Naar de sportschool!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 21:24

Hahaha en morgen wordt dat vast NOG erger!

Mijn sportschool is begonnen met online WOD's, yogalessen, stretching, rugscholing, ... Allemaal filmpjes op de ledensectie van de website en er is nu ook een besloten FB groep. Vind ik wel heel fijn nu we niet kunnen gaan! :j

Bambolina

Berichten: 2092
Geregistreerd: 16-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 19:47

Een lange tijd terug alweer postte ik hier af en toe..
Maar na een operatie + meerdere herstelingrepen waardoor ik steeds een paar weken tot maanden niet kon sporten raakte ik mijn routine en motivatie kwijt.. So here I am, 2 jaar later en 15 kg zwaarder, en sinds vorige week eindelijk weer in de sportschool te vinden.

In de eerste plaats voor mijn geestelijke gezondheid; de 2e lockdown raakt me hard (ik werk in de culturele sector en in de horeca) en ik heb veel moeite met het gebrek aan routine (classic ADD :o ) dus deze moet ik nu zelf creeeren.

En ten tweede (en niet minder belangrijk) om me ook gewoon weer lekker in mijn lijf te voelen, sterker te worden en wat kilo’s kwijt te raken.
De reden voor mijn comeback hier is om weer een beetje een stok achter de deur te hebben en me te laten motiveren door jullie verhalen!

Ik ben gewoon weer lekker begonnen met lekker krachttraining. Ik pak de volle 90 min in basic fit, beetje cardio en daarna zo veel mogelijk machines af. Als ik weer een beetje kracht heb opgebouwd ga ik denk ik weer schema’tjes voor mezelf maken; arm day, legday etc.. mijn main focus kwa shape is the booty <<) en heb veel kracht in mijn benen, dus dit vind ik ook het leukst om te trainen.

Ik heb een paar kleine ‘limitaties’ waar ik rekening mee moet houden. Ik heb van nature een lage bloeddruk, en chronische middenoor problemen (duizeligheid/balans verlies) waardoor bijvoorbeeld HIIT voor mij een perfect recept is om van mn stokkie/over mn nek te gaan. Maar ik hoop dat als ik wat kracht en conditie heb opgebouwd op mijn eigen tempo, ik de grenzen een beetje op kan gaan zoeken.

Ik heb morgen om 9 uur weer geboekt :D

Zertab

Berichten: 12218
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 17:40

Helaas mogen de groepslessen niet meer doorgaan...

Gelukkig heb ik spullen bij de sportschool kunnen lenen dus lekker thuis doorgaan met Bodypump. Blijf ik tenminste nog op niveau :D

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 23:09

Welkom terug, Bambolina!

Ja, jammer dat de groepslessen niet door mogen gaan. Ik volg in groepsverband powerlift lesjes en ik doe daarnaast aan crossfit en dat moet nu ook anders. Ik vind het geen ramp. Ben blij dat we de sportschool nog in mogen. Ik red mezelf wel. De coach schrijft, net als altijd, een WOD op het bord, dus heel anders trainen zal het niet zijn. :D

Zertab

Berichten: 12218
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 10:28

Ja ik doe dus alleen maar groepslessen, voor mij voelde het even wel als een ramp hahah :')
Mij zal je echt niet in de fitnesszaal zien staan.

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-20 11:27

Mijn sportschool heeft alleen groepslessen en personal training.
Ipv de groepslessen hebben ze nu een inloop sport gemaakt, tijdstip reserveren en dan kun je aan de van met een blaadje met oefeningen. En de trainer loopt er gewoon bij om je te helpen. Ik zal vrijdagavond of anders zaterdag wel even gaan kijken of dat wat is.
Er staan slechts enkele standaard cardio apparaten krachttraining deed je dmv oefeningen, er staan geen fitness toestellen verder, dus volgens mij krijgen we gewoon een soort individuele "groeps"lessen oid. Soort vast programma, zoals normaal in de Funxionall les, maar dan met je eigen horloge ipv een klok aan de muur en allemaal tegelijk doordraaien.

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 00:34

Hoihoi, ik kom mij ook melden als dat goed is :).

Sinds een 3 weken een abonnement bij de sportschool. Nog nooit eerder aan fitness gedaan, zelf nog nooit in een sportschool geweest.

Vaak werd er dan vanuit gegaan dat ik niet aan sport deed.
Ik basketbal (3 keer per week), paardrijden (4 keer per week), zwemmen (1 keer per week) en vaak dan nog wandelen of een 40km fietsen ofzo. Naast een actief beroep.

In september van baan gewisseld. Ipv dat ik de 10km op een werk dag liep zit ik nu achter een bureau. In combinatie met het niet starten van het basketbal seizoen er voor gekozen om fitness uit te proberen, gelijk een abonnement voor een half jaar genomen.

Bevalt tot nu toe veel beter dan verwacht. Heb er echt plezier in. Vind het gewoon raar om een dag niet te gaan. Ga zo een 5 a 6 dagen per week. Ene keer kracht benen, armen of buik/rug Andere keer cardio of een HITT workout.

Nog zoekende naar een logische workout. Doe eigenlijk maar een beetje wat met de apparaten (eerste paar keer wel met een vriendin mee geweest die er op lette dat ik het goed uitvoerde). Doe op beendag bijvoorbeeld een rondje langs alle been apparaten. Een echte logica ontbreekt. Helaas ook geen PT waar ik nu zit dus echt advies vragen gaat niet.
Nog tips voor goede sites of instagram accounts?

M'n doelen zijn sterker worden, vet percentage omlaag en met het zelfde gewicht 2020 uit als ik er in ging (-4kg).

Zertab

Berichten: 12218
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 14:33

Bij ons kan je gewoon aan een van de coaches/instructeurs vragen die er rond loopt om samen met jou een fitnessschema te maken. Zit gewoon in het abonnement inbegrepen. Bij jou niet?

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 14:41

Zertab schreef:
Bij ons kan je gewoon aan een van de coaches/instructeurs vragen die er rond loopt om samen met jou een fitnessschema te maken. Zit gewoon in het abonnement inbegrepen. Bij jou niet?


Zo is dat bij ons ook!

Ik zit nog steeds aan de homeworkouts (opgenomen video's van de instructeurs). Er zijn ook live lessen via Zoom, maar die pasten tot nu toe nog niet in mijn planning. Hopelijk kan ik dat van de week testen.

As zaterdag begin ik via de gym aan de "healthy food challenge" gedurende 30 dagen. Is ook volledig online, tem 13 december. Laat ons hopen dat we 14 december dan weer naar de fitness mogen...

Zertab

Berichten: 12218
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 14:50

Ik heb gister thuis bodypump gedaan. Bij ons komen de lessen online en met een link kan je ze bekijken.
Het fijne is dat ik op het tijdstip dat het mij uitkomt dus kan sporten. Maar ik mis echt wel de motivatie van de groep...

Maar goed, op deze manier kan ik tenminste nog fit blijven :)

Zertab

Berichten: 12218
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 15:43

Toch een voordeel van thuis sporten, is bij bodypump een mix samenstellen. Ik vond bijvoorbeeld bij release 111 (geloof ik) de squats zo lekker om te doen, dus nu doe ik die, ipv de squats die bij deze release zitten :D

Adamootje

Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 08:20

Hier gaat het trainen ook gewoon door, maar gelukkig in de sportschool. Op ieder werkstation ligt een papiertje met daarop de oefeningen van de powerlift klassen. Bij de crossfitbox staan de workouts van die week altijd aan het begin van de week in de app, dus ook daar kan ik mijn rondje gewoon doen zoals altijd.

Rawr

Berichten: 2824
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 17:35

Wauw, ik dacht vandaag maar weer eens op de Tanita weegschaal te gaan staan in de sportschool maar als ik niet beter wist zou ik direct ophouden op basis van deze 'resultaten'. _O- De linker is van exact 3 maanden geleden.

Afbeelding

Er zit een groot verschil tussen wat de weegschaal zegt en wat ik zelf en ook andere mensen zien dus ik maak me geen zorgen maar vind het ergens ook wel jammer dat die weegschaal dus zo onbetrouwbaar is.

Gebruiken jullie nog een weegschaal of gebruiken jullie andere/betere meetmethodes?

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 17:41

65kg voor een man is toch sowieso erg weinig?

Ik gebruik als meetmethode.... De spiegel. :D Weegschaal gebruik ik niet, daar word ik helemaal paranoid van.

Zertab

Berichten: 12218
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 17:54

Ik gebruik niets, idd gewoon de spiegel en hoe ik mijzelf voel :)

Rawr

Berichten: 2824
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 21:30

Neverland schreef:
65kg voor een man is toch sowieso erg weinig?

Ik ben fun-sized. :Y)

Dan nog lijkt 65 mij ook vrij laag hoor, maar BMI is een achterhaald iets dus daar maak ik me ook geen zorgen over. Ik ga me ook maar meer focussen op m'n spiegelbeeld en hoe m'n kleding zit. :j

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 22:21

Ik weeg me wel maar alleen omdat ik beetje in de buurt van m'n gewichtsklasse wil blijven :') Verder ga ik idd vooral af op de spiegel, en m'n kracht want dat is voor mij natuurlijk het belangrijkste :j

BMI is inderdaad wel achterhaald, zeker voor mannen, maar het zegt op zich icm andere factoren wel iets natuurlijk. Mijn vriend is 110kg en heeft dus volgens z'n BMI best zwaar overgewicht, maar das bij hem gewoon spier, het is heel duidelijk dat hij niet te zwaar is. Als je niet bovengemiddeld veel spiermassa hebt of zo zegt het wel wat natuurlijk.

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 16:58

Hoihoi,

Nu de sportscholen weer dicht zijn voor minimaal 5 weken, zoek ik alternatieven. Het liefst sport ik namelijk elke dag.

Jullie nog leuke thuis workouts?
Welke spullen gebruiken jullie als alternatief voor gewichten?

Hardlopen was ik aan het opbouwen op de loopband ivm een instabiele enkel. Nu toch maar vervroegd buiten hardlopen, met brace op de vlakke wegen.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 17:04

Ik heb 5 weken niet mogen sporten ivm herstellen na behandelingen voor blessure. Ik mag vanaf vandaag weer sporten :') dus ja, beetje jammer.

Maar ik volg dus het trainingsprogramma van MegSquats. Zij heeft gelukkig ook elke week een nieuw at home schema met 4 trainingen. Enkel korte en lange elastieken voor nodig. Dus die ga ik komende tijd maar doen.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 17:14

Zij heeft hele fijne workouts voor thuis!

Afbeelding

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 17:17

Linoleum, balen :(
Ik heb het waarschijnlijk anders om. Word eind januari geopereerd, kan dan zeker 8 weken niet sporten. Dus net wanneer het mogelijk weer open gaat.

Bedankt voor de tip! Die ga ik onthouden.
Die elastische banden worden heel veel gebruikt bij thuis workouts. Misschien toch maar bestellen.

Jester_, top ga die gelijk volgen

Zertab

Berichten: 12218
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 17:46

Ik heb gewoon spullen van de sportschool kunnen lenen en zij geven online les en zetten filmpjes op Youtube. :)

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 17:50

Ik heb thuis een optrekstang, twee verstelbare kettlebells (die kunnen beiden tot 15, of één tot 28), een zware kettlebell van 28 kilo en een sandbag van 20 kilo.. Verder nog wat kleinere gewichtjes en lichte elastieken, oja en booty bands. Baal wel als een stekker. |o

biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 17:51

Ik ben erg blij met mijn sportschool wordt weer heel plan op gezet om toch aan de gang te blijven. Kan zelfs sportspullen to go ophalen ideaal !

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 18:02

Ik heb ook aan zo’n optrekstang gedacht voor in je deur. Maar dan moet een deel tegen glas steunen en dat leek me toch niet zo verantwoord :')