[Info] Tattoo's 13

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peony
Berichten: 91
Geregistreerd: 09-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 09:34

Annet_Dottie schreef:
Hoi allemaal, ik heb even een vraagje, misschien weet niemand het maar het is het proberen waard.
Ik weet al jaren dat ik onzichtbaar ziek ben maar vandaag is daar nog een hele grote onzichtbare ziekte bij gekomen.
Nu staat me er iets van bij dat er net als bijvoorbeeld pink ribbon, een soort symbool/teken was die staat voor mensen die onzichtbaar ziek zijn.
Nu heb ik gegoogled maar kan ik niks hierover vinden, weet iemand hier misschien wat ik bedoel of misschien haal ik het in de war met iets anders..
Ik wil namelijk een kleine tattoo laten zetten die symbool hiervoor staat..

Alvast bedankt!


Bedoel je een spoonie tattoo?

Edit: Beschrijving Vertaald uit het Engels-De lepeltheorie of lepelmetafoor is een handicapmetafoor, een neologisme dat wordt gebruikt om de verminderde hoeveelheid mentale en fysieke energie te verklaren die beschikbaar is voor activiteiten van het leven en productieve taken die het gevolg kunnen zijn van een handicap of chronische ziekte. Wikipedia (Engels)
Laatst bijgewerkt door Peony op 07-12-19 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Tanya
Berichten: 10084
Geregistreerd: 28-12-01

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 09:35

Ik dacht ook meteen aan spoonies

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 10:12

Annet_Dottie schreef:
Hoi allemaal, ik heb even een vraagje, misschien weet niemand het maar het is het proberen waard.
Ik weet al jaren dat ik onzichtbaar ziek ben maar vandaag is daar nog een hele grote onzichtbare ziekte bij gekomen.
Nu staat me er iets van bij dat er net als bijvoorbeeld pink ribbon, een soort symbool/teken was die staat voor mensen die onzichtbaar ziek zijn.
Nu heb ik gegoogled maar kan ik niks hierover vinden, weet iemand hier misschien wat ik bedoel of misschien haal ik het in de war met iets anders..
Ik wil namelijk een kleine tattoo laten zetten die symbool hiervoor staat..

Alvast bedankt!


Afbeelding
Nooit geweten dat er zoveel ribbons zijn. Maar ik zou echt goed verder zoeken, want ik zie veel kleuren met verschillende betekenissen op diverse kaarten.
Zoekterm; awareness ribbons

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 10:38

ScarOfWars schreef:
Bedoel je dit?
[ [url=m/pMr5IO.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik denk dat dat meer een gemaakte plaatje met quote is (als je begrijpt wat ik bedoel) en niet specifiek een ribbon voor onzichtbaar ziek..

De spoonies is wel zoiets wat ik bedoel maar wat ik daar over lees is vooral dat het voor mensen is die chronisch ziek zijn. Dat ben ik nu ook, maar er zijn nog meer onzichtbare dingen, maar dan dus meer psychisch..
Maar ik weet niet of het er echt gericht is voor onzichtbaar ziek zijn.


Anoniem schreef:
[ [url=m/tXdDKg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nooit geweten dat er zoveel ribbons zijn. Maar ik zou echt goed verder zoeken, want ik zie veel kleuren met verschillende betekenissen op diverse kaarten.
Zoekterm; awareness ribbons



Oh wauw oké dankje ik ga eens zoeken.

De rest ook bedankt voor het mee denken natuurlijk!

Anoniem

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 10:45


Anoniem

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 10:55

Deze vond ik net maar zag hem bij het lijstje niet staan.

Afbeelding

En anders de groene in combinatie met een spoonie ofzo :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 10:57

Annet_Dottie schreef:
Deze vond ik net maar zag hem bij het lijstje niet staan.

[ [url=m/zTBeKQ.png]Afbeelding[/url] ]

En anders de groene in combinatie met een spoonie ofzo :)

Peach staat rechts in het midden op het plaatje dat ik stuurde. Maar is teal of silver niet iets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 12:30

Anoniem schreef:
Annet_Dottie schreef:
Deze vond ik net maar zag hem bij het lijstje niet staan.

[ [url=m/zTBeKQ.png]Afbeelding[/url] ]

En anders de groene in combinatie met een spoonie ofzo :)

Peach staat rechts in het midden op het plaatje dat ik stuurde. Maar is teal of silver niet iets?


Ooh ja! Dankje (nogmaals), hmm ja hier staat invisible illnes er niet bij bij peach. Teal zou opzich wel iets kunnen zijn inderdaad! Ga woensdag toch naar de tattoo shop dus dan kan ik het ook met haar overleggen.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 17:17

jesito schreef:
Mooie tattoo's weer allemaal.
Zag net iemand op de achterkant van het been waar die seconde skin op zat.
Super strak gezet.
Maar die seconde skin gebruiken er nog niet veel.
Ik heb wel eens bij een tattoshop gehad dat ze van Hansaplast zo'n spuitpleister erop doen.
Maar ik mocht de tattoo niet insmeren.
Dit was de tattoo die het slechtst genezen en heel lang na het zetten nog branden.


Ja was heel blij met de second skin! Geen last van gehad, schone kleding en schoon bed. Geneest nu ook goed, smeer overigens nu met kokosolie omdat ik daar ook positieve ervaringen over las.

Tattoo is nu compleet, even een betere foto:
Afbeelding




Annet_Dottie: wil je echt een symbool of evt. tekst?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 20:11

Air schreef:
jesito schreef:
Mooie tattoo's weer allemaal.
Zag net iemand op de achterkant van het been waar die seconde skin op zat.
Super strak gezet.
Maar die seconde skin gebruiken er nog niet veel.
Ik heb wel eens bij een tattoshop gehad dat ze van Hansaplast zo'n spuitpleister erop doen.
Maar ik mocht de tattoo niet insmeren.
Dit was de tattoo die het slechtst genezen en heel lang na het zetten nog branden.


Ja was heel blij met de second skin! Geen last van gehad, schone kleding en schoon bed. Geneest nu ook goed, smeer overigens nu met kokosolie omdat ik daar ook positieve ervaringen over las.

Tattoo is nu compleet, even een betere foto:
[ [url=m/iBK7Dk.jpg]Afbeelding[/url] ]




Annet_Dottie: wil je echt een symbool of evt. tekst?


Mag beide :)

jesitoJarig
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 21:40

Air, hoelang heeft die second skin erop gezeten?

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 21:52

Ze gaf aan dat het er sowieso 24 uur op mocht blijven, ik heb het de volgende dag in de avond onder de douche verwijderd.

Mijn ex had vorig jaar overigens ook second skin gekregen, maar zijn huid kon er niet goed tegen, had een soort allergische reactie. Dus het is niet voor iedereen geschikt.


Trouwens voor de mensen die moeite hebben met plaatsen waar mijn tattoo zit: rechterbeen aan de achterkant(achillespees).

Ollytje
Berichten: 478
Geregistreerd: 16-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 04:27

9 dieren cartoons klaar, verse inkt (beetje bloederig nog) geweldige kat. Ras Half Kurilian bobtail.



Afbeelding

Afbeelding

Supervixen

Berichten: 12945
Geregistreerd: 28-04-11

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 07:29

Cute!!

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 08:07

Té schattig!

Maaike

Berichten: 11865
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 09:33

Super schattig!!

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 10:18

jesito schreef:
Air, hoelang heeft die second skin erop gezeten?

Die van mij heeft er bijna 4 dagen op gezeten := artiest zei max 3 dagen maar met werk was het makkelijker om het iets langer erop te houden. Geen problemen mee gehad en ga voor mijn volgende tattoo ook zeker weer vragen hiernaar, wat een top spul!

Summerdreams

Berichten: 1274
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 10:27

Ollytje schreef:
9 dieren cartoons klaar, verse inkt (beetje bloederig nog) geweldige kat. Ras Half Kurilian bobtail.



[ [url=m/xhJrq3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/qEl3N7.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heel leuk!
Ongeveer zo iets heb ik ook in de planning staan half februari! Maar dan met een aureooltje want het is mn katje die dood is gereden vorige maand.
Zo lief in die cartoonversie :+:

Needje

Berichten: 19215
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 10:40

Loolotte schreef:
jesito schreef:
Air, hoelang heeft die second skin erop gezeten?

Die van mij heeft er bijna 4 dagen op gezeten := artiest zei max 3 dagen maar met werk was het makkelijker om het iets langer erop te houden. Geen problemen mee gehad en ga voor mijn volgende tattoo ook zeker weer vragen hiernaar, wat een top spul!


Mijne heeft ook iets van 5 dagen gezeten. Nu "lekte" m'n tattoo niet zo erg. Dat scheelt wel.
Vond het ook een verademing!

Captain

Berichten: 21419
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 10:51

Ik heb gisteren een afspraak gemaakt voor 15 februari om een tattoo te laten zetten met mijn vriend. Voor hem zijn tweede, hij laat in januari een sleeve zetten en voor mij m'n 7e! :):)

Antheman

Berichten: 11832
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: bij de plas

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 12:03

Ohhhhh, dat poesje, te schattig!

IvysToeter

Berichten: 11896
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 13:52

Muronia schreef:
Ik mag 24 december mijn kerstcadeau ontvangen. Ganzen die naar het warme zuiden vliegen. Naar een fijnere plek. Het heeft een bijzondere betekenis voor mij. 2 jaar geleden werd mijn moeder ongeneeslijk ziek en ik bracht toen veel tijd door op het bankje achter in de tuin om na te denken. Het was najaar en bijna dagelijks kwamen er ganzen overgevlogen die hun lange reis naar het zuiden maakten. Op 13 december overleed mijn moeder en ook toen zag ik de ganzen weer. Ik stelde me voor dat mama nu met ze mee gevlogen was, naar een fijnere en mooiere plek.
Inmiddels is het twee jaar later en weet ik zeker dat ik de ganzen graag als symbool bij me wil dragen.

Het wordt dit idee, maar dan wil ik hem niet op deze plek hebben. Maar waar dan wel? Dat blijft nog een beetje mijn twijfel. Ik neig naar een schouderblad. Het enige is dat ik ze dan eigenlijk nooit kan zien. Aan de andere kant hoeft dat ook niet persé natuurlijk. Hebben jullie een idee waar dit een mooie plek kan hebben?
[ [url=m/2T9hsX.jpg]Afbeelding[/url] ]


Misschien de andere kant op laten vliegen? En dan net boven je borst richting je hart?

IvysToeter

Berichten: 11896
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Re: [Info] Tattoo's 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 13:56

Ohh dat poesje is echt lief :+:

IvysToeter

Berichten: 11896
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 14:01

Ik heb weer een idee in mijn hoofd.
Wil misschien iets met een klavertje 4 (voor geluk), lieveheersbeestje (is m'n jongste dochter helemaal gek van), vlinder (vind oudste dochter helemaal leuk en staat ook symbool voor overleden dierbaren in mijn omgeving, die keren bij ons 'terug' als vlinder)
Zou dat in 1 tattoo verwerkt kunnen worden denken jullie?
En dan wel het liefste in black&grey.
Ik heb alleen géén idee waar dat het een mooie plek zal zijn....
Zoiets als hieronder, maar dan met een vlinder erbij.
Jullie nog ideeën???
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 14:04

IvysToeter schreef:
Ik heb weer een idee in mijn hoofd.
Wil misschien iets met een klavertje 4 (voor geluk), lieveheersbeestje (is m'n jongste dochter helemaal gek van), vlinder (vind oudste dochter helemaal leuk en staat ook symbool voor overleden dierbaren in mijn omgeving, die keren bij ons 'terug' als vlinder)
Zou dat in 1 tattoo verwerkt kunnen worden denken jullie?
En dan wel het liefste in black&grey.
Ik heb alleen géén idee waar dat het een mooie plek zal zijn....
Zoiets als hieronder, maar dan met een vlinder erbij.
Jullie nog ideeën???
[ [url=m/v7fPzi.jpg]Afbeelding[/url] ]


Als je een goede artist hebt lijkt het me geen probleem dat te verwerken samen tot één tattoo.
Ik ga zelf woensdag bespreken en heb ook 3/4 losse elementen waar ik graag één tattoo van wil maar ik weet bijna zeker dat de artist daar iets heel moois van kan maken :D