Sauna Liefhebbers!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prairy
Berichten: 9072
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 11:10

MenteamJoey schreef:
Thermae 2000 in Valkenburg is ook prachtig, elke dinsdag badkledingdag wat voor sommige mensen prettiger voelt. Is een thermaalbad, met verschillende sauna’s. Genieten!


Ik ben daar 1x geweest, vond het vreselijk... Voor het zwembad moet je dan zwemkleding aan en voor het sauna gedeelte naakt. Dus als je al gezwommen hebt, moet die natte zooi afgepeld worden als je in de sauna wil, en als je dan weer wil zwemmen moet die natte zooi weer aan. Brrrrr :r

Maar dat is al heel wat jaren geleden, misschien dat het nu beter is?

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 13:16

Ah bah dat is toch niet fijn elke keer als je wilt zwemmen die natte zooi weer aan.

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 21:19

Nou vandaag thermen Bussloo een tweede kans gegeven, het weekend vonden we te druk dus daarom nu een keer door de week.

Conclusie is dat ook op een maandag thermen Bussloo veel te druk is. In bijna geen enkele sauna kan je lekker lang uit liggen ik vind dat echt een afknapper. Ook in de restaurants moest je heel lang wachten voor ze bij je kwamen, ze zien je niet eens zitten alleen als je een plekje neemt waar ze toevallig veel langs lopen. Vind dat best kwalijk, personeel zou in de gaten moeten houden of er ook nieuwe mensen gaan zitten. We hebben het verder maar bij koffie met gebak gehouden want ik vond het heel raar dat je geen broodjes kon bestellen in het restaurant.

Na 2.5 uur hadden we het wel bekeken en zijn we lekker naar huis gegaan. Volgende keer maar gewoon weer naar Saré. :)

MenteamJoey

Berichten: 105
Geregistreerd: 25-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 08:06

Prairy schreef:
MenteamJoey schreef:
Thermae 2000 in Valkenburg is ook prachtig, elke dinsdag badkledingdag wat voor sommige mensen prettiger voelt. Is een thermaalbad, met verschillende sauna’s. Genieten!


Ik ben daar 1x geweest, vond het vreselijk... Voor het zwembad moet je dan zwemkleding aan en voor het sauna gedeelte naakt. Dus als je al gezwommen hebt, moet die natte zooi afgepeld worden als je in de sauna wil, en als je dan weer wil zwemmen moet die natte zooi weer aan. Brrrrr :r

Maar dat is al heel wat jaren geleden, misschien dat het nu beter is?


Wij gaan alleen als het badkleding dag is, dan is badkleding overal verplicht. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe het daar normaal werkt als het geen badkleding dag is..

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 07:15

Ik heb nog een bon voor de zwaluwhoeve, geldig tot 20 september. Iemand interesse? Gratis toegang voor 2. Ik hoef daar nooit meer heen, maar vind je badkledingdagen fijner moet je daar zijn.

Anoniem

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 16:17

Na al jullie positieve meningen heb ik Soesterberg geboekt. Duurt helaas nog even, maand of twee. :+
Maar gratis, met punten van thuisbezorgd.nl :D

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 21:46

Ik reageer hier ook even om te kijken of jullie dezelfde ervaring hebben gehad.

Dit weekend ben ik naar de Zwaluwhoeve geweest. Ga zelf graag naar de Spa well in Peize, maar was met familie en die wilden graag naar een sauna met badkleding dag.

Bij aankomst eerst de gaten omzijlen op de parkeerplaats. Hoezo vullen ze dit niet op denk je dan. :+
Bij de kassa een hele vriendelijke dame en nog een klankschalen sessie bijgeboekt.

Eenmaal binnen begon de ellende. Mensen die enorm krampachtig zich staan om te kleden in wc's, omdat ze niet naakt in de kleedkamers willen staan. Waardoor je dus vet lang bij de wc staat te wachten. Irritant.

Vervolgens enorme drukte in alle sauna's, baden en restaurant. Als lunch wilden we lekker eten, nou dat was ook een aanfluiting. Je moet zelf je eten halen in een buffet restaurant en tegen enorme prijzen. €8,25 voor een broodje noem ik niet echt betaalbaar.

Bij elke sauna geen ruimte om je badjas en spullen op te hangen, enorm veel kletsende mensen, mensen zonder handdoek, slippers mee in de sauna's etc. Doordat iedereen in en uit loopt was geen enkele sauna lekker warm.

Ik vond het dus echt een aanfluiting en mijn gezelschap ook. We zijn na drie uurtjes weer vertrokken.

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 21:56

Ben blij dat al die badkledingfiguren naar de zwaluwhoeve gaan. Komen ze de echte sauna's tenminste niet verstoren.

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 21:58

Ja, ik vind de zwaluwhoeve ook vreselijk
Zelfs met gratis kaarten ga ik er niet heen..

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 22:04

Nou ik ga er ook echt niet weer naar toe. Inderdaad allemaal badkleding type mensen ofzo. Begrijpen het hele concept niet ofzo. :+

Avelienvd

Berichten: 7223
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 23:10

Zwaluwhoeve vonden wij ook niks idd.
Morgen naar Friese woud. En volgende week woensdag naar Zuidwolde. Ben benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 23:11

Naar de Zwaluwhoeve ga ik zelfs niet meer als ze mij er voor zouden betalen! :')

Weekenden, badkledingdagen en vrouwendagen vermijd ik overal heel graag.

Anoniem

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 01:10

Ik kwam er laatst ook pas achter dat zwaluwhoeve nu grotendeels badkleding dagen heeft, mij daar niet meer gezien :n

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 02:16

Mag ik hier om een tip vragen?

Ik ben pas één keer in de sauna geweest, in Aken. Dat vond ik een geweldige sauna, maar ik heb dus niet zoveel vergelijk...

Ik zoek een sauna die rustig is, waar vooral een goede plek is om ook te kunnen rusten, ik vind het leuk als er wat variatie is (maar hecht niet enorm waarde aan specifieke voorzieningen oid) en ik word er heel gelukkig van als er ook een echte 'buiten' is.
Ik heb de mogelijkheid om doordeweeks te gaan.

Ik woon tussen Utrecht, Amstelveen en Leiden in. Een flink stuk rijden is geen probleem. Mocht er in de buurt een eenvoudige overnachtingsmogelijkheid zijn (lagere prijsklasse) dan telt afstand helemaal niet.

Als de sauna tof genoeg is om je er een hele dag te vermaken dan is het wel prettig dat ik er (vooraf aangekondigd) iets veganistisch kan eten.

Hebben jullie specifieke tips voor welke sauna, of is het toch gewoon een kwestie van persoonlijke voorkeur?
Ik zou ook niet weten waar op te letten verder. :D

Avelienvd

Berichten: 7223
Geregistreerd: 28-12-04

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 02:56

Vond zelf de veluwse bron erg fijn altijd. Veel buiten incl meertje

willemieke

Berichten: 792
Geregistreerd: 27-12-06

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 08:17

Sauna drome putten heeft wat mij betreft de echt buiten beleving.

Prairy
Berichten: 9072
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 10:44

Ford Beemster. Weet niet of de menukaart op de site staat maar dat zou je even kunnen kijken. Tuin waar je prima kunt liggen, klein eiland met warm bad, hangmatten en nog een ruimte met open haard. Ook binnen is er een rustruimte.

En als bonus saunameester Jeroen (lang, mager en lang blond haar) als je mazzel hebt, die doet fijne opgietingen.

Slapen kan in Purmerend of ergens anders in de Beemster, meer dan genoeg leuke plekjes te vinden. Ook bij Fort Beemster zelf maar dat valt niet in de categorie goedkoop ;)

Anoniem

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 10:46

Ford Beemster vind ik leuk voor een dagdeel, maar voor een hele dag vind ik het persoonlijk te klein.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 11:00

Soesterberg :j

En bij Maarssen zou ook een goede moeten zitten, maar die moeten wij nog eens testen.

Swah

Berichten: 1857
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 20:55

Ja, bij de Maarsseveense plassen. Ook een fijne, maar niet supergroot.

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 23:53

Ik zou spa sereen (maarsseveense plassen) absoluut proberen.

Vorige maand voor het eerst geweest en wauw... ze hebben geen kortingsacties e.d. maar ik spaar voortaan wel door. Erg mooi! En prachtig uitzicht over de plas.

Nu in de winter is het ook lekker rustig, op een enkele surfer na, maar dat zal doordeweeks ook niet zo vaak zijn.

Anoniem

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 17:42

Ik was vandaag 11.30-14.45 bij Soesterberg. Wat een tegenvaller. Normaal breng ik makkelijk 6 tot 8 uur door in een sauna, maar hier was ik het echt spuugzat. Veel te druk, constant overal opgietingen tegelijk waardoor je in de meeste sauna's niet kon, enorm veel geflikflooi in de zwembaden door de plakstelletjes en de horeca was helemaal belabberd, ik moest een half uur wachten op een cappuccino en een moccagebakje. :')
Niet mijn resort. :wave:

Anoniem

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 17:50

Ik had twee weken terug voor t eerst een slechte ervaring in busloo.
Heb ze gemaild maar geen reactie.

Douches die t niet deden, vies,
Ordinaire stelletjes, buffet dat opeens heel anders was dan normaal ( en niet ten goede.)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 17:54

Bussloo heeft wel vaker op elkaarzitters en gluurders helaas. Of in het zoutbad zowat in elkaar zitten. -O- ik meld het altijd, daardoor al eens een meneer verwijderd }>

Na tijd geen sauna nu wat gratis bonnen wegwerken voor ze niet meer geldig zijn. Ben hard aan rust toe, zwaluwhoeve (zowaar geen badkledingdag) was nog boekbaar dit weekend en veluwse bron. Daarna nog bussloo opmaken maar daar is nog tot tweede week januari voor :+ .

Anoniem

Re: Sauna Liefhebbers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 18:23

Heb het in 10 jaar nooit meegemaakt