Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 23:50

Rivendell schreef:
Ik koop halo via mardy's nailshop


Heb ik nu ook gedaan. Al eens eerder besteld. Dus dan weet ik dat het oke is haha

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 23:14

Afbeelding

Mijn setje op dit moment, vanavond gezet dus zit nog wat ice pigment op mijn vingers :+ ik ben nogsteeds geen ster in het maken van de foto's, maar het zijn dezelfde kleuren als onderstaande van Tanya Savchenco. Alleen de roze kleur op de pink heb ik niet gebruikt..

Afbeelding

Ben nog niet zo handig met de ice pigment, maargoed, oefening baart kunst!

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 00:58

Mooi LoveUggs! Heeft net een extraatje zo :)

Dit waren mijn kerstnagels, sinds kort voor deze vorm gegaan en het bevalt me wel. De gouden lak was helaas ontzettend dik dus dat vond ik weer jammer. Volgende week vul ik ze denk ik weer op, ze zitten nu 1,5 week.

Afbeelding

Yellowbird

Berichten: 778
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 16:38

Loveuggs ik denk dat je de pigment op de plakkaat hebt gezet. Je moet deze op een top no wipe intoetsen en aflakken.

Mcjv je nagels duiken naar beneden. Je lower arch moet recht lopen. Even de vijl eronder zetten. Verder wel mooi gedaan.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 16:39

En de 2e keer dit jaar, pony glipte uit me handen en trok zo me hele nagel los. Bloeden als een rund, hoop maar dattie blijft zitten maar ben er bang voor, hangt nu al los haha

Afbeelding

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 18:05

Auwtjs

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 18:45

Yellowbird schreef:
Loveuggs ik denk dat je de pigment op de plakkaat hebt gezet. Je moet deze op een top no wipe intoetsen en aflakken.

Mcjv je nagels duiken naar beneden. Je lower arch moet recht lopen. Even de vijl eronder zetten. Verder wel mooi gedaan.


Ja ik was er dus heilig van overtuigd dat je dus je lak 30 sec in de lamp moest doen, dan ice pigment, en dan top coat.. Nu weet ik iig wat ik verkeerd doe :=

Yellowbird

Berichten: 778
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 20:33

Je no wipe top idd 30 sec in de lamp. Dan inpoetsen, dan best een laagje base en dan top. Sorry voor de autocorrectie haha

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:38

Sorry voor het inbreken. sinds een tijdje zijn zowel mijn moeder als ik verslaafd aan nagels (PG) lakken. Inmiddels verleggen wij onze grenzen en zijn we wat bezig met glitters en folie. Nu is mijn moeder volgende week jarig en wil wat geven om iets meer nailart te doen. Maar wat????
Hier zitten de nagelstylistes. Wat zal aan slaan? Zit te denken aan cat eye, striping tape, stempelplaat.
Zijn de mageneten voor cateye allemaal hetzelfde? Heb je voor een stempelplaat ook echt stempellak nodig? Is cat eye altijd met een donkere ondergrond en dan de streep in kleur? Wij zijn zelf niet zo van de donkere kleuren.
Wat slaat aan in jullie salon? Kom maar op met ideeën en tips, heel graag zelf

chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 21:59

Afbeelding
Nieuw jaar, nieuw kleurtje. Nagels weer helemaal kort geknipt/vijlt. Dynamic Pink (was PinkGellac) als basis en een grove zilveren glitter eroverheen. Moet zeggen dat ik niet erg netjes gelakt heb, want na het verwijderen van de vorige lak had ik er niet meer zo'n zin in hahaha.

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 02:12

Yellowbird schreef:
Loveuggs ik denk dat je de pigment op de plakkaat hebt gezet. Je moet deze op een top no wipe intoetsen en aflakken.

Mcjv je nagels duiken naar beneden. Je lower arch moet recht lopen. Even de vijl eronder zetten. Verder wel mooi gedaan.


Dat klopt inderdaad, ben zelf gecertificeerd dus is mij bekend :) Dankjewel voor de tip! Ik heb dit alleen bij mijn duimen en doe het normaal altijd, maar deze keer even niet in de gaten gehad omdat ik het “snelsnelsnel” wou doen voor de kerst. :+ Gelukkig groeien mijn andere nagels vrijwel nauwelijks omlaag.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 23:55

Zijn er hier meer mensen met een motoriek die na hun 4e levensjaar is gestagneerd? Hoe doen jullie dat met gellak? Lukt dat na veel oefenen netjes? Sure_Lee heeft het van de week bij mij gedaan en toen zag het er super netjes en makkelijk uit. :=

Ik heb sinds vandaag een lamp en komende week / morgen haal ik hier en daar de pink gellac spullen op die ik nodig heb + 3 kleurtjes. Vrijdag ga ik het dan proberen. Maar normaal nagels lakken is al niet mijn talent. Al vind ik het wel énorm leuk. _O-

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 00:09

Hihi heel veel oefenen is de key! Ik heb al mijn leven lang trillende handen met priegelwerk, als ik me teveel moet concentreren op kleine dingen gaan mijn handen een beetje bibberen. Ondanks dat heb ik toch geleerd acrylnagels te zetten. :-)

chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 05:51

MarlindeRooz schreef:
Zijn er hier meer mensen met een motoriek die na hun 4e levensjaar is gestagneerd? Hoe doen jullie dat met gellak? Lukt dat na veel oefenen netjes? Sure_Lee heeft het van de week bij mij gedaan en toen zag het er super netjes en makkelijk uit. :=

Ik heb sinds vandaag een lamp en komende week / morgen haal ik hier en daar de pink gellac spullen op die ik nodig heb + 3 kleurtjes. Vrijdag ga ik het dan proberen. Maar normaal nagels lakken is al niet mijn talent. Al vind ik het wel énorm leuk. _O-

Voordat je je hand onder de lamp doet kan je ook nog even een de 'vuile randjes' wegpoetsen. Doe ik ook wel eens als ik tegen mijn nagelriem aan heb gezeten. Als je klaar ben zie je daar niets meer van.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 15:47

Ik mag niet klagen... nagelriemen kreeg ik niet goed netjes ivm hele droge handen. En rechts is ook best netjes. :))


Afbeelding
Kleur: mystic

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 18:03

Super mooie kleur! heel chique :j

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:14

Ugghh ik ben Koos inspiratieloos... :(

Door mijn werk braken mn nagels deels af, een deel was verlengd, een deel eigen nagels dus ik liep een beetje voor paal :+ nu weer alles netjes op gelijke lengte en een stuk korter.. Maar nu weer die keuzes keuzes keuzes wat ik er nu weer op moet gaan doen. Normaal altijd wel een ideetje klaar maar nu... helemaal niets :(

Britt_Sisi

Berichten: 8945
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:38

Hoi allemaal!
Na een hele tijd geen nagellak meer te hebben gedragen(na een flinke verslaving :') ) ben ik toch weer begonnen. Inmiddels ook een lamp aangeschaft en een aantal gellakjes.
Het er af halen van de gellak lukt alleen niet echt, wie heeft de gouden tip?
Hoe doen jullie het?

Ik heb van die klemmetjes erbij gekregen en van die dunne watjes, die doe ik nu met aceton van de kruidvat om, vorige week duurde het zo lang dat ik er vandaag ook nog aluminiumfolie tussen gestopt heb, maar de helft komt er niet af. Ik heb nu het idee dat er nog op mijn Nagel zit, maar geen idee hoe ik dat (behalve vijlen) er nog af kan krijgen..

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 11:07


c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 11:25


linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 15:14

Wat leuk! Ik meld me hier ook. Laat al paar jaar elke maand gellak met versteviging zetten, maar ze wordt steeds duurder en nu natuurlijk dicht. Eens zitten rekenen wat het kost om de spullen zelf aan te schaffen en dus zelf te gaan doen. Kan binnen een halfuur uit :')

Dus starterset besteld bij PinkGellac, gel builder en kwastje. Later deze week eens proberen.

Kwam er al achter dat als je met versteviging werkt een nagelfrees ook wel noodzakelijk is, dus die is inmiddels ook onderweg. Halfuur per nagel vijlen werd me wat te gek _O-

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 15:46

Kijk wel echt uit met een frees bij jezelf... veel professionele stylisten doen dit zelf niet eens bij zichzelf.
Met met de hand vijlen ben ik altijd maar 10min bezig en het laatste restje doe ik er af weken.

chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:47

Ik ben onlangs gewoon overgestapt naar grovere vijlen (vijlde me ook te pletter). Ik maak mijn toplaag nu open met een 80/100 grit geloof ik. Dan is het met een paar seconden gefixt!

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:54

c_alsemgeest schreef:
Kijk wel echt uit met een frees bij jezelf... veel professionele stylisten doen dit zelf niet eens bij zichzelf.
Met met de hand vijlen ben ik altijd maar 10min bezig en het laatste restje doe ik er af weken.

Goed dat je zegt! Zal heel voorzichtig proberen en als niks is dan maar niet en even paar goede vijlen halen.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 17:23

Ok toch maar m’n bestelling van m’n frees nog geannuleerd en maar voor grovere vijlen gegaan. Zat te bedenken dat m’n rechterhand inderdaad wel een avontuur gaat zijn anders :')
Bedankt voor de tips!