3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 19:15

Nette lijstjes Sharon! Welkom SsSimonee!

Hier gaat het eigenlijk wel weer heel lekker. Ik heb gister mijn bestelling van Humble&Crumble Cookies ontvangen(ruim 600 calorieen per stuk), dus die plan ik gewoon in en kijk ik de hele dag naar uit haha. Helpt me wel om de rest van de dag heel gezond te eten, dus dat is fijn.

Vandaag:
L: twee stukken zuurdesem brood met roerei en een beetje gerookte zalm
T: Lindahl Kvarg, een stuk bleekselderij
A: stoof van lam, linzen, tomaten en paprika
T: appel en grapefruit, Humble&Crumble cookie

linoleum

Berichten: 6480
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 19:24

Maanlicht, zou de koeken door de helft snijden en dan in de diepvries. Een hele is qua kcal, maar ook hoe erg ze vullen, vervangers voor een maaltijd. En het gaat niet je eerste bestelling zijn :')
Je brood met ei en zalm zag er heerlijk uit op insta! En je avondeten klinkt ook erg goed.

Ik heb nu traybake van winterpeen, krieltjes en runderchipolata in de oven. Zo nog beetje feta en saladeui er over heen. Het ruikt al heerlijk!
Verder vooral genoten vandaag. Wilden langs ijssalon, maar die was dicht. Dus bak b&j en haagen dasz gehaald.

L: broodje carpaccio en uiensoep in de stad
T: bakje ijs
A: traybake
Beweging: non-existent

Castilja

Berichten: 2505
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 12:26

Ik zag die koeken al eens voorbij komen op iemands' instagram, wat een units joh :') Dacht even dat het gewoon van die bulkfitnesskoeken waren, maar het zijn dus gewoon koeken "voor iedereen" die enorm groot zijn. Zijn ze alleen online te koop of ook bij de Jamin bijvoorbeeld? Ik speur nu wat rond op de site maar ik ga echt niet meteen meerdere koeken bestellen haha. Wil eerst eens proeven.

Vanmorgen lekker gesport! Merk echt dat ik in mijn armen nog alles behalve sterk ben en dat ik bij de been oefeningen goed scoor, dus ga toch maar eens een afspraak maken om info te krijgen hoe ik mijn armen sterkte kan maken. Kan wel push-ups doen inmiddels dus dat is fijn, maar verder echt nog werk aan de winkel. :+

linoleum

Berichten: 6480
Geregistreerd: 01-03-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 16:48

Castilja, alleen online te koop. En vind ze zelf echt wel moeite waard. Maar niet voor elke dag ofzo, toch wat te duur dan :')
En goed bezig met sporten!

Ik heb vanavond strategie sessie op werk en krijgen we pizza. Dus heb een zwarte truffel pizza op bloemkoolbodem besteld. Past niet in m’n macro’s, maar wel in m’n kcal.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 17:11

Maanlicht: Zo dat zijn inderdaad beste koeken zeg, jeetje! Voor een keer wel lekker, op een cheatdag ofzo :D

Linoleum: wat is een traybake? Geniet van je pizza :)

Castilja: goed bezig hoor, hopelijk vind je een manier om je armen sterker te maken!

Hier een rustige dag, dus ter compensatie vanavond maar even een flink stuk lopen. Eten gaat vandaag niet goed, ik heb niet veel trek.. ach ja, morgen weer een dag!

linoleum

Berichten: 6480
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 17:13

Sharon, al je eten op de bakplaat in de oven gepleurd :') maar traybake klinkt beter *D
Had nu krieltjes, winterpeen en runder chipolata worstjes, beetje olie, peper, zout en komijn erover en dan halfuur in oven. Daarna beetje feta er over en klaar.


Hier drukke dag op werk, dus al 2 pauzes over geslagen. Weinig stappen vandaag..

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 17:32

Hahaha geweldig! Klinkt wel lekker :)

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:36

Zo ik durf me hier eindelijk weer te vertonen.
Ik bleef maar vreten en na een goed gesprek met een vriendin en een enorme schop onder mijn kont ga ik er nu echt voor. Al een paar keer ongezond eten afgeslagen, dus het gaat de goede kant op.
Gisteren wel lekker genoten van ovenhapjes maar het avondeten overgeslagen. Mijn moeder was jarig en er was visite, dus ik werd eigenlijk gewoon gedwongen om taart te nemen. Was uiteindelijk ook wel lekker. Zo kan ik weer een betere balans gaan vinden.
O: twee geroosterde boterhammen met kaas en goudsalami, een beker halfvolle melk. (386)
L: drie boterhammen met filet americain mager, surimi krab salade en goudsalami. (349)
T: een punt kruisbessenvlaai. (200)
T/A: ovenhapjes met mayonaise en chilisaus. (440)
T: kwark met bloemenhoning en kaneel. (90)
T: halfvolle melk met hotchocspoon. (401)
B: 6000 stappen, 10 minuten fietsen, 100 minuten paarden verzorgen en 60 minuten paardrijden (intensieve houding- en zitles, heel leuk!)
Totaal kcal: 1876.

Castilja

Berichten: 2505
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 19:40

Welkom terug Kim! :D Fijn dat het gesprek heeft geholpen! Ben dan toch wel benieuwd hoe het je heeft weten te motiveren, heeft je vriendin andere dingen gezegd waardoor je dacht 'ohmygod nooit aan gedacht nu ga ik ervoor' of was het wat anders?

Ik heb besloten om actie te ondernemen en de schroef uit mijn enkel te laten halen. Als het kan. Heb dat ding 11 jaar in mijn been en het is eigenlijk altijd goed gedaan, maar ik merk nu met sporten (squatten bijvoorbeeld) dat 'ie in de weg zit. Voel het nu zelfs als ik gewoon loop en dat is nooit geweest. Ben wel een beetje bang dat ik een tijdje niet kan sporten dus wil het eigenlijk plannen als ik bijna weer naar school moet in februari, dan zou ik toch al minder naar de sportschool kunnen. Spannond :+

linoleum

Berichten: 6480
Geregistreerd: 01-03-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 21:24

Spannend Castilja! Vanwaar heb je die schroef in je enkel?

Welkom terug Kim. Fijn dat gesprek met je vriendin geholpen heeft.

Ik lekker pizza op, netjes binnen kcal gebleven. Dus tevreden.

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 21:26

Ooh spannend Castilja, ik zou erg bang zijn dat het meer kwaad dan goed doet om er weer in te gaan wrikken. Wel lekker bezig! Heb je al trainingstips voor je armen?

Yesss goed bezig Kimmie!! Balance is key, dus ik vind dat je het knap doet!

Hmmm traybake's zijn zo lekker (makkelijk :') )

Mijn dagje:
L: tosti met pesto en chorizo (586)
A: gewokte udon noodles met knoflookgarnalen, kastanjechampignons en courgette (671)
T: cote d'or reepje (132)
Niet heel veel, maar erg inactieve dag en krijg niks door m'n keel.

Castilja

Berichten: 2505
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 22:34

Ja ik vind het ook wel spannend moet ik zeggen :') Donderdag even langs bij de huisarts met de vraag of dat nog wel kan na 11 jaar, met hopelijk een doorverwijzing naar het ziekenhuis. Ik heb mijn been gebroken toen ik 14 was op meerdere plekken dus dat is toen met een schroef weer aan elkaar gezet!

Udon noodles :D :D Een van mijn faves. Zo lekker. Je hebt van Maggi ook een pakket met Noodles waar je dan zelf groente en kip bij moet doen, ben echt fan :')

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-20 00:49

Spannend Castilja! Succes!

SsSimonee

Berichten: 2942
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: ergens in de achterhoek

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 08:32

Sla al heel lang de meeste traktaties af op het werk. Maar gister had een collega een chocolade sinaasappel taart bij zich. Heb het een cijfer gegeven. En dat was zeker een 10. Heb hem genomen en er ook echt even van genoten.

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 09:36

SsSimonee schreef:
Sla al heel lang de meeste traktaties af op het werk. Maar gister had een collega een chocolade sinaasappel taart bij zich. Heb het een cijfer gegeven. En dat was zeker een 10. Heb hem genomen en er ook echt even van genoten.


Dat is ook belangrijk!

@linoleum: ik plan de koeken gewoon in, dus dan gaat het prima qua calorieën en macro's. Door de helft vind ik zo'n gedoe, de vulling is vloeibaar dus dan zit alles onder.

@Kim: ik mis opnieuw groente en fruit in je lijstje, ook weinig eiwitten en heel veel koolhydraten. Misschien goed om een keer naar je macro's te kijken?

@Castilja: spannend! Als je er last van hebt lijkt het me wel een goede zet om hem eruit te laten halen.

@Aight: Ohh noodles. Ben ik echt gek op maar eet ik eigenlijk nooit. Binnenkort weer een keer inplannen.

Castilja

Berichten: 2505
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 13:31

Ah thanks voor alle succeswensen, wat lief :D

Vanmorgen weer een circuittraining geknald en ik zat achter een meisje dat zich iedere keer enorm traag verplaatste van onderdeel naar onderdeel. Moest telkens wachten en raakte zo geïrriteerd :') Ze rolde echt zo traag van de handdoek af als ze oefeningen had gedaan, bleef treuzelen.. GA GEWOON DOOR. Haha. Dacht even dat het kwam omdat ze moe was en dan moet ik gewoon m'n mond houden natuurlijk, maar dat bleek best mee te vallen. *pum*

Ik vind het trouwens super slim om etenswaren een cijfer te geven! 't Is ook zo wat om continu alles af te wijzen, 't moet wel leuk blijven. Ga ik ook toepassen als ik in de verleiding kom <<)

Heb trouwens sinds gisteravond mijn macro's even omhoog gegooid als uitprobeersel, zat eerst op 120 gram koolhydraten en ga nu naar 180. Vet neem ik wat terug. Wil het even uitproberen omdat ik meer keuze qua voeding heb op deze manier, maar ben wel een beetje bang dat mijn bloedsuikerspiegel weer heerlijk gaat schommelen waardoor ik honger blijf houden. Trek het beter op vetten. Maar goed, wie weet valt het mee :+

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 14:38

Castiljla, het was meer een motivatie voor me. Ze vertelde dat ze al een tijd aan het sporten was en nu ook bezig met cutten en bulken. Eigenlijk werd ik hierdoor eindelijk weer gemotiveerd om ook wat te gaan doen. Ik sprak haar op een feestje, waar ze alleen taart en verder alleen groente nam. Ik denk dat ik door haar motivatie ook weer gemotiveerd werd.
Spannend! Ik zou wel een beetje bang zijn voor die operatie hoor haha, maar ik begrijp wel waarom je die keuze wil maken.

Goed hoor Simone!

Maanlicht, ben ik voor dat lijstje ook zeker met je eens hoor. Ik had ipv de taart en ovenhapjes fruit ingepland, dus dat liep even anders. Macro's uitrekenen kost me voor nu te veel tijd, maar misschien later als ik echt geen andere opties meer over heb.

Aight, lekker lijstje!

Gisteren eindelijk weer een keertje kunnen uitslapen (hoewel ik wel al om 7.10 wakker werd, maar beter dan 6.30 :') ) 'S ochtends tentamen gehad en daarna de hele dag geleerd. Lijstje is misschien wat weinig in kcal, maar dat was nu gewoon even nodig.
O: een smoothie van een banaan en vier mandarijntjes. (264)
T: een boterham met kaas. (136)
L: drie volkoren crackers met twee kipfilet en een surimi krab salade, cherrytomaatjes en cup a soup kip. (226)
T: melkchocolade en witte chocolade. (164)
A: nasi met een gebakken ei, als toetje kwark met bosvruchten. (448)
B: 3000 stappen en 15 minuten rugoefeningen.
Totaal kcal: 1228.

linoleum

Berichten: 6480
Geregistreerd: 01-03-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 14:45

Kimmie, macro’s uitrekenen moet helemaal niet zo heel veel tijd extra kosten toch? Je houdt al bij wat je aan kcal binnen krijgt. Als je dat in MFP doet, worden je macro’s al bijgehouden. Dus niks extra ten opzichte van nu. Hoef je enkel even na te denken wat je gaat eten.
Ik hou zelf niet al m’n macro’s bij, enkel eiwit. Maar daardoor is vanzelf koolhydraten en vetten al minder. Enige wat je anders hoeft te doen, is elke maaltijd iets kiezen wat relatief veel eiwitten bevat.

Castilja, benieuwd hoe andere macro’s je bevallen!

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 16:00

Lino, oh op die manier! Ik dacht dat je dan voor alles procenten had en iedere dag voor je voedingsmiddelen precies moest gaan uitrekenen wat wat is, Ik zal eens op MFP gaan kijken!

Castilja

Berichten: 2505
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 01:02

Er is op internet genoeg te vinden over de berekening Kim, zou het echt eens proberen als ik jou was! Je krijgt gewoon superveel inzicht in wat je eet. Ik kijk regelmatig video's op YouTube van fitnessmensen, wat zij allemaal op een dag eten of hoe zij hun meals preppen. Ter inspiratie. Heel interessant ook; je hebt een gast met een enorm lijf, en door zijn opgebouwde spiermassa is z'n verbranding inmiddels dusdanig snel dat 'ie lekker 3000 kcal per dag naar binnen kan harken. Als ik kijk naar je lijst; 1200 kcal is echt heel weinig en je kunt verantwoordere keuzes maken waardoor je chocola tussendoor kunt laten staan bijvoorbeeld. Cleaner eten. :D

linoleum

Berichten: 6480
Geregistreerd: 01-03-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 07:53

Of zorgen dat je voldoende eiwitten binnen krijgt waardoor je goed lang gevuld blijft. En dan met je restant kcal wel lekker je stukje chocola eten :D
Ik doe totaal niet aan clean eten. Of naja, ik eet niet van de vloer, dus het is wel schoon. Voor afvallen zeker niet nodig. Belangrijkste is kcal deficit, voldoende eiwitten en dat eten waar jij je goed bij voelt.

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-20 08:40

Dat idd :j

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 10:33

Helemaal eens met bovenstaande inderdaad. Er even tijd insteken kan een hoop verschil maken :j ikzelf heb voor de “luie” manier gekozen door naar een diëtiste te gaan, maar zo weet ik wel waar ik aan toe ben en eet ik gevarieerd, er is ruimte voor wat lekkers 1 keer per week en ik heb 1 keer per week een cheatday, dus als ik zin heb in iets lekkers, schrijf ik dat op en kijk ik op m’n cheatday of ik er nog zo’n zin in heb, vaak niet dus dat scheelt me nogal wat calorieën :)

Lijstje vandaag:
O: soja yoghurt met een halve appel en lijnzaad
T: 2 rijstwafels met pindakaas
L: 2 havermout pannenkoeken met kaneel een een halve appel
T: 2 wasa vezelrijk crackers met kaas en komkommer
A: zalm met roerbakgroenten
B: 45 minuten wandelen

Succes allemaal vandaag! :D

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-20 10:36

Maar naar een diëtiste gaan is niet lui toch? Je zal toch wel het werk moeten verzetten, nl. anders gaan eten enzo. Je krijgt er alleen wat begeleiding in!

Castilja

Berichten: 2505
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 10:40

linoleum schreef:
Of zorgen dat je voldoende eiwitten binnen krijgt waardoor je goed lang gevuld blijft. En dan met je restant kcal wel lekker je stukje chocola eten :D
Ik doe totaal niet aan clean eten. Of naja, ik eet niet van de vloer, dus het is wel schoon. Voor afvallen zeker niet nodig. Belangrijkste is kcal deficit, voldoende eiwitten en dat eten waar jij je goed bij voelt.


Hoe doe jij dat dan Lino, voer je alles in MFP in maar hou je alleen de eiwitten bij?
Ik heb dus niet per se dat ik langer vol blijf zitten van eiwitten, kan daar echt nooit een verschil in merken. Vet irritant :')

Kim; ik heb wel een handige instructievideo voor je als je het leuk vindt om macro's te berekenen. Hoeft niet hoor, maar PB me maar als je de link wil!