Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 16:44

Ik ben nu 1 week en 2 dagen gestopt en vind het met vlagen nog best lastig soms. Kan me ook nog niet voorstellen dat ik mezelf over een aantal weken/maanden ook nooit meer met een peuk voor kan stellen.
Gelukkig ervaar ik in deze korte tijd al zoveel voordelen van het niet roken, dat ik nu eigenwijs genoeg ben om het vol te houden.

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 20:25

Dag twee zit er bijna op. Vind het best wel lastig.. Kan me er ook nog helemaal niks bij voorstellen, wat jullie schrijven. Heel verleidelijk om toch nog even een sigaretje te gaan roken. Maar...... Ik doe het niet!

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 22:05

Tinkerloos schreef:
Vandaag ben ik 9 maanden gestopt.
Geen moeite mee gehad, en kan me ook niet meer voorstellen dat ik ooit heb gerookt.
(ik heb ongeveer 30 jaar gerookt, 30 tot 40 sigaretten per dag)

Wow, wat heb jij veel en lang gerookt! Knap dat je ervan af bent nu. Ik snap ook niet dat ik ooit gerookt heb. Oh lord, wat had ik met al dat geld kunnen doen dat ik heb gespendeerd aan die stomme peuken.

Iedereen: lekker niet meer beginnen hoor.

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 22:20

Ik ben vandaag 6 weken gestopt. Ik mag volgende week een prachtige set potloden voor mezelf kopen. :D

En ik ben begonnen met het leren van kalligrafie. Ik kom mijn tijd wel door :P

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 08:24

Wat goed Tallie, dat je jezelf beloont voor het niet roken. Mooie stimulans.

Idylle, Wipher, kon mij er ook niets bij voorstellen in het begin. Heb ook lang de voordelen niet gezien hoor. Maar je komt na een tijdje echt op dat punt.

Volhouden hè, het is zoveel meer waard dan je in het begin denkt.

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 09:25

Tinkerloos schreef:
Vandaag ben ik 9 maanden gestopt.
Geen moeite mee gehad, en kan me ook niet meer voorstellen dat ik ooit heb gerookt.
(ik heb ongeveer 30 jaar gerookt, 30 tot 40 sigaretten per dag)


Ik vind jouw verhaal toch altijd wel het meest inspirerend!

Ondertussen ben ik een aantal keer gestopt, en (helaas) weer begonnen.
Ik krijg zo'n ontzettend ondragelijke maagkramp in mijn bovenbuik .. :-(
Hebben jullie dat ook gehad bij het afkicken?

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 09:45

Dat herken ik totaal niet, ook niet van mensen om mij heen die zijn gestopt.

Ik zou daar mee op pad gaan, lijkt mij niet 'gezond'. En zo jammer, dat je daarom weer gaat roken natuurlijk, maar dat is ondergeschikt.

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 10:06

MarliesV schreef:
Dat herken ik totaal niet, ook niet van mensen om mij heen die zijn gestopt.

Ik zou daar mee op pad gaan, lijkt mij niet 'gezond'. En zo jammer, dat je daarom weer gaat roken natuurlijk, maar dat is ondergeschikt.



Ik heb sowieso een geschiedenis van maagkrampen, maar hm, had gehoopt dat iemand een goede remedie er tegen wist. Dan zou ik letterlijk geen excuus meer hebben. Misschien toch eens naar de huisarts.

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 22:59

Ik heb vandaag toch weer 3 sigaretten gerookt :(
Manlief was maandag gestopt en vandaag weer begonnen, heb met mn stomme kop mee gedaan....
Ga morgen weer beginnen, hopelijk geen last van de ontwenningsverschijnselen die ik de eerste dagen had...

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 10:32

idylle schreef:
Ik heb vandaag toch weer 3 sigaretten gerookt :(
Manlief was maandag gestopt en vandaag weer begonnen, heb met mn stomme kop mee gedaan....
Ga morgen weer beginnen, hopelijk geen last van de ontwenningsverschijnselen die ik de eerste dagen had...


Wat zonde :-(

Sunrise19

Berichten: 4395
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Breukelen

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 12:25

Idylle: weet je hoe het komt dat je er telkens weer intrapt? Misschien een lijstje maken met iets wat je blijft motiveren?

Ik heb gekozen voor het geld. Heb allemaal dingen opgeschreven die ik normaal niet doe maar nu wel kan door simpel niet te roken. Heb er echt al hele leuke dingen van gedaan. Ik ben begonnen met iets kleins. Maar vond het wel een flinke motivatie om elke week rond de 60 euro over te hebben. Misschien werkt dit voor jou ook? Ik heb een glazen pot gekocht bij Ikea en daar elke keer het geld ingedaan wat ik anders opgerookt had.

Wat mij ook helpt is een briefje van 10 euro pakken. Als ik toch wil roken moet ik eerst die 10 euro in de brand steken. Want dat gebeurd natuurlijk ook echt alleen net even anders. Ik heb hem geen een keer in de brand gestoken en heb ook niet meer gerookt.

Misschien ben ik gewoon een beetje vreemd. Maar dit heeft mij geholpen.

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 16:20

Het gaat weer goed. Heb me mega rot gevoeld, werd niet uitgerust wakker vanmorgen en begon weer te hoesten. Heb vandaag na gisteravond niet meer gerookt en ondanks dat manlief wel af en toe rookt, gaat het tot nu toe goed.

Horsie84
Berichten: 551
Geregistreerd: 11-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-19 06:41

Inmiddels een jaar no smoking!

Nogsteeds regelmarig onrust.
Binnenkort proberen of acupunctuur mee helpt mezelf in balans te krijge n.

Ik wens iedereen veel succes!

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 09:45

Hier na woensdag ook nog steeds niet gerookt. Buiten die 3 sigaretjes om ga ik nu de derde week in. Ze zeggen dat het dan nog even moeilijk wprdt, maar dat het na die derde week makkelijker gaat. Ben benieuwd. Ben iig aan het haken geslagen

Rennie89
Berichten: 37251
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:18

Same here. Al merk ik wel dat ik mij er soms aan erger dat vriendinnen zeggen over de telefoon “ eff sigaretje roken”. Het is echt onbewust maarja. Bij mij in huis word er alleen nog maar op het balkon of in de keuken gerookt met raam open, word ik hypocriet genoemd omdat het eerst wel altijd in de woonkamer mocht :+ zelfde geld voor in mijn auto roken, ik wil het niet meer. Ik vind het stinken en die as gaat overal zitten...

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 20:36

Wat goed dat jullie je ervaringen delen.

Ik moet jullie eerlijk bekennen dat ik nu ook nog wel eens denk: nu zou ik wel willen roken! Maar dat is puur mijn gedrag/gewoonte.

Ik moet wel zeggen dat ik nu pas door heb dat je mensen die roken heel sterk ruikt. Ik word echt een zeikerd! :')

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:46

Ik vind het nu ook echt heel erg stinken. Zelfs zo erg dat mn man van de week naar bed kwam toen ik al sliep en ik wakker werd van de stinklucht omdat hij precies voordat hij naar bed kwam een shaggie had gerookt en toen met zn gezicht mijn kant op kwam liggen :o

Maar heb het nog steeds met vlagen erg lastig. Vanmiddag op t werk was het maar goed dat ik geen sigaretten had en alleen was, dus ook niet van de werkplek weg kon om ze te halen. Had er zon zin in! Terwijk ik het echt vindt stinken en het ook echt niet meer wil! Hoe lang duurde het bij jullie tot de ergste trek over was?
Als het nu 1 of 2 x per dag 5 minuten is, dan vindt ik het niet zo erg, maar het zijn meerdere momenten per dag en dan kan het maarzo een half uur tot uur aanhouden, ondanks dat ik echt niet meer wil roken...

Britt_Sisi

Berichten: 8945
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 21:50

Ik vind rook zelf nog steeds lekker ruiken. Maar de lucht die je meeneemt als je gerookt heb vind ik echt zo goor.. ruikt net alsof je een opgerookte sigarettenfilter in je pakje gestopt hebt en niet weg gegooid. Dat rook ik ook altijd zo sterk. Nu ruiken mensen die gerookt hebben zo :')

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 15:15

Ik ben komende dinsdag 8 weken gestopt. Ik heb het soms nog hoor. Het is een gewoonte. En de gewoonte is lastiger af te komen dan de verslaving :')

Maar.... Ik heb zojuist de heilige graal van kleurpotloden ontvangen. 120 stuks Faber Castell Polychromos.

Ruim 7 weken niet gerookt en opgespaard. Dit is wat ik niet heb opgerookt!!

Afbeelding

Ik ga nu nog een 2e project bedenken. :D

Laurora

Berichten: 2641
Geregistreerd: 19-07-14

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 20:41

Ohh heerlijk is dat he! Ook echt een dikke aanrader om te doen, af en toe een cadeautje voor jezelf kopen van je "rookgeld"
Dan zie je waar je het (mede) voor doet!
Zo mag ik van mezelf een nagelnieuw zadel kopen dit jaar, van het opgespaarde geld <3

Rennie89
Berichten: 37251
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 21:14

Ik heb mijzelf deze velgen cadeau gedaan van mijn bespaarde geld :+


Afbeelding

Afbeelding

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 21:36

Wellicht leuk ter motivatie. Het is voor mij bijna (23 april) 10 jaar geleden dat ik mijzelf in een soortgelijk Bokt topic gemeld heb. En nu 10 jaar later nog steeds rookvrij. Beschouw mezelf ook echt al jaren als niet-roker ipv ex-roker. Is ook zo leuk als je door de jaren nieuwe mensen leert kennen en op een gegeven moment horen ze dat je ooit gerookt hebt. Dan zijn ze vaak helemaal verbaasd omdat ze je alleen als niet-roker kennen. Ik vind stoppen met roken echt één van de beste dingen die ik ooit voor mezelf gedaan heb. Ik kan me niet voorstellen dat ik nog steeds zoveel geld eraan kwijt zou zijn laat staan de stress van altijd maar genoeg peuken moeten hebben en moeten weten waar je ze anders in noodgevallen kan halen etc. Ik was echt een flinke roker, pakje per dag van 25 stuks was meer gewoonte dan uitzondering. Ik vind het nu overigens ook gewoon stinken hoor, het heeft voor mij echt compleet de aantrekkingskracht verloren.

Ik hoop dat alle nieuwe niet-rokers in dit topic ook de vrijheid mogen gaan ontdekken die het is om voor altijd een niet-roker te zijn, want echt, eenmaal uit je oude gewoonte/verslaving is het héérlijk! <3

Tallie1979
Berichten: 22751
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 22:04

Alwien, dit soort verhalen zijn motiverend voor mij! :D

En ik zie dat ik niet de enige ben die het geld heeft opgespaard voor wat moois! :')

Ik twijfel nu voor projectje 2 tussen een 2e houten kist maar dan met aquarel potloden (ook 120 stuks! :') ) of een set met Faber Castell artiest stiften. Ik wil nog 1x 7 weken opsparen en daarna is het goed :')

Ik ga de rest van mijn leven met deze prachtige set doen. Gisteren wat geprobeerd, de kleuren zijn echt WOW!

Afbeelding

Horsie84
Berichten: 551
Geregistreerd: 11-11-16

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 08:05

Wauw zelfs op de foto prachtige kleuren. Dat is echt kunstenaars kwaliteit? (Geen verstand van)

Ik ben nu iets meer als een jaar gestopt. En mijn vriend ook.
Van de week naar acupuncturiste geweest. Naast spanning en moeheid puntjes pakt ze ook de onrust vanwege het stoppen met roken mee.
Het voeld voor nu verlichtend.

Het is nog niet lang maar ik kan sinds een paar weken gewoon rustig zitten zonder onrust,spanning,drang om wat te moeten doen.

Veel succes allemaal!

Rennie89
Berichten: 37251
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Stoppen met roken 2018... (zonder dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 18:40

Ik rook alleen nog als ik met andere ben die roken en alcohol drink. Nu sinds het stoppen 3 x gebeurd en dan 2 of 3 sigaretten per x. Al met al prima. Dus sinds 16 dec cold turkey gestopt te zijn max 1 klein pakje in totaal gerookt :+