[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caresse07

Berichten: 9407
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 11:00

Ik zou hier inderdaad ook echt niet blij mee zijn Hannanas :n

Hopelijk lost ze het netjes op.

xFace

Berichten: 459
Geregistreerd: 12-08-14
Woonplaats: Bennekom

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 14:46

Ik heb een vraag, en ben benieuwd naar jullie mening. Ik heb mijn haar asblond/grijs laten blonderen en verven bij een kapper een tijdje geleden, was hier erg tevreden mee. Nu heb ik het gister laten bijwerken en ben er helemaal niet blij mee. Ik heb aangegeven de uitgroei bijgewerkt te willen hebben en wat donkere ongeblondeerde stukken in mijn haar. Echter is de uitgroei erg lelijk, een heel harde lijn tussen het geblondeerde en mijn eigen haar. Daarnaast is mijn hele haar lichter geworden. Ik heb nog aan haar aangegeven dat ik alleen mijn uitgroei bijgewerkt wou, en niet mijn hele haar. Maar nee, het moest zo.
Nu ben ik net teruggegaan en gezegd dat ik er niet tevreden mee ben, hun antwoord daarop was dat het niet anders kon en dat ik als ik het anders was op eigen kosten moest doen. Hier baal ik dus erg van want heb al 70 euro betaald voor iets waar ik niet tevreden mee ben.
Zit ik nu verkeerd met het idee dat je alleen even je uitgroei bij kan werken zonder daarbij je hele haar mee te nemen?

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 14:54

Misschien was jouw verwachting wel een beetje onrealistisch, omdat alleen de uitgroei heel moeilijk is om dan precies dezelfde kleur als de rest te krijgen. Maar dat hadden zij je moeten vertellen

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 15:00

Ik ging net zeggen, het is heel moeilijk om 2 stukken haar die op andere momenten geverfd of gebleekt zijn exact hetzelfde te krijgen. Toen ik nog platinablond was, was het ook heel moeilijk om mijn donkere uitgroei net dezelfde kleur witblond te krijgen als de rest. Bleken is helaas geen exacte wetenschap en er spelen veel factoren mee (bv de warmte van je hoofdhuid) die het proces kunnen beïnvloeden.

Heb je een foto van hoe het nu is?

xFace

Berichten: 459
Geregistreerd: 12-08-14
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 15:00

Aight schreef:
Misschien was jouw verwachting wel een beetje onrealistisch, omdat alleen de uitgroei heel moeilijk is om dan precies dezelfde kleur als de rest te krijgen. Maar dat hadden zij je moeten vertellen


Aha, oke, dan weet ik dat. Was wel zo netjes geweest als ze dat had aangegeven dan ja.


Afbeelding

En hoe de uitgroei is bijgewerkt.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 17:52

Beter! Het is voor het grootste deel gefixt.
Wel inderdaad lichter in totaal.. gelukkig is het zomer.

Er zijn nog twee vlekken over, ga ik morgen weer voor terug. Als dat gaat zakken, zal dat zichtbaar blijven. “Kijk maar even of je het nodig vindt”, zeker dat ik dat nodig vind.

De vlekken.
Afbeelding

Nog steeds niet zoals ik gewend ben..maar beter dan hoe het was:
Afbeelding

Zag lager op nog wat maar dan moet je dus enorm zoeken, niet te zien bij staart of los..

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 17:54

Face ik zou terug gaan. Vind het erg grof en vlekkerig.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 18:29

Ik kom toch nog op mijn verhaal terug..


Afbeelding

Echt waardeloos. Ben in twijfel om mijn geld terug te vragen.. ik heb er weinig vertrouwen meer in, nadat ik gisteren weer drie uur bij de kapper gezeten heb en er duidelijk een zachtere manier van inzetten gebruikt is.

_Hedi

Berichten: 1691
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:37

Mag ik me hier ook melden? Ik weet niet of ik hier helemaal goed zit, maar het topic gaat over haar dus ik gooi mijn vraag er gewoon in :D

Mijn huidige kapsel is een te lang geworden half lange bob, dus weer hoog tijd om naar de kapper te gaan! Ik zou het graag weer lang hebben, maar mijn haar is vrij dun en als het lang is hangt het slap langs mijn hoofd. Verschillende poeders en mousse etc an geprobeerd maar na een uur is alles weer slap.

Nu ben ik me wat gaan verdiepen en denk ik dat extensions een mooie oplossing is :) alleen wel een behoorlijke greep uit de portemonnee haha. Maar het lijkt me wel wat omdat je tegenwoordig extensions hebt (lees ik en zie ik op youtube) die geen schade aanbrengen aan je eigen haar.

Mijn vraag: heeft er iemand hier ervaring mee, en vind diegene het dan leuk om mij een verslag te schrijven van die ervaringen? Haha. Mag ook per pb.

Hopelijk kan iemand me helpen! :)

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 22:47

Ik heb weer prinsessenhaar, zoals een klein meisje ooit tegen me zei <3


Afbeelding

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 18:50

_Hedi schreef:
Mag ik me hier ook melden? Ik weet niet of ik hier helemaal goed zit, maar het topic gaat over haar dus ik gooi mijn vraag er gewoon in :D

Mijn huidige kapsel is een te lang geworden half lange bob, dus weer hoog tijd om naar de kapper te gaan! Ik zou het graag weer lang hebben, maar mijn haar is vrij dun en als het lang is hangt het slap langs mijn hoofd. Verschillende poeders en mousse etc an geprobeerd maar na een uur is alles weer slap.

Nu ben ik me wat gaan verdiepen en denk ik dat extensions een mooie oplossing is :) alleen wel een behoorlijke greep uit de portemonnee haha. Maar het lijkt me wel wat omdat je tegenwoordig extensions hebt (lees ik en zie ik op youtube) die geen schade aanbrengen aan je eigen haar.

Mijn vraag: heeft er iemand hier ervaring mee, en vind diegene het dan leuk om mij een verslag te schrijven van die ervaringen? Haha. Mag ook per pb.

Hopelijk kan iemand me helpen! :)


Als je in het oude topic op mijn berichten zoekt, dan kun je foto's zien van mij met extensions. En volgens mij bij mijn berichten in dit topic ook, helemaal in t begin. Ik droeg micro ringen en geen wax. Helaas heb ik daarna toch erg beschadigd haar overgehouden, vooral erg dun.. Ik begin er in elk geval niet meer aan haha. Vond het ook elke ochtend gigantisch gedoe want ik was echt 4x zo lang met mijn haar bezig als normaal, om te zorgen dat het er niet droog en strengerig uit zag, maar ook om te zorgen dat je de inzetstukjes niet zag zitten.

@Pepper: Leuk dat roze! :j


Ik heb weer knipdrang, maar mag echt niet van mezelf :+ Misschien wel weer wat donkerder, want dit lichte moet ik wel vaak laten bijwerken en daar ben ik te lui voor...

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 13:55

Wassen jullie je haar met shampoo voor het verven? Ik lees zoveel verschillende verhalen.. :+

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 13:56

Nee, 1 dag (liefst 2) dagen voor het verven niet wassen.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 14:04

Captain schreef:
Wassen jullie je haar met shampoo voor het verven? Ik lees zoveel verschillende verhalen.. :+


Op kappersadvies: nope. Minimaal één dag, maar liefst twee dagen niet wassen voorafgaand aan het verven.

Captain

Berichten: 21373
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 14:12


IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 14:13

Ik was het wel van tevoren (maar zonder conditioner..), dan laat ik het drogen en dan verf ik het. Felle kleuren pakken blijkbaar beter op droog haar i.v.m. verdunning van het water: zo heeft mijn kapper het aangeraden.
Als ik de kleur uitspoel doe ik nog een beetje shampoo er in en ook conditioner (beide speciaal voor geverfd haar overigens).

Pluisje1998
Berichten: 1235
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 14:23

Is er iemand hier die wat van olappex weet? Een paar maanden geleden heb ik highlights laten zetten met olaplex zodat ik mijn haar paars kon maken. Sindsdien houd ik het bij met olaplex 3. Ik heb ondertussen alleen erg veel uitgroei en het is gewoon echt nodig om weer naar de kapper te gaan. Terug naar de salon waar ik de laatste keer geweest ben ik helaas geen optie, ik wil gewoon echt niet weer zo'n belachelijk hoog bedrag uitgeven.

Mijn idee is dus om gewoon weer naar mijn vorige kapper te gaan en daar de boel bij te laten werken. Ze werken daar alleen niet met olaplex. Mijn vraag is of ik dan nog wel olaplex nr 3 zou kunnen blijven gebruiken ter ondersteuning van mijn haar, of dat het zonder eerst met 1 en 2 behandeld te zijn gewoon geen zin heeft?

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 14:34

Pluisje1998 schreef:
Is er iemand hier die wat van olappex weet? Een paar maanden geleden heb ik highlights laten zetten met olaplex zodat ik mijn haar paars kon maken. Sindsdien houd ik het bij met olaplex 3. Ik heb ondertussen alleen erg veel uitgroei en het is gewoon echt nodig om weer naar de kapper te gaan. Terug naar de salon waar ik de laatste keer geweest ben ik helaas geen optie, ik wil gewoon echt niet weer zo'n belachelijk hoog bedrag uitgeven.

Mijn idee is dus om gewoon weer naar mijn vorige kapper te gaan en daar de boel bij te laten werken. Ze werken daar alleen niet met olaplex. Mijn vraag is of ik dan nog wel olaplex nr 3 zou kunnen blijven gebruiken ter ondersteuning van mijn haar, of dat het zonder eerst met 1 en 2 behandeld te zijn gewoon geen zin heeft?


Verwacht van wel, maar zou wel aanraden het bleken met olaplex toch te doen en een andere kapper te zoeken :j.

Pluisje1998
Berichten: 1235
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 14:39

Ik heb gekeken, maar alle olaplex salons hier in de buurt houden dezelfde prijzen aan, en ik kan het me gewoon echt niet veroorloven om weer +/- 250 euro kwijt te zijn voor wat highlights en mijn uitgroei bijwerken. Anders ga ik gewoon terug naar allen mijn uitgroei weer donker verven, zou dat alleen zo jammer vinden wat ik vind het paars zo leuk.

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 14:42

Pluisje1998 schreef:
Ik heb gekeken, maar alle olaplex salons hier in de buurt houden dezelfde prijzen aan, en ik kan het me gewoon echt niet veroorloven om weer +/- 250 euro kwijt te zijn voor wat highlights en mijn uitgroei bijwerken. Anders ga ik gewoon terug naar allen mijn uitgroei weer donker verven, zou dat alleen zo jammer vinden wat ik vind het paars zo leuk.


Snap ik, maar je beschadigd je haar er wel meer mee, als je geen Olaplex gebruikt. Met Olaplex 3 kan je het wellicht nog een béétje beter krijgen, maar je zal zeker een verschil merken. Als je goed gezond haar hebt kan je het waarschijnlijk (afhankelijk van hoeveel je lichter moet) wel doen, maar je merkt het wel.

sabine1979

Berichten: 2596
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 17:35

Frummels schreef:
_Hedi schreef:




Ik heb weer knipdrang, maar mag echt niet van mezelf :+ Misschien wel weer wat donkerder, want dit lichte moet ik wel vaak laten bijwerken en daar ben ik te lui voor...


Me too :P
Ga morgen naar de kapper,
ik wil krullen :D

Nu is het zo

Afbeelding

Zit echt geen model in, wil dus grove krul :o

Anoniem

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 19:19

hoe is je haar geworden Sabine?

ik laat me sowieso adviseren door de kapper, maar ben benieuwd of iemand ervaringen heeft met donkerblond naar blond? gewoon lichter dus. donkerblond is mijn natuurlijke kleur en heb nog nooit geverfd

sabine1979

Berichten: 2596
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 20:10

Ik heb krullen :D
Ze moeten nog uitzakken, maar heb er al veel plezier van :P

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 10:25

brokjes schreef:
hoe is je haar geworden Sabine?

ik laat me sowieso adviseren door de kapper, maar ben benieuwd of iemand ervaringen heeft met donkerblond naar blond? gewoon lichter dus. donkerblond is mijn natuurlijke kleur en heb nog nooit geverfd


Dan kan je een paar tinten lichter met verf. Of anders laten blonderen.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 12:11

Brokjes: Ik zou als ik jou was even advies vragen aan de kapper. Soms kan het met verf, maar dat geldt niet voor iedereen. Bij mij wordt het bijvoorbeeld oranje als ik mijn eigen haarkleur lichter wil maken met verf (ook donkerblond).