Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 10:19

LM, ik zou er wel voor openstaan :)
Ben toch kilometervreter op de weg, jou dorp/stad is 45 minuten rijden denk ik

Sjarett
Berichten: 1098
Geregistreerd: 01-12-05
Woonplaats: Eede Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 10:53

Art_ofLiving schreef:
Mag ik ook even Pink Gellac frustraties delen? -O- Ik ben een amateur en doe gellac op m'n eigen nagels - vooral omdat ik geen tijd heb om normale nagellak elke 2-3 dagen te vervangen en wil er toch verzorgd uitzien. Qua nagels lak ik best 'netjes' denk ik, maar er gaat sowieso iets fout aangezien m'n Pink Gellac kleurtjes vaak na 3 dagen al ergens chippen en na een week zijn vaak al 3 nagels helemaal lelijk geworden (echt stukken gechipt etc). Wel vaak bij m'n dominante hand, door schoonmaken/huishouden denk ik. Maar ik kom nu op het punt dat ik gelnagel-moe wordt.. het afhalen duurt al lang (ongv. een uur, met het laten weken enzo) en zetten soms 0.5-1 uur afhankelijk van de dekking en hoe nauwkeurig ik het doe. Als ik dit elke week moet doen kost het juist extra veel tijd..

M'n proces:
- Nagel bijvijlen
- Nagel ontvetten met alcohol
- Nagelriemen buffen & terugduwen & weer even doekje met alcohol eroverheen
- Primer (Sensationail)
- Basecoat (Sensationail)
- Kleur 1e laag (Pink Gellac)
- Kleur 2e laag
- Evt 3e laag indien nodig
- Topcoat (Sensational)

Ik probeer bij elke laag m'n nagels goed te 'cappen' en de laag dun aan te brengen. Iemand een idee waar het fout kan gaan? Toen ik pas begon leek het wat beter te zijn dan nu, maar heb geen idee wat ik nu anders doe. -O-


Ik denk dat je geen PG probleem hebt, maar een sensational probleem. Ik heb de primer daarvan ook gebruikt. Nagels vielen er constant af. Heb nu de primer van PG en ben super tevreden. Na de primer gebruik ik base van Gelish en vaak kleuren van PG. BLijft nu perfect zitten.

Libiris

Berichten: 1672
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Groesbeek

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 13:29

vaak ligt het uiteindelijk niet aan de kleurtjes zelf, maar aan de primer, base en top en voorbereiding...
ik gebruik soms ook kleurtjes van sensationail, venalisa en elite en die blijven bij mij net zo lang zitten.
Maar zoals ik al aangaf gebruik ik de primer, fixbase en top van Florence
je moet soms je balans er in zoeken...
en een rubberbase kan al veel verschil uitmaken!



en de lak vooral niet te dik aanbrengen! heeeeeel dun opzetten.

soms is er ook wel eens een gellak workshop bij Florence (wijchen), mss iets voor de mensen die niet in de buurt wonen bij LM...
zodra ik het weer voorbij zie komen, zal ik het hier wel posten

justdiesel
Berichten: 4953
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 18:21

LadyMadonna schreef:
Omdat ik vaak problemen lees bij mensen die thuis gelpolish zetten overweeg ik een workshop op te zetten. Deze zal 1 op 1 zijn (eventueel model erbij), rond de 3 uur duren en rond de 40/50 euro kosten.
Zouden jullie hier interesse voor hebben als je bij mij in de buurt zou zitten?


Zoiets zou ik zeker overwegen als het dichterbij zou zijn geweest :D
Maar leuk initiatief.

nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 19:07

Voor degenen die PG gebruiken, zou ik zeker aanraden lid te worden van de Facebook groep. Hier staan zoveel handige tips namelijk...

De scheuren komen 9 van de 10 keer door het gebruik van de ultrashine. Deze zit standaard in een starterspakket, maar is niet echt geschikt voor de natuurlijke nagel.

Daarbij liet mijn lak ook los, soms dezelfde dag nog, bij gebruik van de normale base van PG (ook met primer, en door die primer was het soms aan de andere kant ook weer heel lastig om het te verwijderen, als het er zelf nog niet af kwam)

Hier het resultaat van de PG normale base, binnen een aantal uren na het lakken:


Afbeelding


Een andere base en top doen echt wonderen. Als je die van PG wilt blijven gebruiken, dan raad ik aan om dit enkel te doen op een laag acryl of gel. Dan houdt het namelijk wel.

Een goed alternatief (Voor mij, en velen in de FB groep) is overstappen op de base van awesome (verkrijgbaar via bol.com) - Deze hebben sinds kort ook een rubberbase trouwens.

Met deze base blijft de lak, zonder primer, makkelijk 2 a 3 weken zitten. Dit met precies dezelfde voorbereiding.

Qua base kun je prima de normale shine van PG gebruiken, deze heeft ook een UV filter. Maar persoonlijk gebruik ik deze ook niet meer, omdat ik de matte van PG alles behalve mat vind, en dus toch een matte top moet bestellen. Dus dan bestel ik meestal ook gelijk een top mee. (Deze gebruik ik van slowianka, maar deze hadden niet uit onder een LED lamp van PG)

:)

Art_ofLiving

Berichten: 344
Geregistreerd: 10-06-14

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 21:55

@Libiris en nikilover bedankt voor de tips over de basecoat! Ik ben van plan die van Awesome te bestellen en kijken hoe dat werkt. Mijn lamp is wel van Sensationail (de nieuwe, waar je maar 15 sec voor baseclat en 30 sec voor kleur hoeft te doen). Maar soms doe ik ze er voor de zekerheid wat langer onder, maakt dat nog uit voor de PG kleurtjes?

Sky_As

Berichten: 4742
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:16

Art_ofLiving schreef:
Mag ik ook even Pink Gellac frustraties delen? -O- Ik ben een amateur en doe gellac op m'n eigen nagels - vooral omdat ik geen tijd heb om normale nagellak elke 2-3 dagen te vervangen en wil er toch verzorgd uitzien. Qua nagels lak ik best 'netjes' denk ik, maar er gaat sowieso iets fout aangezien m'n Pink Gellac kleurtjes vaak na 3 dagen al ergens chippen en na een week zijn vaak al 3 nagels helemaal lelijk geworden (echt stukken gechipt etc). Wel vaak bij m'n dominante hand, door schoonmaken/huishouden denk ik. Maar ik kom nu op het punt dat ik gelnagel-moe wordt.. het afhalen duurt al lang (ongv. een uur, met het laten weken enzo) en zetten soms 0.5-1 uur afhankelijk van de dekking en hoe nauwkeurig ik het doe. Als ik dit elke week moet doen kost het juist extra veel tijd..

M'n proces:
- Nagel bijvijlen
- Nagel ontvetten met alcohol
- Nagelriemen buffen & terugduwen & weer even doekje met alcohol eroverheen
- Primer (Sensationail)
- Basecoat (Sensationail)
- Kleur 1e laag (Pink Gellac)
- Kleur 2e laag
- Evt 3e laag indien nodig
- Topcoat (Sensational)

Ik probeer bij elke laag m'n nagels goed te 'cappen' en de laag dun aan te brengen. Iemand een idee waar het fout kan gaan? Toen ik pas begon leek het wat beter te zijn dan nu, maar heb geen idee wat ik nu anders doe. -O-

met welke alcohol ontvet je?

Art_ofLiving

Berichten: 344
Geregistreerd: 10-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:22

Sky_As schreef:
met welke alcohol ontvet je?


Met de cleanser van Sensational die in m'n starterspakket zat :) Laatste keer was die op dus toen heb ik het met 70% alcohol ketonatus van de Kruidvat ontvet maar merkte dat er daardoor gelijk al wat glans van m'n nagel afging, maar was even het enige wat ik in huis had.. kan je zelf je cleanser maken of is het beter om ze kant en klaar te kopen?

Sky_As

Berichten: 4742
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:29

Cleanser is inderdaad wel goed. Er zijn ook wel eens mensen die bijvoorbeeld alcohol podior gebruiken maar dat is juist terugvettend en dat werkt natuurlijk helemaal niet.
Mijn nagels zijn zo flexibel en vet van nature dat ik niet meer aan gel begin. ... acryl blijft met moeite een week zitten dus ik heb 'nep ' nagels opgegeven
Geen tijd en zin om iedere week daar zo veel tijd aan te spenderen

Libiris

Berichten: 1672
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Groesbeek

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 23:20

Ik doe alles alles van pink 60 sec in de ledlamp....


Ben benieuwd naar t resultaat met een andere base!

xxelviraxx

Berichten: 3397
Geregistreerd: 06-12-07
Woonplaats: Hilvarenbeek

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 10:11

Ts lang geleden dat ik wat geplaatst heb, maar ik heb nu steentjes binnen. Ben dr mee aan hetspelen

Deze heb ik nu
Afbeelding

En deze van de week

Afbeelding

Libiris

Berichten: 1672
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Groesbeek

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 10:45

Mooi hoor! Ik hou van steentjes!

nova_zodiax

Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 11:49

nikilover schreef:
Voor degenen die PG gebruiken, zou ik zeker aanraden lid te worden van de Facebook groep. Hier staan zoveel handige tips namelijk...

De scheuren komen 9 van de 10 keer door het gebruik van de ultrashine. Deze zit standaard in een starterspakket, maar is niet echt geschikt voor de natuurlijke nagel.

Daarbij liet mijn lak ook los, soms dezelfde dag nog, bij gebruik van de normale base van PG (ook met primer, en door die primer was het soms aan de andere kant ook weer heel lastig om het te verwijderen, als het er zelf nog niet af kwam)

Hier het resultaat van de PG normale base, binnen een aantal uren na het lakken:


[ [url=m/tbXUt2.jpg]Afbeelding[/url] ]


Een andere base en top doen echt wonderen. Als je die van PG wilt blijven gebruiken, dan raad ik aan om dit enkel te doen op een laag acryl of gel. Dan houdt het namelijk wel.

Een goed alternatief (Voor mij, en velen in de FB groep) is overstappen op de base van awesome (verkrijgbaar via bol.com) - Deze hebben sinds kort ook een rubberbase trouwens.

Met deze base blijft de lak, zonder primer, makkelijk 2 a 3 weken zitten. Dit met precies dezelfde voorbereiding.

Qua base kun je prima de normale shine van PG gebruiken, deze heeft ook een UV filter. Maar persoonlijk gebruik ik deze ook niet meer, omdat ik de matte van PG alles behalve mat vind, en dus toch een matte top moet bestellen. Dus dan bestel ik meestal ook gelijk een top mee. (Deze gebruik ik van slowianka, maar deze hadden niet uit onder een LED lamp van PG)

:)


Dit is precies wat ik heb ! Dus een andere base en top is de oplossing!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-19 15:18

Whoohoo! Nieuwe zomercollectie binnen!

Afbeelding

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 16:03

432 <3

Kaygee

Berichten: 2275
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 17:48

Ik lees mee voor tips en tricks, heb me al eens eerder gemeld maar nu heb ik een vraag. Ik lak regelmatig de nagels van mijn vriendin. Nu de laatste twee keer had zij een oranje tint. De peach verkleurde na een week, de cosmopolitan de volgende dag al. Ik gebruik de PNG rubber base en top coat en de kleuren van Pink Gellak. Met andere combinaties geen last van verkleuring gehad. Geen extreme blootstelling aan UV licht of chemische middelen gehad...

Afbeelding


Afbeelding

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-19 18:10

Oorzaak: rubberbase...
Sommige kleuren reageren hier raar op.

Afbeelding
Deze heb ik nu op, hij was lila (zie vrije rand)

Laagje normale base op de rubber zou het op moeten lossen (ik heb het ook voor het eerst)

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 18:36

Hallo,
Ik gebruik alleen gel nagellak bij mezelf niet bij andere maar wat is nu de beste en fijnste manier om het eraf te halen? Vijlen werkt goed maar iets te goed bij mij :') hoe doen jullie dit? Als ik geen fijne manier vind dan overweeg ik om te stoppen..

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-19 18:46

Voor thuisgebruik zal ik altijd afweken aanraden

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 19:48

LM het stempelen met een clear stamp gedaan ?
Zo ja wat is je geheim :o?

Geen clear stamp lukt perfect.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-19 21:05

Mijn geheim is de stamping gelpolish van Moyra :j

Libiris

Berichten: 1672
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Groesbeek

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 16:25

Mooie zomerse kleurtjes LM!

Ik zou t voor thuis gebruik ook afweken, voor je het weet vijl je echt te ver door...

Bij Korneliya heb je nu een actie voor stempellak van moyra

Ik stempel zelf met Kads lak van Ali en de stempel van Konad

Heb ook weer zomerse kleurtjes mogen doen. Alleen mijn telefoon maakt geen mooie fotos qua kleur..

Ibiza pink, veel feller roze in t echt:
Afbeelding

En Neon flirt, deze in t echt iets rozer:

Afbeelding

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 17:31

Hm ik zie precies geen actie Korneliya.
Winkelmand staat wel al klaar :=

Libiris

Berichten: 1672
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Groesbeek

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 17:51

Hier de actie


Afbeelding

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 12:20

Nieuw setje :D
Orly Rage en Pink Gellac Ivory Blush
Afbeelding

Even wennen zo’n rustige kleur na 2x neon roze, haha.