[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 10:09

Ja dit is inderdaad ook mooi, maar ik denk dat plukken flamingo roze en paars ook wel tof is haha! :D
Maar anders blijf ik bij dit, dit is ook mooi en kan ik helemaal zelf doen (wel bewust een paars die roze uitvaagt gekozen).

Lous

Berichten: 24251
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 10:16

Alle kleuren waar blauw een basiskleur is vervaagd naar groen. Dus als je inderdaad een paars hebt die meer neigt naar roze zit je goed. :j

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 10:29

Nee ik vind het met stijl haar niet mooi.

xxxJulia

Berichten: 737
Geregistreerd: 13-11-11
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 20:08

Heyhey, ik verf al jaren zelf mijn haar en de laatste tijd heb ik het vooral lichtbruin (met onbedoeld een rode ondertoon) geverfd. Een paar maanden geleden heb ik het geprobeerd iets lichter te verven maar toen werd het uiteraard blond/oranje achtig. Ik was het blonde al heel snel zat en wilde weer terug naar donker maar ik blijf die oranje/rode ondertoon er door heen zien. Heb eerst een licht asbruine verf van kruidvat eigen merk er over heen gedaan en een paar weken later nog een keer met een 5.1 (licht asbruin) van Keune geverfd. Telkens is het een paar dagen mooi maar komt er al heel snel weer een oranje gloed doorheen.

Nu twijfel ik wat ik moet doen... Nog een keer een 5.1 van keune er overheen doen? Op zoek gaan naar een 4.1? (als het nog donkerder is, zou die oranje gloed dan wel wegblijven?) Of toch maar gewoon naar de kapper gaan en het daar laten verven?

Hebben jullie advies?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 07:18

xxxJulia schreef:
Heyhey, ik verf al jaren zelf mijn haar en de laatste tijd heb ik het vooral lichtbruin (met onbedoeld een rode ondertoon) geverfd. Een paar maanden geleden heb ik het geprobeerd iets lichter te verven maar toen werd het uiteraard blond/oranje achtig. Ik was het blonde al heel snel zat en wilde weer terug naar donker maar ik blijf die oranje/rode ondertoon er door heen zien. Heb eerst een licht asbruine verf van kruidvat eigen merk er over heen gedaan en een paar weken later nog een keer met een 5.1 (licht asbruin) van Keune geverfd. Telkens is het een paar dagen mooi maar komt er al heel snel weer een oranje gloed doorheen.

Nu twijfel ik wat ik moet doen... Nog een keer een 5.1 van keune er overheen doen? Op zoek gaan naar een 4.1? (als het nog donkerder is, zou die oranje gloed dan wel wegblijven?) Of toch maar gewoon naar de kapper gaan en het daar laten verven?

Hebben jullie advies?


Naar een goede kapper gaan. Als het er doorheen blijft komen, ga jij het niet goed krijgen zelf vermoedelijk ;)

Hannanas
Berichten: 13026
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 07:35

Of eens kapperskwalitatieve blauwe shampoo proberen. “No orange” shampoo zou ik doen. Blauw heft oranje/koper op, zoals paars met geel doet.

Fair
Berichten: 3558
Geregistreerd: 18-01-12

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 20:26

Vandaag eindelijk mijn haar laten verven in de kleur die ik al erg lang wou. Grijs/zilver. Ik vind de kleur zo mooi! In het ene licht is het wit/zilver en in het andere licht echt grijs/assig. Heel cool!

Zilver:
Afbeelding

Grijs:
Afbeelding
Afbeelding

Kost 3 toners maar dan heb je ook wat. :P heeft iemand tips voor een goede zilvershampoo of zilver masker? Mag best wat agressiever spul zijn omdat mijn haar behoorlijk dik is.

Anoniem

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 20:29

Wauw gaaf!!!

Ik hield het grijze wat ik had bij met Maria Nila producten. Vond daar op internet toen de beste resultaten van.

Flying_Angel

Berichten: 15724
Geregistreerd: 26-06-05
Woonplaats: ¡uɐɐɯ ǝp ɹǝpuo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 10:53

@Fair: wauw prachtig. Hoe krijg jij zulk mooi volume in je haar? Ik heb ongeveer dezelfde lengte. Of andere dames die hier tips voor hebben?

Hannanas
Berichten: 13026
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 15:26

Mooi gelukt!
Absoluut de “no yellow” van Fanola of de Fudge shampoo. Beide hardcore paars (je nagelriemen en eelt kleuren ervan). Maskers zou ik gewoon kiezen. Heb wel eens de Schwarzkopf blonde mask (lila) maar heb niet het idee dat het veel toevoegde. De echte power komt van de paarse shampoo.
Welke toners zijn er gebruikt? En flink ontkleurd?

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 15:39

Flying_Angel schreef:
@Fair: wauw prachtig. Hoe krijg jij zulk mooi volume in je haar? Ik heb ongeveer dezelfde lengte. Of andere dames die hier tips voor hebben?


Ik denk dat goed föhnen hier de key is. Andrelon heeft ook een volume poeder. Die maakt je haar wat stugger en als je die bij de haaraanzet doet, en even met je hand doorheen gaat, geeft dat ook al duidelijk meer volume.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 22:13

Gaaf Fair! Ik ben jaloers op jouw volle bos haar.

Ik ben ook weer naar de kapper geweest vandaag. Heel stuk eraf en rosé gold erin van Guy tang <3 krijg t er niet helemaal goed op maar bovenop is t donker blond Achtig en de plukken die highlights waren zijn nu rosé gold.
Afbeelding

Fair
Berichten: 3558
Geregistreerd: 18-01-12

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 12:07

Dankjewel! <3

Flying Angel, ik heb van mijzelf vrij ‘springend’ haar. Ik doe er verder eigenlijk niets mee. Alleen op dagen dat het wat meer gaat hangen/ vettiger wordt gebruik ik droogshampoo en een salt spray. Verder na het douchen wat volume in knijpen en gedurende dag haal ik er vaak mijn hand door mijn haren. Fohnen oid doet bij mij het tegenovergestelde. Wat sowieso veel helpt voor volume te creëren is denk ik een zijscheiding.

Dankje Hannanas, die zal ik even opzoeken! Eigenlijk bijna niet ontkleurd. Ik ben in de afgelopen 2 jaar naar steeds iets lichter blond gegaan. Daarom hoefde nu alleen de uitgroei en de toners. Ik weet niet welke toners gebruikt zijn.


Mooi frummels! <3

kraakte
Berichten: 3076
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 11:14

Wauw dat grijze is supermooi zeg!

Anoniem

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 10:26

Iemand hier ervaring met de Remington AC8820? En wellicht ook de Remington 9140? Ik wil kiezen tussen die twee fohns maar weet niet welke de beste optie is. Kosten ongeveer hetzelfde.

MissFloorx

Berichten: 767
Geregistreerd: 27-07-12

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 11:00

@Resistance stille meelezer, maar ik heb vorige week de remington AC8820 aangeschaft! Vind hem tot nu toe erg fijn in gebruik, haren zijn minder statisch na het föhnen en worden stijler. Ook zijn ze sneller droog, dus ook erg fijn voor dikker haar. Wel vind ik de föhn aan de zware kant maar ligt er natuurlijk ook aan wat je gewend bent. :))

Anoniem

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 12:46

Goed om te horen! Die andere lijkt er echt heel erg op dus nu heb ik keuzestress...

Dit is de één:


Afbeelding
Afbeelding



En dit de ander:


Afbeelding
Afbeelding



Qua prijs en beoordelingen is er geen verschil. Die tweede is mooier maar die heeft weer geen keramiek en een minder lang snoer. Help? :')

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 12:52

Ik zou voor keramisch en langer snoer gaan. Je haar moet er goed uit zien, niet je föhn. :+

Anoniem

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 12:57

Goed punt. :+

MissFloorx

Berichten: 767
Geregistreerd: 27-07-12

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 13:00

Ik heb wel het idee (kan ook slimme marketing zijn natuurlijk :+ ) dat het gladde en minder pluizige na het föhnen juist door dat keramische komt. Dus dan zou ik ook daarvoor gaan!

Maya_Mariel
Berichten: 92
Geregistreerd: 07-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 18:03

Meelezer met een vraag hier :)

Ik heb henna in mijn haar (gehad?), weet iemand of dit van zichzelf uiteindelijk er uit gaat/vervaagt, of blijft het er echt in zitten totdat je het af knipt? Januari/februari vorig jaar voor het laatst er henna in gedaan, en ik zie zelf geen verschil in kleur meer met het gedeelte waar het dan nog in zou zitten en het nieuwe haar, maar ja, betekent niet dat het er ook echt niet meer in zit :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 18:15

Het vervaagt inderdaad vanzelf, helemaal weg gaat het pas met knippen volgens mij (afhankelijk van hoeveel je het opgebouwd hebt) met ontkleuren is henna een crime (weet ik uit ervaring), maar als je in januari/ februari 2018 voor het laatst henna hebt gebruikt hoef je niet bang te zijn voor een chemische reactie met gewone verf.

Pluisje1998
Berichten: 1236
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 20:06

Ik heb weer eens een vraagje, hahah.

Ik heb nu paars geverfde highlights in mijn haar. Dit doe ik met Purple Rain van Arctic Fox. Nu bedacht ik me laatst dat het me leuk lijkt om het eens anders te doen en het een keer rood te verven (ook met semipermanente verf). Dus heb ik Ritual gekocht van Arctic Fox en daarmee geverfd ipv het paars waarmee ik normaal het vervaagde zou bijwerken. Dit heeft alleen niet heel veel uitgehaald. Ik denk dat de blauwe ondertoon van de paars er nog te veel inzat waardoor hij meer donkerroze is uitgeslagen dan rood.

Best jammer, maar op zich niet buiten mijn verwachtingen. Maar ja, ik wil toch een keer rood. Wat is hiervoor nou het beste plan van aanpak? Zou het kunnen dat ik gewoon de verkeerde verf heb gebruikt en ik er 1 moet nemen die meer echt rood en minder burgundy is? Ontkleuren is helaas geen optie omdat de rest van mijn haar donkerbruin geverfd is en dat moet wel blijven zitten. Zit nu te denken om even fanatiek te gaan wassen met head&shoulders en dan met Directions te verven (wat goedkoper in t geval dat het niet werkt). Maar welke kleur dan?

Maya_Mariel
Berichten: 92
Geregistreerd: 07-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 18:36

Dank je wel Shanna! Een chemische reactie is inderdaad waar ik aan zat te denken, goed om te weten dat dat geen probleem zou moeten zijn.

Mondy

Berichten: 11863
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 21:53

Wauw heel gaaf beide !!!! Staat jullie mooi <3

Ik ben afgelopen jaar van blond naar bruin naar rood naar lichtblond en vandaag naar assig donkerblond gegaan :')