen :o

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 08:20

Yes, ik hou dr van! <3 Ga nu even niet ivm prille zwangerschap, maar kijk er al naar uit om weer te gaan zodra ik me beter voel!

Ik vind thermen bussloo heel fijn en lekker dichtbij, maar niet in het weekend of in de vakantie want dan is het me daar veel te druk.

Kies daarom vaak voor de veluwse bron, omdat ik die ook super fijn vind en omdat die zo groot is, merk je daar minder van de drukte :) En ze hebben vaak kortingsbonnen en mooie acties! Geldt ook voor Bussloo overigens :j.

Fijne kleinere sauna’s vind ik bronsbergen in Zutphen, sauna Swoll in Zwolle en saré in Oldenzaal.

Ook Spa Sereen en Deverana vind ik top (maar ver weg) en Soesterberg staat nog op m’n verlanglijstje.

Zwaluwhoeve ga ik zelfs met gratis kaarten niet heen :o Veel te propperig opgezet en ramvol met “niet sauna mensen”, is mijn ervaring.

Er is trouwens een langlopend, maar oud Sauna topic [MWS] Sauna liefhebbers

alexonline

Berichten: 313
Geregistreerd: 29-12-10
Woonplaats: In het hoge noorden

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 08:58

Hey wat leuk, ik was donderdag ook in thermen Soesterberg, Nienke deed de opgieting goed in de theater sauna. Was wel erg druk vond ik. Mijn favorite is de Veluwse bron, heerlijk ruim, en daardoor ook op een drukke dag nog goed te doen.
Hahaha, ik heb van een kennis 4 livera saunabonnen gekregen, die moeten voor 31 maart op, dus ga nu elke week naar de sauna.

Dreamy

Berichten: 24067
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 09:01

Hoe gaat zo’n opgieting te werk? Waarom wordt dat fijn gevonden? :o

Ik hops van sauna naar sauna als ik ga, kan nooit echt lang ergens in blijven. Durf daarom ook niet echt naar zo’n opgieting :P

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 09:08

Er wordt door de opgieter water met geur (en soms ijs) op de kachel gedaan. Hierdoor stijgt de luchtvochtigheid. De temperatuur in de sauna zakt wat, maar door de hogere luchtvochtigheid voelt het wat warmer aan. Deze lucht wordt door de opgieter met verschillende wappertechnieken (met handdoek, maar ook bijv met een waaier) naar je toe gewapperd. Hierdoor voel je de lucht langs je lijf gaan en ruik je de geur. Zo gaan ze de hele cabine af.

De intensiteit wordt opgebouwd, door eerst langzaam te wapperen en dan steeds een beetje steviger. Ook wordt het intenser omdat er elk rondje nieuw water (vaak met nieuwe geur) op de kachel gaat. Ik heb soms aan het eind zelfs kippenvel van de hitte, dat is heel grappig :D

Je kunt de cabine altijd tussentijds verlaten, wordt door meer mensen gedaan en dat wordt echt totaal normaal/niet storend gevonden :j En ook hier geldt: hoe hoger je zit, hoe heter. Dus lekker eens gaan ervaren als het je aanspreekt en dan onderin gaan zitten :) Dichtbij de deur geeft mij altijd een prettig gevoel, dan ben je zo weg als je niet meer wil :)

Er is trouwens ook altijd een uitlegpraatje vooraf, zeker als er mensen voor het eerst zijn, zodat je weet wat je te wachten staat.
Laatst bijgewerkt door Corelli op 10-03-18 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37275
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 09:09

Hier nog een sauna fan. Voorkeur voor palestra rustig en kleischalig. Daarna emst bussloo en laatst keer hierden. Lekker maar mij te massaal. Maar ga soms met anderen mee die liever naar groot gaan. Heb zelf badenkaart palestra

Opgietingen. Soms wel fijn ivm de geuren en muziek maar voor mij geen must. Meestal een opgieting is genoeg voor me. Hoef ik ook niet op de tijd te letten
Laatst bijgewerkt door karuna op 10-03-18 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-18 09:10

alexonline schreef:
Hey wat leuk, ik was donderdag ook in thermen Soesterberg, Nienke deed de opgieting goed in de theater sauna. Was wel erg druk vond ik. Mijn favorite is de Veluwse bron, heerlijk ruim, en daardoor ook op een drukke dag nog goed te doen.
Hahaha, ik heb van een kennis 4 livera saunabonnen gekregen, die moeten voor 31 maart op, dus ga nu elke week naar de sauna.


Nienke was donderdag fantastisch! Ben donderdag bij 3 of 4 opgietingen geweest :o

alexonline

Berichten: 313
Geregistreerd: 29-12-10
Woonplaats: In het hoge noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 09:17

Maanlicht schreef:
Ik ben ook fan! Ga graag naar Soesterberg want lekker dichtbij, al vind ik dat sauna theater echt vreselijk.
Weesp vind ik ook super, dat is eigenlijk mijn favoriet. Die gaan ze helemaal verbouwen dus ik ben heel benieuwd wat dat wordt.

Ik wil binnenkort ook weer even gaan, naar Soesterberg. Alleen ben ik nog nooit alleen geweest. Als iemand het leuk vind om aan te haken of zo :)


Hahaha, ik vond de sauna theater wel spectaculair, maar het is meer een show dan een goede opgieting waar je goeie wappers krijgt.
Enige nadeel van alleen naar de sauna gaan vind ik, dat je niet zo gauw in je eentje een hapje gaat zitten eten.

Dreamy

Berichten: 24067
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 09:19

@Corelli, bedankt voor de uitleg en de tips! :) Denk dat ik dat binnenkort maar eens ga bijwonen dan!