[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 12:47

Tip voor de bokkers die hun haar met Henna verven. Ik doe dat sinds kort ook. Kleur chocolat van Surya Brasil.

Heel fijn product om mee te werken en hier komt de tip:

Ik verf er meteen mijn wenkbrauwen mee :j. Gewoon beetje met een wattenstaafje de haartjes verven :j

Earth

Berichten: 7990
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 12:49

Ik wil ook een henna kleur in mn haar. Maar ik ben lichtblond. Ik weet niet hoe goed dat blijft zitten :P

Captain

Berichten: 21439
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 13:21

Bralindy schreef:
Ben wel benieuwd wat je natuurlijke kleur is captain. Het lijkt alsof je altijd rood harig ben geweest. Het oogt heel mooi en natuurlijk bij je.


Dank jullie wel! <3

Ik ben van mezelf blond haha!

Vanavond nog weer de puntjes laten knippen.. Zie ik een permanent op hun FB voorbij komen, waardoor ik op zoek ging naar wat grovere permanent dan vroegah. (Ik wilde graag krullen en leek vervolgens op een schaap! :+) ik zie dat ze nu veeeeel meer soorten permanent hebben, met dus ook grove beach-wave krullen. Vraag ik me af, is dat aan te raden op haar dat is geverfd met henna? Zal het vanavond ook even bij de kapper navragen, maar misschien weet iemand dit?

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 13:47

Met henna wel denk ik. Niet als het gebleekt is, dan smelt je haar.

xDenies

Berichten: 13508
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 17:06

Het is niet helemaal volgens het plaatje, maar ik ben er weer zeer tevreden mee :)

Afbeelding

Earth

Berichten: 7990
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 17:17

Captain schreef:
Bralindy schreef:
Ben wel benieuwd wat je natuurlijke kleur is captain. Het lijkt alsof je altijd rood harig ben geweest. Het oogt heel mooi en natuurlijk bij je.


Dank jullie wel! <3

Ik ben van mezelf blond haha!

Vanavond nog weer de puntjes laten knippen.. Zie ik een permanent op hun FB voorbij komen, waardoor ik op zoek ging naar wat grovere permanent dan vroegah. (Ik wilde graag krullen en leek vervolgens op een schaap! :+) ik zie dat ze nu veeeeel meer soorten permanent hebben, met dus ook grove beach-wave krullen. Vraag ik me af, is dat aan te raden op haar dat is geverfd met henna? Zal het vanavond ook even bij de kapper navragen, maar misschien weet iemand dit?


Wait what, ben jij blond van nature? Enheb je nog permanent laten zetten? Ik wil het ook heel graag, maar veel kappers doen het niet.
Hoe blond was jij eerder dan? En heb je latijd alleen henna gebruikt of ook andere manieren van verven?

Denies, erg mooi hoor!! Hele mooie roodbruine kleur, vind de overgang ook erg mooi :j

martine096
Berichten: 457
Geregistreerd: 25-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 22:16

Hoi, ik kom weer even om advies vragen wegens gebrek aan ervaring :Y)
Afgelopen december heb ik mijn haar gebleekt en asblond geverfd, wat helaas wel vrij blond bleef ipv assig maar ik ben dik tevreden voor een eerste keer. Binnenkort wil ik mijn haar graag opnieuw asblond verven maar ik vroeg me af of ik dan van te voren alleen de haarwortels/uitgroei moet bleken of alles? Want ik neem aan dat het eerst weer gebleekt moet worden gezien de lichte kleur of hoeft dat niet persé? Ik wil geen rare kleurovergang krijgen o.i.d.

Anoniem

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 22:48

Blond als in geel? En wat is de kleur van je eigen haar?

Jildau

Berichten: 9436
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 22:49

Als het te geel is dan kun je het prima assig krijgen met bepaalde zilvershampoos is mijn ervaring.

Anoniem

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 22:50

Nou, wou eigenlijk voorstellen in ieder geval een (blauwtint) toner te proberen om te kijken of het was assiger te krijgen is :j Gewoon verven met asblonde verf gaat niet werken inderdaad.

martine096
Berichten: 457
Geregistreerd: 25-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 00:49

Ja vooral geel idd en de askleur is inmiddels dusdanig vervaagd dat het nu een iets warmere tint heeft. Mijn natuurlijke haarkleur is trouwens donkerblond.
Ik gebruikte al een paarse toner en zilvershampoo maar een blauwe toner heb ik inmiddels besteld, die zou wel een verschil kunnen maken denk ik. Dank voor de tips!

Captain

Berichten: 21439
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 10:31

Earth schreef:
Wait what, ben jij blond van nature? Enheb je nog permanent laten zetten? Ik wil het ook heel graag, maar veel kappers doen het niet.
Hoe blond was jij eerder dan? En heb je latijd alleen henna gebruikt of ook andere manieren van verven?


Dit is mijn eigen kleur! Ik heb het eerst een hele tijd gewoon geverfd met gewone verf, maar nu sinds een jaartje over naar henna. Het lijkt natuurlijker, en je ziet minder snel uitgroei. :j

Afbeelding

Ik heb trouwens antwoord gekregen of je kunt permanenten met henna, maar het schijnt dat de permanent dan niet goed pakt en je er dus maar kort van kunt genieten. Helaas!

Lunapower
Berichten: 63
Geregistreerd: 08-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 12:38

Ik wil dinsdag een afspraak maken bij de kapper om mijn haar blauw te laten verven, echt helemaal blauw.

Mijn haar is nu bruin, niet heel licht, niet bijzonder donker, dus ik vermoed dat het eerst naar blond moet. Weet iemand of blond + blauw in 1 sessie kan of dat ik dan eerst blond rondloop?

Kleurtje dat ik wil is een beetje een icy denim vibe, net iets lichter dan dusty jeans

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 12:53

Dat hangt af hoe snel je haar ontkleurt. De kleur die jij in gedachten hebt, moet je haar al heel licht voor zijn. Met bruin haar kost dat sowieso 2 a 3x ontkleuren. Een goede kapper doet dit in meerdere sessies. Als je dit in 1 dag wilt, zit je en de hele dag en je hebt grote kans dat jij je haar kwijt bent. Ga er ook van uit dat je aardig wat opzij moet leggen en ga ook voor een herstelbehandeling met bijv. Olaplex.

Lau

Berichten: 16683
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 16:52

Vandaag weer naar de kapper geweest en nu echt verliefd op mijn haar <3
Afbeelding

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 14:53

Ik heb een vraagje, ik merk de laatste paar keren dat ik mijn haar was, erna best wel droog is.
Ik gebruik gewoon nog steeds dezelfde shampoo, en verder helemaal niks veranderd.

Iemand tips of ideeen?

Flying_Angel

Berichten: 15746
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 16:33

Hier klaar met mijn rode haar :+
Afbeelding

Afbeelding

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 13:38

Hoi allemaal!

Ik zou graag jullie advies inwinnen, ik zit eraan te denken om mijn haar te knippen zoals dit voorbeeld:

Afbeelding

Zou het staan? Of beter niet doen..

Dit ben ik:


Afbeelding

Enigszins onherkenbaar gemaakt, dus sorry voor de gekke foto :+ maar dan heb je een idee van mijn haar en gezichtsvorm.

Earth

Berichten: 7990
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 16:50

Ik denk dat jij een langere gezichtsvorm hebt dan de dame op de foto. Die heeft een wat ronder gezicht, dan staat die lengte altijd mooier dan wanneer je een lang gezicht hebt. Daarom zou die lengte iig niets voor jou doen gok ik. Niet dat het je niet zal staan, maar ik zou dan juist kiezen voor een kortere lengte of juist langer. Met korter loop je trouwens ook de kans dat je je gezichtslengte benadrukt.

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 21:49

Bedankt voor je advies!

martine096
Berichten: 457
Geregistreerd: 25-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 11:43

Hi, ik heb momenteel gebleekt (en daardoor een warme kleur blond) haar met zo'n 4 cm uitgroei (donkerbruin). Ik zou heel graag mn haar een keer in een donkere, koele roodtint willen verven. Misschien een domme vraag maar kan ik dat 'gewoon' doen of moet ik dan eerst mijn uitgroei bijwerken? Oftewel blijft het kleurverschil als ik het zoals het nu is zou verven erg zichtbaar of meer subtiel? Ik zou nml het liefst niet weer willen bleken als het niet nodig is maarja waarschijnlijk ontkom ik er niet aan als ik dit plan door wil zetten.

TheNovelist

Berichten: 1523
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 09:51

Even een schopje :)
Ik heb van mezelf (licht?) bruin haar, en na het 4 jaar niet geverfd te hebben, zou ik het heel graag weer richting donker rood/bordeaux/burgundy willen. Ik heb eerst altijd mijn haar zelf geverfd en wil dat weer proberen, het liefst zonder te ontkleuren.
Heeft er iemand ervaring met rood over bruin haar te verven?
Ik las en zie veel goede dingen over manic panic vampire red, maar ben bang dat dat te fel uitkomt (of zal dat mee vallen omdat ik het over mijn eigen haarkleur doe?)

Afbeelding

Frummels

Berichten: 7032
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 19:17

TheNovelist: Ben heel benieuwd of het gelukt is met kleuren? :)

TheNovelist

Berichten: 1523
Geregistreerd: 24-01-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 08:11

Zeker! Ik heb besloten om de kleur Bordeaux van Syoss erover te verven :)
Deze foto is van een week na het verven:
Afbeelding
Nu naiets meer dan 2 weken begint het wat bruiniger te worden. Wellicht probeer ik een iets fellere kleur rood de volgende keer, maar ben er zeker blij mee :D

xDenies

Berichten: 13508
Geregistreerd: 29-01-08

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 08:13

Oh dat staat je heel goed!

Hier zaterdag weer naar de kapper. Ik wil juist van mijn rood/koper weer af. Had leuke ideeën maar als ik het goed begrepen heb is het niet mogelijk voor de kwaliteit van mijn haar. Dus bummer want kijk er al 5 weken naar uit. Dus ben benieuwd ...