3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 16:41

Ohhh balen jaimy! Beterschap!!

In my fitness pall staan heel veel producten al vooraf ingevoerd, je kan dan heel makkelijk de juiste opzoeken door de barcode te scannen, en anders kan je op naam zoeken. Even afwegen hoeveel je portie is, en dan kan je het vrij precies invoeren.

Ik denk dat ik toch iets van een hometrainer ga komen, weet alleen niet wat. Zou graag tussendoor thuis wat cardio willen doen op momenten dat mn man niet thuis is en de kinderen op bed liggen, zodat ik wat minder afhankelijk ben van de tijden waarop ik naar de sportschool kan.

V_eraa

Berichten: 1102
Geregistreerd: 26-02-08
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 16:42

Ik drink ook heel veel per dag en raak ook al in paniek als ik met de trein moet ofzo en weet dat ik niet kan plassen aangezien ik ook heel vaak naar de wc ga. :') :') :')

Ah noo Jaimy, zo vervelend!! Even rustig aan doen, balen want je was net lekker bezig.

Ah mama03 klinkt lekker je avond eten van gister<3 die van vandaag trouwens ook. Ik eet 'normale' lasagne gelukkig stopt mama er wel veel groentes in.

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 16:52

Ik heb hier een Crosstrainer staan Laura. Zou zelf kiezen voor een loopband. Kan je en rennen en rustig wandelen. Maar dus echt puur mijn voorkeur :))

Thnks allemaal <3 Even balen ja maar goed hopelijk over 3 weken sterker dan ooit hahah...

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 18:03

Jeej nieuw topic! Mijn lijstje van vandaag:

O: high protein breaker
L: de omelet muffins
A: quinoa met gewokte groenten en kip

Dit tikt net de 1000 kcal aan, dus ik mag mezelf vanavond nog op iets trakteren! Ik denk wat cashewnootjes :D

linoleum

Berichten: 6480
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 18:07

Je eten klinkt wel als heel weinig aight, gisteren had je ook al alleen 3 hoofdmaaltijden. Als ik jou was, zou ik wat meer gaan eten. Is makkelijker vol te houden en ook een stuk gezonder.

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 18:21

linoleum schreef:
Je eten klinkt wel als heel weinig aight, gisteren had je ook al alleen 3 hoofdmaaltijden. Als ik jou was, zou ik wat meer gaan eten. Is makkelijker vol te houden en ook een stuk gezonder.


aah ja, wat voor tussendoortjes raad je aan? Ik vind het zelf vrij lastig om iets van weinig vet/suiker tot me te nemen, dus dan neem ik maar gewoon helemaal niks. Ik probeer al regelmatig komkommer of snoeptomaatjes tot me te nemen, maar die vul ik vaak niet in omdat dat niet echt iets toevoegt aan kcal haha.
''Vroeger'' at ik alleen als ik honger kreeg, wat ik dan te lang uitstelde (lui :') ). Dus vaak sloeg ik ontbijt over, kreeg om 13.00 intense snaaitrek en at dan meestal meerdere tosti's als lunch. Sinds ik elke ochtend een bak met yoghurt en muesli/flakes eet, eet ik over de hele dag veel regelmatiger, waardoor ik die snaaibuien voorkom. Dus vandaar dat ik eigenlijk aan 3 maaltijden genoeg heb. Via de link in de OP is m'n BMR 1539 en 1847 om op dit gewicht te blijven, meestal zit ik wel rond de 1600/1700 kcal per dag die ik eet :)

Mijn lijstje van gisteren is trouwens een stuk uitgebreider geworden, m'n huisgenootje kan goed koken :Y)

O: yoghurt met bosbessen en flakes
L: omelet (2 ei) met cherrytomaatjes en champignons
A: voorgerecht filodeeghapjes met feta en pistachenoten, hoofd zoete aardappelstamppot met zongedroogde tomaat en olijven, na griekse yoghurt met aardbeien, slagroom en snickers
T: 100 gram doritos + smoothie van aardbeien en bosbessen

linoleum

Berichten: 6480
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 18:34

Je geeft aan weinig vet en suiker te willen eten. Maar als je 's avonds cashewnoten neemt, eet je alsnog veel vet.

Denk bij tussendoortjes aan fruit, groenten, kwark, yoghurt, eiwitrepen. Lees ik lijstjes van anderen door, kun je ook veel inspiratie uithalen.

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 18:44

linoleum schreef:
Je geeft aan weinig vet en suiker te willen eten. Maar als je 's avonds cashewnoten neemt, eet je alsnog veel vet.

Denk bij tussendoortjes aan fruit, groenten, kwark, yoghurt, eiwitrepen. Lees ik lijstjes van anderen door, kun je ook veel inspiratie uithalen.


Omdat ik vandaag vrij laag zit in kcal (en ook redelijk in vet), leken mij ongezouten nootjes wel oke om het aan te vullen :)

Ik waardeer ieder commentaar wel echt, ik vind het vrij lastig om te bepalen of iets nou slecht is en ik wil ook niet te weinig binnen krijgen, want ik wil gewoon een gezonde levensstijl aannemen en niet te streng diëten. Dus ik vind het fijn dat ik hier lijstjes kan plaatsen en als mensen iets opvalt er wat over zeggen :j

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 20:36

Ik zou als vrouw sowieso niet te weinig vet eten. Je hebt vet gewoon heel hard nodig, voornamelijk voor je hormoonhuishouding. Kies voor gezonde onverzadigde vetten, dus je nootjes zijn prima. Denk ook aan olie, avocado, volle zuivel, enz.

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 20:38

Aight, zoals linoleum zei zijn die tussendoortjes idd erg goed. Dan is het eten denk ik idd wel wat gelijkmatiger.

Mijn lijstje van vandaag:
O: twee boterhammen met kalkoenborstfilet en gebraden gehakt en een kop thee.
T: een appel en water.
L: drie boterhammen met kaas en tomaatjes, appelstroop en 100% pindakaas, water en een bekertje thee.
T: een banaan, een glas water met limoen en munt en drie stukken watermeloen.
A: drie scheppen raapstelenstampot en een braadworst.
T: een kop thee, denk niks erbij.
B: 75 minuten fietsen, paard poetsen en even vrijheidsdressuur.

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 21:12

Leuke OP! In het vorige topic heb ik stil meegelezen en veel gehad aan jullie lijstjes. Ik ben mijn eten nu zelf ook aan het bijhouden in MFP, maar ik moet wel zeggen dat ik het lastig vind. Ik kook niet alles zelf dus kan niet alles bijhouden. Ook wil ik geen argwaan wekken met alles te staan wegen en barcode-scannen, mijn ouders zijn wel vaker bezorgt dat ik richting te dun ga. Hoe doen degene het hier, die nog thuis wonen?

Past_Simple

Berichten: 255
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 21:29

Yentaah schreef:
Leuke OP! In het vorige topic heb ik stil meegelezen en veel gehad aan jullie lijstjes. Ik ben mijn eten nu zelf ook aan het bijhouden in MFP, maar ik moet wel zeggen dat ik het lastig vind. Ik kook niet alles zelf dus kan niet alles bijhouden. Ook wil ik geen argwaan wekken met alles te staan wegen en barcode-scannen, mijn ouders zijn wel vaker bezorgt dat ik richting te dun ga. Hoe doen degene het hier, die nog thuis wonen?


Mijn moeder maakte zich er ook druk om dat ik veel afweeg etc. Heb haar gerustgesteld met het laten zien van mijn lijstjes en dat ik dus duidelijk niet te weinig at...

Ik zal ook even een lijstje plaatsen
O: / heb tot 12 uur in bed gelegen oepsie :+
M: griekse yoghurt met muesli (168)
T: appel en milka oreo reep (285)
A: boerenomelet (767) dit was echt een huge bord vol *\o/*
T2: na het sporten weer griekse yoghurt met muesli (168)

In totaal 1388
Beweging; 1.5u gevolleybalt
Eiwit; 81
Koolhydraten; 112
Vetten; 66
Water; 2 liter, komt wss nog meer bij

linoleum

Berichten: 6480
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:01

Net terug van de sportschool. Eerste training weer gehad. Viel me mee hoe goed ik het vol hield, valt me tegen hoeveel last ik nu heb van mijn armen en benen :') maar het was vooral weer erg lekker om fanatiek bezig te zijn en mezelf uit te dagen. Dus dit houden we zo vol!

YellowLeaf

Berichten: 455
Geregistreerd: 03-07-16

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:03

Een nieuw topic, dus ik zou mij nu ook graag willen melden als dat mag. Ik ben 25 jaar, 1.80 en weeg op moment 90,5 kilo. Ik zou graag terug willen naar 75 kilo.

In 2015 is mijn toenmalige vriend overleden en rondom die periode ben ik door medicatie (o.a. quetiapine), verdriet en stress toen 17 kilo aangekomen. Nu ik mijn leven eindelijk weer op de rit begin te krijgen wil ik graag mijn gewicht ook weer onder controle krijgen. Inmiddels ben ik al z’n 2 kilo kwijt maar het is tijd om de rest ook kwijt te raken.

Side note: Ik heb reuma en kan daardoor helaas maar heel beperkt en alleen onder begeleiding sporten. Dit maakt het voor mijn niet heel veel makkelijker.

Mijn doel is om rond de 1600 kcal per dag te eten.

Mijn lijstje voor morgen ziet er als volgt uit, ik eet s’avonds niet thuis dus weet de exacte calorieën en grammen nog niet. Morgen zal ik het correcte lijstje plaatsen.

O: 125 gr Alpro yoghurt bosbes + 15 gram chiazaad
T: 100 gr worteltjes + 100 gr komkommer
L: 2 bieten tortilla’s belegd met tomaat, veganella, ijsbergsla en zelfgemaakte kruiden roomkaas
T: 100 gr komkommer + 30 gram Organic people dark chocolate kokos
D: Rijst met vegan kip, champignons, ananas en mais
T: Onbekend (moet op visite)

En aangezien ik nu toch al het hele topic vol spam. Hebben jullie nog tips voor relatief onbelast sporten? Ik zet dagelijks tussen de 8.500 en 12.500 stappen. Daarnaast zwem ik 1 keer per week en ‘sport’ ik een keer per twee weken onder begeleiding van een fysiotherapeut. Maar dat stelt eigenlijk heel weinig voor.

Past_Simple

Berichten: 255
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:08

Wat heftig zeg YellowLeaf! :(:)
Tips qua onbelast sporten zou ik zo gauw niet weten, behalve zwemmen en wandelen, maar dat doe je al... Is fietsen een idee? Ik doe dat zelf op de hometrainer, waardoor je het zo zwaar of zo licht kan maken als je zelf wil

YellowLeaf

Berichten: 455
Geregistreerd: 03-07-16

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 22:16

Ach ja, het leven zit helaas nou eenmaal vaak tegen (voor mij). Probeer zo positief mogelijk te blijven :)

Ik fiets nu ook 4x per week 3,6 km enkele reis naar mijn paard heen en terug. Naar de sportschool om op een hometrainer te fietsen lukt niet omdat ik 20 minuten enkele reis moet fietsen naar de dichtstbijzijnde sportschool. En autorijden mag ik niet zolang mijn medicatie nog niet volledig afgebouwd is.

En paardrijden kan ook niet omdat mijn paard ook een kneusje is en eigenlijk altijd wel iets mankeert :')

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 00:07

Hoi!

Mag deze meelezer zich even melden? :) Heb een aantal tientallen pagina's uit deel 2 gevolgd en nu ook onder m'n meeleessteen in deel 3 beland.

Allereerst, wat vind ik het knap en goed hoe iedereen hier bezig is! Mogen jullie trots op zijn!!

Mijn naam is Kirsten, ben 20 jaar, 1m60 klein en heb diabetes type 1. Daar gaat mijn vraag zo dan ook vooral over. Ik was nooit super mager, maar gewoon prima zegmaar. Was erg actief (meerdere pony's rijden, af en toe sportschool, hardlopen, veel fietsen). Tot ik vorig jaar in april een ongeluk met een paard heb gehad: ribben en vanalles gekneusd en pols heel erg naar gebroken. Eerst in het gips, later toch nog geopereerd (en moet binnenkort zelfs weer onder het mes omdat het plaatje er weer uit moet, blijf veel last houden -O-)
Lang verhaal, maar omdat ik er toen een hele poos uit lag qua sporten, ik aardig wat stress had (pols net gebroken voor m'n eindexamenperiode :roll: ) en natuurlijk wel gewoon door bleef eten... ben ik wat kilo's aangekomen. Weeg nu zo'n 66 kilo, maar zou graag weer terug willen naar 56-58 kilo wat ik altijd woog. In ieder geval weer naar de 60.

Nu studeer ik en sport ik 1 of 2x per week ruim een uur bij de sportschool, rij 1x per week paard, fiets elke dag een paar kilometers en in de weekenden bij m'n ouders thuis loop ik regelmatig een stuk met de hond en/of met m'n shetlander. Allemaal niet méga intensief, maar ik zit niet helemaal stil. Wel heeeel veel zelfstudie (psychologie) dus ik zit verder wel heel veel op een stoel.
En heb altijd last van m'n pols, dus sommige dagen wil het allemaal net iets minder dan anders.

Nu heb ik dus ook diabetes type 1. Al sinds ik 6,5 was. Dit maakt het afvallen wel wat lastiger, omdat m'n lichaam soms gewoon niet reageert zoals je had gedacht en ik dan een hypo krijg waarbij ik dus weer suikers/koolhydraten moet eten. Ben je gezond bezig, en dan moet je weer extra eten.
Dit is natuurlijk niet altijd zo en ik probeer m'n insuline er natuurlijk wel op aan te passen, maar dat lukt niet altijd even goed.

Nu is mijn vraag, zijn er meerdere diabetici (type 1) hier zo? Of mensen met ervaring er mee? Hebben jullie tips?
Ik lees wel veel over koolhydraatarm eten, zijn er mensen met tips/recepten hiervoor?
Ik hoef niet per se alleen maar gezond te eten en alles bij te houden, wil ook af en toe lekker ongezond doen, en rustig aan afvallen :D Maar ik hoopte dat hier mensen zijn die misschien tips hebben voor me, vooral icm m'n diabetes.

Sorry voor dit enorm lange verhaal, ben zo slecht in beknopt schrijven :+
Verder zal ik waarschijnlijk weer veel onder m'n meeleessteen kruipen! :evaw:

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 00:24

secricible schreef:
Ik zou als vrouw sowieso niet te weinig vet eten. Je hebt vet gewoon heel hard nodig, voornamelijk voor je hormoonhuishouding. Kies voor gezonde onverzadigde vetten, dus je nootjes zijn prima. Denk ook aan olie, avocado, volle zuivel, enz.


Idd, wilde ik ook zeggen.

Fruit, yoghurt, smoothies.. bevatten toch best veel suiker.
Dus nootjes is een goed alternatief.

@kirsten4 moeilijk, helaas gewn ervaring mee.

@yellowleaf; heftig joh. Veel succes. Qua beweging: imo ben je al best actief/sportief hoor. Je loopt veel, fietst, zwemt..
Kun je misschien ipv 1x per week 2x gaan als jw graag nog actiever wilt zijn?

@jaimy: ai.. beterschap. Klinkt pijnlijk.

@linoleum, yay! Goed dat je er weer in zit.


Ik ga vanavond weer naar de gym voor Yoga en beetje eliptic trainer. Ennn.. weeg moment. Spannend. :D

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 02:31

N.a.v. het kwarktaart verhaal ben ik eens gaan zoeken op andere varienten nog. Deze klinkt wel heel lekker: https://healthyfoodiemanon.com/2015/06/ ... warktaart/

Als dat daadwerkelijk een ontbijt kan zijn ben ik helemaal blij _O-

*edit: ze heeft trouwens best veel leuke recepten. Ga er zeker een paar proberen!

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 04:20

Nagini schreef:
N.a.v. het kwarktaart verhaal ben ik eens gaan zoeken op andere varienten nog. Deze klinkt wel heel lekker: https://healthyfoodiemanon.com/2015/06/ ... warktaart/

Als dat daadwerkelijk een ontbijt kan zijn ben ik helemaal blij _O-

*edit: ze heeft trouwens best veel leuke recepten. Ga er zeker een paar proberen!


Ziet r goed uit! In 't vorige topic had k ook een taartje voor ontbijt dat ding was zooo vullend relatief laag in kcal en hoog in eiwit.. :9
Zal 'm straks opzoeken..

Mijn 1100 lijstje hoog in eiwit laag in kh en redelijk hoog in vet
Ontbijt: klein bakje kvarg
Lunch: komkommer cherry tomaat mais ui kipfilet feta en salami
Avond: broccoli en varkenshaas
Tussendoor: blokjes kaas

Moet te doen zijn.. Al ben ik wel nu al wakker aangezien ik me vriend van Schiphol moet halen zo. En ik ben 't type eenmaal wakker...

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 05:21

Ja, ben echt benieuwd! Er staan ook een paar leuke ontbijt dingetjes op die ik wel wil proberen. Apple crumble havermout enzo. :D
Ga vandaag eens naar de winkel en zien wat ik kan vinden. Handig is dat ze ook taartjes maakte met griekse yoghurt. Dat krijg je hier wel. Kwark is moeilijk (en $8 voor 450 gram LOL )

Jemig, ik zou de hele dag honger hebben met jouw lijstje denk ik :=

Mijne is vandaag:
O: Yoghurt
L: 3 volkoren wraps met light roomkaas, ham, spinazie en tomaat
D: Kip roerbak (courgette, paprika, brocolli, bonen ofzo.. kijken wat in de vriezer ligt)
T: Appel of peer (heb 't nog niet gehad).
Beweging: yoga + 6000/7000 stappen (zit pas op 1000 dus heb nog wat te lopen haha.)

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 05:46

Haha had gisteren 2600 en hoog in kcal dus opzich..zit ook beetje tussen de oren had er in 't begin ook moeite mee maar dan dacht k er te veel aan! :))

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 05:56

Ah ja dat zal ook wel :j als je ergens aan went gat het al vanzelf een beetje makkelijker niet.

Mloez

Berichten: 1075
Geregistreerd: 03-04-06
Woonplaats: Havert, Duitsland

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 07:19

Vandaag mijn weegdag, toch 0.8 kilo kwijt de afgelopen week. In totaal nu 22.5 kilo afgevallen vanaf januari en mijn bmi is gedaald van 37.5 naar 30.
Ik ben er nog niet, maar ik ben er blij mee. Elke week was ik lichter dan de week ervoor dus het blijft mooi doorgaan zo :)



@yellowleaf; hier nog iemand met reuma. Zwemmen is het beste maar voor mij té tijdrovend. Ik merk dat de crosstrainer ideaal voor mij is. Heb héél langzaam opgebouwd, zonder weerstand beginnen met echt 2 minuten per dag en dat heel langzaam opbouwen. Voor mij heeft dat gewerkt, maar dat is voor iedereen anders natuurlijk. Succes!

@kirsten; welkom! Helaas kan ik je niet helpen, geen ervaring met diabetici en afvallen. Heb je al contact gehad met een gewichtsconsulent? Naar wat ik heb gehoord geven zij erg goed advies.

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 07:24

Wauw wat goed Mloez!

Wat is je doel? :)