Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:20

Hier is het tijdslot 5 kwartier, voor mij vaak net prima. Ik vind die tijden enkel irritant, soms loopt je dag anders en red je het weer net niet of zit je te wachten tot ne maf gaan. Sauna is hier nog wel dicht. Hier staan gewoon flessen en doekjes, al word er ook niet heel streng op gehandhaafd,al vraag ik me af hoe erg dat helpt. De bacillen hangen toch in de lucht heb ik zon vermoeden haha

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:43

Hier maakt iedereen het netjes schoon na de tijd.

Kunnen per half uur reserveren, dus je kunt ook langer dan een uur sporten.

Daluren hoef je niet te reserveren.

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:52

Hier moet je ook reserveren voor maximaal 2 uur. Nou is het wel zo rustig dat je vaak na 2 uur nog een nieuw tijdslot kunt reserveren. En er wordt omgeroepen dat je voor en nadat je het apparaat hebt gebruikt deze moet schoonmaken. Nou moet ik wel heel eerlijk bekennen dat ik altijd na de tijd het apparaat wel schoonmaak, maar voor de tijd eigenlijk bijna nooit. :o

Ik vind het wel heel fijn om weer te kunnen sporten! Loop er wel als een kip zonder kop rond, omdat ik niet echt een schema heb. Maar het is wel fijn om weer wat te kunnen doen.
Laatst bijgewerkt door MarJon op 15-07-20 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:54

De beide sportscholen waar ik train kun je weer zonder afspraak terecht. De kleedkamers zijn niet toegankelijk, de lockers wel, toiletten beperkt en er zijn looproutes

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 21:57

Hier moet je wel reserveren op een tijdslot van anderhalf uur. Bij aankomst krijg je een persoonlijke flacon met ontsmettingsmiddel en dat moet je constant gebruiken, wordt ook flink op gehandhaafd. Verder is alles wel open, dus ik kan ook onder de zonnebank en in de sauna.

Needje

Berichten: 19207
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 16:21

Bij m'n ene sportschool heb ik aangepaste tijden war tussen ik kan komen. (11-16 uur, voor mij prima ivm wisseldiensten) Andere sportschool werkt idd met tijdsloten van 75 min. (kom daar tot nu toe alleen voor yoga)

Merk wel dat ik door heb gesport thuis de hele dichte periode. Nu in tweede week en ben eigenlijk zonder problemen weer op "niveau".

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 22:34

xxxmh schreef:
Iemand trouwens nog tips om je rug sterker te maken in de sportschool?


Sterker als in meer gewicht kunnen liften? Dan zou ik zeggen conventional deadlift!

Ik ben nu naast thuis trainen ook weer bij basicfit aan de gang! Er is een max van 60 bezoekers en dat is prima te doen! Schoonmaken wordt (vooral bij free weights) niet echt gedaan naar mijn idee. Ook niet op gehandhaafd. Maargoed ik zorg zelf voor goede (hand) hygiƫne van mezelf.

Helaas heb ik een aantal weken geleden mn onderrug geblesseerd. Het gaat inmiddels weer de goede kant op maar echt zwaar liften zit er nog niet in.
Ik was ook bezig met een programma maar dat heb ik nu stilgelegd. Doe nu push, pull, legs en nog 1x per week full body of waar ik dan ook zin in heb haha.

Vandaag geworsteld met negative pull ups in de hoop dat ik ooit pull ups kan doen :') een vriendin maakte een foto van mn rug. Toen zag ik dat ik veel te veel mn schouders optrek ipv naar achteren en naar elkaar toe. Dus werk aan de winkel!

Afbeelding

xxxmh

Berichten: 3501
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 00:29

Moet van de fysio me rug sterker maken in de sportschool omdat mijn schouder spieren snel vast zitten. Nu sport ik alleen op de cardio apparaten en de toestellen en sport ik nooit bij de losse gewichten haha.

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 07:33

xxxmh schreef:
Moet van de fysio me rug sterker maken in de sportschool omdat mijn schouder spieren snel vast zitten. Nu sport ik alleen op de cardio apparaten en de toestellen en sport ik nooit bij de losse gewichten haha.


Oh op die manier!
Dan kan je aan vanalles denken!
Wat ik zelf (graag) doe voor mn rug;
-deadlift
-lat pulldown
-cable rows
-rows met de TRX (soort handvatten aan verstelbare banden simpel gezegd haha)
- single hand dumbbell rows
- pull ups (met hulp haha)
- barbell rows
- back extensions
- facepulls (is meer achterste deel van de schouders)

Misschien zeggen al die namen je niet zoveel hahah maar op YouTube kan je veel voorbeelden vinden!

Eulogy
Berichten: 5743
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 09:44

xxxmh schreef:
Moet van de fysio me rug sterker maken in de sportschool omdat mijn schouder spieren snel vast zitten. Nu sport ik alleen op de cardio apparaten en de toestellen en sport ik nooit bij de losse gewichten haha.

Kun je dat dan niet beter aan je fysio vragen?

Marije_jiplover

Berichten: 25341
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 10:10

Ik zou idd aan je fysio vragen wat die voor oefeningen aanraadt voor je rug.

Ik had voor ik sportte geen sterke rug. Bij 't minste of geringste zeurde m'n onderrug en in de winter in de natte modder met een kruiwagen door 't eerste stuk van 't land kon ik wel vergeten.

Ik ben niet specifiek m'n rug gaan trainen, maar heb bij de intake wel aangegeven dat daar een zwakke plek zit.
Door mijn algehele core stability goed te trainen is mijn rug wel heel erg vooruit gegaan, ik ben echt sterker en kan dus veel gemakkelijker met zakken voer sjouwen of met een kruiwagen door een modderig stuk land zonder er klachten aan over te houden.

Maar om eerlijk te zijn, weet ik niet specifiek welke oefeningen daar nu het meest aan bijgedragen hebben.

xxxmh

Berichten: 3501
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:01

Eulogy schreef:
xxxmh schreef:
Moet van de fysio me rug sterker maken in de sportschool omdat mijn schouder spieren snel vast zitten. Nu sport ik alleen op de cardio apparaten en de toestellen en sport ik nooit bij de losse gewichten haha.

Kun je dat dan niet beter aan je fysio vragen?


Ik zat afgelopen week bij iemand anders omdat mijn eigen op vakantie is. Maar ze heeft verder niks gezegt welke oefeningen. En mijn eigen fysio heeft daar het nog nooit over gehad.

FlameHorse

Berichten: 1499
Geregistreerd: 21-06-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:04

Ik doe voor mijn rug met name de volgende oefeningen:
Pull ups + chin ups (5 sets van max aantal wat ik haal, op dit moment tussen de 3 en 5 per set ongeveer)
Lat pull down
Inverted rows
Deadlifts
Death row (vooral deze heeft veel gedaan voor mijn rug)
Cable rows

Zou inderdaad aan je fysio vragen welke oefeningen het beste zijn. Sommige van bovenstaande oefeningen hebben ook een bepaalde techniek die je even onder de knie moet krijgen.

Ik heb zelf veel last van schouderinstabiliteit. Vooral aan 1 kant is dit heel erg mede door een val van het paard. Er is toen wat verschoven waardoor ik er meer last van heb dan eerst. (Orthopeed wil er liever niks aan doen zolang ik het met krachttraining kan oplossen). Krachttraining kan dus echt heel nuttig zijn! :)

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 13:51

Je rug sterker maken kan met zo veel verschillende oefeningen, daar zou ik echt een schema voor vragen bij je fysio, en ook samen met hem die oefeningen doen. Ik doe bv veel compounds (dus squatten, deadliften en bench pressen) om mijn rug sterker te maken, dat werkt voor mijn specifieke klachten heel goed. Je bovenrug heb je weer andere oefeningen voor, en echt je lagere rug ook.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 15:44

Als je nu bij de fysio loopt voor je rug zou ik geen deadlifts doen als beginner. Als je techniek daarin niet goed is verknal je zeker heel je rug. Als je die pakt met rugklachten, dan met een hexa onder begeleiding en eerst techniek oefenen met een bezemsteel ofzo.

Ik denk eerder aan lat pully, dumbell rows, bent over rows, assisted pull-ups, supermans en planken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 16:00

Urielle schreef:
Als je nu bij de fysio loopt voor je rug zou ik geen deadlifts doen als beginner. Als je techniek daarin niet goed is verknal je zeker heel je rug. Als je die pakt met rugklachten, dan met een hexa onder begeleiding en eerst techniek oefenen met een bezemsteel ofzo.

Ik denk eerder aan lat pully, dumbell rows, bent over rows, assisted pull-ups, supermans en planken.

Daarom zeg ik ook met begeleiding. Als je ze goed doet (en dus eerst leert hoe je ze goed moet doen) zijn deadlifts echt magisch om je rug te versterken.

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 18:41

Ik ben ook weer geweest, vanochtend *\%/*
Het is een Anytime fitness, flesje staan klaar met ontsmettingsmiddel, en doekjes ook.
Prima zo.

Morgen zal ik wel spierpijn hebben

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 22:54

Iemand nog tips voor fijne sportleggings? Hoog model, goeed zweet absorberend? Ik zweet nog wel eens down under en vind dat echt zo verschrikkelijk haha

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 23:13

Ik vind de 4505 leggings van Asos echt de fijnste ooit (https://www.asos.com/nl/asos-4505/asos- ... y%20orders). Dit is de tall versie en die is zelfs voor mij (1.88) echt super lang, maar de 'normale' versies zijn net zo fijn. Super dik en ik zweet er niet in, en de stof is comfortabel en stretchy maar wel fijn strak.

Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 23:45


Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 10:21

Oja ik wil oook een telefoonzakje :')

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 10:41

Ik ben net voor de tweede keer gegaan en vond het weer heerlijk! Ik had geboekt voor het vroegste tijdslot (09:00) en het was echt heerlijk rustig! Alleen een paar oudere mensen die alleen wandelen deden op de hardloop apparaten dus ik had alle kracht toestellen voor me alleen. :))

Ik heb dinsdag de laatste proef sessie en dan moet ik me werkelijk gaan inschrijven. :)

Jester_

Berichten: 12279
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 10:46

Heerlijk! Zo vroeg krijg ik mezelf niet haha. Gister fanatiek geweest en nu enoooorme spierpijn in me buik en armen. Vroeger haaatte ik die spierpijn maar vind het nu juist wel lekker, hard work.

Alleen zo met paarden scheren word het even ingewikkeld haha :')

Mandy92
Berichten: 1564
Geregistreerd: 01-08-05
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 15:49

Zo, ik meld me na een lange periode ook weer is!
Ik was erg lekker bezig in de sportschool, tot ik ziek werd en allerlei onderzoeken moest in het ziekenhuis.
Ondertussen sinds deze week (na 6 maanden) van de prednison af, helaas flink wat kilo's aangekomen hierdoor.

Ga even een beetje terug lezen.

Hoi :wave:

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 16:03

Oh dat is niet fijn Mandy... Maar wel top dat je weer kunt beginnen. :) Of kun je nog niet sporten?