Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dany94
Berichten: 872
Geregistreerd: 10-08-09
Woonplaats: gelderland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:28

Ik kom ook meekletsen! Gebruik al jaren gellak. Liet eerder altijd mijn nagels doen alleen kan je daarvoor zelf heel veel spullen halen haha.

Merk alleen dat soms te weinig tijd heb om bij te houden. Gisteren een nieuwe set gedaan. Hoop dat gewoon nu weer kan bijhouden zoals eerder.

Wijslander

Berichten: 5781
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 14:55

Ten Nail Supplies heeft op facebook ook al 2 uitgebreide video's over stempelen met Moyra platen en deze week komt er een derde. Eén staat op de pagina van Ten Nail en de andere in hun groep waar iedereen lid van kan worden.

Zelf heb ik ook een betaalde workshop gedaan, maar deze gratis video's zijn minstens net zo duidelijk.

Welkom Shaggy09! Voor het afhalen van gellak bestaan meerdere methodes, maar persoonlijk heb ik nooit gekozen voor afweken. Mijn nagels scheuren al snel makkelijk van zichzelf, dus ik vijl altijd alleen de kleur weg en laat zoveel mogelijk base zitten ter bescherming en bouw de nagel dan opnieuw op.

Maar zoveel mensen, zoveel wensen. Het is vooral even zoeken wat bij jou en je nagels past.

Jij ook welkom Dany! Ben benieuwd naar je set, foto? :D

Dany94
Berichten: 872
Geregistreerd: 10-08-09
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:43

Heb nu hele korte nagels. Als ik ze weer netjes elke 3 weken doe is dat snel mooi weer lang. Dus niet heel bijzonder setje haha.
Afbeelding

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 16:49

Wijslander schreef:
Ten Nail Supplies heeft op facebook ook al 2 uitgebreide video's over stempelen met Moyra platen en deze week komt er een derde. Eén staat op de pagina van Ten Nail en de andere in hun groep waar iedereen lid van kan worden.

Zelf heb ik ook een betaalde workshop gedaan, maar deze gratis video's zijn minstens net zo duidelijk.

Welkom Shaggy09! Voor het afhalen van gellak bestaan meerdere methodes, maar persoonlijk heb ik nooit gekozen voor afweken. Mijn nagels scheuren al snel makkelijk van zichzelf, dus ik vijl altijd alleen de kleur weg en laat zoveel mogelijk base zitten ter bescherming en bouw de nagel dan opnieuw op.

Maar zoveel mensen, zoveel wensen. Het is vooral even zoeken wat bij jou en je nagels past.

Jij ook welkom Dany! Ben benieuwd naar je set, foto? :D


Ik ga het uitproberen als ik een nieuwe set ga zetten. :) Weet niet hoe ver je de lak er af kan vijlen? Mijn lak zit er nog goed op namelijk.

c_alsemgeest

Berichten: 20690
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 17:11

Ik laat het meestal zitten zo lang het mooi is... of wanneer de uitgroei te erg wordt :')
Ik red meestal wel een week of 4 er mee.
Moet zeggen dat dit niet geldt voor de ultra shine topcoat. Daar krijg ik iets sneller scheurtjes of chips mee in de lak zelf omdat deze denk ik iets minder elastisch is?

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 18:43

Jeanine, https://www.shop4nails.nl/a-52038380/sp ... escription hier is de link naar de olie.

Dankje Libiris. Ik volg idd NTL en heb tips gehad van meerdere mensen die veel stempelen. Het lukte gewoon niet terwijl ik met MoYou en PictU geen problemen heb:
Afbeelding
Deze stempel ik altijd heel gemakkelijk.

Welkom dany en Shaggy
Mijn nageltjes zijn ook super kort nu. Vind dat altijd fijn voelen haha

Ik doe ook niet aan soaken. Alleen in het begin gedaan en daar werden mijn nagels nog slapper van. Als je gaat vijlen moet je wel heel voorzichtig zijn, je zit zo op de nagelplaat. Maar het is idd even uitzoeken wat je zelf het prettigste vind werken. Als je gaat soaken moet je wel eerst de topcoat eraf vijlen.

x_Jeanine_x

Berichten: 9094
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 19:57

Dank je wel Glossi :)

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 23:17

Glossi, hoe doe jij het eraf halen?

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 02:08

Jeanine, graag gedaan :) Ben heel benieuwd wat jij er van vind! Je hebt maar 1 drupje nodig per hand zeg maar. Dus hij is ook nog eens heel erg zuinig.

Shaggy, ik heb een cursus gedaan voor het gebruik van een frees. Als ik dat niet zou hebben (zou ik twee laagjes rubberbase doen en dan iedere keer de) kleur eraf vijlen met een 180gritt vijl. Doordat je twee laagjes rubberbase hebt raak je de natuurlijke nagel minder snel dan wanneer je een normale basecoat gebruikt.

Ben weer aan het freubelen geweest. Het is iets later geworden dan ik dacht. Lig net op bed
Afbeelding
Afbeelding
Laatste foto is wazig helaas.. maar deze komen toch ook niet op insta of ergens anders.

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 10:05

Vind jou echt heeeel gaaf werk leveren glossi, wauw! Zo strak en netjes

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 16:10

Dankje <3 (waarom heeft bokt niet een normaal hartje haha)

c_alsemgeest

Berichten: 20690
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 18:19

Heel mooi!

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:26

Dankje ❤️

Zijn jullie nog aan het gellakken of nailarten geweest? Ik heb twee nieuwe kleurtjes dus twijfel of ik die vanavond uit ga proberen en weer one stroke ga doen. Of dat ik een poging tot nailart met inkt ga doen.. (mijn eerste poging was niet zo geslaagd :'))

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:33

Mijn nieuwe lakjes en base en top coat van Kiki London zijn binnen. Wát een verademing na Pink Gellac. Snap nu wat iedereen bedoelt :') Lakt echt veel fijner en blijft veel beter zitten ook :j

Wijslander

Berichten: 5781
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 17:21

Ik heb afgelopen dagen eindelijk mijn kleurenverzameling op colorpops gezet en ga dit weekend mijn eigen nagels nog doen. Heb een paar nieuwe stempellakjes die ik wil proberen. :j

Fijn dat de nieuwe spulletjes bevallen Simone!

x_Jeanine_x

Berichten: 9094
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 19:08

Ik ga volgende week dinsdag met de set van zusje lief aan de slag van pink gellac :)

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 00:51

Simone, leuk dat je ook nieuwe kleurtjes erbij hebt. Had je veel besteld?

Leuk klusje Wijslander, alles op colorpops zetten. Ik heb ze ooit op een waaier gezet en nu moet ik eigenlijk alles opnieuw doen. Wil per merk een andere waaier. Heb net nieuwe besteld bij Ali. Ga je je nieuwe set er nu al af halen?

Jeanine, oh leuk! Eerste keer zelf gellakken?

Ik ben met inkjes bezig geweest. Het ziet er zo makkelijk uit maar het is zo moeilijk. Misschien moet ik de bewegingen met de kwast nog beter door krijgen. Me blaadjes leken eerst op groene muizen en nu zijn het roggen.. en me steentje is een beetje gezakt in de lamp. Nouja volgende keer beter haha
Afbeelding

Edit: nog een geprobeerd:
Afbeelding

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:06

Ik vind ze mooi hoor Glossi!

Ik heb besloten mijn nagels even 2 weekjes rust te geven. Of iig mijn duim.. Ik heb mijn duim de afgelopen maand, met lange nagels, zo vaak gestoten/blijven hangen, dat ik net wel schrok hoe deze eruit zag toen ik het kunstproduct erafhaalde. Mijn nagel heeft op verschillende plekken, blauwe plekken opgelopen, dus even rust kan geen kwaad.

Eapy

Berichten: 1741
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:51

Hee iedereen! Ik lees hier al lang trouw mee ondanks het feit dat ik al jaren geen gel-nagels meer heb. Ik vind het toch fijn om mooie verzorgde nagels te hebben. Ik ben altijd op zoek naar de perfecte “natural manicure”, soort van no-makeup-makeup voor je nagels... en ik heb onlangs een bestelling gedaan van de Zoya Naked Manicure set! Gelijk all-out gegaan en alle kleurtjes besteld *\%/* Ik kan niet wachten om er vanavond mee te gaan spelen!

Afbeelding

Wat ik ook wel super fijn vind is dat het merk vegan is en niet aan dierproeven doet. Had ik niet specifiek op gezocht, maar een onwijs fijne bijkomstigheid dus! Is iemand hier bekend met de Naked Manicure van Zoya?

x_Jeanine_x

Berichten: 9094
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 19:22

Voor mij eerste keer gellakken bij mij zelf :)

Die olie van Glossy is echt top!!

Wijslander

Berichten: 5781
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 19:48

Glossi ik vind de bloemetjes ook erg leuk geworden hoor!

Loveuggs oei dat klinkt niet prettig, slim dat je de nagel even rust geeft.

Eapy welkom, hier geen ervaring met Zoya maar het klinkt goed en ik zie mooie kleurtjes! Is er een speciale reden dat je geen gelnagels meer hebt?

Ik heb vandaag even gefreubeld met mijn nieuwe stempelspulletjes, niet perfect maar wel leuk om te doen:

Afbeelding

En nu ga ik mezelf een schop geven en mijn oude gellak eraf halen, wil het iets rustiger hebben als ik maandag weer ga werken...

Glossi

Berichten: 4851
Geregistreerd: 30-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 01:23

LoveUggs, ik zou lekker veel gaan oliën en soms kun je beter je nagels beschermen met een laagje rubberbase. Maar soms is het ook fijn om even niets op te hebben.

Eapy, ik had vroeger vaak Zoya op. Fijn nagellak merk!

Jeanine, goed om te horen dat je hem fijn vind. Ben benieuwd of je ook verschil merkt tegenover Dadi.

Ziet er leuk uit Wijslander! Het lijkt net dat die bruine tak erop ligt haha

Ik heb de nagels van mijn moeder gedaan. Poging tot one stroke gedaan. Best lastig op echte nagels! Had tot nu toe alleen op tips gewerkt.
Afbeelding
Afbeelding
Ze zijn opgebouwd met rubberbase.

xxxmh

Berichten: 3510
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 01:31

Ik kom hier even binnenvallen. Ik heb afgelopen weken 1 keer per week mijn nagels gelakt, deed ik voorheen amper maar door de lockdown was mijn werk (kinderopvang) gesloten en door noodopvang werkte ik minder en heb ik steeds mijn nagels gelakt met normale nagellak. Nu is het mij opgevallen dat ik sinds ik het er 2 weken geleden eraf gehaald heb dat er dus een bovenste laagje van mijn nagels eraf gaan, iemand enig idee hoe dit komt?? Heb het alleen op mijn wijs en middel vinger van mijn rechter hand.
Afbeelding

Eapy

Berichten: 1741
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 02:24

Wijslander schreef:
Eapy welkom, hier geen ervaring met Zoya maar het klinkt goed en ik zie mooie kleurtjes! Is er een speciale reden dat je geen gelnagels meer hebt?


Dankje! Van mijn werk mocht het niet, en mijn eigen nagels waren na jaren gel/acryl/alles er tussenin helemaal op. Dus ik probeer zoveel mogelijk te werken met wat ik heb :)

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 10:31

xxxmh schreef:
Ik kom hier even binnenvallen. Ik heb afgelopen weken 1 keer per week mijn nagels gelakt, deed ik voorheen amper maar door de lockdown was mijn werk (kinderopvang) gesloten en door noodopvang werkte ik minder en heb ik steeds mijn nagels gelakt met normale nagellak. Nu is het mij opgevallen dat ik sinds ik het er 2 weken geleden eraf gehaald heb dat er dus een bovenste laagje van mijn nagels eraf gaan, iemand enig idee hoe dit komt?? Heb het alleen op mijn wijs en middel vinger van mijn rechter hand.
[ [url=m/tag2Fp.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gebruik je een basecoat? Je nagels zijn zo verkleurd namelijk.
En haal je het eraf met aceton of product zonder aceton?