[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 08:18

Staat je prachtig <3

Ik ga 7 oktober naar de ami kapper hier in het dorp. Vind het nu al spannend omdat ik altijd naar mijn vaste adres in Aalten ga.

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 18:14

Lau schreef:
Staat je prachtig <3

Ik ga 7 oktober naar de ami kapper hier in het dorp. Vind het nu al spannend omdat ik altijd naar mijn vaste adres in Aalten ga.


Oh wat leuk, ook bij een AMI kapper!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 18:32

Mijn kapper deed vorige keer ook moeilijk over het rood wat nog in mn haar zat. Was allemaal maar lastig. Terwijl de Kinki kapper er een jaar eerder geen problemen mee had om het deels naar paars en blauwtinten te krijgen. Eigenlijk bedoelden ze dus gewoon: we hebben personeelstekort en hier echt geen tijd voor.

TheNovelist, staat je goed dat rood!

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 19:43

Mooi geworden, TheNovelist!

Lau, ik heb zelf alleen maar slechte ervaringen met Ami kappers. Waarom ga je niet naar je gebruikelijke adres?

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 20:01

Het is een hele goede kennis van mij dus ik geloof haar wel. Maar zelf ben ik een stuk meer nuchter, ik ken mn haar dus ja.

Biks, wat zijn jouw negatieve ervaringen?

TheNovelist

Berichten: 1518
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 20:38

Dank jullie wel! <3 vind het zo fijn om weer een kleurtje in mijn haar te hebben haha!

Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 21:26

Biks2 schreef:
Mooi geworden, TheNovelist!

Lau, ik heb zelf alleen maar slechte ervaringen met Ami kappers. Waarom ga je niet naar je gebruikelijke adres?


Omdat dat een uur met het ov is en deze in het dorp zit. Hun insta ziet er goed uit. Volgens mij verschilt het ook per vestiging hoe goed ze zijn. Hoop ik :')

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 21:29

Komt vast goed!

xDenies, mijn ervaringen: wordt niet goed geluisterd, elke keer een andere kapster, verkeerd geknipt, niet vriendelijk..

Captain

Berichten: 21414
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 21:59

Ik vind de ami kapper hier ook niks.. :o drogen je haar flut, ben er 3x geweest ofzo. Laat maar. :wave: Kies voor wassen, staat ook bij de afspraak, moet ik ze er zelf aan herinneren en dan nog wordt er een beetje geaaid ipv echt gewassen.

xDenies

Berichten: 13504
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 22:44

Oh wauw dat staat wel echt lijnrecht tegenover mijn ervaring. Maar wat ik zeg, het is al een jarenlange bekende. Ik zou ook niet direct bij een collega gaan. Ze heeft ook wel echt kennis en werkt al zo'n 20jaar(?) Bij dit bedrijf dus ik vertrouw haar wel. Ze verteld ook over alle trainingen enz, dus geloof wel dat t goed zit. Maar slechte ervaring kan zeker.
Jammer hoor!

TheNovelist

Berichten: 1518
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 19:49

@Lau, hoe is je haar geworden? Ben nu wel benieuwd :D

Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 20:56

TheNovelist schreef:
@Lau, hoe is je haar geworden? Ben nu wel benieuwd :D


Het is echt meh…. Ga er van het weekend wat overheen gooien :')

Afbeelding

Peperkroket

Berichten: 6040
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 20:00

Heeft er iemand ervaring met deze verf: https://www.hennecolor.nl/kleurcreme.html ?

Ik ben benieuwd hoe lang de kleur blijft hangen. Ik heb een beetje teruggelezen en op andere websites gekeken en las af en toe dat een rode kleurspoeling vaak blijft hangen. Mocht dit zo zijn en ik ben de kleur zat, is het dan te doen om er een andere permanente kleur overheen te gooien om het te maskeren?

Jildau

Berichten: 9426
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 06:59

Dan moet je het niet erg vinden om een rode / warme gloed te houden. Rood is zo hardnekkig is mijn ervaring.

Flying_Angel

Berichten: 15738
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 07:12

Peperkroket schreef:
Heeft er iemand ervaring met deze verf: https://www.hennecolor.nl/kleurcreme.html ?

Ik ben benieuwd hoe lang de kleur blijft hangen. Ik heb een beetje teruggelezen en op andere websites gekeken en las af en toe dat een rode kleurspoeling vaak blijft hangen. Mocht dit zo zijn en ik ben de kleur zat, is het dan te doen om er een andere permanente kleur overheen te gooien om het te maskeren?


Ik heb geen ervaring met deze spoeling. Maar ik heb mijn haar iets meer dan een jaar geleden rood geverfd, toen ik er klaar mee was, donkerbruin eroverheen. Maar die rode gloed heb ik nu nog steeds. Anderhalf jaar later.

Artimes

Berichten: 499
Geregistreerd: 21-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 07:24

Lau schreef:
TheNovelist schreef:
@Lau, hoe is je haar geworden? Ben nu wel benieuwd :D


Het is echt meh…. Ga er van het weekend wat overheen gooien :')

[ [url=m/L1xwD2.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hmmm ja wat was de bedoeling qua kleur? Maar snap je gevoel.. wat jammer zeg

Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 07:45

Artimes schreef:
Lau schreef:


Het is echt meh…. Ga er van het weekend wat overheen gooien :')

[ [url=m/L1xwD2.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hmmm ja wat was de bedoeling qua kleur? Maar snap je gevoel.. wat jammer zeg



Nou ze snapte het niet helemaal ik wilde een balayage met bruin tinten. En zij heeft er highlights van gemaakt. Ik dacht op het begin nog wel prima. Ook toen ze het gestyled had maar de aanzet was niet mooi ontkleurd en de kleur was mij echt te blond ik wilde het donker houden.

Artimes

Berichten: 499
Geregistreerd: 21-02-15

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 07:47

Oh wat zonde zeg, dit is verre weg niet een balayage met bruin tinten, denk als je er lowlights in aanbrengt en de aanzet donkerder maakt je een heel eind komt

Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 08:34

Heb het gewoon donker bruin geverfd dat komt dicht bij mijn eigen haarkleur.

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 20:41

TheNovelist schreef:
Zeker! Ik heb besloten om de kleur Bordeaux van Syoss erover te verven :)
Deze foto is van een week na het verven:
[ [url=m/lmIsZ6.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nu naiets meer dan 2 weken begint het wat bruiniger te worden. Wellicht probeer ik een iets fellere kleur rood de volgende keer, maar ben er zeker blij mee :D


Wauw gave kleur

Domiinique

Berichten: 122
Geregistreerd: 05-11-12
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 09:08

Even een vraagje waar Bokt mij hopelijk antwoord op kan geven.
Afgelopen zaterdag ben ik bij de kapper geweest voor knippen en kleuren. Ik wilde in eerste instantie alleen de pintjes eraf maar de kapster dacht dat laagjes wel leuk zouden zijn.
Toegestemd op de voorwaarde dat het nog in een hoge staart paste en ze van de lengte alleen de puntjes zou halen.

Eindstand: mijn haar is sowieso een cm of 5 korter terwijl de kapster blijft volhouden dat ze niks van de lengte gehaald heeft. Zij geeft aan dat dit zo lijkt doordat het nu in laagjes zit.

Weet iemand van jullie of dit klopt? Of het haar daadwerkelijk gewoon korter lijkt door de laagjes of dat dit gewoon een slap excuus is.

Ter voorbeeld als ik mijn haar in een staart doe kwam het uiteinde normaal gesproken onder mijn neus langs, nu mag ik blij zijn als het de helft van mijn wang haalt.

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 09:11

Je kunt het beter accepteren want je plakt het er niet meer aan. Het staat je vast hartstikke goed!

Lau

Berichten: 16681
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 09:56

Kort antwoord ze heeft er dan gewoon veel afgehaald.

Ter verdediging misschien was het wel “dood” en heeft ze het er gewoon afgeknipt zodat het weer gezond is.

Artimes

Berichten: 499
Geregistreerd: 21-02-15

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 10:12

Als er veel korte lage zijn geknipt, kan het idd veel korter lijken terwijl te totale lengte niet zoveel verschilt, maar dan moeten de lagen wel kort geknipt zijn, dan word je staart ook wel echt korter. Heb je een foto? Helaas kun je er nu niets meer aan doen :(

Amethyst_

Berichten: 3112
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 22:11

Ik hoop dat ik met mijn vraag bij jullie terecht kan.

Een tijdje geleden zelf gehobbyt met blonderen. Les geleerd want haar=kapot. Heel droog en veel haarbreuk na wassen en bij borstelen. Ik gebruik hierbij een tangle teezer.

Nou wil ik eigenlijk een treatment doen, maar blijf tussen 2 merken hangen. Olaplex en Fanola Fibrefix. Iemand hier ervaring mee en waarom de een of de ander? Olaplex is echt gevestigde orde voor mn gevoel en de Fibrefix lijn nog wat nieuwer... Maar is Olaplex wellicht overrated? Ik kom er niet helemaal uit, beide opties zijn best een flinke aanschaf! Alvast bedankt voor jullie hulp ☺️