Ogen laten laseren, ervaringen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Ogen laten laseren, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 12:41

Oh ja, dat is idd niet zo veel als mijn vriend heeft.. dan kun je vaak nog wel zachte lenzen geloof ik, mijn vriend kon alleen nog maar harde en die kon hij dus niet verdragen..

Geloof dat hij als het niet vergoed zou worden bij FYEO ongeveer 7000 euro kwijt was geweest. Ca. 3500 per oog.

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 12:43

Zachte lenzen verdroeg ik zelfs niet. Lenzen dragen werd ten zeerste af geraden ook. Ivm zeeer droge/gevoelige ogen.

hahahatsjoe

Berichten: 2392
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:04

Ghostattack schreef:
Edit: Inmiddels 3 jaar geleden dat ik het heb laten doen volgens mij. Ik kan me niet eens herinneren hoe het was om lenzen of een bril te dragen. Beste investering ooit. Kostte mij €2600, in Amsterdam laten doen.


En waar heb je het laten doen dan ?

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:31

hahahatsjoe schreef:
Ghostattack schreef:
Edit: Inmiddels 3 jaar geleden dat ik het heb laten doen volgens mij. Ik kan me niet eens herinneren hoe het was om lenzen of een bril te dragen. Beste investering ooit. Kostte mij €2600, in Amsterdam laten doen.


En waar heb je het laten doen dan ?


Vision Ooglaseren :)

JustLizz
Berichten: 1299
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Dongen

Re: Ogen laten laseren, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:48

Wat toevallig dat ik dit topic voorbij ziet komen.
Mijn vriend overweegt ook zijn ogen te laten laseren (als hij in aanmerking komt uiteraard).

Morgen heeft hij het vooronderzoek bij Vision in Eindhoven, ben zo benieuwd!

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:13

Fitzroy schreef:
Bij mij was het de sterkte in combinatie met het geen lenzen kunnen verdragen. Omdat een bril bij deze sterkte (-16 met cylinder van 0,75, en - 14,5 met cylinder van 1) niet meer genoeg kan corrigeren.

Overigens zit ik inmiddels op -18,5 en - 17 dus heb alsnog een bril :(

Jeepers creepers :oo Ik was met -7 al zo blind als een mol, wat naar om zo'n hoge sterkte te hebben!

pol013

Berichten: 8997
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Ogen laten laseren, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 18:24

Afgelopen maart bij visus in Rotterdam.
Behandeling viel me alles mee. Herstel ging vlot 1 dag echt prikkende ogen. Dat druppelen is wat lastig (maar meer ook niet) .2 weken met een skibril op bij de paarden gelopen en dat was het dan wel zo ongeveer. Het slapen met zo'n brilletje op was ik al weer bijna vergeten. Dus dat kan ook niet zo erg zijn geweest.
Super blij mee. Veeeel eerder moeten doen.

Thrive

Berichten: 994
Geregistreerd: 06-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 10:18

Ik heb afgelopen juni mijn ogen laten laseren bij de OMC Hanzekliniek in Groningen. Ik had -4,50 met een cilinder aan beide ogen en heb gekozen voor de SMILE-techniek. De behandeling viel me heel erg mee, heb hele fijne begeleiding gehad vanuit de kliniek en ik zou het echt zo weer doen. Ben er ontzettend blij mee. :)

carrie79

Berichten: 1003
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: overijssel

Re: Ogen laten laseren, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 16:02

Hier ook een jaar of 9 geleden mijn ogen laten laseren bij Vision clinics, echt ben zo blij dat ik het gedaan heb. Ik voelde me doodongelukkig met een bril op en geen enkele soort lens kon ik verdragen. Dit was voor mij dus echt een uitkomst. Ik had -2.5 met een cillinder en tot op heden zie ik echt meer dan goed.

Vooronderzoeken waren heel uitgebreid en grondig, behandeling vond ik echt reuze spannend maar het viel me uiteindelijk allemaal reuze mee. Eerste dag was wat vervelend en in het begin moet je voorzichtig zijn met je ogen (en ben ja natuurlijk bang dat er iets mis mee gaat). maar ook dat is het allemaal waard. Anyways ik zou het zo weer doen en ook iedereen aan kunnen raden.

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Ogen laten laseren, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 19:56

Heb vannacht gedroomd over de behandeling en het ging helemaal mis :))

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Ogen laten laseren, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 22:27

Iedereen toch weer anders dat blijkt. Als ik het zo lees is laseren bij een + afwijking niet echt een optie. Zijn er ervaringen met lensimplantatie bij + afwijkingen?

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Ogen laten laseren, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 22:40

Volgens mij is het probleem niet zozeer de plus, maar het is volgens mij wel zo dat je ca. 2 jaar stabiel moet zijn, en blijven ook. Met + op een latere leeftijd is dit waarschijnlijk niet het geval.

Er zijn ook jongere mensen die "gewoon" + hebben, dat is een andere situatie

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 23:43

Plus op jongere leeftijd kan je overheen groeien.
Maar iedereen krijgt op een gegeven moment in het leven op latere leeftijd plus. Oftewel een leesbril. Als je min hebt word je dan multifocaal.
Dus krijg je min en plus.

En die plus is dan niet stabiel. Die kan in per periode weer veranderen.
Vandaar dat dat niet te corrigeren is met laseren of lensimplantaten.

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 00:18

Bij mij is het inmiddels 5,5 jaar geleden dat ik mijn ogen heb laten laseren bij Visus in Rotterdam en ben nog steeds super tevreden met het resultaat. Ik zie nog haarscherp en heb nooit klachten gehad.
Mijn sterkte was -3,75 met cilinder (beide ogen). Ik kon mijn lenzen op een gegeven moment niet meer verdragen na verschillende soorten lenzen geprobeerd te hebben. Bril zag ik niet zitten, dus ben toen voor laseren als optie gegaan. Geen seconde spijt van gehad!

hahahatsjoe

Berichten: 2392
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 12:39

Ghostattack schreef:
hahahatsjoe schreef:
En waar heb je het laten doen dan ?


Vision Ooglaseren :)


Dank je wel !

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 21:42

Lous schreef:
Plus op jongere leeftijd kan je overheen groeien.
Maar iedereen krijgt op een gegeven moment in het leven op latere leeftijd plus. Oftewel een leesbril. Als je min hebt word je dan multifocaal.
Dus krijg je min en plus.

En die plus is dan niet stabiel. Die kan in per periode weer veranderen.
Vandaar dat dat niet te corrigeren is met laseren of lensimplantaten.


Ik heb zowel bij ver kijken als bij lezen +. Dus afwijkingen bij ver kijken zijn niet altijd -.

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 23:33

:Y)
frankiej schreef:
Lous schreef:
Plus op jongere leeftijd kan je overheen groeien.
Maar iedereen krijgt op een gegeven moment in het leven op latere leeftijd plus. Oftewel een leesbril. Als je min hebt word je dan multifocaal.
Dus krijg je min en plus.

En die plus is dan niet stabiel. Die kan in per periode weer veranderen.
Vandaar dat dat niet te corrigeren is met laseren of lensimplantaten.


Ik heb zowel bij ver kijken als bij lezen +. Dus afwijkingen bij ver kijken zijn niet altijd -.


Verziend is +
Bijziend is -

Wat ik dus zeg,iedereen krijgt vroeg of laat plus (leesbril)
Dan ben je dus verziend. En heb je alleen daar een afwijking op.

Ik heb het dus over de bijziende brildragers.Zoals ik nu. Wij krijgen/worden dus plus en min = multifocaal

Suzanne_J

Berichten: 1460
Geregistreerd: 29-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 00:07

Ik lees eventjes mee! Ik ben ondertussen ook serieus aan het nadenken over mijn ogen te laten laseren. Ik heb geen grote afwijking, -1,75 met cilinder, maar ik verdraag lenzen absoluut niet en ik voel me echt niet mezelf met een bril. Ik draag dus nu enkel een bril bij het autorijden en verder ga ik halfwazig door het leven. :+ Daarnaast ben ik ook best nachtblind en zelfs met bril vind ik autorijden savonds echt moeilijk en eng. Ik las dat je met laseren dit ook kunt verhelpen, dus sindsdien ben ik me meer aan het inlezen. Het lijkt me zo heerlijk om gewoon weer de ondertiteling op tv te kunnen lezen en de blaadjes aan de bomen te zien!

Ik twijfel nu vooral bij welke kliniek ik een afspraak ga maken. Hoe hebben jullie je keuze gemaakt? Ik zou bij Vision in Eindhoven kunnen gaan want daar woon ik, maar Visius is misschien beter? Ik vind het best eng en ben zuinig op mezelf, dus ik wil echt zeker zijn dat ik bij de beste zit!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 00:24

Suzanne_J schreef:
Ik lees eventjes mee! Ik ben ondertussen ook serieus aan het nadenken over mijn ogen te laten laseren. Ik heb geen grote afwijking, -1,75 met cilinder, maar ik verdraag lenzen absoluut niet en ik voel me echt niet mezelf met een bril. Ik draag dus nu enkel een bril bij het autorijden en verder ga ik halfwazig door het leven. :+ Daarnaast ben ik ook best nachtblind en zelfs met bril vind ik autorijden savonds echt moeilijk en eng. Ik las dat je met laseren dit ook kunt verhelpen, dus sindsdien ben ik me meer aan het inlezen. Het lijkt me zo heerlijk om gewoon weer de ondertiteling op tv te kunnen lezen en de blaadjes aan de bomen te zien!

Ik twijfel nu vooral bij welke kliniek ik een afspraak ga maken. Hoe hebben jullie je keuze gemaakt? Ik zou bij Vision in Eindhoven kunnen gaan want daar woon ik, maar Visius is misschien beter? Ik vind het best eng en ben zuinig op mezelf, dus ik wil echt zeker zijn dat ik bij de beste zit!


Als je bij Vision Eindhoven gaat, is de behandeling zelf uiteindelijk wel in Amsterdam volgensmij :) maar de vooronderzoeken wel gewoon in Eindhoven. Weet niet of dat je veel uitmaakt?

NoorW

Berichten: 904
Geregistreerd: 03-06-10

Re: Ogen laten laseren, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 02:40

Hebben jullie ooit gehoord van iemand/zelf ervaring met blijvende neuropatische zenuwpijn na een behandeling? In hoeverre wordt je hierover voorgelicht oid?

Ik begrijp dat blind worden niet echt een risico is, maar blijvende pijn en extreem droge ogen (omdat alle zenuwen in hey hoornvlies worden doorgesneden) wel. Hier heeft Zembla ooit een uitzending over gemaakt, mensen die echt uit het leven willen stappen omdat de pijn te ondragelijk is. Dit houdt mij nu erg tegen, hoewel ik het wel ontzettend graag zou laten doen. Ik ben 22 en ben mijn bril zo zat en lenzen gaan snel irriteren, -3.50 sterkte en al jaren stabiel dus het zou prima kunnen waarschijnlijk.

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Ogen laten laseren, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 02:53

ben bij visus in Rotterdam geweest.
Super tevreden over de relex SMILE behandeling.
Jaar geleden gedaan en geen dag spijt van gehad.. Na de operatie paar uurtjes pijn gehad, verder twee weekjes moeten druppelen en daarna nergens meer last van gehad, geen pijn en heerlijk om alles scherp te kunnen zien zonder bril of lenzen :)

Arantes
Berichten: 889
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 03:39

Lous schreef:
:Y)
frankiej schreef:

Ik heb zowel bij ver kijken als bij lezen +. Dus afwijkingen bij ver kijken zijn niet altijd -.


Verziend is +
Bijziend is -

Wat ik dus zeg,iedereen krijgt vroeg of laat plus (leesbril)
Dan ben je dus verziend. En heb je alleen daar een afwijking op.

Ik heb het dus over de bijziende brildragers.Zoals ik nu. Wij krijgen/worden dus plus en min = multifocaal


Multifocaal betekent alleen maar dat er verschillende sterktes in 1 glas zitten verwerkt (dus een verte deel die overloopt in een leesgedeelte). Je ogen zelf zijn niet ‘multifocaal’ :) .

Dit is zeker niet altijd perse een min en een plus gedeelte. Als iemand zijn vertesterkte bijvoorbeeld +2.00 is en zijn leesadditie is +2.50, dan zit er in het vertedeel +2.00 en in het leesgedeelte +4.50. Andersom kan ook. Bijvoorbeeld vertesterkte -5.00 en leesadditie +1.50 wordt vertegedeelte -5.00 en leesgedeelte -3.50.

Jonge mensen met plussterkte is veelal door een te ‘kort/klein’ oog, waardoor het licht achter het netvlies valt. De ooglens functioneert echter prima.

Vanaf een jaar of 40 wordt de ooglens stugger waardoor het dichtbij scherpstellen (accommodatie), verminderd wordt en er dus een leesbril nodig is. Zijn dus 2 totaal verschillende oorzaken.

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 05:43

Okee duidelijk. Dan word het dus een soort van overlapping/ heft het een het ander op ,op sterkte. :) (multifocaal)

In ieder geval. Iedereen vroeg of laat krijgt plus (leesbril)
En dat word niet gelaserd omdat nogal snel veranderd (niet lang stabiel)

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Ogen laten laseren, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 07:42

Ik heb een jaar of 7 inmiddels ook mijn ogen laten laseren bij Visus in Rotterdam. Ik kwam van -8 en volgens mij had ik de intralasik, maar laat je vooral in de kliniek adviseren wat bij jouw ogen past / kan.
De feitelijke behandeling duurt maar een paar seconden, je hebt niet eens goed te tijd om in paniek te raken :) (ik was daar een beetje bang voor)
De eerste dagen vond ik fel licht en schermen wel vervelend, maar ik kon snel weer zien!
Ik zou het zo weer doen! En het je echt aanraden. Door dit topic besef ik weer even hoe fijn het is dat ik vanmorgen gewoon uit bed ben gestapt en alles kan zien.

EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: Ogen laten laseren, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 16:23

Hoi, ik kom hier ook even rondkijken. Ik zag dat er mensen waren met goede ervaring bij Fyeo in Eersel. Heeft Breda dezelfde goede naam? En hoe snel kun je daar ongeveer terecht?

En wat zijn hier de ervaringen met Vision en Visus?

Hier een afwijking van -3 met een cilinder, maar dat zou gewoon moeten kunnen. Ik kan sinds de zwangerschap mijn lenzen niet meer verdragen en een bril vind ik echt niks. Dus vandaar dat ik nu ook de opties aan het bekijken ben.