[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carmen_x
Berichten: 91
Geregistreerd: 31-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 11:24

Mijn haar pluist. Met name bovenop mijn hoofd springt het alle kanten op. Ik heb al olie van Olaplex geprobeerd. Wat kan ik nog meer proberen?

Afbeelding

Needje

Berichten: 19209
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 11:32

Met een flosdraad er langs :D

Carmen_x
Berichten: 91
Geregistreerd: 31-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 11:33

Needje schreef:
Met een flosdraad er langs :D



Hahaha

Needje

Berichten: 19209
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 11:36


Carmen_x
Berichten: 91
Geregistreerd: 31-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 11:46


Needje

Berichten: 19209
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 11:48

:D :D :D

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 13:30

Ik dacht ook huh? Maar verdomd dat ga ik ook doen _O-

njiloj

Berichten: 1274
Geregistreerd: 18-09-09
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 02:36

Onder het mom van: bokt weet alles, zou ik hier graag een vraag willen stellen. :o

Ik ga morgen mijn haar laten knippen en wil erna aan de slag met verf.

Ik koop eigenlijk altijd Wella koleston vibrant reds 77/45 (uit m’n hoofd) maar ik wil eindelijk wel eens iets anders.
Heeft er iemand ervaring met de Wella koleston special mix? En zo ja, in hoeverre verschilt dit met de vibrant reds qua verven, hoe lang het mooi blijft, of er geblondeerd moet worden, (het zou gaan om een roodtint óf blauw) enz?

Even voor de beeldvorming:

Ik bedoel dus deze verf:

Afbeelding

En dit is mijn haar (hier dus vers geverfd, de kleur is er een stuk minder aan toe op het moment. :o ,)

Afbeelding

Als jullie andere ideeën hebben of suggesties sta ik daar natuurlijk voor open. Het mag apart zijn, maar liever niet ontkleuren van te voren. O:)

Sunrise

Berichten: 945
Geregistreerd: 10-04-07

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 08:47

Kan iemand hier mij een goede verf aanraden?
Ik vind het bij de kapper toch wel echt te duur worden dat verven, dus ik wil het graag weer zelf proberen.

Ik zoek een bruine verf 6-7 met een ondertoon die niet al te rood is, hebben jullie een aanrader?

Mo_86

Berichten: 1250
Geregistreerd: 10-02-09

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 08:55

Ik zou dan voor kappersverf gaan via online winkels als Haarshop of johnbeerens. Ontwikkelaar 3 of 6 procent en dan even goed kijken dat je een kleur kiest met niet te rode ondertoon. Kis heb ik jaren gebruikt naar tevredenheid maar ook Goldwell Topschic. Ik had hetzelfde als jij qua kleur en koos vaak voor een a, n of na toon. Zit er niet een kapperswinkel bij jou in de buurt? Zij kunnen je daar ook adviseren.

Moet wel zeggen dat ik het ondanks de goede producten nooit zo mooi kreeg als bij de kapper, heb de kosten inmiddels voor lief genomen en laat het doen. Maar heb dan wel ook highlights en dat kan ik ook niet zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 19:20

Ik schop dit topic even omhoog in de hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik ben even aan het rond kijken naar uitwasbare blauwe haarverf, maar er zijn zoveel verschillende soorten en merken dat ik niet zo goed weet welke. Normaal zou ik naar de kapper gaan maar dat red ik nu niet meer dus wil ik kijken of ik het zelf kan doen. Ik heb mijn haar vaker gekke kleuren gehad dus ben er wel bekend mee maar de laatste keer dat ik het zelf heb gedaan is jaren geleden en was een uitwasbare kleur van de kruidvat, die volgens mij niet meer bestaat of ik kan het niet meer vinden :')
Heeft iemand tips welke goed is?

Edit ; ik weet eindelijk weer hoe het heette van de kruidvat, colors to play. Maar kan het online in ieder geval niet meer vinden..

sabine1979

Berichten: 2598
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 19:51

Ik heb de verf van mattie, deze blijft bij mij best lang zitten.
Ze hebben echt knalkleuren en in een handig pompfles

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 20:28

sabine1979 schreef:
Ik heb de verf van mattie, deze blijft bij mij best lang zitten.
Ze hebben echt knalkleuren en in een handig pompfles


Top, dankjewel! Ziet er goed uit inderdaad :D

Sica
Moderator Kantine

Berichten: 5025
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Een klein durp

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 23:07

Let er wel op dat blauw heel lastig uit je haar te krijgen is en kans heeft om terug te lopen tot zeewiergroen. En ja, ik spreek uit ervaring _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 23:23

Sica schreef:
Let er wel op dat blauw heel lastig uit je haar te krijgen is en kans heeft om terug te lopen tot zeewiergroen. En ja, ik spreek uit ervaring _O-


Goed dat je het zegt dankje. Ik heb m'n haar deels blauw gehad een tijdje terug, dat is er gelukkig goed uit gegaan. Ik moet toch naar de kapper volgende maand dus anders moet die het maar weer fixen :P

MerleSimone

Berichten: 5733
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 23:34

Ik verf m'n haar al een tijdje met Syoss thuis. Ik heb 2 pakjes nodig maar het is zo duur joh.. In Duitsland is het goedkoper maar hebben ze de kleuren niet die ik graag gebruik (3-22 en 4-15). Ik zou graag zelf thuis m'n verf maken, ik weet dat m'n moeder dat eerder altijd deed maar waar moet ik zoeken? En hoe kom ik aan de juiste kleuren? Ik zoek kastanjebruin en warm donkerbruin bordeaux. Iemand die ook zelf verf maakt ipv de kant en klare pakjes? :))

Lau

Berichten: 16680
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 09:31

MerleSimone schreef:
Ik verf m'n haar al een tijdje met Syoss thuis. Ik heb 2 pakjes nodig maar het is zo duur joh.. In Duitsland is het goedkoper maar hebben ze de kleuren niet die ik graag gebruik (3-22 en 4-15). Ik zou graag zelf thuis m'n verf maken, ik weet dat m'n moeder dat eerder altijd deed maar waar moet ik zoeken? En hoe kom ik aan de juiste kleuren? Ik zoek kastanjebruin en warm donkerbruin bordeaux. Iemand die ook zelf verf maakt ipv de kant en klare pakjes? :))


Even naar een kapperswinkel gaan hier in Arnhem heb je het pak. Daar hebben ze zo veel soorten verf en pigment daar kunnen ze je echt wel helpen.

CalipsoLover

Berichten: 5582
Geregistreerd: 14-08-11

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 11:19

Hier iemand ooit al de overschakeling gemaakt van balayage naar highlights of dit afwisselt? Ik doe altijd balayage, maar wil misschien volgende keer (binnen 2 maanden) blonde highlights laten trekken ipv balayage om eens te kijken hoe dit staat en of ik hier een mooiere blonde look mee kan krijgen dan met balayage.

Oretha

Berichten: 3445
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Op de rug van een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 11:40

CalipsoLover schreef:
Hier iemand ooit al de overschakeling gemaakt van balayage naar highlights of dit afwisselt? Ik doe altijd balayage, maar wil misschien volgende keer (binnen 2 maanden) blonde highlights laten trekken ipv balayage om eens te kijken hoe dit staat en of ik hier een mooiere blonde look mee kan krijgen dan met balayage.



Ik wissel dat weleens af idd. Toevallig paar maanden geleden van highligts weer wat donkere lokken alleen aan de bovenkant weer laten zetten en dan krijg je weer meer balayage effect. Maar dat moet je wel na paar maanden weer beetje bijwerken

Summerfly

Berichten: 2903
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 12:23

Hoihoi, weet iemand hier een leuke kapper in omgeving Rotterdam/Delft/Den Haag? Ging graag naar Kinki maar heb van de week 237 euro betaald om van donkerbruin naar middendonkerbruin te gaan, terwijl ik graag naar beige donkerblond wilde := niemand zag het verschil en iedereen schrok zich rot toen ik vertelde hoeveel geld ik kwijt was. Dus wil toch kijken naar een kapper die óf goedkoper is, of beter resultaat levert voor dat geld. Baal wel echt want voel me niet zo snel op m’n gemak bij kappers en bij hun wel -O-

Lau

Berichten: 16680
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 13:27

Summerfly schreef:
Hoihoi, weet iemand hier een leuke kapper in omgeving Rotterdam/Delft/Den Haag? Ging graag naar Kinki maar heb van de week 237 euro betaald om van donkerbruin naar middendonkerbruin te gaan, terwijl ik graag naar beige donkerblond wilde := niemand zag het verschil en iedereen schrok zich rot toen ik vertelde hoeveel geld ik kwijt was. Dus wil toch kijken naar een kapper die óf goedkoper is, of beter resultaat levert voor dat geld. Baal wel echt want voel me niet zo snel op m’n gemak bij kappers en bij hun wel -O-


Kinki is over het algemeen wel echt heel duur indd. Maar vind het ook wel netjes dat ze niet gelijk je hele haar verkloot hebben en het ontkleuren in etappes willen doen. Van donker naar licht is echt een hel voor je haar. Zeker als je het donker geverfd hebt.

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 18:57

CalipsoLover schreef:
Hier iemand ooit al de overschakeling gemaakt van balayage naar highlights of dit afwisselt? Ik doe altijd balayage, maar wil misschien volgende keer (binnen 2 maanden) blonde highlights laten trekken ipv balayage om eens te kijken hoe dit staat en of ik hier een mooiere blonde look mee kan krijgen dan met balayage.


Ik doe dat wel eens ja! Het is dan veel blonder als met bayalage
Ik doe meestal 1x highlights, dan 2 of 3x bayalage.

Lous

Berichten: 24253
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 19:55

Summerfly schreef:
Hoihoi, weet iemand hier een leuke kapper in omgeving Rotterdam/Delft/Den Haag? Ging graag naar Kinki maar heb van de week 237 euro betaald om van donkerbruin naar middendonkerbruin te gaan, terwijl ik graag naar beige donkerblond wilde := niemand zag het verschil en iedereen schrok zich rot toen ik vertelde hoeveel geld ik kwijt was. Dus wil toch kijken naar een kapper die óf goedkoper is, of beter resultaat levert voor dat geld. Baal wel echt want voel me niet zo snel op m’n gemak bij kappers en bij hun wel -O-



Capelle a/d ijssel een optie?

Summerfly

Berichten: 2903
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-23 22:58

Ja dat moet ook nog wel lukken!

@Lau, je hebt zeker gelijk en dat is ook iets wat ze aangaf, maar het resultaat is echt heel minimaal voor dit geld.

Artimes

Berichten: 497
Geregistreerd: 21-02-15

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-23 05:48

Kun je dan niet beter terug gegaan en aangeven dat je niet tevreden bent? Heb je voor en na foto?