3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33858
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 14:05

Mooie lijstjes weer!
@secret, stuk beter zo! Misschien wat groente toevoegen bij je lunch? Of kwark of ei ofzo? Voor de afwisseling / eiwitten.

Ik heb vandaag weer onstilbare honger. ;( En moet de hele dag boven de patat en snacks hangen weer. :=

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 16:27

Dilan93 schreef:
Sonja_vR schreef:
Dat ondervoedde vegan verhaal gaat hier Helaas ook niet op _O-

Hahaha nope. :+

Hoor ook wel eens mensen: 'ik ga vegan eten, want dan kom je niet aan'
Euhm, was het maar zo'n feest :')

Patat is ook vegan :list:

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 16:28

all junk food can be vegan *\%/*

fleurtjeuh
Berichten: 10363
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 18:01

fleurtjeuh schreef:
Sinds vriend en ik de knop wat meer om hebben, eten we steeds te weinig calorieën..
Zaterdag 1600 calorieën
Zondag 1200 calorieën
Maandag 1500 calorieën
En alle dagen heb ik savonds een toetje genomen voor extra calorieën.
Vandaag uitgekomen op 1800 calorieën en dat terwijl ik friet en een kroket op heb.
Voelt heel tegenstrijdig dit, heb het idee dat ik meer moet eten dan ik eerst deed..

Uiteindelijk die dag op een kleine 2000 calorieën uitgekomen en een stuk gefietst.
En gisteren ook weer een kleine 2000 calorieën gegeten en een uur extra gelopen

Ik denk niet dat ik vegan zou kunnen eten.
Ik hou te veel van een goed stukje vlees en ik vind veel groentes enzo niet lekker dus gezond variëren is dan ook moeilijk

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 18:21

Ik was een echt vlees en kaasjunk hoor
Heerlijk
Alleen ik merk gewoon dat ik zonder die dingen wel beter in mijn vel zit
Dat scheelt een hoop ;)

En gelukkig ben ik verder Net een wandelende kliko (Hoewel dat ook wel eens bodemloze put trekjes heeft := )

Daarom weer de proteine een beetje in de gaten houden
Dat dempt die put weer een beetje :')

Edit : maar heb nu extra motivatie
Paard staat stevig op dieet (was licht bevangen)
Dus doe ik ook maar extra mijn best
Samen een paar maatjes minder

Sherivey
Berichten: 8750
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 19:43

0091 schreef:
Dilan93 schreef:
Hahaha nope. :+

Hoor ook wel eens mensen: 'ik ga vegan eten, want dan kom je niet aan'
Euhm, was het maar zo'n feest :')

Patat is ook vegan :list:

En Oreo, Punseli stroopkoekjes, pindakaas, pure chocolade, noten, dadels.... allemaal kcal-rijk (en zó lekker :9 )

Maar t is wel zo, vaak gaan vegan eten en gezond eten hand in hand. Veel kant en klaar koek en gebak en tussendoortjes vallen af, waardoor je eerder naar fruit of noten grijpt ipv een mueslireep of reep chocolade

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 19:56

Vraagje voor de vegan hier. Ik eet zelf kcal arm. Ik verdraag soja niet en tarwe slecht. Hebben jullie nog tips voor (vetrijkere/eiwitrijke) recepten?
Ik eet momenteel veel vis/vlees/kwark. Niet dat ik de intentie heb om vegan te worden, maar ik wil wel graag iets meer afwisseling. Heb momenteel al 2 maaltijden met (alleen) veel groente. Probeer dan 1 met vlees/vis en dan de andere met wat noten, maar die groente + noten dat begint mij ook wel de neus uit te komen :+
Daarnaast heb ik niet uren de tijd om te koken... dus meal prep of max 20-30 min voorbereiding. (Een ovenschotel moet langer in de oven, dat maakt niks uit, die tijd vul ik wel weer op)
Edit: ik probeer zelf 5 dagen per week IM te doen. Ik eet circa 2000 kcal per dag, dat betekent dat mijn maaltijd 600-700 kcal bevat. De meeste recepten op internet halen dit lang niet, of gaan idiote hoeveelheid groentes krijgen door de hoeveelheden te vermenigvuldigen om op het juiste aantal kcal te komen.

Sherivey
Berichten: 8750
Geregistreerd: 06-11-15

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 20:54

Curry is vaak vrij calorierijk :j
En kost ook niet heel veel tijd om te maken.

Yonker

Berichten: 13507
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 08:12

Zo hier gaat het wel oke :)
Gisteren vanuit werk gaan lunchen en heb ik gezond gekozen me een salade carpaccio dus dat was al een hele overwinning *\o/*

Van het weekend zal ook wel lastig worden.... maar ik ga proberen mij beetje in te houden :=

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 08:30

Yonker schreef:
Zo hier gaat het wel oke :)
Gisteren vanuit werk gaan lunchen en heb ik gezond gekozen me een salade carpaccio dus dat was al een hele overwinning *\o/*

Van het weekend zal ook wel lastig worden.... maar ik ga proberen mij beetje in te houden :=

Ik doe met je mee Yonker. Vanavond verjaardag, morgen familiedag van m’n vriend. Maar niet teveel drinken en beetje rustig aan doen met eten.

Gisteren heerlijk gesport. Voel m’n armen wel flink vandaag :') gewichten wat omhoog gegooid.

Gisteren:
L: Skyr met muesli en whey crispy
T: mini lion, appel, rijstwafels met chocola, maiswafels
A: braadworst, aardappelpartjes, spruitjes en mayonaise
T: 2 gekookte eieren met rookvlees, stukje chocola
B: 13.000 stappen, uur krachttraining (armen en schouders)
Totaal 1.705 kcal

Yonker

Berichten: 13507
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 08:32

Lekker bezig met sporten jij!! :D

Ik heb opzich nog niet veel gepland maar denk dat ik morgenavond bij vrienden zit en normaal drink ik dan wel een fles wijn leeg := Dat past nu natuurlijk niet meer echt... :') Of ik moet al mijn weekpunten inzetten dat zou ook nog kunnen :j

Kimmie25501

Berichten: 7581
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 09:14

Ik zou ook geen vegan kunnen eten. Ik hou te veel van de afwisseling tussen al het eten wat er is :') Dus ene keer vlees, andere vegetarisch en andere keer volledig vegan. Maar ieder zijn ding en heb wel respect voor de mensen die het kunnen.

Lekker bezig Yonker en Linoleum!

Gisteren lekker genoten van een uitgebreide lunch, lekkere koeken en ´s avonds friet. Had met wat vriendinnen afgesproken, heel gezellig. Overigens ook nog gezwommen en naar paard geweest, dus ook nog wat beweging gehad. Verder braaf mijn rugoefeningen gedaan, ik heb allerlei vakantietips meegekregen, dus moet nu echt even resetten hoe ik moet zitten haha. (Rug recht, niet mijn benen over elkaar, ook niet zijwaarts, heel lastig om dat niet te doen).

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 09:50

Vegan is erg lovenswaardig vind ik. En ook gewoon sterk om dat voor jezelf zo strikt te kunnen doen. Gelukkig zijn er steeds meer Vegan opties dus kan iedereen er al eens voor kiezen Vegan te eten.

Kimmie, rugoefeningen, lastig om zo je houding aan te moeten passen, maar wel goed om ermee bezig te zijn! Leuke dag gehad dus gister.

Yonker, misschien de halve fles dan :+

Linoleum, goed bezig geweest dan!

Mijn lijstje van gister:
O: thee
L: broccoli, courgette, ajuin, champignon gestoofd, op een slaatje met paprika en tomaat. Daar dan haloumi bij.
Gevolgd door een boterham met een gekookt eitje en mayonaise.
T: yoghurt met notenmix, pijn en pompoenpitten, kokosschilfers, lijnzaad. Ijskoffie (met ijsblokjes, niet met roomijs). Stukje citroentaart (zelfgemaakt).
A: glas witte wijn, rest van de citroentaart, slagroom.

B: 1 uur krachttraining. 1uur wandeling (16000 stappen gehaald).

Ik heb gisteren vernomen dat ik voor al mijn examens door ben, en eindelijk mijn diploma behaald heb, dus we hebben het even lekker gevierd O:) :o
Gelukkig wel voldoende goed eten binnen gekregen.

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 09:53

Aria, gefeliciteerd!! Dat is wel een etentje waard :D

Laura82
Berichten: 7467
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 09:55

Gefeliciteerd Aria!

Ik heb ff een...ehhhh...dipje := Maar gauw weer oppakken, voordat dit een dipje van 3 maanden wordt :+

Sherivey
Berichten: 8750
Geregistreerd: 06-11-15

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:04

Ik dacht ook altijd dat het heel lastig zou zijn. Maar met alle vervangers van nu wordt het steeds makkelijker.

Al eet ik niet 100% vegan hoor. Als ik een dagje uit ben, hou ik het vegetarisch, omdat ik niet altijd zin heb om een heel eind te lopen om bvb een restaurant met vegan opties te vinden. Maar ik eet wel zo veel mogelijk vegan en boodschappen doe ik altijd dierloos :)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:14

Wilbokkers
Ga er even over nadenken en kom er op terug (ben nu even aan het achter lopen , dus moet even sjezen)

WillBokkers
Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:03

Bedankt voor de curry tip!
Moet heel eerlijk zeggen dat ik dat nog nooit gemaakt heb, maar ziet er lekker uit! En 1 keer moet de eerste keer zijn :)
Sonja alvast bedankt voor het nadenken!

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:05

WillBokkers schreef:
Bedankt voor de curry tip!
Moet heel eerlijk zeggen dat ik dat nog nooit gemaakt heb, maar ziet er lekker uit! En 1 keer moet de eerste keer zijn :)
Sonja alvast bedankt voor het nadenken!

Curry is ook super makkelijk en snel klaar! Alles kan er bijna in. Heerlijk gerecht om klaar te maken dus ook.

Sherivey
Berichten: 8750
Geregistreerd: 06-11-15

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 15:08

Curry kun je idd met vanalles maken. En de curry zelf kan in een pan. Hoef je alleen nog rijst te koken :)

linoleum

Berichten: 6495
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 15:09

Dilan93 schreef:
Curry kun je idd met vanalles maken. En de curry zelf kan in een pan. Hoef je alleen nog rijst te koken :)

Of je doet met bloemkoolrijst en die gooi je dan ook in dezelfde wokpan! Ik heb geen vaatwasser, dus ben heel geoefend in zo min mogelijk pannen gebruiken :')

Vanillia

Berichten: 7658
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 15:25

Curry met bloemkoolrijst had ik eerder deze week, echt een aanrader :9 Door de curry proef je eigenlijk niet eens dat het geen normale rijst is. Wel opletten met je kokosmelk, daar zitten veel calorieën in. Mijn AH heeft ook een light variant.


Mijn lijstje gisteren;

O: lactosevrije yoghurt met muesli en rozijnen (256)
T: stroopkoek (175)
L: volkoren pistolet met sandwichspread komkommer & Slankie sambal (263)
T: appel (104)
A: pastasalade nicoise met tonijn, volkoren pasta, tomaat, olijven, beetje mozzarella en light kruidenkaas als dressing (362) + 4 stukjes stokbrood met kruidenboter (262)
T: flesje Desperados + Grolsch (335)

Totaal: 1758

Biertjes waren niet gepland dus helaas wat hoger uitgevallen dan gehoopt -O-

Sherivey
Berichten: 8750
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 15:28

linoleum schreef:
Dilan93 schreef:
Curry kun je idd met vanalles maken. En de curry zelf kan in een pan. Hoef je alleen nog rijst te koken :)

Of je doet met bloemkoolrijst en die gooi je dan ook in dezelfde wokpan! Ik heb geen vaatwasser, dus ben heel geoefend in zo min mogelijk pannen gebruiken :')

Hahaha ik gebruik ook t liefst zo min mogelijk

proven02
Berichten: 761
Geregistreerd: 22-01-18

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 19:43

Gefeliciteerd Aria! Wat een lekkere lijstjes komen er weer voorbij.
Ik heb vanmorgen mijn kies laten trekken dus ik kan niet eten kan wel janken. Probeer nog wat smoothies te maken zodat ik nog wel wat binnen krijg eindig vandaag op 1700 maar dat is natuurlijk veel te weinig voor de 2300 die ik probeer aan te houden :(
Hopelijk kan ik morgen wel weer eten..
Gister wel uit eten geweest dus wat dat betreft misschien goed dat vandaag weer wat compenseert..

Aria_zz

Berichten: 5515
Geregistreerd: 01-08-08
Woonplaats: Oostenrijk.

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 20:30

Dankjullie voor de felicitaties! Hebben het gevierd en een heerlijk relax dagje gehad vandaag :D

Lijstje:
O: koffie
L: courgette spaghetti met champignon saus.
T: notenmix met yoghurt, pijn en pompoenpitten; lijnzaad, aardbeien.
Bulletproofkoffie met stukje chocolade.
A: kip met smeltkaas, slatje.

B: korte wandeling.