Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tiwi1969

Berichten: 7673
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 16:56

Au au au!
Met het husselen van de maaltijd van onze pony heb ik luzerne onder mijn nagel gekregen. Nu begint het te insteken en twijfel ik of ik de lak eraf moet halen of dat ik het kan laten zitten en gewoon gaan weken.



Afbeelding

Iemand tips?

fleurtjeuh
Berichten: 10384
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 16:58

tiwi1969 schreef:
Au au au!
Met het husselen van de maaltijd van onze pony heb ik luzerne onder mijn nagel gekregen. Nu begint het te insteken en twijfel ik of ik de lak eraf moet halen of dat ik het kan laten zitten en gewoon gaan weken.



[ [url=m/vBuicW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Iemand tips?

Eraf halen.
Anders kan je nooit een eventuele ontsteking in de gaten houden.

Britt

Berichten: 18899
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 17:30

Af halen en goed ontsmetten, bijv weken in biotex?

Shenavallie
Berichten: 11654
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-23 18:46

Sintara schreef:
Ik ga op zoek naar een andere topcoat. Deze blijft wel mooi glanzen, maar pelt af. Gelukkig zonder de rest mee te nemen, maar het is toch niet helemaal de bedoeling...
Nu ga ik vrij ruig met mijn nagels om dus dat helpt vast niet :P en ergens is het allang fijn dat het een week goed zit. Met gewone nagellak vroeger duurde het amper een uur..

Zelf erg goede ervaring met BornPretty en Mtssii (die laatste werkt echt mega fijn en is qua prijs ook heel interessant). Heb een tijdje Néonail gehad, waar ik in eerste instantie tevreden over leek, maar die laat best snel los en wordt ook redelijk snel dof. Enige tijd geleden weer 'ouderwets' mijn E-bay topcoats en het blijft gewoon weer weken mooi. Maar zoals met zoveel dingen: het is een persoonlijke ervaring.

Mloes

Berichten: 5176
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 14:06

Ik zag de laatste tijd zovaak die nagelstickers voorbij komen, maar vond het nogal prijzig (€18 voor een velletje). Toen kwam ik bij Shtolida uit, €3 per vel. Keer geprobeerd en zowaar: wát een uitvinding *\o/*
Het bleef een week zitten, en in die week ben ik een hele dag naar de sauna geweest en heb ik 2 avonden lopen klussen in de tuin/bij de paarden. Had er een topcoat gellak over gedaan en die begon te chippen na een week.

Had vorige wk een bestelling gedaan bij Shtolida, maar ook eens op Aliexpress gekeken: daar kosten ze €0,59 :Y) na 9 dagen pakketje van Ali binnen, die van Shtolida zal ook binnenkort arriveren denk ik.

Anyway, 3 min verder en m'n nagels zijn weer netjes! Ik ben fan *\o/* heb er nu een gewone topcoat nagellak overheen gedaan, kijken hoelang het nu netjes blijft.

Hier ook al iemand met stickers in de weer geweest?


Afbeelding

Edit: let niet op de droge nagelriemen/vingers, zijn veel in de tuin bezig. Ik smeer me een ongeluk met handcreme en nagelolie haha

Jester_

Berichten: 12288
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 16:29

[p die voorbeeldfilmpjes zit het vaak zo lelijk,maar vind het bij jou er wel netjes opzitten!

DemDeempel

Berichten: 1082
Geregistreerd: 26-05-15

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 16:59

Ziet er goed uit zeg! Heb je hier nu gellak topcoat op gedaan of een gewone topcoat?
En kun je het dan met gewone nagellak remover verwijderen?

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 18:17

Fijn dat die stickers bevallen.

Ik heb wat nieuw spul en ben wat aan het uitproberen.

Heb nu een Chrome pigment pen. Super makkelijk en best mooi resultaat
Afbeelding
Tussendoor even eten koken en honden uitlaten, dus pinkie moet nog

Yenni
Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-14

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 18:19

Ik ben ook opzoek naar een fijne rubberbase. Ik heb bij victoria vynn op de site gekeken maar ik kom er even niet aan uit.

Wat is het verschil van biab, rubber up en rubberbase?
Welke hebben jullie? (Evt met linkje)

Mloes

Berichten: 5176
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 18:22

DemDeempel schreef:
Ziet er goed uit zeg! Heb je hier nu gellak topcoat op gedaan of een gewone topcoat?
En kun je het dan met gewone nagellak remover verwijderen?


Nu een normale topcoat maar zie al een ieniminichipje haha dus vanavond gaat er toch weer een gellak topcoat erover.
Je haalt het er heel makkelijk af, gewoon bij een hoekje van de sticker. De gellak komt dan vanzelf mee. Maar vergeleken hoe mijn nagels eruit zien na gellak versus de stickers, dit brengt voor m'n gevoel echt geen schade aan!

fleurtjeuh
Berichten: 10384
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 18:36

Yenni schreef:
Ik ben ook opzoek naar een fijne rubberbase. Ik heb bij victoria vynn op de site gekeken maar ik kom er even niet aan uit.

Wat is het verschil van biab, rubber up en rubberbase?
Welke hebben jullie? (Evt met linkje)

Als je kijkt op de site van Primenails.nl dan zie je dat VV eigenlijk 2 lijnen heeft.
De mega base lijn is hun rubber base. Deze heeft goede hechting, verstevigd de nagel en kan beperkt gebruikt worden om de nagel te verlengen.
Ze hebben ook de bottle gel lijn. Deze is steviger/harder. heeft ook goede hechting maar zoals ik zei is deze wat harder en daardoor beter geschikt om de nagel echt mee te verlengen

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 12:23

Iemand tips? Mijn topcoat (upvoted non wipe), wordt heel erg blauw in de zon. Daardoor zijn mijn bordeaux rode nagels nu bijv paars, mijn zwarte nagels waren donkerblauw. Komt natuurlijk door UV maar vind het wel een beetje jammer... Is er een topcoat (buiten de normale nagellak), die dit niet heeft? Ben sowieso niet erg tevreden over deze topcoat, worst toch snel dof en snel krassen erop. Dus wilde sowieso al overstappen naar een andere topcoat.

Kan me overigens niet herinneren dat dit met mijn vorige topcoat zo was. Al was het toen natuurlijk donker en koud, minder buiten. Maar over die topcoat was ik ook niet erg tevreden.. iemand tips?

fleurtjeuh
Berichten: 10384
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 12:32

Victoria Vynn heeft Unblue topcoats. Deze hebben dus een uv filter en zullen dus niet verkleurenAfbeelding

Britt

Berichten: 18899
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 12:36

Verin heeft ook een UV topcoat, zodat je kleuren niet dof worden etc. Maar heb er nog geen ervaring mee.

KletsKoekje
Berichten: 3307
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 20:10

Ik ben ook gek met de Victoria Vynn no wipe unblue, aanrader

mirtedl

Berichten: 830
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Nieuwkoop

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 09:49

Ik heb toevallig gisteren ook zitten kijken naar een topcoat met uv filter.. had nu een paarse lak die bij de nagelriemen groen verkleurd..

Werk nu nog met TGB extreme shine topcoat maar vind deze echt niet mooi blijven glimmen. Ook niet na 2 laagjes en dubbele tijd uitharden en laten afkoelen.
Zo jammer, kost toch soort de uitstraling van je nagels als ze al zo snel dof worden

Popstra
Berichten: 13861
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 11:20

Ik heb klontjes in mijn rubberbases van verschilende merken >;)
Ook in mijn Diva Titanium topcoat. Heel irritant!
Ik dacht eerst dat er een haartje in zat maar het zijn miniscule klontjes. Ook als ik de lakken eerst beetje op warm..
Die flesjes heb ik ongeveer 4x gebruikt

Jildau

Berichten: 9430
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 11:39

Popstra schreef:
Ik heb klontjes in mijn rubberbases van verschilende merken >;)
Ook in mijn Diva Titanium topcoat. Heel irritant!
Ik dacht eerst dat er een haartje in zat maar het zijn miniscule klontjes. Ook als ik de lakken eerst beetje op warm..
Die flesjes heb ik ongeveer 4x gebruikt


Vlakbij de lamp gestaan of in zonlicht?

Britt

Berichten: 18899
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 11:51

Klinkt idd alsof ze zijn uitgehard op sommige stukken

Britt

Berichten: 18899
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 12:05

Hier een heel interessant stukje over UV topcoats: https://www.instagram.com/p/CrDWBXmsoAp ... MyMTA2M2Y=
Waarbij ze dus ook juist zegt dat je voor zwart juist géén uv top moet gebruiken, omdat hij dan blauw lijkt. -:)

Sowieso is zij echt een interessant account om te volgen. Ze heeft en deelt veel kennis over de chemische kant van nagel producten.

Popstra
Berichten: 13861
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 12:45

Jildau schreef:
Popstra schreef:
Ik heb klontjes in mijn rubberbases van verschilende merken >;)
Ook in mijn Diva Titanium topcoat. Heel irritant!
Ik dacht eerst dat er een haartje in zat maar het zijn miniscule klontjes. Ook als ik de lakken eerst beetje op warm..
Die flesjes heb ik ongeveer 4x gebruikt


Vlakbij de lamp gestaan of in zonlicht?

Nee...staan ook in een vrij koele kamer in de la dus geen zon.
Ik heb het idee het van de binnenkant van de hals komt bij het afstrijken van het te veel aan het kwastje...

mirtedl

Berichten: 830
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 13:26

Deze nagels van de week gelakt.. was een mooie lavendel paarse kleur.
Lijkt nu wel op t noorderlicht -O-


Afbeelding

Britt

Berichten: 18899
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 13:49

Oh jeetje Mirtedl! :oo

tiwi1969

Berichten: 7673
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 14:36

Eigenlijk vind ik die verkleuring wel mooi. Maar het valt natuurlijk flink tegen als je iets anders voor ogen had.

Mijn ontstoken nagel is gelukkig flink verbeterd, na het weekend durf ik het wel aan om er opnieuw een kleur op te zetten. Nu druk in de tuin, met handschoenen, dus dan is alles wel aan een nieuwe look toe.

Hoe doen jullie dat met tuin-, stal- en kluswerk?

Mloes

Berichten: 5176
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 16:06

tiwi1969 schreef:
Hoe doen jullie dat met tuin-, stal- en kluswerk?


Dat is altijd een uitdaging ja :Y) gister de hele tuin omheind, met palen en gaas. Vandaag 11 bomen geplant. Het beste werkt toch handschoenen aan. En de nagelstickers met een topcoat houden het wel vol so far.. maar m'n handen zien er verder niet uit :7 op m'n duim geslagen met een hamer, nagel leeft nog maar helemaal dikke wond in de nagelriem zeg maar haha ellende!