3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saul

Berichten: 9658
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 13:43

:wave: mag ik me ook weer melden hier? :o

Vorig jaar best fanatiek geweest in het topic. Uiteindelijk zo'n 25kg afgevallen.

Waarvan er nu weer 10 aan zitten |o
Eigen domme schuld ik weet het. Maar mijn allergrootste motivatie is weggevallen. Mijn kleinste pony is ontzettend ziek en staat nu bijna een jaar stil.
Dus ja waarvoor zou ik nog m'n best moeten doen :=
Domme gedachten weet ik, daarom nu ook weer de knop om!
Echter heb ik stiekem wel een doel :D

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 13:53

Ik drink meer met dit weer, maar ik merk ook dat ik wat vocht vasthoud, snel dikke enkels en dikke vingers.

Die vezelrijke kwarktaart klinkt goed, eens naar kijken :D

Ik sla regelmatig lekkers af, maar neem ook vaak genoeg wel. Moet zeggen dat er niet vaak iets van gezegd wordt, hooguit dat iemand het knap vind dat ik er vanaf kan blijven. Maar goed, bij mij is ook wel duidelijk dat ik af moet vallen :+

linoleum

Berichten: 6481
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 13:56

Haha ja dat plassen :') ik heb op het werk voor mezelf de regel dat ik pas na een uur weer naar de wc mag. Anders blijf ik bezig!

MerleSimone

Berichten: 5729
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 13:56

Lijstjes plaatsen mag hier? :o Dan plaats ik mijne ook.

O: low calorie meal shake B&F + aardbeien
L: 2 beschuit filet americain, 2 knackebrod met avocado
T: tonijn in water + ontbijtcrackers aldi
A: zoete aardappel, kip en sperziebonen

Ongeveer 1700 kcal. Vandaag begonnen met die shake in de ochtend, slechte ontbijter en smoothie is al gauw teveel suiker. Volgens se link in de OP is mn taille ook te dun maar daar ben ik juist zo trots op dat ik die weer heb :') BMI van 22.
Avondmaaltijd van vandaag prep ik voor de rest van de week als lunch.
Vanmiddag therapie voor mn rug, die houdt me ook deels tegen vol te sporten.

Water drinken ipv wat eten als je 'trek' hebt werkt bij mij ook goed ja!

Past_Simple

Berichten: 255
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 14:01

Hallo ik meld me ook weer! In het vorige topic een paar keer gepost, maar wil nu wat actiever mee gaan praten als het mag :D
Meteen met een vraagje; ik vul dus alles in bij mfp, maar ben ik de enige muts die niet snapt wat ik nou moet invullen als ik zo'n verpakking lees?

Afbeelding
Heb geen idee hoe groot de foto wordt :+ Hopelijk doe ik het zo goed...

Die kwarktaart klink echt heerlijk! En ook niet veel kcal *\o/*
Mijn doel is rond de drie liter water te drinken per dag. Soms erg lastig en andere dagen zit ik er zo op! Nadeel is inderdaad de wc haha

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 14:11

Gewoon de barcode scannen. Dan doet ie t zelf ;) bijna alles staat er wel in.

Ik plas ook veel meer. Kei irritant. Soms moet ik wel 2x opstaan per nacht.

4-6 liter is wel heel veel. Is dat wel gezond?

Ik ga eens kijken naar die kwark taarr. Zover ik weet kwnnen ze kwark hier niet.

Edit: dat recept hahaha zo leuk geschreven.
Denk alleen niet dat ik t maken kan want roggenbrood kennen ze hier zeker niet (en yuk!) Ook dadels ben ik geen fan van.
Laatst bijgewerkt door Nagini op 30-05-17 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 14:15

Leuk nieuw topic! Thanks Imandra!

Ik drink denk tussen de 2 en 3L per dag. Heb altijd mijn 750mL waterfles op mijn desk, dus dan is het makkelijk bij te houden.

Ontbijten moet ik helaas altijd ivm medicijnen. Soms gaat het goed, andere dagen worstel ik met pijn en moeite een banaan naarbinnen.

O: Banaan
T: 100g Griekse Yoghurt
L: 5 kleine gehakt balletjes met wat erwten en kidney bonen
A: Salade met geroosterde pompoenpitten en maanzaad dressing (280kcal)
T: Blokje pure chocolade met kokos
B: Volgens mijn telefoon 1400 stappen ... :o
Totaal aantal kcal: 1100

1100 zit wel erg ver onder mijn BMR, dus ga vandaag iets meer eten om te compenseren.

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 14:26

Mag ik ook meekletsen? Helemaal zonder doel is het echter bij mij niet: Ik wil graag onder de 65 blijven voor mijn paard en hang de laatste tijd akelig vaak rond de 63-65.

Past_Simple

Berichten: 255
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 14:33

Nagini schreef:
Gewoon de barcode scannen. Dan doet ie t zelf ;) bijna alles staat er wel in.

Ik plas ook veel meer. Kei irritant. Soms moet ik wel 2x opstaan per nacht.

4-6 liter is wel heel veel. Is dat wel gezond?

Ik ga eens kijken naar die kwark taarr. Zover ik weet kwnnen ze kwark hier niet.

Edit: dat recept hahaha zo leuk geschreven.
Denk alleen niet dat ik t maken kan want roggenbrood kennen ze hier zeker niet (en yuk!) Ook dadels ben ik geen fan van.

Dat heb ik gedaan, maar dan staan er de zelfde voedingswaarden bij als droog product. Houdt dat dan in dat ik de eieren en groenten zelf nog moet toevoegen? :+ Voel me echt een muts nu haha

Lijkt me vervelend Snow White dat je echt perse moet ontbijten ook al heb je totaal geen honger.. :(:)

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 14:38

Hahaha ooooh had dat niet door.
Ja moet je nog los toevoegen!

Past_Simple

Berichten: 255
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 14:40

Haha thanks! Heb altijd dit probleem met Honig :+ Voorderest gebruik ik standaard de barcode scanner, ideaal!

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 15:02

Past_Simple schreef:
Nagini schreef:
Gewoon de barcode scannen. Dan doet ie t zelf ;) bijna alles staat er wel in.

Ik plas ook veel meer. Kei irritant. Soms moet ik wel 2x opstaan per nacht.

4-6 liter is wel heel veel. Is dat wel gezond?

Ik ga eens kijken naar die kwark taarr. Zover ik weet kwnnen ze kwark hier niet.

Edit: dat recept hahaha zo leuk geschreven.
Denk alleen niet dat ik t maken kan want roggenbrood kennen ze hier zeker niet (en yuk!) Ook dadels ben ik geen fan van.

Dat heb ik gedaan, maar dan staan er de zelfde voedingswaarden bij als droog product. Houdt dat dan in dat ik de eieren en groenten zelf nog moet toevoegen? :+ Voel me echt een muts nu haha

Lijkt me vervelend Snow White dat je echt perse moet ontbijten ook al heb je totaal geen honger.. :(:)


De voedingswaarde op een verpakking (zeker de 100gram vermelding) is altijd voor alleen het product in het doosje, tenzij anders vermeld (en dan staat er op die plek ook bij wat dan de voedingswaarde is).

In jou geval staat het er in kleine lettertjes bij:

* (per 100gram) gaat over het droge product. Dus alleen het mengsel in het zakje
** (per portie) --> 4 gram mix met verse ingredënten. Dus dan heb je het over het product zoals jij het gaat bereiden. Ik neem aan dat er dan ergens een precieze bereidingswijze staat (ik kan niet goed zien wat het voor product is).

Als hij bij het scannen de voedingswaarde vermeld van het droge product, dan kies je er dus voor om daar het aantal gram van te nemen dat je gebruikt (normaal 4 gram volgens het doosje) en de rest van je voedingsmiddelen los op te voeren in MFP.

Goldwynn

Berichten: 1428
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Helaas weer in Nederland

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 15:08

Klopt het dat die app, als je hem in Android zoekt, CalorieënTeller heet? Eenmaal gedownload geeft hij wel de naam My Fitness Pal aan.

*afgehaakt met registreren vanwege het accoord moeten gaan met verzenden van persoonlijke gegeens (inclusief gezondheids- en locatiegegevens) naar de VS en het aanbieden van diensten*

Past_Simple

Berichten: 255
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 15:14

secricible schreef:
De voedingswaarde op een verpakking (zeker de 100gram vermelding) is altijd voor alleen het product in het doosje, tenzij anders vermeld (en dan staat er op die plek ook bij wat dan de voedingswaarde is).

In jou geval staat het er in kleine lettertjes bij:

* (per 100gram) gaat over het droge product. Dus alleen het mengsel in het zakje
** (per portie) --> 4 gram mix met verse ingredënten. Dus dan heb je het over het product zoals jij het gaat bereiden. Ik neem aan dat er dan ergens een precieze bereidingswijze staat (ik kan niet goed zien wat het voor product is).

Als hij bij het scannen de voedingswaarde vermeld van het droge product, dan kies je er dus voor om daar het aantal gram van te nemen dat je gebruikt (normaal 4 gram volgens het doosje) en de rest van je voedingsmiddelen los op te voeren in MFP.


Dank voor deze heldere uitleg! Het gaat om een Honig pakje voor een boerenomelet :D Dan zal ik alles even invoeren in mfp. :Y)

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 15:22

Jaimy10 4 tot 6 liter :o ik ben al blij als ik 2 liter op een dag haal terwijl ik ivm het vele zweten met dit weer op mijn werk wel neer zou moeten drinken.... wat is je reden om zoveel water te drinken als ik vragen mag?

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 15:27

Ik meld me ook weer!
Klopt Goldwynn! Ik krijg er ook altijd meldingen van als caloriëenteller haha
4 tot 6 liter is idd wel erg veel, ik denk dat ik zelf zo'n 2 tot 3 liter drink.
Vandaag ook voor de eerste keer infused water met limoen en munt geprobeerd. Ik weet het niet zo goed, gewoon water is eigenlijk ook wel prima moet ik zeggen.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-17 15:41

Goldwynn schreef:
Klopt het dat die app, als je hem in Android zoekt, CalorieënTeller heet? Eenmaal gedownload geeft hij wel de naam My Fitness Pal aan.

*afgehaakt met registreren vanwege het accoord moeten gaan met verzenden van persoonlijke gegeens (inclusief gezondheids- en locatiegegevens) naar de VS en het aanbieden van diensten*


Dat onderste heeft waarschijnlijk gewoon te maken met het opslaan van je gegevens in een database (die toevallig in amerika staat). Een veelgebruikte methode wbt. data, wil niet meteen zeggen dat ze jouw gegevens ook echt gaan gebruiken ;).
(ICT'er hiero).

Net gekeken bij m'n vriend z'n android, lijkt er inderdaad op dat die daar 'calorie counter - my fitness pal' heet.

Goldwynn

Berichten: 1428
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Helaas weer in Nederland

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 15:53

Waarschijnlijk heb je gelijk haha. Ik ben giga onzeker en terughoudend in die dingen :').

Maar goed. De app zegt dat mijn doel 1200 calorieën per dag is. Ik ben zo'n 1.73m lang, weeg nu 64 kg en wil graag terug naar 58 kg. Ik zit 4 dagen per week van 8 tot half 6 op kantoor, werk twee avonden (+- 4 of 5 uur per avond) in de horeca, rij normaal gesproken 2x per week paard (paard kreupel dus op rust voor n maand) en probeer 3x per week 20 minuten op de hometrainer te staan en daarna wat bil/bovenbeen oefeningen te doen.

Dezelfde informatie ingevoerd in de link uit de OP, en deze geeft aan:
Jouw huidige BMR bedraagt 1476. Wanneer je beweegt zoals je daarjuist hebt opgegeven heb je 1771 kilocalorieën nodig om op dit gewicht te blijven.

Dan moet ik tussen de 1500 en 1770 kcal per dag eten?

jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 15:54

Mag ik ook even zeuren? :(:)
Auw.. wat baal ik. Training ging eindelijk weer fijn, zat redelijk op oud niveau. Tot ik ging deadliften... even opwarmen 60kilo, bij de 4de herhaling paf... Schiet er iets helemaal fout. Gelukkig hebben we hier 2 fysio's lopen, nou strompelend de trap op.. en jahoor flinke scheur in me hamstrings. Minimaal 3 weken eruit, alleen beetje cardio doen. _-:(

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-17 15:59

Oh auwwww Jaimy! Beterschap!

@Goldwynn: Ja dat klopt als ik me niet vergis. Ga in ieder geval niet onder je BMR zitten, zéker niet als je sport.

Goldwynn

Berichten: 1428
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Helaas weer in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 16:08

Oh wat naar Jaimy! Hoop dat de pijn meevalt?

@Imandra: Thanks, dan is dat ook duidelijk ^^.


Ben nu aan het spelen met de app, m'n ontbijt en lunch aan het invoegen. Maar een snee bruin brood is 250 kcal? Dus met m'n drie broodjes (1 ontbijt, 2 lunch) zit ik al op 750?

Edit:
Nvm :')
Verkeerde snee brood aangeklikt.

denbine
Berichten: 1308
Geregistreerd: 01-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 16:17

Ik lees weer mee :)

EllaBellaah

Berichten: 3640
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 16:22

Aaaaauww jaimy, Beterschap!!!

Ik denk dat ik die app ook maar eens moet gaan proberen, heb geen idee wat ik eigenlijk binnen krijg en zou moeten krijgen. Staat daar ook al alles in of moet je zelf opzoeken hoeveel calorieën iets bevat en dat invoeren?

romyamb
Berichten: 676
Geregistreerd: 20-04-13
Woonplaats: den bosch

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 16:39

mag ik ook nog ff snel aansluiten hier :)

Mama3
Berichten: 1809
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 16:40

Bedankt Imandra voor het aanmaken, superduidelijk zo!

Ai Jaimy...pijnlijk, beterschap!
Laura, wat fijn dat je weer in je positieve flow zit!

En traktaties neem ik alleen als ik er dcht trek in heb of op dat moment trek heb, de laatste tijd is er ook steeds een fruitcocktail ipv alleen taart. En dat neemt gretig aftrek!

Gisteren bij een ex collega gegeten met onze eetclub. Supergezellig en ook nergens op gelet maar heerlijk genoten van de zon, wijn, eten en alle gezelliheid.

Gisteren;
O; smoothie 100 kwark, 100 magere melk, 50 gr bl bessen en schepje lijnzaad
T; sinaasappel
L; 2 rijstwafels met spread, sla, kopfilet
T; appel en 4 slices meloen
A; - 2 stokbroodjes met een soort walnoten kaas, heerlijk!
- Garnalencocktail voorzien van mandarijn, garnalen, whiskey, sla
- 4 stukken quiche (2 met vis en 2 pittige gehakt)
- zelfgemaakte appeltaart met ijs en slagroom
- espresso met chocolaatjes

Het was heerlijk maar zoveel dat ik vandaag amper heb gegeten, ik geb nog steeds geen trek

O; blauwe bessen smoothie
L; sinaasappel, 100 gr komkommer en 4 tomaten (sla laten liggen)
T; appel
A; aubergine groente lasagna

B; 30min kracht 30 min funxtion, 15min crosstrainer en buikspierkwartier
Laatst bijgewerkt door Mama3 op 30-05-17 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt