Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 13:54

Dankje ❤️

Ja dat is best veel uitgroei idd. Ik heb dat na 3 weken. Maar ik duw me nagelriemen terug, frees de velletjes los van mijn nagelplaat en knip de dode huid weg met een curticle tang. Doordat ik dat weg knip kan ik een week langer met gellak doen. Daarvoor was twee weken echt de Max.

Ik weet niet met wat voor gellak/soort kwastje je lakt. Maar rechte kwastjes vind ik persoonlijk het fijnste. Deze kun je horizontaal houden en daardoor heel strak langs de nagelriem gaan:
https://www.instagram.com/p/CFXeTuIBnes ... iqiz02qfxp

Britt_Sisi

Berichten: 8948
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:05

Die stappen behalve het wegknippen heb ik ook gedaan! Ik heb vaak als ik dicht tegen mijn nagelriemen lak dat het daar ophoopt en dan gaat het omhoog staan als ze groeien! Oefenen misschien!

yarkayunda
Berichten: 839
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Ell

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 18:01

Weten jullie een merk wat goed dekt? Ik gebruik nu pink gellac en kiki london maar bij die moet ik met de meeste kleuren minimaal 3 of 4 laagjes aanbrengen.

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 18:17

Britt, kwastje goed afvegen aan het flesje en zo dun mogelijk bij de nagelriem lakken. Anders gaat het idd uitlopen. En oppassen dat de velletjes goed verwijderd zijn, anders gaat het ook omhoog staan. Is idd even oefenen. Komt vanzelf goed!

Yarkayuna, Slowianka, Indigo Nails en de witte flesjes van Victoria Vynn dekken bijna altijd in een laag. Ik doe vaak twee hele dunne laagjes.

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 02:13

Ik heb weer bloemetjes gemaakt :') Maar het lukt me niet een mooie foto te maken dus heb het opgegeven haha.
Afbeelding

Wijslander

Berichten: 5781
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 07:46

Prachtig weer! En een latertje zo te zien haha. Bij mij was het 12 uur, vandaag nog mijn andere hand. :P

A_nouk

Berichten: 11637
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 10:09

Wauw +:)+ :oo

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 10:30

Thanks ❤️

Wijslander, haha idd maar ik lag wel al op bed. Was precies om 12 uur klaar. Maar ging nog even Sense kijken op Netflix. Tegelijk de foto bewerkt en toen dacht ik kan ik ook nog wel even op bokt plaatsen haha. Ben benieuwd naar je nagels!

pluisje88

Berichten: 8106
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 15:59

Hi! Mag ik me melden?
Ik ben eigenlijk niet zo van de nagellak maar heb nu een baan waarbij mijn nagels heel erg afbreken. Ze waren toch al niet te sterk dus om ze heel te houden onlangs een starterset van pink Gellac besteld. Eerste keer lakken hield ongeveer een week. Daarna opnieuw gelakt en dat heeft een dag of 4 gehouden. Mijn nagels breken nu niet meer af door de lak maar beschadigen wel heel erg van het verwijderen van de Gellac. Daarom heb ik van de week de Peel of base besteld die ik vanochtend voor het eerst heb aangebracht. Ben benieuwd!

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 16:47

Welkom Pluisje! Leuk dat je ook begonnen bent met gellak. Waarschijnlijk gaat er iets verkeerd bij de prep waardoor de gellak niet blijft zitten. Als je de velletjes niet goed van de nagelplaat hebt verwijderd of bijv stukje tegen je huid aan komt heb je al mega snel last van lifting. Ook zit er verschil in dehydrators. Gebruik je een primer? Wat zijn je stappen? Dat je nagels beschadigen komt waarschijnlijk door het verkeerd verwijderen van het product. Zodra je moet duwen om het eraf te krijgen gaat het al mis. Je kunt het beste een houten bokkepootje daarvoor gebruiken. Die brengen minder schade aan. Ik heb zelf slechte ervaring met Peel off. Het klinkt zo mooi allemaal maar ondanks een warm olie badje en makkelijk verwijderen had ik toch mooi schade en mijn moeder ook. Nu zijn mijn nagels ook erg zwak dus denk dat ze daardoor er gewoon niet geschikt van zijn. Mijn moeder heeft wel sterke nagels. Maar lees nu ook steeds vaker dat mensen er van af stappen. Dus pas goed op als je het gaat verwijderen. Als het moeilijk gaat dan kun je nog beter soaken. Voor zwakke nagels is het het beste om bijv een rubberbase aan te brengen (voor stevigheid) en om niet meer te soaken. Het is het beste dat je je nagels met rust laat. Dat houd in, het product eraf vijlen en iedere keer een laagje base laten zitten.

pluisje88

Berichten: 8106
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 16:54

Ik heb de stappen gevolgd van pink Gellac zelf en ook nog advies gevraagd bij hun klantenservice. Ik heb de base extend als base. Heb de tweede keer een primer gebruikt maar dat was geen succes. Het zat blijkbaar zo vast dat het een laagje van mijn nagels heeft meegetrokken toen het ging liften tijdens het werk.

Ik heb het eraf gehaald volgens de instructies maar ben met 10 vingers bijna twee uur bezig geweest gisteren. Wat een gedoe. Heb de klantenservice van pink Gellac gevraagd en die adviseerde de Peel of base te proberen met daarover de base extend en daarover gewoon kleur en topcoat als normaal.

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 17:00

Mag ik me hier ook melden, voornamelijk voor inspiratie :)

Ik ben een nagelbijter en zit altijd aan velletjes te plukken. Daarom besloten toch weer acryl te laten zetten. Heb dit al eerder gehad.

Ben er mega blij mee! Normaal deed ik de vorm iets rechter dus daar moet ik wel even aan wennen.

Afbeelding
Styliste heeft me niet toegetakeld, wondjes etc zijn dus door mezelf gedaan :o

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 18:40

pluisje88 schreef:
Heb de tweede keer een primer gebruikt maar dat was geen succes. Het zat blijkbaar zo vast dat het een laagje van mijn nagels heeft meegetrokken toen het ging liften tijdens het werk.

Weet niet wat voor werk je doet maar het is met gellak, gel nagels en acryl niet de bedoeling dat je je nagels gebruikt om dingen mee open te maken enzo. Daar is het niet geschikt voor.

Verder ben ik geen fan van Pink. Zijn zoveel problemen met het merk. Ik lees trouwens heel vaak dat mensen moeite hebben hun base los te soaken en dat hij eigenlijk daar niet geschikt voor is. De meeste stappen uiteindelijk over naar een ander merk base en topcoat maar blijven de kleuren wel gebruiken. Ik heb zelf ook kleurtjes van Pink en merk dat die kleuren veel harder zijn en moeilijker te verwijderen dan andere merken (zelfs met een frees) Ik ken zelfs salons die geen Pink klanten aan nemen. Wat ik hiermee wil zeggen is dat het niet raar is dat je daardoor zo lang bezig bent geweest met verwijderen. Ik hoop dat de Peel off voor je werkt maar voor zwakke nagels kan dat problemen opleveren met het verwijderen. Dus extra voorzichtig zijn.

vaaleriee, welkom! Ik ben jaren lang velletje bijter geweest waardoor ik ook altijd wondjes had. Nu ik minstens twee keer per dag olie zijn die harde velletjes weg en bijt ik ze daardoor er niet meer af. Ik ben grote fan van de olie van Slowianka en Victoria Vynn. Mooie set nagels heb je laten zetten <3

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 18:47

Hier nog een berichtje van een Pink Ambasadrice:
Afbeelding
Nu moet je Peel off er sws niet af trekken. Maar haar uitleg is wel heel goed. En zoals ze daar schrijft.. iedere nagel is anders. Dus wie weet werkt het voor jou wel goed.

pluisje88

Berichten: 8106
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 18:48

Ik werk momenteel in een magazijn als orderpicker bij een aragrische groothandel. Dus lomp spul oppakken, vasthouden en met kartonnen dozen trekken. Volgens de klantenservice van pink was het geschikt dus vandaar dat ik die set gekocht heb. Voordeel is inderdaad dat mijn nagels niet zo massaal zijn afgeknapt in de afgelopen twee weken. Dus op zich helpt het inderdaad. Nu alleen nog verwijderen zonder schade ;)

Ik heb geen ervaring met Gellac of merken daarin. Hoop dat het uiteindelijk goedkomt en dat dit opstartproblemen zijn. Anders heb ik 200,- voor niks uitgegeven dadelijk...

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 19:16

Ik vind Pink persoonlijk ook niet zo. Heb nu base en top van Kiki London en die is veel fijner.

Maaar, ik ben gestopt met afweken. Ik veil nu idd ook weg, en laat laagje base zitten. Veel fijner voor mn nagels :j

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 19:33

SimoneeM schreef:
Ik vind Pink persoonlijk ook niet zo. Heb nu base en top van Kiki London en die is veel fijner.

Maaar, ik ben gestopt met afweken. Ik veil nu idd ook weg, en laat laagje base zitten. Veel fijner voor mn nagels :j

Volledig dit :')

Ik heb gisteren nieuwe gezet, zwart met wat gouden glitter bij de nagelaanzet. Maar nog geen foto gemaakt en is nu te donker voor.

De tip voor het horizontaal houden van kwastje was wel goede die Glossi hierboven ergens gaf! Heb daarmee heel straks langs de nagelriemen kunnen lakken, zonder dat daar een ophoping kwam.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 19:36

Pink gaat ook echt niet zeggen dat het er niet geschikt voor is :+ (ze zullen gek zijn als ze weer een set a €200 kunnen verkopen) ik vind het geen fijn merk en ga nogsteeds goed op het spul van Tanya Savchenco. :j

Celiien

Berichten: 13262
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 19:44

nou ik ga dus echt niet goed op het spul van savchenko helaas.
had de primer meebesteld met de topcoat. het lag er gister af(<6 dagen) en toen ik de rest eraf ging halen (net als dat ik het spul van pink doe), zag ik dat mn nagels beschadigd zijn.
echt niks geks mee gedaan. topcoat heb ik op 1 nagel gedaan omdat ik eerst zeker wilde zijn hoe het staat, en daar is het helemaal niet goed gedaan -O-

nu maar even lak vrij en goed oliëen en handen vetten.

Rivendell

Berichten: 6838
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 20:25

Ik heb proline gel en lak van semilac en halo. Paar van Pink, maar die heb ik weggegooid. Lenks is ook redelijk.

Kmbrly

Berichten: 1845
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 22:02

Je mag je base ook niet te dik leggen.
Dat gaf mij op het begin problemen.

Van pink ben ik ook af aan het stappen. Ik gebruikte wel enkel de kleuren. Maar te veel issues wat ik op merk met dekking en verkleuring.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 23:16

Celiien schreef:
nou ik ga dus echt niet goed op het spul van savchenko helaas.
had de primer meebesteld met de topcoat. het lag er gister af(<6 dagen) en toen ik de rest eraf ging halen (net als dat ik het spul van pink doe), zag ik dat mn nagels beschadigd zijn.
echt niks geks mee gedaan. topcoat heb ik op 1 nagel gedaan omdat ik eerst zeker wilde zijn hoe het staat, en daar is het helemaal niet goed gedaan -O-

nu maar even lak vrij en goed oliëen en handen vetten.


Nieeeet :( echt kl.... Het zit bij mij echt als een huis :+ Pink trok ik er in zn geheel weer vanaf :=

F_Orumster

Berichten: 15333
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 23:21

Glossi schreef:
Dankje ❤️

Ja dat is best veel uitgroei idd. Ik heb dat na 3 weken. Maar ik duw me nagelriemen terug, frees de velletjes los van mijn nagelplaat en knip de dode huid weg met een curticle tang. Doordat ik dat weg knip kan ik een week langer met gellak doen. Daarvoor was twee weken echt de Max.


Dat wegknippen durf ik dus echt niet, maar wel nodig door deze corona winter. WelWelk schaartje gebruik je?

Wijslander

Berichten: 5781
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 00:25

Pluisje88: even een gedachte uit een andere hoek. Zou het voor jou niet veel fijner en makkelijker zijn om je nagels 1x per maand te laten doen? In verhouding is dat natuurlijk duurder, maar de kans dat het niet bij je investering van €200 blijft, is vrij groot en het scheelt je daarnaast veel tijd en gedoe.

Misschien als iemand dit vorig jaar tegen mij gezegd had, was ik nu ook niet zoveel geld en tijd kwijt geweest aan mijn nagels. :P

F_Orumster schreef:
Glossi schreef:
Dankje ❤️

Ja dat is best veel uitgroei idd. Ik heb dat na 3 weken. Maar ik duw me nagelriemen terug, frees de velletjes los van mijn nagelplaat en knip de dode huid weg met een curticle tang. Doordat ik dat weg knip kan ik een week langer met gellak doen. Daarvoor was twee weken echt de Max.


Dat wegknippen durf ik dus echt niet, maar wel nodig door deze corona winter. WelWelk schaartje gebruik je?


Ik heb echt een ideaal schaartje, zal de link even zoeken... maar het is wel heel belangrijk om niet 'zomaar' te gaan knippen en alleen dode nagelriem te verwijderen. Maar dat wist je vast al. :D Deze heb ik:
https://www.tennailsupplies.com/product ... ors-type-1

Mijn nagels zijn klaar, zelfs mijn perfectionistische ik is voor het eerst blij met het resultaat haha. Zal een dezer dagen nog even een foto maken! Ik moet er minstens 3 weken mee doen van mezelf, dus ik ben benieuwd hoe ver ik kom.

pluisje88

Berichten: 8106
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 00:39

Nou dat geld is al uitgegeven dus ik kan niet meer terug vrees ik ;) ik wilde mijn nagels ook laten doen maar ik wil met name blanke nagellak omdat ik me hier fijner bij voel en soms nog wel eens afspraken heb waarbij kleuren not Done zijn. Echter niemand wilde blanke Gellak zetten dus doen heb ik eigenlijk vooral van gif ;) zelf een pakket aangeschaft.