Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 14:51

@Djilna, kleinschalig en persoonlijke begeleiding is zeker een pluspunt! Maar daar betaal je idd wel voor.. Maargoed kan je wel lekker onder begeleiding progressie maken .
Hmm ja dat is een lastige combi. Zelf probeer ik sowieso na 2 dagen trainen een dag rust te houden. Lukt niet altijd maar dan pas ik de intensiteit aan of probeer ik andere spiergroepen te trainen zodat ze spiergroepen die recent (zwaar) getraind zijn nog even rust krijgen :D

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:58

Weer even wat leven in dit topic blazen!

Hoe gaat het met jullie? Allemaal nog gezond hoop ik?
Sportscholen zijn dicht natuurlijk.. Maar lukt het jullie om thuis met bodyweight of klein materiaal toch nog wat te doen?

Ik ben nu wel even heel erg blij en dankbaar met m'n "homegym". Dan kan ik buitenom m'n werk (wat nu extra intensief en druk is) fijn aan m'n goals blijven werken!

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 11:00

Beetje saai zonder sportschool. Enige beweging die ik nog doe is, paardrijden.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 11:28

Maandag komen eindelijk mijn bestelde verstelbare dumbbells. Verder doe ik elke werkdag mee aan de live workout die mijn sportschool uitzend en je kan bij hen een kettlebell lenen. Zelf niet gedaan, maar wel leuk dat ze het aanbieden. Kickboksen staat nu even op een laag pitje helaas. Maar ik ben al blij als ik niet heel mijn conditie en flexibiliteit kwijt ben (dus ik probeer ook regelmatig te stretchen).

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 11:45

Bij ons hebben ze echt 3 weken geleden allemaal toestellen gezet, pull up bars, dippen, evenwichtsbalk etc.
De sportschool maakt iedere dag schema's die ik dan af en toe volg en vanmorgen een persoonlijk buitenschema gekregen, met chinups, dippen, knee raises etc. Dus ik kan komende tijd als de zon schijnt lekker aan de slag
En anders binnen maar tabata ofzo :)

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 13:53

Ik was net hardlopen en bij ons in het park hebben ze een sportgedeelte waar toestellen staan. Daar was ook gewoon een bootcamp club aan de slag, op gepaste afstand uiteraard.

Ik ga vanaf vandaag thuis workouts doen, sportschool biedt online workouts aan vanaf komende week, maar online is er ook genoeg te vinden. Vanaf vandaag wil ik proberen het gebruikelijke sportritme aan te houden, werd echt geleefd afgelopen week.

Rawr

Berichten: 2824
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 14:59

Ik heb vandaag wat rondgereden door het noorden op zoek naar wat spulletjes voor m'n home gym maar alles voor krachttraining is weg. ;(

Uiteindelijk heb ik na heel veel aandringen nog ergens het showmodel van een olympische stang (220 cm/20 KG) kunnen kopen. Nu nog op zoek naar een goede set bumperplates en klemmen, maar die zijn vast nog wel ergens online te krijgen.

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 15:06

Goed bezig allemaal!
Afbeelding
Ik heb dit thuis staan en nog kettlebells, dumbbells, elastieken en een TRX! Volop mogelijkheden dus!

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 15:09

Beter.
Er is idd vrijwel niets meer te krijgen.
Echt balen.
Wilde ook van die verstelbare dumbells.
Maar gewoon net te laat.

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 15:47

Needje schreef:
Beter.
Er is idd vrijwel niets meer te krijgen.
Echt balen.
Wilde ook van die verstelbare dumbells.
Maar gewoon net te laat.


Hmmm das balen.. Is nu idd volop in de run!

Marije_jiplover

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 15:50

Onze sportschool heeft ook filmpjes online gezet.
Grotendeels met bodyweight, maar deels ook creatief met een emmer met meer of minder water erin.

Heb iig best spierpijn in mijn armen van de eerste workout :')

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 18:51

Marije_jiplover schreef:
Onze sportschool heeft ook filmpjes online gezet.
Grotendeels met bodyweight, maar deels ook creatief met een emmer met meer of minder water erin.

Heb iig best spierpijn in mijn armen van de eerste workout :')


Lekker bezig! Wel creatief met een emmer water :D

Ik had vandaag 5x5 deadlift en 3x3 overhead press op het menu. Nog wat benenwerk erbij gedaan. Frontsquats voelde verrassend goed :D licht gewicht en lekker herhalingen maken om aan de techniek te werken!

Afbeelding

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 16:54

Heb nu sinds de basic-fit gesloten is niet meer gesport want heb thuis daar echt geen motivatie en middelen voor, echt balen want in de sportschool had ik eindelijk weer goede motivatie wat nu poef weg is..

Creatas

Berichten: 2366
Geregistreerd: 13-01-10
Woonplaats: Parel van het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 17:08

Sorry, meelezer breekt in :)
Met een stoel, flessen water, rugzak kan je toch al best veel thuis doen? Veel oefeningen met bodyweight mogelijk.

Marije_jiplover

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 17:11

Dat kan idd prima, maar motivatie vinden thuis kan wel moeilijker zijn, dan jezelf naar de sportschool slepen en daar gemotiveerd raken door medesporters, of het gemak van de apparaten daar.

Wel jammer xxxmh, ik haal zelf wel inspiratie uit de online filmpjes van mijn eigen sportschool met tips om thuis te trainen.

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 17:28

Ik moet zeggen dat mijn motivatie om thuis te sporten ook een stuk minder is. Manlief is de motivatie inmiddels al lang en breed verloren en die sleep ik regelmatig even mee naar buiten voor een blokje om. Ik probeer wel iedere dag een work out te doen. Ik heb gelukkig elastieken en kettlebells waarmee ik aan de slag kan. Daarnaast doe ik veel oefeningen waar ik geen spul voor nodig heb.

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 17:31

ik heb nu de app dagelijkse trainingen gedownload en ga ik proberen morgen wat oefenen van te doen kijken of dat helpt.. hoop dat deze situatie snel voorbij is maar ben er bang voor dat het na 6 april nog wel door gaat..

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 17:35

Ik vind thuis sporten ook wel moeilijk hoor. Begin elke dag netjes aan een workout maar als het even niet lekker gaat geef ik eigenlijk direct op, in tegenstelling tot in de sportschool. Dan ben ik daar fysiek en denk ik sneller joh ik ga het lekker doen! Plus mijn trainingen zijn erg gericht op sterker worden dmv gewicht en body weight doet het dus gewoon ff niet voor mij.

Amira_
Berichten: 5199
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:26

Emmaa_ schreef:
Ik vind thuis sporten ook wel moeilijk hoor. Begin elke dag netjes aan een workout maar als het even niet lekker gaat geef ik eigenlijk direct op, in tegenstelling tot in de sportschool. Dan ben ik daar fysiek en denk ik sneller joh ik ga het lekker doen! Plus mijn trainingen zijn erg gericht op sterker worden dmv gewicht en body weight doet het dus gewoon ff niet voor mij.

Hier precies hetzelfde. Ik doe nu dus vooral cardio, is even niet anders

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:44

Ik heb gisteren hard gelopen, nu enorme spierpijn :D

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 19:27

Oh ik weet niet meer wat ik moet, ik werk gewoon door ( ben verpleegkundige ) dus kan ook niet in mijn pauze ff sporten. ik vind het maar lastig nu de sportscholen dicht zijn

Jessica_R
Berichten: 739
Geregistreerd: 01-02-13

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 08:42

Hmm ik snap wel dat het lastig is om motivatie te vinden om thuis workouts te doen..

@emmaa_ zijn er geen alternatieven te bedenken voor je gewichten? Zoals @creatas ook al aangaf. Het worden dan natuurlijk geen zware squats, deadlifts enz. Maar wellicht dat je wel een beetje onderhoud werk kan doen?

Ik ben op een of andere manier juist erg gemotiveerd! Ondanks dat het highlandgames seizoen waarschijnlijk in duigen valt :( eerste wedstrijden zijn al verzet tot nader te bepalen datums.

Verder ga ik denk ik het skeeleren weer oppakken! Goed voor de cardio en houdt de beentjes ook nog bezig haha. En minder saai dan hardlopen vind ik! :')

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 10:46

Ik ga morgen maar even naar de decathlon om te kijken of ik in ieder geval nog een relatief zware medicijnbal kan vinden. Onderhoud gaat lastig worden maar uiteindelijk is het maar zeuren, want ik vind het veel belangrijker dat we hier als maatschappij bovenop komen en dat zo veel mogelijk mensen gezond blijven. Als ik dan weer een paar maanden moet opbouwen, so be it.

Rawr

Berichten: 2824
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:26

Emmaa_ ben je nog geslaagd bij Decathlon? Die in mijn stad was namelijk geplunderd en veel dingen waren op. :P

Online kan ik ook niet vinden wat ik zoek dus ben van ellende maar op een faillissementsveiling van een sportschool aan het bieden op gewichten en power racks. Maar met de huidige gekte gaan die prijzen ook vast ver voorbij het redelijke. -O-

Anoniem

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 17:47

Nee totaal niet. Ze hadden nog wat los grut liggen van een kilo (3 max), maar niks waar ik me mee uit de voeten kan. Hoopte/gokte op een medicin ball van minimaal 5 kilo of wat dumbells, maar was echt helemaal leeggeroofd.