3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 10:41

IMANDRA: Haha nou ik heb me er door de jaren heen al aardig in verdiept, dus weet heus hoe het zou moeten := maar toch lukte dat niet (mede door psychische klachten, onderschat dat niet trouwens, afvallen lukte echt niet toen ik niet goed in m’n vel zat) nu betaal ik een hoop geld voor informatie die ik grotendeels wel weet, een beetje lui. Aan de andere kant ben ik ontzettend gemotiveerd en helpen de lijstjes die ik krijg heel erg mee, ik heb al dingen gegeten die ik normaal niet zou eten en dat vind ik wel heel erg fijn :) dus op zich werkt het heel fijn en is de begeleiding super fijn :j

Castilja

Berichten: 2505
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 10:59

Ik vind naar de diëtiste gaan ook alles behalve lui? Het is toch juist een goede stap als het zo werkt voor je? Kan juist die figuurlijke schop onder de reet zijn als je iemand hebt aan wie je moet laten zien hoe ver je bent gekomen :D

Mijn hele lijf doet zeer van de spierpijn. Gisteren niet eens een hele zware training gehad maar blijkbaar toch wel? I guess? Moet ook nog echt even omschakelen met die macro's, bleef te hoog in mijn vetten en te laag in mijn koolhydraten :+ Lol. I try again today. Highlight was wel dat ik ein-de-lijk de juiste bereiding van zoete aardappel uit de oven had ontdekt.

:')

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 11:16

Castilja, MFP geeft me nu de verdeling 50% koolhydraten, 30% vetten en 20% eiwit. Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens, want ik hou van koolhydraten <3 Dat stukje chocola kan ik uitleggen. Ik had voor mijn verjaardag (in mei :') ) en sinterklaas heel veel eten gehad. Om daar optimaal van te genieten neem ik iedere dag een klein stukje van iets. Ik vind het zonde om weg te gooien of weg te geven, want het moet wel leuk blijven. Als het op is, koop ik natuurlijk niets nieuws meer.

Lino, wss eet ik niet superveel eiwitten, maar eigenlijk merk ik geen verschil met meer of minder. Wat zijn producten waar veel eiwitten in zitten?

Sharon, juist een goede stap om naar een diëtiste te gaan! Ik zit in principe op een gezond gewicht voor mijn lengte, dus voor mij zou dat denk ik niks worden. Sowieso zou het niet mogen van mijn ouders. Maar ik ben nu met mezelf niet tevreden, vandaar dat ik wat wil afvallen.

Gisteren heb ik me natuurlijk nog niet aan jullie tips kunnen houden. Wel ietwat laag in kcal nog steeds, maar als je naar mijn weekgemiddelde kijkt zit ik denk ik nog steeds hoog :')
O: een smoothie van twee bananen en een mandarijntje. (283)
T: een boterham met kaas. (136)
L: drie volkoren crackers met twee gekookte ham en een surimi krab salade, cherrytomaatjes en cup a soup kip. (273)
T: een boterham met goudsalami. (130)
A (om 16 uur): twee boterhammen en een korstje met filet americain mager, zure zult en 100% pindakaas naturel. (382)
T: kwark met bosvruchten. (67)
T: melkchocolade. (65)
B: 6000 stappen, 90 minuten paarden verzorgen, 60 minuten paardrijden.
Totaal kcal: 1336.
Macro's: 58% koolhydraten, 25% vetten en 17% eiwitten.

Castilja

Berichten: 2505
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 11:25

Wow, als je nog chocolade over hebt van je verjaardag in mei kan ik niets anders zeggen dan dat ik het knap vind dat daar nog van over is *D Nee joh lekker chocola blijven eten, als het binnen je macro's past <<)
Ik zou trouwens die percentages wel even omrekenen naar grammen, dan weet je precies hoeveel je mag en is het goed te tracken. Maar dat wordt uitgelegd in die video die ik stuurde!

linoleum

Berichten: 6481
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 11:37

Castilja schreef:
linoleum schreef:
Of zorgen dat je voldoende eiwitten binnen krijgt waardoor je goed lang gevuld blijft. En dan met je restant kcal wel lekker je stukje chocola eten :D
Ik doe totaal niet aan clean eten. Of naja, ik eet niet van de vloer, dus het is wel schoon. Voor afvallen zeker niet nodig. Belangrijkste is kcal deficit, voldoende eiwitten en dat eten waar jij je goed bij voelt.


Hoe doe jij dat dan Lino, voer je alles in MFP in maar hou je alleen de eiwitten bij?
Ik heb dus niet per se dat ik langer vol blijf zitten van eiwitten, kan daar echt nooit een verschil in merken. Vet irritant :')

Kim; ik heb wel een handige instructievideo voor je als je het leuk vindt om macro's te berekenen. Hoeft niet hoor, maar PB me maar als je de link wil!

Ik vul alles in MFP in. Maar kijk bij het kiezen voor m’n eten invulling van de dag enkel naar kcal en eiwitten. Dus rond de 1800 kcal en minimaal 1 gram maar liever minstens 1.5 gram eiwit per kg lichaamsgewicht. Scheelt puzzelwerk voor de rest van m’n macro’s, makkelijker verschillende voedingsmiddelen in te passen en door op m’n eiwitten te letten, gaat de rest vanzelf ook meer in verhouding staan.

linoleum

Berichten: 6481
Geregistreerd: 01-03-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 11:38

Sharon, naar een diëtiste gaan is geen luie, maar verstandige keuze. Waarom zelf doen als iemand anders het heel goed weet? Kan jij je energie ergens anders insteken.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 11:55

Ja jullie hebben wel gelijk inderdaad :)

Castilja: haha deel die ook even met mij, ik faal zo hard met zoete aardappel uit de oven.. sterkte met je spierpijn!

Ik ben dus niet met m’n macro’s bezig, wel interessant om erover te lezen zo :j

Het gekke is trouwens, ik heb volgens bmi (licht) overgewicht, maar m’n vetpercentage is in principe goed, heel gek haha. Over twee weken weer een meting, dan ben ik benieuwd hoeveel ik in een maand kwijt ben in cm, maar ook in gewicht :D

Castilja

Berichten: 2505
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 20:55

Het is super simpel, je moet de zoete aardappel gewoon 45 minuten in de oven doen in plaats van 20 minuten! :D Dat deed ik al die tijd verkeerd, met 45 minuten op 200 graden zijn ze veel knapperiger en dat vind ik lekkerder. En ze voordat ze de oven in gaan even husselen met olijfolie, tijm en aardappelkruiden. :9

Oh en over je BMI en vetpercentage; iemand moet me even verbeteren als het niet klopt maar ik heb begrepen dat het meten van je vetpercentage 'betrouwbaarder' zou zijn!

Hier moet ik even een flinke inhaalslag maken qua eten, bleef onverwacht langer op school rondhangen en had geen eten mee. Kleine salade en een breaker high protein gekocht, maar ontdek net dat ik ook helemaal niet geluncht heb omdat ik mijn ontbijt laat at. Gaat lekker :') Vanavond even een flink diner maken. Met zoete aardappel uit de oven op 200 graden in 45 minuten. <<)

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-20 21:14

Vetpercentage meten is juist heel onbetrouwbaar :j

Je zoete aardappel tip ga ik ff onthouden!

Castilja

Berichten: 2505
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 21:17

Well sorry Sharon, dat ik je dan blij heb gemaakt met een dooie mus :') Spannend die meting! Doe je dat gewoon op de sportschool? Ik zou wel eens graag zo'n uitgebreide analyse willen laten doen, zag laatst dat je dat bij de Holland&Barett kon laten doen. Iemand daar ervaring mee toevallig <<)

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 22:02

IMANDRA schreef:
Vetpercentage meten is juist heel onbetrouwbaar :j

Je zoete aardappel tip ga ik ff onthouden!


Verklaar je nader :)

Bedankt voor de zoete aardappel tip! Ik ga het binnenkort proberen :D

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-20 22:12

_sharonnn schreef:
IMANDRA schreef:
Vetpercentage meten is juist heel onbetrouwbaar :j

Je zoete aardappel tip ga ik ff onthouden!


Verklaar je nader :)

Bedankt voor de zoete aardappel tip! Ik ga het binnenkort proberen :D


De meetmethode is heel onbetrouwbaar; dus alhoewel het in een sportschool iets betrouwbaarder is dan een smart-weegschaal, is het niet aan te raden om veel aan dat cijfertje te hangen :j

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 22:25

Oh ik krijg een huidplooi meting in de sportschool, bedoel je dat? Of bedoel je inderdaad een die de weegschaal aangeeft? :)

Castilja

Berichten: 2505
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 22:28

Met een huidplooimeting kan vrij weinig mis gaan lijkt me. Bij ons op de sportschool heb je een meter die je vast pakt en voor je houdt, kan me wel voorstellen dat dat niet volledig werkt. Maar met zo'n tang meten ze je ook voor fitnesswedstrijden volgens mij, dus zal ergens wel goed gaan :P

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 10:17

Huidplooimeting is ook onbetrouwbaar omdat je altijd precies op dezelfde plekken moet meten. En dat is super lastig om exact goed te doen, zelfs voor mensen die ervoor gestudeerd hebben.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 10:45

Hmm.. nouja ik word gewogen, krijg een huidplooimeting op 7 punten en ik word gemeten met een cm band, als alles straks achteruit gaat, zal het vast goed gaan :=

Vandaag:
O: soja yoghurt met lijnzaad, een halve appel en kaneel
T: halve appel en 25 gram ongezouten pinda’s
L: groente omelet op 2 plakken brood
T: 2 vezelrijk crackers met kaas en komkommer
A: kip ketjap salade

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:13

Lekker lijstje Sharon!

Mijn lijstje:
O: twee spelt-banaan pannenkoekjes met schenkstroop
T: magere kwark met een banaan
L: groentesoep met balletjes, twee maiswafels met gerookte kipfilet
T: appel
A: Kip ketjap met fijne roerbakgroenten
T: grapefruit, paaseitje

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:20

Castilja, die zoete aardappel zo klinkt lekker! Je kan er bv ook paprikapoeder nog overheen doen :9

Spannend zo'n meting Sharon! Mooi lijstje!

Gisteren zelf volkoren ontbijtkoek gemaakt :9
O: twee boterhammen met duo penotti hazelnootpasta en 100% pindakaas naturel. (319)
T: boterham met kaas. (136)
L: drie volkoren crackers met gekookte ham, kipfilet en zure zult, cherrytomaatjes en cup a soup kip. (273)
A: aardappel, rode kool, draadjesvlees en mayonaise, als toetje Yoghurt Griekse stijl 10% vet met bosvruchten. (668)
T: gezonde suikervrije ontbijtkoek en chocolademelk. (266)
B: 6000 stappen, 45 minuten schoonmaken, 10 minuten fietsen, 45 minuten paardrijden en 60 minuten paarden verzorgen.
Totaal kcal: 1662.

Castilja

Berichten: 2505
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:38

Ik denk ook dat je best kunt zien je of je vetpercentage omhoog of omlaag is gegaan Sharon, en da's volgens mij waar je die huidplooimeting voor doet, zal we loslopen joh. :) En ja paprikapoeder kan ook zeker! Die is momenteel alleen op bij mij, moet hem even weer in huis halen! Heb gisteravond nog een portie gemaakt en ze waren weer heel erg lekker. *\o/*
Lekkere lijstjes allemaal..! Ik heb nog bananen die op moeten. Had ze gekocht voor in m'n smoothie maar was onverwacht minder thuis dan gepland en nut liggen ze een beetje oud te worden. Staat me zo tegen het gewoon op te eten, maar wil ook geen eten weggooien :') Neem er zo een voor het sporten en gooi de ander in de vriezer en voer hem aan mijn hamster denk ik :')

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:45

Castilja schreef:
Ik denk ook dat je best kunt zien je of je vetpercentage omhoog of omlaag is gegaan Sharon, en da's volgens mij waar je die huidplooimeting voor doet, zal we loslopen joh. :) En ja paprikapoeder kan ook zeker! Die is momenteel alleen op bij mij, moet hem even weer in huis halen! Heb gisteravond nog een portie gemaakt en ze waren weer heel erg lekker. *\o/*
Lekkere lijstjes allemaal..! Ik heb nog bananen die op moeten. Had ze gekocht voor in m'n smoothie maar was onverwacht minder thuis dan gepland en nut liggen ze een beetje oud te worden. Staat me zo tegen het gewoon op te eten, maar wil ook geen eten weggooien :') Neem er zo een voor het sporten en gooi de ander in de vriezer en voer hem aan mijn hamster denk ik :')


Bananen laat ik juist vaak liggen tot ze helemaal bruin zijn, dan vind ik ze het lekkerst in smoothies of pannenkoekjes. Je zou er ook bananenbrood mee kunnen maken <3

Castilja

Berichten: 2505
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:53

Ja dat staat al een tijdje op mijn to-do-lijst, maar ik heb helaas geen vorm waarmee ik het in de oven kan zetten :') Ik moet even naar de Xenos om zo'n ding te halen. Ik at vroeger ook vaak bananenpannenkoeken, toen een tijdje niet meer omdat het niet in mijn macro's paste, maar as we speak bedenk ik me dat ik er ook wel even mee kan lunchen straks. Ik ga het recept opzoeken :+

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 12:29

Maanlicht: jij ook een lekker lijstje!

Kimmie: ik mis wat eiwitten in je lijstje, misschien nog ergens een bakje kwark of 2 eieren toevoegen? :)

Castilja: dat probleem ken ik.. ik heb dus een te grote ovenschaal, dus heel veel dingen passen er gewoon niet in haha

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 12:36

Kimmie25501 schreef:
Castilja, MFP geeft me nu de verdeling 50% koolhydraten, 30% vetten en 20% eiwit. Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens, want ik hou van koolhydraten <3 Dat stukje chocola kan ik uitleggen. Ik had voor mijn verjaardag (in mei :') ) en sinterklaas heel veel eten gehad. Om daar optimaal van te genieten neem ik iedere dag een klein stukje van iets. Ik vind het zonde om weg te gooien of weg te geven, want het moet wel leuk blijven. Als het op is, koop ik natuurlijk niets nieuws meer.

Lino, wss eet ik niet superveel eiwitten, maar eigenlijk merk ik geen verschil met meer of minder. Wat zijn producten waar veel eiwitten in zitten?

Sharon, juist een goede stap om naar een diëtiste te gaan! Ik zit in principe op een gezond gewicht voor mijn lengte, dus voor mij zou dat denk ik niks worden. Sowieso zou het niet mogen van mijn ouders. Maar ik ben nu met mezelf niet tevreden, vandaar dat ik wat wil afvallen.

Gisteren heb ik me natuurlijk nog niet aan jullie tips kunnen houden. Wel ietwat laag in kcal nog steeds, maar als je naar mijn weekgemiddelde kijkt zit ik denk ik nog steeds hoog :')
O: een smoothie van twee bananen en een mandarijntje. (283)
T: een boterham met kaas. (136)
L: drie volkoren crackers met twee gekookte ham en een surimi krab salade, cherrytomaatjes en cup a soup kip. (273)
T: een boterham met goudsalami. (130)
A (om 16 uur): twee boterhammen en een korstje met filet americain mager, zure zult en 100% pindakaas naturel. (382)
T: kwark met bosvruchten. (67)
T: melkchocolade. (65)
B: 6000 stappen, 90 minuten paarden verzorgen, 60 minuten paardrijden.
Totaal kcal: 1336.
Macro's: 58% koolhydraten, 25% vetten en 17% eiwitten.


Ik schrik heel eerlijk gezegd een beetje van het aantal kcal wat je hier neer zet. Dit is echt bizar weinig voor een volwassen vrouw van enigsinds normale lengte. Basis intake is zo'n 1700/1800 give or take voor vrouwen, dus dit is echt extreem laag .... Wat zijn je stats? Je zegt zelf op een gezond gewicht te zitten, maar daar twijfel ik een beetje aan met deze intake.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-20 12:39

Bananenpannenkoeken, klinkt lekker! Nog nooit gehad haha.

Mijn lijstje van gisteren:

O: /
T: Mueslireep
M: Landbrood met curry, 1 snee met oude kaas en 1 snee met jonge kaas; 1 snee met pindakaas + pure chocoladehagel
A: Tikka Masala met rijst en 1 groot naanbrood
D: Kvarg met bolletje ontbijtdroom

linoleum

Berichten: 6481
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 12:47

Courses, volgens mij eet Kimmie over algemeen genomen wel meer dan dit en is ze aan zoeken wat ze handig/fijn vindt. Maar dat zeg ik zo even uit m’n hoofd.

Imandra, ik wist niet dat er nog mensen bestonden die nog nooit ei-banaan pannenkoeken hadden gegeten? :+

Ik heb gigantische menstruatie cravings en andere bijbehorende klachten. Dus gisteren met m’n emotioneel labiele hoofd twee stuks cheesecake en wat chocola naar binnen gewerkt. Was wel lekker, maar niet de bedoeling. Maar zien hoe vandaag gaat, want heb er nog net zoveel last van :')