3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 19:26

Lino, een el muesli is in verhouding veel minder dan een el kwark, dus dat valt gelukkig mee!

linoleum

Berichten: 6480
Geregistreerd: 01-03-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 22:49

Ok de portion control is mislukt :') maar wel suuuper lekker gegeten. Morgen weer gewoon normaal.

Foto van de 2e gang van de 4, alles gedeeld met 6 personen

Afbeelding

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 07:31

Vriend is gisteren friet gaan uithalen :') Ik verschoot er wel van hoeveel minder ik al kon eten. Zat met de friet alleen echt al vol, terwijl er anders rustig nog wat stukken vlees mee binnen gaan. Heb het niet afgewogen maar het was een heel kleine hoeveelheid dus verwacht niet te veel schade :o

Ok, mijn lijstje alvast voor vandaag:

O: Shake. Deze keer met banaan en pink lady. Soyamelk, drink yoghurt en muesli zit er ook in.
L: Waarschijnlijk een wrap met wat fruit
T: Misschien yoghurt, nog niet zeker
D: Koeientong in tomatensaus met purree

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 15:30

Hier even chagrijnig := Vanmorgen even op de weegschaal gaan staan (zou het eigenlijk pas maandag doen) en ondanks een week lang in een tekort van ruim 1000 kcal geen gram eraf, letterlijk. Hoop dat het een bug is in mijn weegschaal of dat ik gewoon even veel vocht vasthoud en dat het maandag wel gewoon goed gaat. Voor nu iig even mijn lijstje voor vandaag:

O: 200g Alpro Go on mango met een handje muesli (gewoon echt puur muesli, niks aan toegevoegd)
L: Twee spinaziepita's van Albert Heijn en ik heb wat kip gepocheerd in flink kruiden, geshred met een beetje barbecuesaus en dat erop gegeten als pulled chicken
A: Nasi maar dan van bloemkoolrijst met kip, prei en ui

Ik zit nu pas op 1150 dus heb nog best wat ruimte over voor tussendoortjes. Zal dat denk ik opvullen met nog een (plantaardig) kwarkje vanavond en een paar soepstengels.

Castilja

Berichten: 2505
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 12:13

Zou best vocht kunnen zijn hoor Emma, een tekort van 1000 kcal ga je no matter what merken. Uiteindelijk in de spiegel of op de weegschaal. Getallen werken vaak demotiverend hoor, zou iedereen adviseren die weegschaal weg te pleuren en te kijken of je in de spiegel tevreden bent, maar goed. Da's mijn visie. :')

Je lijst klinkt lekker! Ik vind bloemkoolrijst (en alle andere varianten) echt een uitvinding maar blijf wel altijd met een hongergevoel zitten. Meer mensen last van?

Hier gaat het eigenlijk best prima. Heb de hele afgelopen week netjes gegeten, eergisteren en gisteren een beetje gecheat met bier 's avonds. Mag twee keer per week van mezelf, studentlibi. }>
Ga vanmiddag een circuittraining volgen, eerste van de week. Hele afgelopen week niet gesport omdat ik onverwacht lessen ging volgen in twee lesvrije maanden lol.
Lijstje van vandaag:
Ontbijt: Smoothie van banaan, spinazie, amandelmelk en eiwitpoeder
Lunch: 2 Eieren op 2 eiwitrijke boterhammen met tomaat en ui
Tussendoor: Optifit kwark
Avondeten: Gado Gado bij mijn ouders.
In de avond even kijken hoeveel trek ik nog heb en dan aanvullen. :evaw:

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 12:16

Ik vind bloemkoolrijst prima te doen zolang ik het op smaak breng en genoeg proteine toevoeg om het ook echt te laten vullen. Maar ik ben sowieso wel gewend om mijn maaltijden uit te bulken met groenten.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 12:19

Ik heb met alleen bloemkoolrijst ook snwl last van honger daarna. Tegenwoordig doe ik er een klein beetje zilvervliesrijst bij, sindsdien gaat t een stuk beter. En inderdaad genoeg proteine.

linoleum

Berichten: 6480
Geregistreerd: 01-03-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 12:30

Half bloemkoolrijst en half zilvervliesrijst is wel mooie oplossing.

Gisteren bij een housewarming van vrienden 2 wijntjes en veel te veel hapjes gehad. Had overdag weinig gegeten en dat ging dus mis met al die hapjes voor m’n neus. Maar het was wel heerlijk en vandaag maar rustig aan doen.

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 18:42

Ik denk ook wel dat het vocht is Emma, je valt vast snel af! Lekker lijstje!

Ik heb eigenlijk nog nooit bloemkoolrijst op. Ik moet ook eerlijk zeggen dat het niet echt als iets klinkt wat ik heel graag zou willen proberen :')

Gisteren me netjes aan mijn planning gehouden.
O: krokante muesli noten met kwark en een sinaasappel. (323)
L: simpele couscous met komkommer, cherrytomaatjes en feta kaas. (175)
T: havermoutreep. (142)
T: peer. (52)
A: krieltjes uit de oven, wokgroente en een stukje kipdijfilet met kipkruiden. (587)
T: een stuk zelfgebakken appeltaart met slagroom. (352)
B: 10.000 stappen, 80 minuten paarden verzorgen en 10 minuten fietsen.
Totaal kcal: 1632.

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 18:51

Mijn lijstje voor vandaag:

O: Een latte met havermelk en 200ml alpro go on mango
T: een gekookt ei
L: 125g ravioli met kaas vulling met een beetje pesto en een klein scheutje light kookroom
A: een glutenvrije pizza margharita van NYP
T: een alpro go on blueberry kwarkje
In totaal zit ik op ongeveer 1460 kcal hiermee. Had even zin in koolhydraten vandaag, ben ongesteld en bleh. Morgen weer even wat ‘groener’

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 00:02

Ik mix de bloemkoolrijst/broccolirijst of courgette spaghetti ook met een beetje gewone rijst of spaghetti. Dan is het snelle hongergevoel een stuk minder en zit je na afloop toch lekker vol ervan. Ik voeg bij mijn roerbakgroenten en bloemkoolrijst/broccolirijst of courgettespaghetti nog 100-150 gram gekookte rijst of spaghetti toe.

Hier ook al ruim een hele week ruim onder mijn kcal met inname en behoorlijk wat gesport en zo goed als niks eraf. Werkt inderdaad erg demotiverend. Hopelijk krijg ik deze week wel weer resultaat te zien pffff. Er moeten echt weer een paar kilootjes af na de feestdagen.

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 12:02

Ik ben opeens weer een kilo zwaarder. Snap er niets van. Zal wel vocht zijn denk ik.

O: proteineshake met magere kwark
L: saucijzenbroodje, drie wortels
T: Lindahl’s Kvarg framboos
A: chili sin carne
T: grapefruit, Atkins lower carb bar chocolate brownie

linoleum

Berichten: 6480
Geregistreerd: 01-03-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 12:38

Zou het door volle maan komen :+ iedereen op gewicht blijvend..

Ik heb 2 dagen flink gegeten afgelopen week. Maar rest van de dagen heel netjes gehouden. Dus denk dat ik per saldo krap ietsje te hoog uit kom. Geen probleem. In de spiegel in elk geval tevreden. Blijf lekker doorgaan zoals nu doe, voel me er in elk geval goed bij. En dat laatste vind ik nog wel belangrijkste.

Castilja

Berichten: 2505
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 14:38

Ja je houdt toch meer water vast met volle maan? Of iets in die richting? Er is iets met je lichaam en water. Ik zou er oprecht in kunnen komen dat het er iets mee te maken heeft :')

Goed bezig Linoleum! Je hoeft niet binnen een week kilo's kwijt te zijn, twee dagen iets boven je saldo zet alsnog zoden aan de dijk als de rest van de dagen goed is. Maanlicht hoe is die kwark? Heb hem ook gezien maar vind hem toch relatief duur.

Hier gaat het goed! Net weer thuis van een superfijne circuittraining; Tussen de 550-600 kcal verbrand als ik de PolarFlow hartslagmeter en mijn Garmin mag geloven.
Ga zometeen even lunchen.

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 15:15

Goed bezig Castilja!

De kwark was in de aanbieding afgelopen week, dus heb 6 potten ingeslagen. Ik vind hem heel lekker!

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 17:31

Ik weet niet hoe zwaar ik weeg, maar het zou me niks verbazen als ik niet ben afgevallen. Ik weeg me nog heel weinig, ongeveer 1 keer per maand. Het werkt namelijk de laatste tijd nogal demotiverend voor me haha.

Ik geloof er trouwens helemaal niks van dat de maan en je vochtbalans met elkaar in verband staan :') Net zoals dat je door de volle maan slecht kan slapen, ook nog nooit wat van gemerkt!

Goed bezig Lino!

Maanlicht, lekker lijstje!

Gisteren oké gegeten. Ik ben ongesteld en wordt daar altijd heel naar van. Het is bijna ziek te noemen in combinatie met je emoties niet onder controle hebben. 's avonds kreeg ik een flinke vreetkick, maar aangezien ik me toch al niet goed voelde, ben ik al om 20 uur in bed gaan liggen. Hierdoor heb ik in ieder geval niet veel te veel kunnen vreten.
O: krokante muesli noten met kwark en een appel. (311)
L: simpele couscous met komkommer, cherrytomaatjes en feta kaas, een verse haring en een volkoren cracker met hummus en kaas. (483)
A: een boterham met roerei, twee wraps, 1 met Philadelphia, ijsbergsla en zalm en 1 met nutella en banaan, een aantal ovenhapjes. (1188)
B: 6000 stappen, 10 minuten fietsen, 60 minuten paardrijden (oefenspringen, heel leuk!) en 40 minuten paarden verzorgen.
Totaal kcal: 1983.

Castilja

Berichten: 2505
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 20:02

URGH Ongesteld zijn is ook een ramp. Schijnt dat je ook meer kcal verbrand, dus een vreetbui valt dan misschien nog wel mee. :+ Vind het (op de ovenhapjes na) eigenlijk een super net lijstje!

Hier ook tevreden met mijn dag.
Ontbijt: Tosti van kh arm/eiwitrijk brood met strooikaas, guacamole op de bovenkant
Lunch: Ovenschotel met 2 stuks koolvisfilet, prei en ui. Daarnaast 80 Gram zoete aardappel uit de oven
Tussendoor: Proteine pudding van Ehrmann, handje blauwe bessen
Avondeten: 200 Gram gerookte tofu, 100 gram sojabonen, 50 gram pandan rijst, halve avocado en ijsbergsla, met wat truffelazijn. Dit was echt enorm lekker, nieuwe favoriet! Gerookte tofu heb ik in sojasaus en wat honing gebakken, holy oliebol. Zo lekker. :~ Ik ga het morgen weer eten. :')

Zit qua macro's echt behoorlijk goed maar heb nog wat kcal over, ga nog even denken hoe ik dat op vul straks. Denk schijfjes komkommer met tzatziki.

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 20:02

Ik slaap wel heel slecht tijdens volle maan. Ben altijd veel wakker. En ik geloof sowieso dat de maan heel veel invloed heeft op ons persoonlijk dus vocht vasthouden ook :)) Ik ben overigens ook ongesteld dus ik vermijd de weegschaal even als de pest.

Kimmie25501

Berichten: 7566
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 11:02

Castilja, laten we dat dan maar hopen :')

Gisteren een dagje school, dus daar was mijn lijstje ook naar.
O: twee boterhammen met surimi krab salade en gebraden kipfilet. (209)
T: appel. (58)
T: wafeltje chocolade. (195)
L: simpele couscous met cherrytomaatjes en feta kaas, een volkoren cracker met hummus en kaas en een sinaasappel. (395)
T: een havermoutreep. (142)
A: spitskoolstamp met spekjes en een gehaktbal. (727)
T: pindarotsje en wat blokjes melkchocolade. (239)
B: 9000 stappen en 30 minuten fietsen.
Totaal kcal: 1964.

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 13:09

Hier vanmorgen weer op de weegschaal gegaan, 0.4 eraf. Had gehoopt op een stuk meer omdat ik in een flink deficit zit maar ik ben nog steeds ongesteld dus ik probeer het aan het einde van de week gewoon nog een keertje, misschien dat er dan ineens een stuk meer vanaf is.

Verder mijn dagje voor vandaag:

O: Een alpro go on kwarkje en een iced havermelk latte
L: Ricotta/spinazie tortelloni met een beetje light kookroom en wat pesto, grote kop drinkbouillon
T: Een gekookt ei voor ik naar werk ga
T: Ik heb een barebells bar in mijn tas voor als ik rond 5/6 uur hele erge honger krijg (deze skip ik als ik geen honger heb)
A: Restje kip met prei, bloemkoolrijst en kruiden
T: Nog een alpro go on yoghurtje :))

Totaal zit ik hiermee op zo'n 1350 kcal, maar ik heb avonddienst dus ik pak waarschijnlijk als ik thuis kom vanavond nog een stuk fruit omdat ik dan vaak nog wel trek heb. Gister heb ik een stuk meer gegeten (had enorme zin in ovenfriet en vega nuggets dus heb dat even toegelaten en ben daarmee over mijn kcal gegaan) dus vandaag wat minder is ook geen ramp.

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 15:29

Emmaa_ schreef:
Ik slaap wel heel slecht tijdens volle maan. Ben altijd veel wakker. En ik geloof sowieso dat de maan heel veel invloed heeft op ons persoonlijk dus vocht vasthouden ook :)) Ik ben overigens ook ongesteld dus ik vermijd de weegschaal even als de pest.


Ik ook Em :j
En lekker lijstje heb je vandaag. Aan het eind van de week is er vast meer af, je bent lekker bezig!

Kimmie: Jij ook een lekker lijstje!

Castilja: ziet er heel netjes uit hoor! Ik heb nooit echt last van vreetbuien tijdens mijn menstruatie. Soms de week ervoor, maar ook niet altijd. :+


Er is hier een soort knop om denk ik? Heb echt totaal geen behoefte meer aan snoep/lekkers en kan me echt goed inhouden wat eten betreft. Ik zit sneller vol en het lukt me echt goed alleen te eten als ik trek heb.
Tot nu toe gaat het goed. Van 81,3 naar 79,1 dus ben goed op weg :)

Vandaag
O/T: 2 koffie en plak ontbijtkoek zero
L: salade van kidneybonen, kikkererwten, lente ui, tomaat, komkommer, feta, balsamico azijn, olijfolie en kruiden. + 2 gekookte eitjes
T: cappuccino en 3 paprika maiswafels
A: bloemkoolgratin met creemcheese, mozzarella en geraspte kaas uit de oven + vleesvervanger groentenburger iets
T: magere kwark met handje noten/cranberry mix

D: water en thee
B: 10.000 stappen en half uurtje yoga thuis

Totaal: 1640

Maanlicht

Berichten: 6853
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 17:58

Ik heb afgelopen dagen weer veel vreetbuien. Heb ook vetmeting vanavond maar ben bang dat mijn vetpercentage niet echt verlaagd is.

Castilja

Berichten: 2505
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:21

Hahahaha ik had vandaag ook een honger die niet te stillen was :')
Eet je dan niet gewoon overall toch te weinig Maanlicht? Je sport dagelijks en je verbrandt kneiter veel met jouw sport volgens mij, denk toch dat die eetbuien daar misschien vandaan komen?
Ik heb na 3 dagen sporten 1500 kcal verbrand (ongeveer 500 per sessie) en merk nu dat ik het op 1600 kcal per dag eten momenteel niet red. Wel gezond gegeten maar wat meer dan ingepland.

Ontbijt: 2 Gekookte eieren met 2 crackers
Lunch: 2 Stukken koolvisfilet met prei, lente-ui en tomatenpuree uit de oven, gegratineerd met strooikaas
Tussendoor: Komkommer met tzatziki, maiswafel, smoothie met banaan, spinazie, hemp proteïne en amandelmelk, 30 gram tuinboontjes.
Avondeten: 50 Gram couscous, 100 gram tofu, wat sojabonen, ijsbergsla en een halve avocado. 200 Gram kipfilet flakes
Na het eten: Zakje Cornitas (soort gepofte chips) van Rude Health.

Zit nu op 1805 kcal.

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 20:30

Ik kom me toch ook weer melden en met lijstjes :j

Ow oeps te snel op verzenden geklikt. Voor vandaag:

O: Alpro go on met beetje muesli
L: groentensoep en broodje kip kerrie salade (I know niet de beste keuze maar aghhh)
A: bloemkool met saus, erwten met wortels, varkenshaas, gekookte aardappelen
T: appel met kaneel en rozijnen :9

En dat was de dag. Zal rond de 1700/1800 kcal uitkomen. Want heb veel geschat en eerder hoog dan te laag :)

Castilja

Berichten: 2505
Geregistreerd: 21-08-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 21:20

Keurig lijstje Yonker en welkom terug (:
Appel met kaneel en rozijnen uit de oven at ik vroeger wel eens. Alsof je een appeltaart zonder deeg oppeuzelt. :')

Heb al drie dagen gesport en er staan nog drie dagen op de planning. Had morgen eigenlijk een rustdag omdat ik voor een gesprek naar Amsterdam moest, maar dat is een FaceTime gesprek geworden en ik wil niet de hele dag thuis zitten. Dus toch maar een sportlesje geboekt, alleen heb ik echt behoorlijke spierpijn. Is ook niet zo productief om 6 dagen achter elkaar te beuken, maar nu kan het nog :') (Heb een lesvrije periode op school, dus kan eindelijk lekker naar de sportschool).