Ziekte van Meniere, ervaringen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 21:23

Ik heb ook meniere, slik preventief Betahistine.
Ben bij echte aanvallen dood en doodziek, kits mn longen uit mn lijf. Hoogtepunt was bevallen van mijn 2e zoontje tijdens een aanval...
Echt aanvallen zijn al even geleden, ik voel het opkomen, mn oren poppen dan steeds. Heb wel periodes dat ik dat continu Heb, en druk erop maar duizelig steeds minder. Dat is ook wel een je merken verloop van meniere

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 21:30

Joanne1987 schreef:
Ik heb ook meniere, slik preventief Betahistine.
Ben bij echte aanvallen dood en doodziek, kits mn longen uit mn lijf. Hoogtepunt was bevallen van mijn 2e zoontje tijdens een aanval...
Echt aanvallen zijn al even geleden, ik voel het opkomen, mn oren poppen dan steeds. Heb wel periodes dat ik dat continu Heb, en druk erop maar duizelig steeds minder. Dat is ook wel een je merken verloop van meniere


Ik begreep dat betahistine gewoon een placebo is. Merk jij verschil als je het wel of niet gebruikt?

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Ziekte van Meniere, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 21:36

Is niet bewezen dat het placebo is, wel ben ik er mee bekend dat het niet bij iedereen werkt. tijdens mijn allereerste aanval gekregen, aanval zakte af. En de aanvallen er na ook, nu gebruik ik het preventief. Soms vergeet ik het een dag/2 dagen en dan plopt mn oor weer meer
Tijdens dagen dat mn oor meer plopt, neem ik een extra pilletje en gaat het ook beter

Tevens is het bij mij hormonaal, tijdens bevruchting bij de zwangerschappen een aanval (had geen test meer nodig zeg maar), tijdens zwangerschappen aanvallen, bij mn bevalling en vaak in mn stopweken meer last

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Re: Ziekte van Meniere, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 21:42

De vader van mijn vriend heeft het ook. Nu ongeveer 6 a 7 jaar.

Hij heeft de laatste tijd minder aanvallen, dit komt omdat hij minder stress heeft en een betere weerstand.

Als hij een vermindere weerstand heeft, en een hoog stresniveau wordt het heel snel geactiveerd.

Zoals hij altijd zegt: hij voelt zich dronken, op de kop, in een achtbaan.

Hij voelt het lichtelijk aankomen, hij voelt dat hij ziek wordt. Volle neus ed.

Als hij een aanval heeft gehad kan hij niet tegen licht en ligt alleen maar op bed.

Anna_Dani

Berichten: 774
Geregistreerd: 17-02-08
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 12:16

Het is een tijdje geleden dat hier over werd gesproken en ik ben wel benieuwd wat er in de tussentijd is gebeurd. Het is zooo lastig om er achter te komen wat de duizeligheid veroorzaakt. Inmiddels loop ik er 8 jaar mee rond en is het een hele tijd weg geweest. Sinds december 2018 weer af en aan duizelig en niet kunnen werken. %)

Ik ben vorige week weer begonnen met bètahistine en merkte 3 dagen onwijs verschil - geen last! Maandag weer begonnen met sporten (gevoel van druk op mijn oren bij inspanning), gisteren ook en ja hoor, het is weer helemaal mis. Ik ga straks naar de fysio voor die speciale handeling om het gruis en vloeistof in mijn orgaan weer in het gareel te krijgen.

Nu zit ik met een potje Vinca (kleine maagdenpalm) supplementen voor me. Ik heb voor wat betreft mijn menstruatie enorme baat bij een ander kruid - vrouwenmantel. En daarom wil ik me voor de duizelingen ook op het homeopathisch vlak gaan begeven. Alleen ik ben een beetje bang om het te nemen. Het maakt je "scherper" (hoe scherp precies? a la speed ofzo? :):) ), maar als ik de voordelen lees op https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/natuurgeneeswijze/113172-de-geneeskracht-van-vinca-of-kleine-maagdenpalm.html vind ik het wel het proberen waard. Hebben jullie ervaring met homeopathische middelen?

Amado7

Berichten: 10729
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 12:34

Mijn moeder heeft dat ook en had het echt heel erg. Zit hier in de familie. Ze slikt preventief Cinnarizide en daarmee is ze erg stabiel laatste jaren.

Zodra ze het voelt opkomen is het snel haar bed in, alles donker en gewoon een dag liggen. Vaak trekt het dan redelijk over en is ze de volgende dag weer in haar doen.

Marcella

Berichten: 36722
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 12:43

Mijn neef heeft het, maar die mag geen auto meer rijden. En heb een vermoeden dat ik het ook heb, maar volgens HA kan dit niet. :')

Sussie85

Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 12:44

Hier zit het helaas in de familie. Mijn opa, mijn vader en ikzelf hebben er last van. Meestal begint het 's nachts of 's ochtends bij het opstaan. Het voelt als heftig wagenziek (wat we overigens ook heel erg snel zijn). Enorm duizelig, misselijk en overgeven. Als het begint is de rest van de dag wel afgeschreven. Het enige wat lukt is heel stil in bed liggen. Cinnarizine helpt als je het voelt aankomen. Helaas niet meer als de ellende al begonnen is. Opa staat ook preventief op Cinnarizine, maar alsnog heeft hij een paar keer per jaar zo'n aanval.