Sauna Liefhebbers!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Taffje

Berichten: 2656
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Terschuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 00:42


Luxorvalkje
Berichten: 1940
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 01:58


blackpromise
Berichten: 235
Geregistreerd: 28-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 02:06

crow schreef:
Ik ga graag naar Thermen Goirle, niet te klein, niet te groot, netjes.


vind ik ook nog steeds de lekkerste sauna diecer is. en je merk bijna niet dat het druk is.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 02:32

Yup! Heerlijk! :D

Elysium en Bussloo zijn hier favouriet. Laatst ook in Soesterberg geweest, mooi die theatersauna.

Ik ben groot fan van opgietingen, het kan me niet heet genoeg. Eind april ga ik twee dagen naar Thermen Holiday met mijn zusje. Eigenlijk gaan we bijna altijd met z'n tweetjes, is ons zussendingetje <3 . Deverana wil ik ook zeker nog naartoe.

alexonline

Berichten: 313
Geregistreerd: 29-12-10
Woonplaats: In het hoge noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 09:47

Luxorvalkje schreef:
Rosmalen, Veluwse bron, spa puur, bussloo :)

Sauna Beauty & Oase is best klein en sla ik voorlopig even over...
(https://nos.nl/artikel/2221579-politie- ... sselt.html)


Wilde eigenlijk begin april samen met m’n saunamaatje naar de Sauna Beauty & Oase, echter met alles wat er nu speelt vraag ik me af of die volgende maand nog wel open is.

Licor

Berichten: 2953
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 09:54

Ik vind dat wel oprecht een van de fijnste sauna's waar ik ooit geweest ben :j

nardxash

Berichten: 4013
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 10:07

7 april ga ik naar wellness Ridderkerk. Ben erg benieuwd hoe die gaat bevallen

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 10:37

Wat leuk, een sauna topic <3
Ik ga niet zo vaak, maar ik vind het heerlijk om naar de sauna te gaan. Het liefst maak ik er een hele dag van met lunch en diner.

Ik vind Thermen Holiday (Schiedam), Centre du Lac (Pijnacker) en Thermen Houten erg fijne sauna's. Deze zijn niet zo massaal. Ik vind het fijn als je je badjas op één plek kan ophangen en niet steeds hoeft mee te nemen, zoals bij Thermen Elysium (Bleiswijk) wel het geval is. Ik hoef ook niet een saunacomplex met 20 sauna's, want op een dag doe ik er hooguit een stuk of zes. Met een saunagang ben ik wel een uur bezig: opwarmen-sauna-afkoelen-rusten.

Trouwens, afkoelen is wel heel belangrijk. Ik heb een keer een hitteklap gehad, dat was een bizar pijnlijke hoofdpijn, misselijk en een beetje van de wereld. Zelfs de volgende dag was ik daar nog brak van. Ik had toen na een opgieting niet goed genoeg gekoeld (denk ik achteraf). Sindsdien neem ik uitgebreid de tijd voor het koelen. Vind het dan ook heerlijk om tien minuten in een dompelbad te zitten :D Ik kan trouwens goed merken of ik genoeg gekoeld ben, want dan begin ik het koud te krijgen. Vooral het rusten erna is dan nog belangrijk om verder af te koelen.

Jammer vind ik dat het eten vrij prijzig is voor wat je krijgt en soms niet eens heel bijzonder. Ik vind uit eten gaan normaal een apart uitje en in de sauna hoort het erbij en betaal ik soms meer voor minder bijzonder eten dan als ik los uit eten ga. Dus sauna aanraders met een goede betaalbare keuken zijn welkom :)

Fijn als er ook een buiten is, zeker met mooie natuur. Dat vind ik altijd heerlijk afkoelen en in de zomer kan ik lekker in het zonnetje liggen.

Een Turks stoombad vind ik verschrikkelijk. Door de hoge luchtvochtigheid krijg ik het snel te warm. Ik ben fan van droge hete sauna's, dan kan ik 100 graden goed handelen :)

En alleen naar de sauna gaan is goed te doen, maar ik vind het zo saai :D Juist het lekker kunnen bijkletsen met een vriendin vind ik heerlijk in de sauna. Soms doen we saunarondes apart vanwege andere voorkeuren, maar daarna weer lekker kletsen in een bubbelbad of op een schommelstoel. Als ik alleen ben trek ik echt geen hele dag, dan ben ik al veel eerder uitgekeken.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37275
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 10:56

Palestra was er een met goed eten en betaalbaar en ruime porties. Alleen ben ik na verbouwing van restaurant en andere kaart eind vorig jaar niet geweest nog. Hopelijk gaat vandaag lukken. En staat er nog wat op kaart dat ik mag hebben. -O-

Daphx93

Berichten: 2595
Geregistreerd: 08-01-10

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 11:34

Ja ik ben ook fan!

Ging super vaak met mijn ex en sinds dien eigelijk niet meer en dat vind ik wel jammer..

Kiwipitje

Berichten: 10538
Geregistreerd: 18-02-05

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 12:36

Ik ben ook fan! Devarana met stip op 1. Veluwse Bron vind ik ook fijn en ook Geldrop is prima. Voor een avondje ga ik het liefst naar de Wellnessboot in Mill.

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 12:41

Wat ik soms wel vind, is dat er te weinig rustruimtes (of bedden) zijn. Dat is zeker in de winter, als het te koud is om buiten te liggen, wel een domper.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37275
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 12:53

Klopt bussloo met regen of kou eigenlijk nergens binnen fatsoenlijk plek om te zitten behalve in het restaurant. Veluwese bron iets meer maar ook niet overdreven veel. Alleen op het strandje binnen vaak wel wat plek. Zwaluwhoeve ging wat beter boven, maar ja dat ia nu afgefikt. Palestra ook niet heel veel maar daar ook op het indoorstrandje eigenlijk altijd wel plek anders buiten in een van die hutjes.

Meeste saunas lijke ingericht vooral op buiten rusten

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 15:02

Bussloo heeft toch een relaxruimte in dat andere gebouw? Waar dat kleine restaurant zit.

Worden ook meditaties gegeven.

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 15:25

Hier ook wen saunaliefhebber, alleen het koelen valt me nog niet altijd mee haha

Swah

Berichten: 1858
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 15:58

Ja idd Laetitia, en daarnaast heeft Bussloo boven het restaurant ook nog een mega relaxruimte!

Ik vind Spa Sereen in Maarssen ook heel fijn.

En een nieuw opgeknapte in de buurt van Amsterdam (dorpje richting purmerend), heel mooi geworden. Zal de naam even opzoeken.

Anoniem

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 16:21

Heeft Palestra ook naakt Karuna? Ik zoek nog naar een fijne bij Doetinchem in de buurt, vorige keer zijn we toch maar naar Emst gereden (Veluwse Bron) omdat het me niet helemaal duidelijk was bij Palestra. Ik wil namelijk echt niet in badkleding :+

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-18 16:22

Bussloo vind ik meer binnen relax plekken hebben dan Soesterberg :o

Maar soesterberg heeft tegenwoordig een tent buiten staan met een hout kachel, matrasjes en fleece dekens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 16:23

Boras schreef:
Ik ben ooit eens in een sauna geweest en vond het vooral heel heet :)
Ben er eerder uitgegaan.

Toch zou ik het best nog een keer willen proberen, maar ik heb astma.
Ik dacht dat astma en sauna niet samen gaan. Dat voelt gewoon niet goed aan.

Nu heb ik er op gegoogled en ik zie dat de sauna juist goed is voor mensen met astma.

Iemand hier ervaring mee?

Mijn moeder met COPD (gold3 op dat moment) genoot er juist ontzettend van en dan nog het meest van de 90° eigenlijk. Dat hadden we van tevoren niet zo verwacht.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37275
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:15

Palestra yep heeft zelden badkledingdagen gelukkig. Kom er net weer vandaan.

Busslo klopt die achterste ruimte heeft 16 plekken boven ook zoiets. Maar op een vollere dag en regen is dat domweg te weinig,

_black_rose_

Berichten: 730
Geregistreerd: 16-06-11
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:34

Hier ook een liefhebber, tot nu toe hebben we gehad:
-Carolus thermen, Aachen
-Mediterana, Bergisch Gladbach
-Thermen& Badewelt, Euskirchen
-Wellnesboot, Mill
-Thermen Binnenmaas, 's Gravendeel

Mediterana in Bergisch Gladbach (net achter Keulen) is wel echt een aanrader, groot complex met heel veel kleinere sauna's. Ook op heel drukbezochte dagen voelt het er rustig omdat het zich allemaal goed verloopt. bijkomend voordeel zijn de Duitse sauna-etiquette: in de sauna is men stil en erbuiten wordt op zacht volume met elkaar gesproken.

Brievenbus
Berichten: 2116
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 21:02

sonrisa schreef:
Ik kwam uit bij de sauna van Egmond zit in Haarlem die leek mij wel uitgebreid. Maar goed ik ben dan ook een leek hier in


Sauna van Egmond is echt een aanrader! Gezellig knusse sfeer, rustig, vriendelijk personeel en je kunt er ook zeker heel goed eten! Het is kleinschalig, maar het is wel compleet. Zeker voor een avondje (en de daar bij behorende avondtarieven) is het echt top.

crow
Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 21:16

Sonrisa, ik ben ook niet de dunste maar dat maakt me echt niks uit. Ik kom in de sauna om heerlijk te relaxen en dat heeft niks te maken met dik, dun, groot, klein.

Sting

Berichten: 12864
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 22:20

KimD schreef:
Wij ook, gaan buiten lekker op een bedje liggen met een boek. Ik neem ook altijd een boek mee in de sauna, hou ik het veel makkelijker vol.

Hoe doe je dat? :wow: Volgens mij zou ik mijn boek echt laten doorweken van het zweet ín de sauna :)) .

Anoniem

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 22:21

Zorgen dat je je boek boven je houdt, zweet valt niet omhoog :)) of op je zij liggen :j