Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 00:38

Nynke, als je echt wilt stoppen: ik heb 30 jaar gerookt en de laatste 10 jaar 10 pakjes per week. Ik ben binnen 2 dagen gestopt, heb mijn laatste 2 pakjes weggegeven, omdat ik totaal geen behoefte meer had aan roken, dankzij de e-sigaret. Dus koop zo'n ding met een paar smaakjes en probeer!

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 01:03

He naamgenoot,

Moet ik nog ergens op letten? Is de een beter als de ander? Waar kan ik zo’n ding halen? Beetje domme vragen misschien maar als het helpt why not..

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 01:31

Ik ben nu wel 20 jaar gestopt, maar was een kettingrookster. Ik stopte eigenlijk cold turkey en dat ging goed, omdat ik zwanger was.

Met wat problemen later nog 2x een aantal weken gerookt, maar veel last van de rook en ik ben ook echt type; rook en rokers stinken nu.

Ondanks 20jr gestopt, mis ik nog altijd het pakje sigaretten, het opsteken, inhaleren en vasthouden.

Nu was ik begonnen met CBD olie, maar vond het smerig. Ik las dat dampen heel effectief kon zijn en heb na wat speurwerk de justfog Q16 gekocht en Harmony base 300mg CBD. In het begin vond ik het echt heel erg ''roken'', dus liet hem weer liggen.
Na een week of 2 doorgezet en eraan gewend geraakt, maar weleens last van mn keel of hoesten.

Ik kreeg medicijnen, dus heb alles even laten liggen, zodat ik kon zien wat de medicijnen deden, maar wil toch liever de cbd weer gebruiken en dan wat meer regelmaat.

Bij de justfog q16 stoor ik me een beetje aan de manier van vasthouden. Het is geen sigaret, dus daarin is het niet het gevoel.
En ik vraag me af of mouth to long wel handig is als je als ex roker gewend was direct over je longen te roken. Aan de andere kant, werd het me afgeraden en hoest ik nu al soms, dus rustig aan.

Ik heb hem nooit hoog staan en het schuifje op de helft. Verder alles standaard, alleen een eigen oude telefoon stekker aan mn snoertje. Ik doe er best lang mee, omdat ik er nog echt aan moet denken om even te hijsen. Ik weet nog niet wanneer je de coil moet vervangen. Hij lijkt nog wit in de openingen, maar ik vond het wel snel scherp qua smaak.

Verder geen smaakjes, want dat lijkt me niks.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 02:03

Nynke1 schreef:
He naamgenoot,

Moet ik nog ergens op letten? Is de een beter als de ander? Waar kan ik zo’n ding halen? Beetje domme vragen misschien maar als het helpt why not..


Je kunt het beste een beetje uitproberen. Zelf heb ik al jaren de justfog, bevalt mij prima, maar anderen zoeken nog wat verder. Wat smaakjes betreft ben ik begonnen met een tabakssmaak met 18 nicotine, al snel overgestapt naar 12 en verschillende fruitsmaakjes. Nu al een poos honing en perziksmaak op 6 nicotine.
Het is natuurlijk een stuk goedkoper dan roken, dus je hebt ook geld over om wat uit te proberen.
Ik koop mijn hardware bij Zwoofs en de smaakjes meng ik zelf met vloeistoffen van club der dampfer uit Duitsland. Die zijn trouwens nu ook in Nederland te krijgen, bij www.2vape.nl

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 02:09

Thanks Nynke, zal me er morgen even in verdiepen.

Superpony je gebruikte cbd olie toch niet om te stoppen met roken neem ik aan? Ik gebruik het ook en de smaak is niet lekker nee maar gewoon even onder je tong laten een minuutje en daarna even wat eten of drinken dan is de smaak weer weg. Maar heb echt nog nooit gehoord dat het je helpt te stoppen met roken.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 02:29

Nee, dat helpt niet met het stoppen, hoewel ik er wel hele goeie ervaringen over heb gelezen dat je het daarvoor goed kan gebruiken en mensen er wel positief over zijn.
Ik ben wel al gestopt, maar mis het nog steeds. Las dat cbd goed werkt als je dampt, dus dacht, dan kan ik dampen. Maar mis bij de justfog q16 echt het idee van een sigaret vasthouden tussen wijs en middel vinger dus.

Ik wil niet steeds een andere kopen en de justfog q16 is me toen door wel 3 shops aangeraden. Met mouth to long dus en ik vraag me af of dat handig is als je inhaleren wil. Ik inhaleer als roker, direct naar de longen.

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 03:52

superpony schreef:
Nee, dat helpt niet met het stoppen, hoewel ik er wel hele goeie ervaringen over heb gelezen dat je het daarvoor goed kan gebruiken en mensen er wel positief over zijn.
Ik ben wel al gestopt, maar mis het nog steeds. Las dat cbd goed werkt als je dampt, dus dacht, dan kan ik dampen. Maar mis bij de justfog q16 echt het idee van een sigaret vasthouden tussen wijs en middel vinger dus.

Ik wil niet steeds een andere kopen en de justfog q16 is me toen door wel 3 shops aangeraden. Met mouth to long dus en ik vraag me af of dat handig is als je inhaleren wil. Ik inhaleer als roker, direct naar de longen.



Ik ken mensen die met de q16 gewoon dtl dampen hoor ;)

Misschien een idee om eens langs een winkel te gaan waar je ook dingen mag uit proberen dit raad ik iedereen aan die zijn apparaat nog niet gevonden heeft

Naaoommii
Berichten: 2265
Geregistreerd: 02-10-10

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 22:38

Ik wil me ook melden! :D

Ik ben bijna 1,5 maand gestopt van de echte sigaret. De damper bevalt me tot nu toe zeer goed, ik zit nu nog op 10mg nicotine. Maar volgende maand ga ik over naar 6mg, daarna ga ik naar 0. Mijn doel is voor mei helemaal te zijn gestopt met dampen.

Soms betrap ik me er op dat ik iets meer "rook" aangezien dit ook gewoon binnen kan. Op mijn werk ga ik er gewoon mee naar buiten.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 01:28

Missen jullie dat gevoel van een sigaret vasthouden dan niet bij de damper? Ik vind het bij de justfog q16 maar vreemd. Ligt dus niet aan het apparaatje.

gentlegiant, ja dat kan ik zeker een keer doen. Het zit niet in de buurt, dus had wat gemaild met wat shops en die zeiden allemaal de justfog q16. Toen vroeg ik iemand wat zij had en die had deze ook al een tijdje, dus maar geprobeerd.

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-18 01:44

superpony schreef:
Missen jullie dat gevoel van een sigaret vasthouden dan niet bij de damper? Ik vind het bij de justfog q16 maar vreemd. Ligt dus niet aan het apparaatje.

gentlegiant, ja dat kan ik zeker een keer doen. Het zit niet in de buurt, dus had wat gemaild met wat shops en die zeiden allemaal de justfog q16. Toen vroeg ik iemand wat zij had en die had deze ook al een tijdje, dus maar geprobeerd.


Waar woon je ergens? Mag eventueel in pb

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 12:55

Ermelo. Had gezien dat ik dan bijv naar Amersfoort kan of Almere.

De justfog q16 is een prima apparaatje hoor. IK doe zelf weinig met de instellingen erop, maar vind de manier van vasthouden niet zo prettig. Misschien kun je een e-smoker wel niet vasthouden als ene sigaret en gaat hij dan lekken?

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-18 12:59

superpony schreef:
Ermelo. Had gezien dat ik dan bijv naar Amersfoort kan of Almere.

De justfog q16 is een prima apparaatje hoor. IK doe zelf weinig met de instellingen erop, maar vind de manier van vasthouden niet zo prettig. Misschien kun je een e-smoker wel niet vasthouden als ene sigaret en gaat hij dan lekken?


Nee hoor je kunt m ook neerleggen zolang er maar altijd vloeistof bij je coil kan komen :j

Een bekende van me heeft n shop in soest met hele goede en prettige service weet niet of dat te ver voor je is?

Qwa instellingen op de fog kun je ook weinig je hebt wat wattages maar dat is niet zo mega spannend
Je moet m al niet boven de 4.4 doen (dat is echt de max) anders branden je coils te snel door

ClaudiaHS

Berichten: 8058
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:06

Die justfog wordt geleverd zonder batterij Toch?
Waar koop je zo'n batterij, in dezelfde winkel waar je de justfog koopt of kan je deze ook bv bij de Mediamarkt kopen?
Of loop je dan het risico dat de batterij teveel spanning levert of moet dit niet kunnen?
Er van uit gaande dat alle 18650 batterijen t zelfde zijn :o?

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-18 13:21

ClaudiaHS schreef:
Die justfog wordt geleverd zonder batterij Toch?
Waar koop je zo'n batterij, in dezelfde winkel waar je de justfog koopt of kan je deze ook bv bij de Mediamarkt kopen?
Of loop je dan het risico dat de batterij teveel spanning levert of moet dit niet kunnen?
Er van uit gaande dat alle 18650 batterijen t zelfde zijn :o?


Justfog heeft een ingebouwde batterij :))

ClaudiaHS

Berichten: 8058
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:24

De q16 Ja?
Ik lees overal dat daar een aparte batterij in moet >;)

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 14:04

Je kunt het beste een startsetje kopen, dan heb je de juiste batterij bij de clearomizer/verdamper.

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-18 14:27

ClaudiaHS schreef:
De q16 Ja?
Ik lees overal dat daar een aparte batterij in moet >;)


Nee haha het is een interne batterij die je met een kabel oplaad

Palmera

Berichten: 9466
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 01:31

Goedenavond! De feestdagen zijn voorbij dus ik heb van de week een mini e-leaf (geloof dat hij zo heet) gekocht.
Tot nu toe bevalt hij prima. :) Hiervoor had ik een hele goedkope merkloze om te kijken of ik dacht dat het wat zou zijn. Deze bevalt veel beter en ik heb goede hoop de sigaretten te laten voor wat ze zijn. :)

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 06:03

Pfff man man man ik heb vandaag het bovenste deel van mijn vapor laten vallen toen ik hem aan het vastdraaien was... :c Glas helemaal kapot natuurlijk./: En morgen zijn de winkels dan nog eens dicht ook.
Maar nu merk ik toch ook wel dat de vapor echt gewoon puur vervanging is voor mijn sigaretten. x)

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 10:59

DezeNaam schreef:
Pfff man man man ik heb vandaag het bovenste deel van mijn vapor laten vallen toen ik hem aan het vastdraaien was... :c Glas helemaal kapot natuurlijk./: En morgen zijn de winkels dan nog eens dicht ook.
Maar nu merk ik toch ook wel dat de vapor echt gewoon puur vervanging is voor mijn sigaretten. x)


Oh dat is balen! Hier zijn de winkels gewoon open ook een dampshop
Waar ergens woon je ik woon niet ver van de Belgische grens

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:18

Goh ik woon in Hasselt, dus ik denk dat dat toch wel eventjes rijden zal zijn. :p

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 16:24

DezeNaam schreef:
Goh ik woon in Hasselt, dus ik denk dat dat toch wel eventjes rijden zal zijn. :p


Haha ja Roermond is dan niet naast de deur :+

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 16:33

Achja gewoon even wachten tot morgen dan.. :p
Ik zit nu gewoon zonder glas te vapen... :+ Lukt nog wel aardig eigenlijk. _O- Gewoon heel regelmatig een druppeltje erbij doen. :')

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 16:54

Gentlegiant schreef:
DezeNaam schreef:
Goh ik woon in Hasselt, dus ik denk dat dat toch wel eventjes rijden zal zijn. :p


Haha ja Roermond is dan niet naast de deur :+


Welke dampshop raad jij aan in Roermond?

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 13:57

Je kunt ook dampen zonder glas maar dan moet je idd wel regelmatig druppelen want als die droog word ga je over je nek :r

https://www.e-sigaret-roermond.nl
Wil ook altijd wel graag na België gaan hele fijne winkel
Artismook in Maaseik

Roermond vind ik t voordeel dat t hele ruime openingstijden heeft en opzich is de service ook goed alleen het vrouwtje spreekt gebrekkig Nederlands dus soms is het even lastig ze hebben wel een vrij groot assortiment en denkt goed met je mee
Maar dat doet België ook

Heb ik snel wat nodig ga ik na Roermond heb ik meer dingen nodig enz rijd ik na Maaseik