[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 13:08

brokjes schreef:
bedankt voor jullie adviezen. ik ga het denk ik doen := vind het zo eng. maar ben echt toe aan nieuw haar en hoe erg kan het worden?
(denkt terug aan een super mislukte boblijn van 10 jaar geleden :'))


Dat is 10 jaar geleden :o
Nu zijn de kappers anders en beter positief denken :D


Ik ga morgen naar de kapper voor een make-over en ik vind het echt zo spannend

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 13:10

brokjes schreef:
bedankt voor jullie adviezen. ik ga het denk ik doen := vind het zo eng. maar ben echt toe aan nieuw haar en hoe erg kan het worden?
(denkt terug aan een super mislukte boblijn van 10 jaar geleden :'))


Is toch gaaf, hop, gewoon knippen. Groeit vanzelf weer aan ;)
(Ik heb in augustus een pony à la Francoise Hardy laten knippen. Vond het geweldig. Inmiddels een half jaar verder, nu ga ik hem weer laten groeien, op naar iets nieuws ;)
maar ik heb vorig jaar mijn lange lokken ook in één keer afgeknipt naar lob,en paar maanden later naar een bob. En nu is het weer lang 1,5 jaar later, met pony dus, en moet er weer iets nieuws gebeuren :') :j )

Anoniem

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 13:17

stoer beide!! ik ben echt een zeur met mijn haar hoor _O- heb ook nog nooit geverfd haha. maar heb een afspraak om 1 uur!

wat ga jij laten doen bij de kapper morgen Lau?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 13:19

brokjes schreef:
stoer beide!! ik ben echt een zeur met mijn haar hoor _O- heb ook nog nooit geverfd haha. maar heb een afspraak om 1 uur!

wat ga jij laten doen bij de kapper morgen Lau?


Verven 'moet' ik: op mijn 12e begon ik grijs te worden. Vanaf mijn 15e verf ik het. Ik ben nu 31. Ik vind mezelf véél te jong voor grijs haar. En ik sta écht niet met koele kleuren ook, dus ik laat het niet grijs worden :)

Anoniem

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 13:21

wat vervelend dat je zo vroeg grijs bent geworden, al heb je nu wel de mogelijkheid veel kleuren te proberen. welke kleur heb je nu? :)

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 13:23

brokjes schreef:
stoer beide!! ik ben echt een zeur met mijn haar hoor _O- heb ook nog nooit geverfd haha. maar heb een afspraak om 1 uur!

wat ga jij laten doen bij de kapper morgen Lau?



Geen idee dat zien de kapper en ik morgen :')

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 13:25

brokjes schreef:
wat vervelend dat je zo vroeg grijs bent geworden, al heb je nu wel de mogelijkheid veel kleuren te proberen. welke kleur heb je nu? :)


In mijn studietijd deed ik nog wel eens wat 'gekkere' dingen: platinablond, zwart, brandweerwagenrood. Maar sinds ik werk en klanten zie, zit ik een beetje in het natuurlijke spectrum, meestal een warme tint 5/6/7. Nu heb ik een warme natuurtint op kleurhoogte 6, donkerblond/lichtbruin dus :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 14:20

Afbeelding
resultaat!
wel blij mee, maar wil de pony misschien nog iets korter/dikker? je ziet er nu eigenlijk niet super veel van haha
lengte is 5 cm af ongeveer

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 00:36

Vind dit anders al een stuk mooier staan! Je kan het altijd nog dramatischer maken toch? :)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 07:56

brokjes schreef:
[ [url=m/0aTEGk.jpg]Afbeelding[/url] ]
resultaat!
wel blij mee, maar wil de pony misschien nog iets korter/dikker? je ziet er nu eigenlijk niet super veel van haha
lengte is 5 cm af ongeveer


Staat wel gelijk speelser / vlotter zo al!
Even aankijken en als je het volgende week nog steeds korter wil, is dat zo gepiept toch?

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 12:42

Nou als het niet weer afgezegd word vandaag eindelijk naar de kapper!

Even een before:
Afbeelding

Anoniem

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 13:22

veel plezier :D

Anoniem

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 10:15

Hoe is het geworden Lau?

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 10:16

brokjes schreef:
Hoe is het geworden Lau?


Jaa echt veel beter!! Alleen daar vergeten een foto te maken. Dus maak er straks buiten even een.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 12:05

Na
Afbeelding


En even laten zien wat voor ramp het was
Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 12:07

Lau schreef:
Na
[ [url=m/T6Mrz9.jpg]Afbeelding[/url] ]


En even laten zien wat voor ramp het was
[ [url=m/0V6b7L.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ziet er weer gezond uit! :j :D

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 12:25

Mooi zo ja !!!


Oh ik weet nog steeds niet wat ik wil... niet verven blonderen maar miss eennkleurspoeling om t iets meer naar mn zin te maken...
Maar mag eigenlijk niet :=

Pluisje1998
Berichten: 1235
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 02:00

Ik heb weer eens een vraag over kleuren en olaplex enzo.

Ik stel dus al ruim 8 maanden het bijwerken van mijn kleur uit (paarse highlight op donkerbruine ondergrond), want ik zit erg rot qua baan waardoor ik zuinig moet zijn qua geld.

Echter heb ik nu het punt bereikt waar ik iets MOET gaan doen. Heb bijna 10 cm donkerblonde uitgroei wat ook mijn paarse verf nu niet meer goed kan maskeren. Daarnaast moet mijn haar ook nodig weer geknipt worden. Ik heb alleen geen geld om mijn haar te laten doen bij een van de olaplex-kappers in de buurt hier (dan ben ik gewoon voor uitgroei, paar highlights en knippen 250 euro kwijt, en dat kan ik gewoon niet missen.

Ik wil dus terug naar mijn vorige kapster (was een tijd uit de running maar is gelukkig weer terug), maar die doen dus geen olaplex. Ik wil echter wel het paars blijven houden want ben er na een jaar nog steeds superblij mee. Ik wil dus alles daar laten doen en dan een losse olaplex behandeling boeken bij een andere kapper (is toch goedkoper). Maar, kan ik dan het beste de olaplex voor of na het kleuren laten doen?

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 11:49

Kan je kapster voor jou geen olaplex bestellen dan ? Dan kan ze het gelijk een keertje uitproberen !

Pluisje1998
Berichten: 1235
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-20 13:00

Een jaar geleden zeiden ze van niet, ze gaan daar zelf niet over, dat beslist hun baas. Heb eraan zitten denken het zelf te bestellen maar dan kost het me nog steeds heel veel geld.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 00:24

Ik heb ook wel eens een losse Olaplex behandeling laten doen een paar dagen na het verven. Dat hielp ook goed. Je kan ook de naverzorging kopen die je dan 1 keer per week thuis gebruikt om het te onderhouden, dat doe ik zelf ook.

_Inge

Berichten: 1409
Geregistreerd: 31-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 11:07

Ik lees hier altijd mee maar nu eens zelf iets te plaatsen
Mijn haren had ik altijd witblond , bedacht toen dat ik al ouder word en beter eens naar mijn eigen haarkleur terug ging en zo gezegd zo gedaan , meer dan een jaar mijn haren niet gekleurd en zo dus zeer saai lichtbruin ( als het dat al genoemd mag worden ).
Maar toch begon het weer te kriebelen, alleen heb ik zo een schrik voor kappers , er zijn zoveel slechte .
Toch de stoute schoenen aangetrokken en naar een kapsalon gegaan waar ik vroeger altijd ging en goede ervaringen mee had .
Ik wil dus van lichtbruin naar lichtblond terug, begrijp dat dit niet in 1 keer kan dus op advies van de kapsters afgegaan , en ook zeker 15 cm lengte eraf .
Dit was het resultaat Afbeelding -O-
Mijn partner heeft dus thuis eerst wat scheve plukjes eraf kunnen knippen en de kleur slaat nergens op, een grote vlekkenbende .
Bovenop was het nog slechter , zaten bijna geen streepjes meer in dus enkel wat half rode strepen in mijn donkere haar

Met het schaamrood bij een andere kapper langsgegaan en kon de volgende ochtend gelijk terecht ( speciaal extra vroeg voor openingstijd) na 3,5 uur zitten is het resultaat veeel beter .
Dat het niet lichtblond is al lijkt me logisch maar nu zijn de overgangen mooi en haar lijkt ook veel gezonder , nu met olaplex gedaan ook.
Afbeelding

De eerste kapster nog gebeld die not amused was, ja we gingen tevreden buiten ( dochter was ook mee en haar haar was ook verpest, zij zit nu bij de andere kapper voor de komende 5 uur)
Ik moet zeggen daar in dat zeer weinige licht zag het er ok uit maar eenmaal buiten en thuisgekomen zagen we in ander licht dat het echt slecht was.
Andere kapsalon zei ook dat het echt zo slecht gedaan was.
Vind het jammer ,jammer van het geld ( einde rit zijn we nu een kleine 1000 kwijt voor twee personen ) en jammer van een kapster die vroeger echt wel okay was.
Mijn partner zegt zo van ja ik zou een slechte reviewing plaatsen , ik weet het niet zo.
Ben meer het type van laat maar zitten :o

Artimes

Berichten: 494
Geregistreerd: 21-02-15

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 11:15

Oei jammer dat je niet eerst naar de eerste kapsalon terug bent gegaan.
Dan had je nog wat kunnen regelen mbt geld terug oid.
Het ziet er nu wel beter uit maar wel zonde van het geld zeg

_Inge

Berichten: 1409
Geregistreerd: 31-03-05

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 11:35

Ze wilde het opnieuw doen , maar mijn vertrouwen was wel heel erg weg nu , geld terug ging ze sowieso niet doen .
Ik heb er dus voor gekozen om dan maar mijn verlies te nemen ..

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 23:28

Jeetje wat een geld …

Ondertussen begin ik mijn haar ook echt zat te worden. Logisch ook want het is niet wat het had moeten zijn en het wordt er ondertussen ook niet mooier op. Het is best duur om weer naar de kapper te gaan dus dan hang je er een beetje tussen in. Nu heb ik zitten googlen en ik zag dat er een salon hier in Barendrecht ook werkt met Olaplex en ik zie dat ze ook met leuke kleurtjes werken.

Ik zou dolgraag weer een 'gekke' kleur willen, weg uit het bruin blond, gewoon weer echt 'mezelf'. En tsja dat kan met roze, paars, zal mij wat. Ik mis dat oprecht! Heb leuke voorbeeldjes gezien dus denk dat ik binnenkort toch maar even langs ga :o Vind het altijd een beetje spannend want op de foto's zie ik echt vrouwen met perfect haar :Y)