Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 17:49

Rebel_Jits schreef:
Grote kans dat de PG/VP niet juist is. Bij teveel VG burnen je coils sneller (omdat het dikker is). Probeer eens een ander merk met andere verhouding.

Klopt, bij een hoger VG gehalte is de liquid dikker, echter speelt ook de coil een rol mee. Heb je kleinere gaatjes in de coil en dikkere vloeistof dan kun je een dry-burn krijgen. Is dit het geval en je wilt toch op een hoger VG gehalte blijven vapen, dan een andere coil proberen met grotere gaatjes. Of, als je een regelbaar wattage hebt, stel je de wattage in op een wat lager nivo zodat er net even wat minder verbranding van de liquid plaats vind. Al kan dat laatste wel een mindere smaak/damp geven welke niet echt bevredigend is.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 18:08


PinaKoala
Berichten: 104
Geregistreerd: 04-11-17

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:44

Hmm ik ga ook behoorlijk snel door de coils heen. Doe er doorgaans 1,5 tot max 2 weken mee en dan merk ik al dat het niet meer zo fijn dampt als met een net nieuwe.

Heb millers juice, 65/30 (5% smaakstoffen) en een Aspire PockeX Pocket AIO met Aspire PockeX coils 0.6 Ohm.

Volgende ronde dus toch maar wat anders proberen als ik jullie ervaringen zo lees?

Zijn jullie trouwens ook van plan om met het dampen te stoppen uiteindelijk?
Ik ben door de 5 flesjes van 12 mg nicotine direct naar 5 flesjes van 6 mg nicotine gegaan, gaat tot dusver probleemloos. Wil als deze op zijn naar 3 mg nicotine en daarna 0 mg nicotine en als die op zijn echt volledig stoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 23:07

Toen ik twee jaar terug stopte met roken en mijn start maakte met vapen gebruikte ik ook eerst 12mg nicotine. Daarna vrij snel de overstap naar 6 gemaakt, om daarna naar de 3 over te gaan. Dit is allemaal probleemloos gegaan.
Dus ja, dan is de stap naar 0mg snel gemaakt, echter wordt de smaak van de liquid wel anders, en minder smaakvol. Ook miste ik de "hit" ook wel gier genoemd. Ik vond de 0mg liquids geen succes en ben daardoor ook weer terug gegaan naar 3mg.
0mg lijkt mooi, maar in mijn geval, viel het mij qua smaak beleving erg tegen. Ik heb nog wel een poging gedaan om de 0 te mengen met de 3, maar ook dit viel mij persoonlijk wat tegen.
Over het algemeen genomen gebruik ik nu meestal 3 met soms een uitstapje naar 6.

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 10:15

Ik zoek wel volledig te stoppen ja, al weet ik nog niet hoe. Het is toch zo'n hardnekkige gewoonte.
On that note, ik zal eens pauze pakken en naar buiten gaan :D

Iris82

Berichten: 39859
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 09:51

Ik ben er ook behoorlijk klaar mee dat de coils zo snel verbranden. Laatst binnen 2 dagen.... :( En hij heeft zeker niet droog gestaan!! Maar ik proef het gewoon... andere coil erin en het is weer stukken beter.

Ik heb 70/30 vloeistof omdat ik van teveel PG keelklachten krijg. Ik heb nu een eLeaf Basic, maar ik zit er dus over te denken om nu een andere aan te schaffen. Alleen welke dan? Ik heb echt totaal geen idee.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 10:21

Justfog?

Iris82

Berichten: 39859
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 10:31

Mja, maar is dat een verbetering? Dat vraag ik me af.

chazzie
Berichten: 430
Geregistreerd: 14-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 10:37

Hoi dampertjes,

Ik meld mij hier ook.

Al ruim een jaar ben ik aan het dampen, sinds 1 januari heb ik geen sigaret meer aangeraakt en damp momenteel op 3 mg met als einddoel volledig te stoppen.

Eerder gebruikte ik de Eleaf Pico, maar ben nu overgestapt op een Vaporessa Tarrot Nano, fijn apparaat en niet te groot.

Wat zijn jullie favo smaken?
Ik vind zelf van American Stars de Blue Magic erg lekker en verder ben ik nu aan het proberen met shake&vape waarbij IVG wel goed bevalt.

Groetjes

Iris82

Berichten: 39859
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 10:38

Ik ben helemaal hooked aan Treesome van Pinky Vape. En mn favo Blueberry van Millers Juice maar die mag ik niet meer gebruiken want 70pg/30vg. :(

chazzie
Berichten: 430
Geregistreerd: 14-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 10:45

Iris82 schreef:
Ik ben helemaal hooked aan Treesome van Pinky Vape. En mn favo Blueberry van Millers Juice maar die mag ik niet meer gebruiken want 70pg/30vg. :(


Millers beviel mij idd ook niet goed, snel last van een geïrriteerde keel, die Treesome klinkt ook goed, had nog niet van dat merk gehoord, eens proberen...

Iris82

Berichten: 39859
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 11:06

Pinky Vape vind ik een fijn merk. Daarnaast American Stars ook.

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 12:18

Ik heb nu wel bijna elke fruitsmaak van Crown geprobeerd, en ben blijven hangen bij de ananas, wat ik nooit verwacht had.
Andere smaken testen vind ik altijd zo'n gedoe: eerst zit je met die gemengde smaak van de oude (nog in de coil) en nieuwe, dan de volledig nieuwe, maar als je die dan niet goed vindt, moet je wel zo'n volledig flesje opdampen en daarna weer opnieuw beginnen.
Heb het wel gedaan om een goed vervangmiddel te vinden voor de 50/50 dikke liquid van Beard, maar leuk vind ik het toch niet.

Heb ook niets met dampen, wil het liefste gewoon terug roken: geen batterij die plat kan, als je dat laat vallen is het niet kapot, geen speciale winkel nodig om nieuw te kopen, smaken verschillen niet,... Maar het weegt natuurlijk niet op tegen de voordelen, en dat weet ik ook wel.
Maar eigenlijk vind ik dampen dus eigenlijk maar niets :')

Iris82

Berichten: 39859
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 12:21

Haha, ik wil ook terug naar roken als t daarom gaat. :') Veel minder gedoe, veel minder gepiel met tissues en flesjes en ik heb dus al een keer gehad dat mijn vaporiser kapot viel en overal glas lag. Daarnaast heb ik de mod ook al keer kapot gehad en bleef het knopje op ingedrukt staan. Was ik nog bang dat ie ging ontploffen ook. :')

Dawson123

Berichten: 309
Geregistreerd: 03-08-12

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 12:29

Ik heb niet alles gelezen dus sorry als dit al besproken is!

Zijn jullie al bekend met IQOS? Is echt fantastisch. Het is een nieuw product ontwikkeld vanuit Philip Morris, het bedrijf achter Marlboro en meer merken, en het is echt vind ik zo veel chiller dan roken. Het helpt ook de stap naar het stoppen een stuk makkelijker te maken. +:)+

Rebel_Jits

Berichten: 5632
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 12:32

Zover ik weet, geven sommige tanks (en coils) sneller een dry-burn of verpeste coil dan andere. Favorieten van mijn vriend zijn de Prince tank (met RBA) en Big Baby Beast.
Zulke tanks zijn het beste voor een mod (waarbij je wattage kan regelen), maar er is nu ook een Smok stick waar je ze op kan draaien.

Een dripper kan natuurlijk ook, maar dan moet je steeds bijdruppelen (elke 3-5 hits, geloof ik) en het liefst ook zelf wicks steken (de katoen in de coils zelf vervangen). Al is dat wel een stuk goedkoper dan steeds coils kopen (ter vergelijking: 5 coils van een merk kosten al snel 20 euro, katoen kost 5 euro en doe je drie maanden mee :7 ).
Bepaalde tanks kunnen ook een RBA gebruiken, wat een gewone tank is, maar waarbij je zelf die wicks steekt. Het gemak van lekker doorvapen, maar de kostenbesparing door alleen katoen te hoeven kopen.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 13:12

Iris82 schreef:
Haha, ik wil ook terug naar roken als t daarom gaat. :') Veel minder gedoe, veel minder gepiel met tissues en flesjes en ik heb dus al een keer gehad dat mijn vaporiser kapot viel en overal glas lag. Daarnaast heb ik de mod ook al keer kapot gehad en bleef het knopje op ingedrukt staan. Was ik nog bang dat ie ging ontploffen ook. :')


En dan ga je weer roken, doet je aansteker het niet, zijn je sigaretten op, moet je weer naar de winkel. Rolt je sigaret naast de asbak, heb je weer een brandvlek. Te laat met as aftikken, moet je die rotzooi weer opruimen. Om de haverklap gordijnen en ramen wassen, wat een gedoe, laat mij maar dampen....

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 13:14

Iris82 schreef:
Mja, maar is dat een verbetering? Dat vraag ik me af.


Tja, dat weet ik niet, ik heb geen ervaring met de eleaf. Maar ik denk dat je gewoon te hard trekt aan de e-sig en dat hij geen kans krijgt om de vloeistof te verdampen.

Palmera

Berichten: 9487
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 14:38

Dawson123 schreef:
Ik heb niet alles gelezen dus sorry als dit al besproken is!

Zijn jullie al bekend met IQOS? Is echt fantastisch. Het is een nieuw product ontwikkeld vanuit Philip Morris, het bedrijf achter Marlboro en meer merken, en het is echt vind ik zo veel chiller dan roken. Het helpt ook de stap naar het stoppen een stuk makkelijker te maken. +:)+

Ik ben niet bekend met de prijzen in NL, maar hier is het buitensporig duur! Kun je net zo goed gewoon blijven roken. ;)

Nee, ik blijf wel even bij mijn e-leaf mini. :)

PinaKoala
Berichten: 104
Geregistreerd: 04-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 14:38

Ik ben toch blij dat ik van de sigaretten af ben. Heb er nog steeds een stel liggen, maar ze gaan de prullenbak in.

Had een paar dagen terug in alle haast een sigaret gepakt maar man man wat goor! Ik hoef ze niet meer :n

PinaKoala
Berichten: 104
Geregistreerd: 04-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:32

Even een schopje.
Nog actief met het stoppen en hoe gaat het hier?


Ik heb gistermiddag mijn laatste flesje met nicotine erin opgemaakt (3mg) en zit sinds gisteravond op 0 mg nicotine. Ik heb hier nog 4 dichte flesjes van staan, als ze op zijn dan gaat de e-smoker de kast in :)

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 12:30

Goed pezig PinaKoala! Persoonlijk zou ik mijn vapor nog niet zo in de kast kunnen zetten.. Ik heb een tijdje zonder nicotine gedampt meer ik vind 3mg toch wel fijner meestal.

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 14:47

Proficiat, PinaKoala!
Ik damp nu toch al een maandje op 0mg en met momenten zelfs helemaal niet meer. Tijdens de werkuren ga ik enkel 's middags na het eten nog even naar buiten, maar niet meer 2x voor de middag en nog een keer na de middag. Ook thuis kom ik er mijn zetel niet meer voor uit. De koude is mijn vriend in deze :')
Hem helemaal in de kast zetten, daar ben ik nog niet aan toe.

Iris82

Berichten: 39859
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 15:29

Ik kan nog steeds niet lager dan 6 ml. En liever gooi ik er ook nog 12 in. Pfff.

Palmera

Berichten: 9487
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 16:03

Iris82 schreef:
Ik kan nog steeds niet lager dan 6 ml. En liever gooi ik er ook nog 12 in. Pfff.

Ach, het is nog steeds veel gezonder dan een gewone sigaret ;)