3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 12:49

Courses schreef:
Kimmie25501 schreef:
Castilja, MFP geeft me nu de verdeling 50% koolhydraten, 30% vetten en 20% eiwit. Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens, want ik hou van koolhydraten <3 Dat stukje chocola kan ik uitleggen. Ik had voor mijn verjaardag (in mei :') ) en sinterklaas heel veel eten gehad. Om daar optimaal van te genieten neem ik iedere dag een klein stukje van iets. Ik vind het zonde om weg te gooien of weg te geven, want het moet wel leuk blijven. Als het op is, koop ik natuurlijk niets nieuws meer.

Lino, wss eet ik niet superveel eiwitten, maar eigenlijk merk ik geen verschil met meer of minder. Wat zijn producten waar veel eiwitten in zitten?

Sharon, juist een goede stap om naar een diëtiste te gaan! Ik zit in principe op een gezond gewicht voor mijn lengte, dus voor mij zou dat denk ik niks worden. Sowieso zou het niet mogen van mijn ouders. Maar ik ben nu met mezelf niet tevreden, vandaar dat ik wat wil afvallen.

Gisteren heb ik me natuurlijk nog niet aan jullie tips kunnen houden. Wel ietwat laag in kcal nog steeds, maar als je naar mijn weekgemiddelde kijkt zit ik denk ik nog steeds hoog :')
O: een smoothie van twee bananen en een mandarijntje. (283)
T: een boterham met kaas. (136)
L: drie volkoren crackers met twee gekookte ham en een surimi krab salade, cherrytomaatjes en cup a soup kip. (273)
T: een boterham met goudsalami. (130)
A (om 16 uur): twee boterhammen en een korstje met filet americain mager, zure zult en 100% pindakaas naturel. (382)
T: kwark met bosvruchten. (67)
T: melkchocolade. (65)
B: 6000 stappen, 90 minuten paarden verzorgen, 60 minuten paardrijden.
Totaal kcal: 1336.
Macro's: 58% koolhydraten, 25% vetten en 17% eiwitten.


Ik schrik heel eerlijk gezegd een beetje van het aantal kcal wat je hier neer zet. Dit is echt bizar weinig voor een volwassen vrouw van enigsinds normale lengte. Basis intake is zo'n 1700/1800 give or take voor vrouwen, dus dit is echt extreem laag .... Wat zijn je stats? Je zegt zelf op een gezond gewicht te zitten, maar daar twijfel ik een beetje aan met deze intake.


Normaal zit Kim een stuk hoger in haar calorieen, dus er is niets mis met een dagje wat lager. Dit geeft ze zelf ook aan dat als ze kijkt naar haar weekgemiddelde ze nog steeds hoog zit. Ik kijk ook graag naar het weekgemiddelde. Ik eet niet elke dag hetzelfde aantal calorieen. De ene dag is dat 1200, de andere dag 2000. Maar net hoe het uitkomt. Gemiddeld kom je dan prima uit.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-20 12:53

linoleum schreef:
Courses, volgens mij eet Kimmie over algemeen genomen wel meer dan dit en is ze aan zoeken wat ze handig/fijn vindt. Maar dat zeg ik zo even uit m’n hoofd.

Imandra, ik wist niet dat er nog mensen bestonden die nog nooit ei-banaan pannenkoeken hadden gegeten? :+

Ik heb gigantische menstruatie cravings en andere bijbehorende klachten. Dus gisteren met m’n emotioneel labiele hoofd twee stuks cheesecake en wat chocola naar binnen gewerkt. Was wel lekker, maar niet de bedoeling. Maar zien hoe vandaag gaat, want heb er nog net zoveel last van :')



8)7 Misschien toch maar een keer proberen dan, heb nooit bananen in huis haha

Castilja

Berichten: 2505
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 14:49

Die pannenkoeken zijn echt heel erg lekker Imandra, zou het proberen <<)
Net terug van een circuittraining en was net niet chill. Van de 14 ingeschreven mensen waren er 4(!) op komen dagen en voelde deze training dat ik alles uit mezelf moest halen. Normaal krijg ik energie van mensen om me heen ook zien buffelen maar ik werd nu wat lakser omdat de flow er gewoon niet was. Had toch een losse banaan gegeten voor de training maar was toch te weinig, had het moeilijk :') Volgende keer beter.

Mijn lijst voor vandaag moet ik een beetje schatten, vriendin komt vanavond langs dus zal vast ongezond worden. Maar heb daar gisteren rekening mee gehouden en ook gesport vanmorgen.
Ontbijt: Banaan
Lunch: 200 Gram groenteballetjes van Vivavera, 1 wit bolletje, klein beetje yogonaise
Tussendoor: Kwark
Avondeten: Wraps met kip, kaas, sla, tomaat, komkommer
Na het eten: Zoutjes en wijn of bier ofzo :')

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:04

Jaaa die pannenkoekjes! Die zijn zo lekker en zo makkelijk!

Ik doe altijd:

(Afhankelijk van grootte)

1 kleine banaan/halve grote banaan
2 kleine eitjes/ 1 groot ei
Scheutje vanille extract
Kaneel


Banaan prakken, ei en de rest erdoorheen mengen en als gewone pannenkoekjes bakken in de pan. Zo ontzettend lekker!

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-20 15:14

Heeft iemand een receptje? Misschien eens proberen van het weekend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:18

IMANDRA schreef:
Heeft iemand een receptje? Misschien eens proberen van het weekend!



Post boven je! :)

linoleum

Berichten: 6481
Geregistreerd: 01-03-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:32

Ow en belangrijk om op laag vuur te bakken! Anders verbrand het wel snel.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-20 15:38

Thanks! Eens kijken of ik het dit weekend kan maken!

Castilja

Berichten: 2505
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:59

Tsjonge die vriendin appt net dat ze ziek is dus dat ze niet komt vanavond. Tweede keer op rij. Ze moet met de trein een stuk reizen dus ik denk dat ze daar geen zin heeft, maar zo a-relaxt om last-minute af te zeggen :+
Dus. Ik moet wat anders verzinnen voor avond eten vanavond. Iemand tips? :')

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 10:09

Oh zulke pannenkoeken vind ik echt verschrikkelijk := maar ik lust een banaan dus alleen maar los of in een milkshake, verder jakkie haha

Castilja: balen zeg, hopelijk heb je, je vermaakt gisteravond :)

Vandaag mag ik weer werken, ik werk bij een bakker, weet je hoe moeilijk dat is?! :wow:
Lijstje voor vandaag:
O: soja yoghurt met banaan en lijnzaad
T: een appel en een handje noten
L: broodje ham en kaas met komkommer
T: 2 vezelrijk crackers met kaas en paprika
A: nasi
T: paar blokjes kaas, worst en komkommer
En als ik zin heb eindelijk weer eens op het paard vandaag.. heb over dikke 2 week wedstrijd, maar ben zo druk met school en dergelijke. Mocht ik het niet redden, ga ik wandelen :)

Morgen eindelijk m’n cheatday! Het was een zware week haha

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 11:12

Hoe ziet een cheatday er bij jou uit?

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 17:59

Die banaan-ei pannenkoekjes moeten wel op super laag vuur, ze branden door de suiker in de banaan heel snel aan. Ze duren wat langer om te bakken dan gewone pannenkoeken, ik doe vaak de deksel even op de pan om ze iets onderweg te helpen.

Hier zit ik er een beetje doorheen. Het lukt niet met afvallen (ik ben nog geen halve kilo afgevallen in een maand tijd terwijl ik toch in een flink tekort zit) dus ben naar de huisarts geweest. Het goede nieuws is dat ik geen diabetes type 2 heb (daar was ik zelf een beetje bang voor) maar er heerst het sterke vermoeden dat ik PCOS of aanverwante problemen in mijn baarmoeder of eierstokken heb. Moet tot 21 februari nog afwachten voor inwendige echo en gesprek met de gyno. Ik heb deze week dus ff totaal niet op mijn eten gelet, maar merk wel dat ik nu behoefte krijg aan gezonde en voedzame dingen. Dat is voor mij al een hele stap (ik ben een enorme emotie-eter en eet het liefst busladingen chips als ik me naar voel) dus dat koester ik ook maar :)

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 18:13

Oh jee.. Veel sterkte Emma! Spannend allemaal..

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 19:01

Emma: jeetje heftig hoor, heel veel sterkte!

Maanlicht: ik zal even uittypen wat er op het lijstje van de diëtiste staat, zodat ik niks vergeet :)

“ Vandaag mag je eten wat je wil, probeer dit echter wel met mate te doen! Zorg er wel voor dat je 1,5 tot 2 liter vocht binnenkrijgt en twee stuks fruit. Wanneer je gaat zondigen, zorg dan dat je iets neemt wat je echt heeeeeeel erg lekker vind! Zorg er voor dat het het zondigen echt waard is. Niet denken dat het beter is om helemaal niet te zondigen. Want af en toe genieten van iets dat je echt heeeeel lekker vind hoort juist bij een gezond voedingspatroon.”

Oftewel ik mag alles, ik pak zelf geen ander drinken dan water of thee, hooguit een keer cola zero en verder plan ik m’n leuke dingen op m’n cheatday, dus uiteten gaan, afspreken met vrienden, borrelen of op stap gaan. Morgen heb ik veel verschillende dingen en zal het dus echt ongezond worden :+ maar wel dingen die ik graag wil, dus van m’n werk een blueberry cheesecake muffin, wat maltezers, bananensoesjes Tony’s en chips := maar dat krijg ik toch allemaal niet op haha

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 20:03

Sharon, Bedankt voor de tip! Kwark is op en vandaag vergeten gekookte eieren te eten :') Ga het voor morgen wel proberen in te bouwen. Je eten voor morgen klinkt heerlijk!

Courses, normaal eet ik idd wel meer hoor, net zoals de rest hier zegt. Ik heb alleen een tijd lang zo veel gevreten dat ik even een balans ging inbouwen. Ik ben op dit moment 1.75 lang en 68 kilo, in principe prima, ik voel me er alleen niet fijn bij. Ik woog altijd 60 kg en daar wil ik graag naar terug.

Echt knap dat je nog nooit bananenpannenkoeken op had Imandra! Zijn idd echt heel lekker :9

Vervelend Castilja! Hopelijk heb je alsnog een leuke avond gehad!

Wat heftig Emma! Heel veel sterkte!

Gisteren een drukke dag gehad, maar wel netjes gegeten. Ik had een les bij Daniëlle Meyboom met haar paarden, zo gaaf! Ik mocht zonder zadel en hoofdstel een stukje op haar paarden stappen en heb zelfs gezeten op een steigerend paard. Ik ben nog steeds helemaal gelukkig haha. Ik ben er ook zelf heengereden met de auto, voor de eerste keer alleen zo'n lang stuk. Dus misschien niet veel beweging, maar wel heel veel gezweten :') (Vooral toen ik ineens op een megarotonde met stoplichten terecht kwam en ik drie banen naar links moest, echt niet goed voor mijn hart, maar ik heb het overleefd 8-) ).
O: yoghurt met havermout en bloemenhoning. (211)
T: gezonde suikervrije ontbijtkoek. (114)
L: drie boterhammen met twee smeerkaas en een Philadelphia, twee kiwi's en een cup a soup kip. (474)
T: komkommer, een appel en twee mandarijntjes. (136)
A: boerenkool met spekjes en rookworst. (640)
T: gezonde suikervrije ontbijtkoek. (114)
B: 7000 stappen en 20 minuten rugoefeningen.
Totaal kcal: 1689.

Castilja

Berichten: 2505
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 15:21

Goede lijst Kim!!! Ben je met die macro's bezig? Geen idee of dat zo is, maar vind deze lijst echt een groot verschil met eerst. Vet ook die lessen die je hebt gehad :D

Ik had gisteren een soort gezonde cheatday (best oké gegeten op wat wijn na, alleen gewoon boven mijn kcal doel) en vanavond komt een vriendin eten en dan heb ik ook wijn dus dat wordt ook ongezond. Maar allemaal gepland. <<)

Stond gisterochtend even op de weegschaal (heb dat ding afgezworen want ik vind het super loos om me door nummers goed te voelen) maar was toch wel een kilo af. Dacht eigenlijk dat ik zwaarder zou zijn of gelijk zou blijven door het sporten, maar da is nie. Priem. :+

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 17:28

Eigenlijk nog niet :') Heb nog geen tijd gehad om me er echt in te verdiepen. Mijn plan is om dat maandag te doen.

Gisteren een netjes lijstje. Ik had nog aardig wat kcal over, dus 's avonds genoten van chips. Werd ietsje meer dan gepland, maar nog prima icm mijn beweging.
O: yoghurt met havermout en bloemenhoning. (211)
L: drie boterhammen met smeerkaas, Philadelphia en zure zult, cup a soup kip en een kleine eierkoek. (458)
T: kiwi en mandarijntje. (77)
T: stuk komkommer. (8)
A: aardappel, sperziebonen, gehaktbal, rundvlees en kip (restjes). (501)
T: gezonde suikervrije ontbijtkoek. (114)
T: thai sweet chili bites, paprikachips en bolognese chips. (683)
B: 8000 stappen, 10 minuten fietsen en 180 minuten paarden verzorgen.
Totaal kcal: 2052.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-20 18:36

Lekker Kim!

Hier een ongezonde dag, vriend wilde me verrassen met sushi dus we gaan vanavond AYCE sushi eten :)). Heb alleen nog een broodje met smeerkaas en een koffie op dus hopelijk valt de schade mee!

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 19:12

IMANDRA schreef:
Lekker Kim!

Hier een ongezonde dag, vriend wilde me verrassen met sushi dus we gaan vanavond AYCE sushi eten :)). Heb alleen nog een broodje met smeerkaas en een koffie op dus hopelijk valt de schade mee!


Oeh lekker! Geniet ervan!

Vanmorgen weer getraind, ging top! Echt fijn om weer wat te doen. Heb gister heel slecht gegeten, veel pizza en chocolade, en sowieso veel ongezonde dingen de laatste tijd. Vaak past het best oké in m'n caloriedoel (soms ook niet..), maar ik wil toch beter op m'n macro's gaan letten. Ik heb heel veel drang naar zoetigheid en heb echt moeite om die verleidingen te weerstaan.

Heb volgende week een fotoshoot in lingerie en wil toch echt wat cleaner gaan eten en niet de hele tijd zo opgeblazen zijn, komt de foto's ook ten goede.

Lijstje van vandaag:
L: 500 gram Lindahl Kvarg vanille
T: Probar cookie dough, grote kom gevulde groentesoep met vermicelli en soepballetjes
A: volkoren spaghetti met spinazie pesto-light roomsaus en gerookte zalm
T: grapefruit en appel

Castilja

Berichten: 2505
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 19:16

Ik denk toch echt dat die drang komt door een overall te lage kcal intake. Je lijstjes zijn tot die for zo gezond, maar met jouw sportschema..! Nouja. Kan ik eigenlijk helemaal niet zeggen natuurlijk, maar dat denk ik gewoon. :') Ik herken de drang namelijk als ik een week lang helemaal volgens schema eet; krijg dan echt heel veel zin in zoetigheid en totaal uit de bocht vliegen qua kcal.

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 19:26

Castilja schreef:
Ik denk toch echt dat die drang komt door een overall te lage kcal intake. Je lijstjes zijn tot die for zo gezond, maar met jouw sportschema..! Nouja. Kan ik eigenlijk helemaal niet zeggen natuurlijk, maar dat denk ik gewoon. :') Ik herken de drang namelijk als ik een week lang helemaal volgens schema eet; krijg dan echt heel veel zin in zoetigheid en totaal uit de bocht vliegen qua kcal.


Ik plaats geen lijstjes als ik ongezond eet hè :+, daarnaast eet ik vaak nog wat extra, maar om nou iedere keer mijn eigen lijstje hier te quoten is ook zo wat.

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 09:00

Hoi meiden, is er hier iemand die aan if doet? Ik mis een beetje een partner in crime zegmaar en kan wat erover kletsen goed gebruiken..!

Castilja

Berichten: 2505
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 09:13

Maanlicht doet dat! Ik ben er zelf stiekem ook een beetje mee bezig maar ik ga het niet door zetten. Is te onmogelijk als ik weer naar school ga straks :')

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 10:06

denice schreef:
Hoi meiden, is er hier iemand die aan if doet? Ik mis een beetje een partner in crime zegmaar en kan wat erover kletsen goed gebruiken..!


Ik inderdaad! Inmiddels zo'n 4 jaar af en aan. Je kunt me altijd pb'en.

Safiera

Berichten: 7570
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 12:38

denice schreef:
Hoi meiden, is er hier iemand die aan if doet? Ik mis een beetje een partner in crime zegmaar en kan wat erover kletsen goed gebruiken..!


Ik doe dat ook :)
Ben niet zo'n heel actieve poster op bokt maar wel bezig met IF en mijn eerste doel is nog zeker 5 kg er af.