Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-17 13:41

Hallo lieve bokkers,

Sinds een week ben ik gestopt met roken aangezien eerdere pogingen mislukte ben ik gaan dampen/vapen
Dit werkt echt geweldig ik damp overigens op 0mg nicotine :D

Ben nu 7 dagen gestopt *\o/* en het gaat me goed af


Als het verkeerd staat Excusses evenals dat er al een topic bestaat heb gezocht maar niets gevonden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 13:50

Ah leuk! Ik ben dan al geruime tijd van het roken af, vapen doe ik nu zo'n 1,5-2 jaar denk ik. Meestal wel 0% nicotine, al vind ik sommige smaakjes beter tot hun recht komen met wat meer bite, dus nicotine. Maar dit nicotine gehalte houdt vaak bij 3mg wel op.
Sinds kort meng ik mijn eigen liquids :-)

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 13:53

Ik damp al zo'n 5 jaar, ik rookte 10 pakjes per week en ben binnen een paar dagen gestopt en begonnen met dampen. Ik meng ook mijn eigen liquids op 6mg. Zelf mengen scheelt een stuk in de kosten!

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 14:14

Ik wil in het nieuwe jaar 100% stoppen, maar wat is dampen precies? Vraag me dat al een hele tijd af :P

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-17 14:24

Leuk dat er meer mensen dampen
Ik meng idd mijn eigen liquids wel met 0mg nicotine ik kan de nicotine op deze manier helaas niet verdragen zelfs met 1,5mg is het alsof iemand met n hark door Mn keel gaat
Heb meerdere smaken en merken geprobeerd (een vriend met dampshop) maar bij alles met nicotine is het niet te doen

Ik ben direct gestopt met roken dus niet afbouwen of dergelijke

Sindykaya wat tof dat je ook wilt stoppen
Dampen/vapen is eigenlijk “roken” met een esigaret alhoewel je het geen roken mag noemen natuurlijk maar voor jou idee/beeldvorming wel makkelijker

Ik merk dat ik met dampen veel eenvoudiger kan stoppen met roken
Je hebt verschillende apparaten ik raad je als echt aan na een winkel te gaan waar je ook kunt proberen

Ik kocht een justfog q16 en ben n dag later al over gegaan op subohm dampen want die justfog beviel me echt niet :)

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 15:03

Grappig, ik gebruik nu al 4 jaar de justfog, vind hem ideaal.
Het voordeel van dampen is, dat je nog steeds de handelingen doet die je met roken doet, je krijgt alleen geen schadelijke stoffen meer binnen, het stinkt niet en is een stuk goedkoper.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 15:19

Mijn vriend is al een maand gestopt :D
Vapen doet hij al een jaar, maar sinds een maand definitief gestopt met de sigaretten. Vapen doet hij op 0 en 3 mg. Hij heeft 3 mods en een stuk of 5 tanks := Liquids in vele smaken, nicotine mengt hij er zelf in. De halve kast staat vol met zijn spullen. :list:

De eerste dagen had hij het heel lastig om de sigaretten te laten, maar daarna ging het eigenlijk heel goed. Niet chagerijnig geweest, geen extra honger. En ik ben blij! De geur is 100x beter, ik ben minder benauwd (niet meer meeroken!) Enige nadeel is de damp die er vanaf komt ^) Blijft lang hangen (zeker als ze met drie man vapen, hele kamer blauw op 10 min) en laat een waas op m'n ramen achter. Maar liever dat dan die stinktroep.

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-17 15:33

Ik heb pas 3 mods (en de justfog reken ik niet mee) en 4 tanks damp sinds een week :+
Heb enkel subohm dtl

Mijn pleegdochter dampt ook sinds enkele dagen en heeft ook een subohm apparaatje (kleinere variant dan een van die van mij) en haar vriend heeft een justfog
Wij dampen met zn 3en wel wat weg waarvan ik de grootste wolken blazer ben maar ik heb eigenlijk geen last van blauwstaande kamers of vieze ruiten
wat eerder met sigaretten wel was...
Wel kan ik de tv amper zien bij n flinke wolk :+

Pas als Mn vriend even voor de lol een van die van mij pakt en mee flinke wolken blaast dan staat de kamer vol rook

Hier idd ook flink wat spullen al verzameld in die week...
Meng t zelf dus heb verschillende ingrediënten staan natuurlijk en veel aroma’s en dergelijke
Het is wel n leuke bezigheid

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 15:53

Ik ben ondertussen ook al even 'gestopt' met roken, mede dankzij dampen. :j Al zijn er soms nog wel 'triggers' zeg maar waardoor ik echt ontzettend zin/nood krijg aan een sigaret. x)
Maar gelukkig kan ik me na een kleine terugval wel vrij snel herpakken.

Wel krijg ik soms last van hoofdpijn en misselijkheid door mijn vapor, zijn er nog mensen die dit hebben?

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-17 15:57

Dezenaam
Met welk systeem damp je en welke liquid hoeveel pg/Vp en nicotine
Vaak kun je dingen daarin zoeken

Zo heb ik dat gehad met nicotine hoofdpijn duizelig en dan dat geschraap door Mn keel

Mijn vriend word bv misselijk door bepaalde smaken en als hij te diep inhaleert dan issie echt een paar uur helemaal beroerd

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 16:01

M'n vriend wordt soms misselijk van dessert-smaken (donut, muffin, die meuk). Iets fris vapen erna helpt dan goed (citrus, iets met een frisje, menthol etc). Wel lastig als je maar 1 tank of pen hebt :(:)

Britt_Sisi

Berichten: 8946
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 16:11

Ik meld me! ik ben nu 15 dagen gestopt! (volgens de app vanavond om 8 uur 16 dagen haha). Ik heb een week een esmoker gebruikt met het plan de nicotine langzaam af te bouwen maar hier ook mee gestopt! die 15 dagen zijn dus geteld vanaf dat ik echt niets meer gerookt of gedampt heb.
Ik wilde mijn laatste rookmoment savonds uitstellen, kijken of ik gek zou worden als ik het niet deed. dat was niet zo dus s'ochtends ook nog wat uitgesteld en toen in de middag vond ik het zonde om weer te roken dus maar helemaal gestopt. na 10 jaar verslaafd te zijn geweest!

maar het overgaan van sigaretten op dampen is toch niet echt stoppen? je rookt nog steeds ook al zijn het geen sigaretten meer. Je bent nog steeds verslaafd. Ook al is het niet aan de nicotine is het wel aan de handeling van het roken zelf.
Laatst bijgewerkt door Britt_Sisi op 23-12-17 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 16:16

Ik damp met een Smok Stick V8. :) Altijd vanaf het begin al op 3mg gedaan en nu sinds kort heb ik er eigenlijk pas heel veel last van, wat vaag is want ik heb de laatste tijd voornamelijk dezelfde liquids gebruikt (Sweet Jesus en nu iets van 'The Prophet by Illusions Vapor').
Misschien moet ik eens kijken hoe het zonder nicotine gaat.

Knap dat je na 10 jaar bent kunnen stoppen! Ik was misschien amper een half jaar aan de sigaretten en ik vond het al zo moeilijk. :p
En ja in principe is vapen ook wel een beetje verslavend... Maar het is al een heel stuk gezonder dan roken.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 16:28

Ik denk niet dat ik wil gaan dampen/vapen, ik wil er gewoon helemaal vanaf. Al meerdere pogingen gedaan wat best goed ging maar door onbekende redenen weer begonnen. :\

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-17 16:29

De smog stick V8 heb ik ook
3mg is voor een dtl apparaat niet weinig om het maar even zo te zeggen
Probeer eens 0mg erbij te doen dus 1,5mg of gewoon idd 0mg
Ik heb zo ook lopen experimenteren en bleek dus dat ik niks aan nicotine kan hebben met dampen

Nu zonder nicotine echt nergens meer last van :)
Ik rookte zn 11 jaar ongeveer ben ook wel heel blij er vanaf te zijn
Ben wel zn zeik trut geworden hoor alle rokers stinken nu enz enz
Heb Mn hele auto grondig schoongemaakt want ging over Mn nek van de rook lucht
Mn vriend is ook gestopt maar die heeft geen last van de stank en maakt zn auto ook niet schoon dus ik stap niet meer in die auto tis echt goor :+


Sindy ik wou het eerste instantie ook niet maar na tig falende pogingen toch maar gaan dampen en heb geen peuk meer aangeraakt

Laurora

Berichten: 2641
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 16:33

Ik ben net 3 maand gestopt *\o/*
Vapen was het m niet voor mij, het grootste deel van de verslaving zat m bij mij in het inhaleren, dus ik ben "gewoon" met nicotineplijsters gestopt.
Het leukste; ik heb al ruim 700 euro bespaard, dus ik mag binnenkort een nieuw zadel voor mezelf aanschaffen <3
Overigens heb ik er nog wel erge moeite mee als ik langs iemand loop die aan het roken is.... Krijg dat echt de neiging die sigaret uit zn vingers te wringen en m zelf op te roken. Hopelijk veranderd dat nog een beetje :')

Maar gewoon doorgaan hoor! Het is echt serieus makkelijker dan ik had gedacht, en ik was zóó bang dat ik m helemaal zou flippen, maar echt, het valt mee!

Edit: ik ben gestopt om mijn vader te motiveren ook te stoppen, hij heeft een rokerskanker ontwikkeld en ik hoop hem hiermee nog wat jaartjes in leven te houden. Papa is vandaag gestopt 8-)

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 16:43

Leuk, op dit moment zit ik op 50/50 normale sigaretten en zo'n dampding.

Na de voor mij hectische feestdagen wil ik de sigaretten afbouwen tot wat mij betreft 0.
Succes allemaal! :)

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 17:46

Britt_Sisi schreef:
maar het overgaan van sigaretten op dampen is toch niet echt stoppen? je rookt nog steeds ook al zijn het geen sigaretten meer. Je bent nog steeds verslaafd. Ook al is het niet aan de nicotine is het wel aan de handeling van het roken zelf.


Natuurlijk ben je gestopt. Met roken van sigaretten in elk geval. Ja je doet nog steeds de handeling en sommigen de nicotine, maar de handeling doet niemand kwaad en de nicotine is niet slecht voor je gezondheid, alleen erg verslavend. Al die andere gevaarlijke stoffen die in tabak zitten, zoals teer ( die de kanker veroorzaakt) gebruik je niet meer.

Ik vergelijk het met alcohol en koffie. Zelfde handeling, beide verslavend, maar de een ongezonder dan de ander.

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 17:54

ik damp nu een jaar of 3. 12mg met een booster. Altijd energydrink smaak van liqua.

Ik rook soms nog wel een gewone sigaret, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar mijn pijpje, Ik raak ook in de stress als mijn pijpje zoek is.

Laurora

Berichten: 2641
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 18:14

nynke55 schreef:
Britt_Sisi schreef:
maar het overgaan van sigaretten op dampen is toch niet echt stoppen? je rookt nog steeds ook al zijn het geen sigaretten meer. Je bent nog steeds verslaafd. Ook al is het niet aan de nicotine is het wel aan de handeling van het roken zelf.


Natuurlijk ben je gestopt. Met roken van sigaretten in elk geval. Ja je doet nog steeds de handeling en sommigen de nicotine, maar de handeling doet niemand kwaad en de nicotine is niet slecht voor je gezondheid , alleen erg verslavend. Al die andere gevaarlijke stoffen die in tabak zitten, zoals teer ( die de kanker veroorzaakt) gebruik je niet meer.

Ik vergelijk het met alcohol en koffie. Zelfde handeling, beide verslavend, maar de een ongezonder dan de ander.


Dit klopt niet helemaal, nicotine is niet zo slecht voor je als al die andere stoffen in sigaretten, maar nicotine is echt niet heel gezond.
Nicotine werkt bloedvatvernauwend waardoor je eerder rimpels krijgt, last kan krijgen van koude voeten en handen, en het kan voor erectiestoornissen zorgen. Door de vernauwing van de bloedvaten kan het tevens bijdragen aan hart en vaatklachten als aderverkalking, beroertes, bloedproppen en infarcten. Ook kan het de overgang bij vrouwen sterk beïnvloeden (eerder laten beginnen)
Dus nee, echt gezond is het niet. Wel beter dan de gewone sigaret :)

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-17 18:50

Doen nicotine komt in een verdamper heel anders vrij natuurlijk omdat er geen verbranding plaats vind
Verder heb ik me er niet in verdiept maar ook dampen/vapen zal niet gezond zijn ook al zit er geen nicotine in
De basis stoffen kun je gewoon bij de apotheek krijgen natuurlijk

Ook is het merk afhankelijk bv millers heeft er stoffen in zitten die niet op de verpakking staan en met een analyse ook als “onbekend” te voorschijn komen
Millers zal ik dan ook nooit dampen

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 19:36


Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-17 19:40


Britt_Sisi

Berichten: 8946
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 22:40

Je bent gestopt met sigaretten maar niet met roken dan toch?
Voor mezelf had ik dat in iedergeval wel zo bedacht haha. Vandaar helemaal gestopt.

had op vrijdag een e-sigaret gekocht en me door die meneer 18 mg nicotine aan laten praten want hij zei dat dat even veel als een sigaret was. toen hoorde ik ergens dat dat niet helemaal klopte en toen een potje van 6 mg gehaald met kersensmaak op maandag. Dinsdag nog een sigaret gerookt die me niet meer smaakte en donderdag voor het laatst met de e-smoker. Voor een week gekocht dus en daarna gestopt met alles.

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Re: Stoppen met roken wie doet mee? (Dampen/vapen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-17 22:43

Met een damper ben je gestopt met roken want je rookt niet je dampt :)

Starten met 18mg is zo gek nog niet maar het ligt ook aan je apparaat welke heb je?
Nicotine word niet verbrand dus heel anders en minder opgenomen dan met dampen (daar word het verwarmd)
Daarom kun je die uit n peuk ook niet vergelijken met dampen :)

Knap dat je helemaal gestopt bent